1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750252 inlägg · 7967 ämnen
« · 104916 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-Lugano
micke:
Det verkar mer än helt OK om man läser hemsidans rapport tycker jag!

Men vilka kanonkedjor vi kan få i första linan och framförallt Anger, Bacon och.. Skuggan (?)

De e två linor uppvägda på samma sätt, med en smart o stabil center, en leftare med målsinne och bra fart på grillorna och en rightare med sinne för både mål och fysiskt spel.. Det är tydligen en jäkligt fin kombination de där!

Lilljanne: Verkar ju helt OK. Rehnberg verkar vara på väg mot en fin säsong, 4+2 hittills under försäsongen, "Skuggan" Miettinen fortsätter imponera liksom Anger som drar ifrån i poängligan.

Håll ut i tredje nu bara...

Ställningen efter två perioder: 3-0 (1-0, 2-0)

Fortsatt bra spel från vår sida. Henrik Rehnberg gör 2-0 på ett slagskott från blålinjen. 3-0 Kenneth Bergqvist igen. Bergqvist andra mål kommer i fem mot fyra. Tommi Miettinen hittar Anger i slottet som styr vidare till Bergqvist, som bara har att lägga in pucken i öppen kasse. Jamie Ram gör en stabil och bra insats i målet och har gjort ett par riktigt bra räddningar.

Skott: 15 - 11 (totalt efter två perioder: 28 - 18)
Utv: BIF 2 x 2 min (Mårs, Anger), HCL 4 x 2 min (totalt efter två perioder: BIF 4 x 2, HCL 6 x 2)

Ställningen efter två perioder: 3-0 (1-0, 2-0)

Fortsatt bra spel från vår sida. Henrik Rehnberg gör 2-0 på ett slagskott från blålinjen. 3-0 Kenneth Bergqvist igen. Bergqvist andra mål kommer i fem mot fyra. Tommi Miettinen hittar Anger i slottet som styr vidare till Bergqvist, som bara har att lägga in pucken i öppen kasse. Jamie Ram gör en stabil och bra insats i målet och har gjort ett par riktigt bra räddningar.

Skott: 15 - 11 (totalt efter två perioder: 28 - 18)
Utv: BIF 2 x 2 min (Mårs, Anger), HCL 4 x 2 min (totalt efter två perioder: BIF 4 x 2, HCL 6 x 2)

Lilljanne: Måhända, men blir Sjödin, Djoos, Larsson eller Molin skadade så får dom dra ett stort lass.

Tågny: Om Ram håller och juniorerna fyller ut kostymen redan i år kan säsongen bli skitkul.

Lilljanne: det verkar som det är ungtupparna som ska göra det i år!

Lilljanne: SM-GULD? Nåja, alpguld kanske. Skoj att Bacon har målsinnet kvar men jäkla synd att domaren inte såg Miettinens stänkare, hade varit hans första i brynäsdressen väl?

Tågny: Ställning efter en period: Brynäs - Lugano 1-0

En riktigt bra period från Brynäs sida där Kenneth Bergqvist ger oss ledningen via en målvaktsretur. Vid målet hade Lugano en avvaktande utvisning. Vi har även haft pucken inne i mål två gånger till enligt vår rapportör. Första gången sköt Tommi Miettinen, pucken studsade i ramen inne i målet och ut. Domaren viftade avvärjande. Andra gången sköt Simon Östlund ett stenhårt slagskott som gick via målvakten och in, det dömdes bort på grund av att vi "kört på" målvakten.

Skott: 13 - 7
Utvisningar: BIF 2 x 2 min, HCL 2 x 2 min

Lilljanne: Vem gjorde målet?

Lilljanne: Alltså 1-0 till oss efter 1 period.

Lilljanne: 1-0 SM-GULD

Lilljanne: Jo, du har alldeles rätt. Matchen gick i Gavlerinken.

Lilljanne: Inte för att jag minns att han gjorde tre mål, man haver ju förträngt den dystra kvartsfinalserien... Men i alla fall måste det va´ 1998 du menar.

Var det inte Nummelin som sänkte Brynäs med tre mål i en kvartsfinal mot Frölunda 19XX. Det blev 5-1 och Janne Larsson gjorde Brynäs mål.

