1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776260 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
tjugo8: ja har man hamnat på lucky bar så är man vilse i bar paradiset
kan inte finnas många sämre barer att gå på

niclasg:
Kinakrogen/Nöjespalatset Lucky House i Leksand ska ej förväxlas med sin namne i Gävle "Lucky Bar – billigast i stan!" (slogan hämtad fr www.lucky-bar.net :D)

dock håller jag med Selander om att det var få damer i Leksand...

tjugo8: sorry , trodde det var gävle plejset som åsyftades

65selander: "Nu är det dags för auktion av förra säsongens matchtröjor. Auktionen startar på onsdag kl 9.00."

Eller så kan man tålmodigt vänta utanför Södra Kungsgatan så kanske det droppar ner en icebar-worn jersey från 2006-2007.

Verkar vara livat i Bofors. Först Strömberg för något år sedan som levde rövare och nu han :-)

Tror tyvärr att Brynäs tröjauktion kommer floppa i år. Att dela upp den i alltför små bitar är misstag nr 1, att inte använda fastighetsmäklarnas strategi med lågt utgångsbud (”lockpriser”) är misstag nr 2

Huss:

Att inte Huge budat på denna tröja är ju märkligt:)

Daniel Johansson nr 3 svart
Högsta bud: 0:-
Slutdatum: 2007-09-16 17:00

Bissett19: När börjar Selanders tröjauktion då?

Bissett19:

Det vet du väl att man ska lägga sista-minuten bud, då blir allt billigare!

Så Huge är nog bara ekonomisk, att han sedan länge insett DJ's storhet, det vet vi ju alla :)

Bissett19: ja den lär ju knappast vara nött efter hårt spel i alla fall...

nyskick

Bissett19: Nr 3 ska upp i taket. Vill inte besudla en så pass klassisk tröja med en sketen auktion.
Det är under min värdighet... :-)

Huge:

"Nr 3 ska upp i taket"

Det ska vara efter vad Lasse Ivarsson presterade i 3:an då.......;)

Gidde: Boork och jag tycker uppenbarligen samma sak om Danne.
Boork kan hockey och vet vad han talar om.

Ergo: jag vet vad jag talar om.

Obestridlig logik.

;-)

Bissett19: Ja, där håller jag med fullständigt.
Man minns när Ivar höll hela laget under armarna i början på 80-talet.
Och Danne har axlat manteln bra tycker jag.... :-)

så har jag ett öga på matchen Kina-Danmark. Hyfsad match och snygga mål från Kina. Kina ledde med 2-0 och det stod 2-2 tills någon minut sedan när Kina utökade till 3-2 en minut efter Danmarks mål.

ca 50 000 galna Kineser med skrik och bengaler. Se och lär SvFF

Huge: lika obestridligt att endast producera 5 mål och 6 assist under en säsong när man spelat massor av PP. Om han nu är det spelskicklige back du vill göra honoom till.. vart är assisten? målen?

GävleLasse: Det är väl swehockey som dribblat bort poängen.

Nu bär benen mot Mässen och en kall.

GävleLasse: Jag säger som Lasse Lagerbäck när den eviga debatten om Kim Källström eller Anders Svensson på plan valsar runt i media inför varje landskamp:
95 av tittarna under en match koncentrerar sig på spelet vid eller närmast kring bollen. Och ändå så är detta spel utan boll lika viktigt om inte viktigare för att det ska funka öht. Alla löpningar och beslut som tas av spelare utan boll uppmärksammas öht knappast alls.
Lite samma sak med Danne, om jag nu ska försöka exemplifiera vad jag försöker säga med ett konkret exempel.
Jag har aldrig påstått att han är ngn toppback men definitivt en av våra bärande försvarsspelare. Allt kan inte betygsättas enbart med mål eller assists. Spelförståelse, rutin och erfarenhet är bl.a saker som är minst lika viktiga i sammanhanget.

Huge: Den där spelförståelsen han har... var det när han skulle passa tillbaks till eget mål i Färjestadsmatchen förra året?

Bissett19: Tror att GL kommer sno den sista sekunden av Huge...

Huge: Helt rätt, men samtidigt så faller resonemanget på att Johansson fått enormt mycket speltid, ett snitt på 21 minuter per match. Om nu inte hans styrka ligger i det defensiva spelet så måste det ju ligga i det offensiva. Om han nu är så duktig, så borde det synas mer på siffrorna.

Och visst är han en bärande spelare, det är ju upp till boork att ta ut laget och DJ har blivit bärande genom hans uttagning. Det är skillnad att vara bärande på sina kvalitéer och genom att vara en favorit hos tränaren.

