1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750251 inlägg · 7967 ämnen
« · 104544 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
ifans: En dålig domare kan det oxå vara.

Frasse99: Spel med en trasig klubba (farlig utrustning) då?

ifans:
Det låter som det skulle "belönas" med en 5:a .

Frasse99: Eller en tackling mot huvudet kanske?

passbie: Nu ligger DIF under med 3-1!

Fredde G:
Den enda förseelse som skulle kunna ge 2+10 min är checking from behind.

Läget:
Först perioden: 1-0 Kristoffer Jobs (Larsson)

Andra perioden:

Vi fortsätter att ha övertaget i matchen. Tommi Miettinen är piggast i Brynäs och Jamie Ram gör en mycket bra match. I slutet av första perioden åkte Soling på en 2 + 10 utvisning. Orsak för tillfället okänd eftersom vår rapportör då gått in i omklädningsrummet.

1-1 Fribourg kvitterar

2-1 Kristoffer Jobs (Larsson). Janne serverar Jobs vid anfallsblå. Jobs avancerar in i zon och skjuter förbi målvakten. Jobs tvåmålsskytt

Utvisningar period 2: BIF 3 x 2, HC FG 2 x 2.

Skott period 2: BIF 13, HC FG 9

70 Rodrigues: Då fick Ram hålla nollan i 90 min i Brynäs. Fortsätter han i den stilen och bara släpper in en vart 90:e minut så kan det bli bra.

Fredde G: Länge leve Lurken får vi väl säga då .-)

2-1 efter 10 min! Jobs målskytt igen! "Bolibompakedjan" är dom som skapar mest enligt 65 Selander!

passbie: Alltid skönt när Djurgården ligger under!

Djurgården ligger under med 2-1 mot Lugano... om nu någon bryr sig om det... :) Rudslätt assisterade till Difs mål!

Djurgården ligger under med 2-1 mot Lugano... om nu någon bryr sig om det... :)

Lilljanne: Mao är deras bästa spelare meniskskadad och Brynäs är ett utländskt topplag? Eller vad betyder det?

Är det någon som vet om det är några prispengar i potten att spela om under Oil Trophy bla bla Cup?

HC FG har spelat 8 träningsmatcher och har 4 vunna, 3 torsk, 1 oavgjord. En av deras bästa spelare (helt okänd) har "das Meniskus verletz". "Ausländische Spitzenteam" kallar dom Brynäs för på sin hemsida. TRAMPA DJOOS!!

Lysande!!!!!!!! Nu tar vi hem det här.

1-0 till oss....
Jobsen målskytt,assist Janne Larsson.
tydligen snyggt mål då Jobsen rundade målvakten och la in den....

Hong Kong: Oj vad många det blev på en gång. Betyder det att det står 3-0 ??..=)

Fredde G: 1-0 till oss efter första, lysande. Och det är en junis som gör det. Jobs!

1 - 0 i vår favör efter den första perioden. Målskytt Kristoffer Jobs assisterad av Janne Larsson.

Målet var enligt vår rapportör elegant då Jobs rundade Fribourgs målvakt och enkelt kunde lägga in pucken.

Spelet var inledningsvis jämnt men efter hand har vi tagit över spelet. Det rapporteras om en lugn match utan bråk och stök. en utvisning för vardera laget.

Tyvärr ingen skottstatistik.

Vi återkommer efter andra.

Fredde G: Utmärkt service som sagt. 1-0 av Jobs efter första såg jag. Gott mos!

prosten: Medhjälpare är vår materialare "Lurken" som lovat att avlägga rapport i periodpaus, vi får hoppas att han håller sig från bärsen under matchen. :-)

Fredde G: Lysande service, bra jobbat Fredde G + medhjälpare!

70 Rodrigues:

Risken att 65 Selander dricker för mycket bärs är väl överhängande men man kan ju alltid hoppas på målrapporter. Hälsa 65an från Ragge om du snackar med honom.

Sv: Det gäller att spela i rätt lag!
70 Rodrigues: En kalkontunering för 3 KR är fan så mycket mer ointressant än vilken träningstunering som helst för BIF. Vi ska vara glada så länge som ingen brynäsare behöver åka på sånt skit.

sorry .. såg på din profil att det var brynäs sida! :D
Kanoninitiativ av brynäs att köra det också, kan man följa båda då...

Fredde G: Vilken sida?? Vet att www.difhockey.se kör någon form av raportering men vet inte om man kör Brynäs också...är det den du menar?

Vill bara upplysa om att vi även kör periodrapporter på hemsidan i kväll (och på alla andra matcher i Electro Oil).

Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Med lite tur så kanske jag får målrapporter direkt från Schweiz ikväll, om nu inte 65 Selander har druckit för mycket bärs vill säga! Och då delger jag målen omedelbart här på HS!

gordo:

Nu var det väl kanske inte din koppling, att "tänka hockey och spela med Hardy, det går inte ihop" som jag främst avsåg.
Om nu NHL-spelarna är så intelligenta och vana att tänka när dom spelar så borde dom väl kunnat räknat ut själva att det krävdes lite mer av grishockey när det så väl behövdes, utan att behöva konsultera Hardy.....
Tror du själv att Sundin, Forsberg, Näslund mfl uttalar sig positivt
om Hardy´s ideer enbart för att få chansen att spela i landslaget??
Fan tro´t.....
Håller med om att det är bra att någon försöker spela lite annorlunda. Fast om man tänker efter lite grann, är det egentligen
så väldigt annorlunda?? En något förfinad variant av gammal vanlig
hederlig forechecking, om jag får säga min mening.
Som bekant, anfall är bästa försvar......

70 Rodrigues: Inte ett skit !! Valtin är med för att han har en stor käft.

Vad har egentligen Hardy Nilsson lyckats med sedan han tog över som coach för 3 kronor, förutom att torska mot Vitryssland?

Huge: Håller med dig mestadels Huge. Om spelarna känner att det är rätt så finns det inte mycket att snacka om, så har tonen även varit i föreningarna tidigare och jag köper inte heller snacket att Hardy är en dålig coach, sådant kan man säga först när man har stark inblick i laget under en lång tid...

Tror inte heller (som någon nämnde...) att spelarna inte vågar säga ifrån, har svårt att se att ex. Näslund, Sundin, Öhlund, Holmström med många många fler inte skulle våga säga ifrån om det är något som är skit!? Tror dom ger blanka f-n i att vara någon till lags om dom inte tyckte det var bra...

gordo: Skiter egentligen i om Brynäs ställer upp med 22 Peruaner.Visar dom bara lite klubbkänsla och är duktiga så känner jag mer för dom än för den svensk som bara åker runt på en skridsko.Ett exempel är Bissett,har betydligt mer känsla för den killen än många andra som spelat i klubben.Hur skall man kommentera Hardys landslag......Till Baltica cup är nog J.Lindström med.

Huge:
Precis, att tänka hockey och spela med Hardy, det går inte ihop...
Långa puckar på torped...
Herregud.

Positiv feedback?
Ja, om man vill spela i landslaget igen så är det nog bäst att tycka att det är ok att spela "Lame Hardys" hockey!
Men det skulle vara uppfriskande om någon/några storheter idiotförklarade spelsystemet, men det kommer ju först efter "Lame Hardys" sorti!

Sedan får man ju i och för sig vara glad att någon försöker spela lite annorlunda så att vi slipper defensivt styrspel och baklänges stjärtvickning i mittzon över hela Elitserien...

Sv: Bisset hotar stämma Brynäs!
Hugin:

Bisset kommer att om rätten skulle tilldela honom ett skadestånd pga av Brynäs agerande gällande utbildningsersättning skänka 100% till välgörande ändamål till förmån för ungdoms ishockey.
-det är en princip sak inget annat. Annan fakta är att Bisset aldrig talat lön med någon klubb, allt annat är osant. BIF påstår att man inte begärt ersättning för Bisset - detta har Bisset email korr om som visar är ej sant.

Fakta

Hugin, mfl

Det är inte utan förvåning man läser en del inlägg som tycks vilja såga Hardy Nilsson jäms med fotknölarna. Tycker att vissa börjar låta lite grann som om de vore MIF:are, dvs man tycker att allt som kommer från huvudstaden är dåligt. Snacket om att Hardy skulle vara någon sorts Brynäshatare sedan 70-talet får nog placeras under kategorin BS (bullshit). Sanningen är väl den att
inte många Brynäsare platsat i landslaget de senaste åren.
Molin, t.ex, har väl fått sina chanser flera gånger men inte lyckats
något vidare....
Snacket om att Hardy även skulle vara en dålig coach ger jag inte
heller mycket för. Många tar smällen mot Vitryssland i OS som intäkt för detta. Hmmm...
Någon menade att spelarna från NHL var vana att tänka när de spelar. Det kanske var det som var felet mot Vitryssland, att man
TÄNKTE för mycket i stället för att gå in och spela lite grishockey.
Spelarna tog ju också på sig det mesta av skulden den gången,
att helt lasta Hardy för debaclet är nog att göra det lite väl lätt för sig. F.ö så var ju NHL-spelarna helt lyriska över att få spela enligt
Hardys ideer. När sådan positiv feedback kommer från spelarna själva tycker jag inte det finns så stor anledning att slå på stortrumman och döma ut hela systemet......