AD: "Den där spelförståelsen han har... var det när han skulle passa tillbaks till eget mål i Färjestadsmatchen förra året?"

Även solen har som bekant fläckar.
Spelgenier gör ibland lite oväntade saker som man får acceptera.
Tänk vad många kanonpass Zlatan slagit som inte tagit tillvara av en oförstående omgivning.... :-)

GävleLasse: "Och visst är han en bärande spelare, det är ju upp till boork att ta ut laget och DJ har blivit bärande genom hans uttagning. Det är skillnad att vara bärande på sina kvalitéer och genom att vara en favorit hos tränaren."

Om det nu inte är pga Dannes kvaliteter som spelare som ligger till grund för att han får mkt istid: vad är det isf som gör att Boork ger honom stort förtroende?

Så tippar elitserietränarna:

Leif Strömberg, Södertälje: FÄRJESTAD
Per-Erik Johnsson, Skellefteå: HV 71
Hans Särkijärvi, Djurgården: FRÖLUNDA
Per Bäckman, Frölunda: FRÖLUNDA
Magnus Arvedsson, Mora: HV 71
Roger Kyrö; Luleå: TIMRÅ
Leif Boork, Brynäs: MODO
Charles Berglund, Timrå: HV 71
Roger Melin, Färjestad: FÄRJESTAD
Kent Johansson, HV 71: HV 71
Jan Karlsson, Linköping: HV 71
Harald Lückner, Modo: MODO

Bissett19: Bara Lückner som tror på sitt lag. Boorken mörkar sitt val egentligen eftersom han inte vill sänka oddset på ett Brynäs guld.

Självklart sätter man en"hundring" på Brynäs. 15ggr kosingen. HV är favvo på Expekt också. 4,85

65 Selander:Kent Johansson, HV 71: HV 71

65selander: En. Skriver en. Säger en. Menar en enda gång har 20 Lindgren spelat på svenska mästare. Det var september 1995 som en hundralapp sattes på Brynäs IF som svenska mästare 1996. Resultat: enda gången hittills som Brynäs blivit sist i Elitserien och enda gången Brynäs missat 18 Elitseriematcher.
20 Lindgren är bättre på dåtid.

65selander: eller Per Bäckman, Frölunda: FRÖLUNDA

Dags att joina Synsam Cup eller? =)

Züllph: Fast å andra sidan är det (ännu) svårt att tänka sig Kenta Johansson som en Håvare. Eller heter det Jönköpare?

HF: Är du sammankallande för Synsam Cup nu igen? :-)

20 Lindgren: Raggare alt Kristen alt snåljåp!

HF: Räknar inte de andra som tränare :-))

Synsam Cup här kommer jag...

65selander: roger Melin Färjestad : Färjestad

65selander:

Patrik Selander Brynäs-Brynäs

20 Lindgren: Man får vara restriktiv i sitt spelande. En gång även här på segrare Brynäs IF. Säsongen 98/99 var det.
Skulle ha satsat högre belopp...

Huss:

Brendl vs Fanny

Bissett19: Bara knappt slagen den här gången.. ;-)

niclasg: I derbymatchen Tappara-Ilves så har Angell hittills bara hamnat i matchraporten p g a en utv. Gamle bekantingen Vesa har också besökt botbänken. Periodvila mellan 2:a och 3:e och 1-2 i matchen.

65selander: Är det inte läge för en bild med dig i Ilves-luva nu? Sitter och jobbar fortfarande så du får underhålla lite =)

HF: okej då :-))

65selander: Hahaha, tackar! Nu kan jag jobba ett par timmar till =)

prosten:

Inte nog med det..Frölunda har skaffat sig en maskot också..

Någon variant på ett troll och en indian..

gud:

Grattis till jobbet........;)

Bissett19:

Valp..Jag fick det inte..70 var före..

prosten: "Som enda lag i elitserien kommer Frölunda att spela i tre olika matchställ." Skall inte Lule HF fortsätta i tre färger?

Gefle IF spelar i tre färger i fotbollsallsvenskan. Eftersom det är prosten som skriver får jag erkänna att IFKG också gör det. Skall ishockeylagen också ha både kortärmat och långärmat?

prosten:

Jag tycker den är rätt snygg faktiskt, precis som tröjan som stått modell för denna (Minnesota Wild)

Bäst att lägga sig om man skall orka med matchen på TV imorgon ;-)

19:00 Rögle BK - IK Nyköping Hockey
Hockeyallsvenskan
TV4 Sport

65selander: Ödmjukhet!!!

prosten: Bra ful var den men bara hälften så ful som modos tummen upp den fulaste tröja som gjorts i alla kategorier.

« · 906980 · »