Sv: Alphockey
Jerker:
1964 och 1966 och 1967 och 1968 och 1970 och 1971 och 1972 och 1976 och 1977 och 1980 och 1993 och 1999 och...
Det blir 12 SM-guld, Jerker. Inte 11 som det står i länktipset... Annars är det ok jobbat.

Sv: En stängd Elitserie och annat...
Tor Karlström: Får jag fråga dig en sak Tor: Hur kan du sätta "en lite dröm" på att Brynäs åker ut mot Leksand semi, hur tänker du som? Drömmen är naturligtvis att Brynäs kommer att ta hem bucklan till Gävle igen å där så kan vi mer än gärna spöa Leksand i finalen.
Å så har du även på "en lite dröm" att Aspen skickas till Aik, hur tänker du där som?
Aspen är den målvakt som jag tror kommer göra en riktigt bra säsong å jag hoppas med säkert fler fans att han skriver på ett nytt kontrakt efter den här säsongen (förutsatt att han spelar bra å jämt spel).

Jag har sagt det förut men det tål att upprepas, hur tänker du Tor?
Egentligen??
Jag bara undrar...

Skulle det vara en dröm att åka ut mot Leksand?! *suck*

spookyMulder:

Följ länken ovan så får du lite info rörande turneringen.

spookyMulder: Kika in på på länktipset, där har vi sammanställt allt om Electro Oil Trophy.

Tor Karlström: Du slutar aldrig förvåna åka ut mot Leksand tjena och Gud är lesbisk!

Tor Karlström:

Jag antar att Du kallar dig realist och glädjespridare, men något värre senario än att åka ut mot Leksand i semi kan man väl knappast tänka sig, huva! Hur Leksand skall ta sig dit är en annan fråga, så djävla dålig har väl ändå elitserien inte blivit.

En stängd Elitserie och annat...
Tja!
En stängd Elitserie? nej tack! om Juniorerna är tillräkligt bra får dom spela . Hardys snack är patetiskt . Klubblaget går ALLTID FÖR landslaget .

Tom Bisset vill stämma klubben på en miljon . Sluta bråka Tom!
Anders Bäckström anställ Tom som scout så han blir nöjd .

En lite dröm...
Målvaktsidan ser bra ut . Jamie Ram blir om vi har lite flax en succe och "Jocke" får chansen i 12 matcher och gör inte bort sig . "Aspen" dumpas till AIK .
Ungdomskedjan behållas när serien börjar . Soling blir målkung på 45 mål . Adam Andersson blidar backpar med Rehnberg i första femman .
Vi blir sjuan i serien och åker ut i SM-smeifinal i den 7 avgörande matchen mot Leksand i sudden death .

gordo:

Det är bara synd att våra s k experter i stockholmspressen har förstått det du skriver.

När Hardy och Walltin, den förmodligen mest överskattade ledaren i detta land, skulle coacha begåvade spelare från NHL, Ja, då gick det åt helvete. Spelare som är vana att tänka när de spelar.
Ja, ja man har de ledare man förtjänar, men Hardy och Mats är väl ändå att ta i - en går att stå ut med, men två.....Uj,uj

KentaK:
"Lame" Hardy och "Stirrige" Waltin har gjort sig ett namn på att med ett tydligt definierat OCH BEGRÄNSAT spelsystem bestående av BEGRÄNSADE SPELARE med begränsad talang (undantag Falk, Johansson och kanske nån till) spela en enkel hockey som går ut på att stressa fram misstag hos motståndaren, välja spelare med betonghandleder men med fart på rören och skicka dem på uppdrag i fiendeland: Tackla allt som rör sig!
Sen låter man Falk och Johansson ta hand om de långsamma och långsamt spelande motståndarbackarnas förvirrade uppspel för att komma till målchans...
Hej und hå, vad utvecklande!
Dessutom inte gångbart internationellt där speltempot/pucktempot är högre (skickligare spelare än de i Elitserien) med tanke på de strålande prestationer som liberos, halvor och torpeder klarat internationellt!
Fördummande!
Tjärnqvist är precis en sån spelare. BEGRÄNSAD, men kraftfull på rören. Vad spännande hockey det blir.
Finn-Olsson...
LAME HARDY...
Herregud.

Hugin: Så du tycker att Mathias Tjärnqvist är mer landslagsmässig än vad Rudslätt var under sina glansdagar i gavlerinken!? Mathias Tjärnqvist är bara uttagen på vilken klubb som står i hans papper enligt mig..

« · 104544 · »