Kan vi kanske hoppas på att Kyrö hittar kassen idag.

spookyMulder: Skulle dom torska(!) ikväll tycker jag dom har samlat ihop till lite "sconfitta patita".

Lilljanne: ...jag hoppas att killarna i laget inte drar ut på stan och skaffar sig det i så fall...vi har nog med skador ändå :-)

Lilljanne:

...sconfitta patita...är du säker på att detta har med hockey att göra???? (Tycker det låter som en könssjukdom eller nåt...).

Petteri Nummelin, Corey Millen, Mark Astley och Mike Maneliuk spelar i Lugano, alla med NHL-erfarenhet. Tycks vara ett betydligt bättre gäng än F-G.

"Dopo aver incasellato i primi tre punti della competizione, il Lugano affronta stasera (20.15) il Brynäs degli ex Sjödin, Djoos e Larsson, fermo a quota uno dopo la sconfitta patita ieri ai rigori ( 3- 2) al St. Léonard contro il Friburgo, che di punti ne ha invece due."

Betyder ungefär: Brynäs med Sjödin, Djoos och Larsson är för bra för oss och kommer förmodligen att vinna med typ 3-2.

Monty:
Kan bara hålla med, hemsidan har blivit kanon med snabba resultat och nyheter.

Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Bara så att ni vet (från Fribourg-Gottérons hemsida):

Im 1. Spiel im Rahmen des Electro-Oil-Turniers hat Fribourg-Gottéron die Schweden von Brynas IF im Penaltyschiessen geschlagen. Nach 60 Minuten stand es 2 zu 2. In der Verlängerung geschah nichts zählbares.
Die Tore sind von Slehofer (28.) und Rottaris (58.) erzielt worden. Roy, Rottaris und Gaul verwandelten ihre Penalties sicher.

Penaltyschiessen och Verlängerung. Vackert språk det där!

Fredde G: Måste säga att ni gör ett kanonjobb med hemsidan. Bra intervju med Bäckis!

Skarp kille den där Bengt Persson på Arbetarbladet.
Detta sa han efter matchen:
"Med åtta utespelare på isen - fyra mot fyra!
Och oj vad öppet det blev. Målchans på varje anfall. Kul och något för svensk hockey att ta efter."

Dax att vakna, det är precis vad vi kommer att göra i höst. Spela fyra mot fyra i sudden.

Vi kör periodrapporter på hemsidan i kväll med. Matchen börjar 20.15.

Sv: Arenan?
brad: Tyvärr så tror jag att det är mycket snack och liten verkstad när det gäller den nya hallen, men vi får väl se.En ny hall behövs onekligen!

Arenan?
Är det någon som vet hur det går med planerna på den nya arenan? Eller har det hela dött ut, det var så länge sedan som man hörde något. Ikväll är det dags för vinst igen, tips: 4-2

gordo: Det kallas taktik. Mitt tips 2-1 till BIF ikväll mål Sjödin, Wågström!!!

Lunkan:
Ja, om han tar en 2+10 eller 5+20 i mitten på matcherna får han ju vila så att han slipper sitta på sidan i varannan match :-)

70 Rodrigues: Solings knä verkar ju hålla ihop hyffsat iaf eftersom han tydligen ska lira ikväll igen!

Brynäs IF-Lugano
Tips 4-4!

KentaK: Ja! Det skulle onekligen vara intressant och se Brynäs med fullt lag någon gång, det var ju ett tag sedan!

70 Rodrigues: Fan vad me skador vi ska åka på hela tiden!!

Bisset talar ut....
Nu är det dags för Bissets version i GD...

70 Rodrigues: Luovi skadar sig ju i varje match det är synd. Det skulle vara roligt att se honnom helt skadefri en säsong. Jag tror han skulle vara riktigt bra.

Mikko Luovi fick i gårdagens match en smäll på knät, samma knä som han tidigare haft problem med,osäkert om han spelar kvällens match mot Lugano!

Vi fortsätter rapporterandet i morgon. Då möter vi Lugano samma tid.

Utförlig"are" rapport från matchen finns nu på hemsidan.

Electro Oil Cup och straffavgörande verkar inte vara Brynäs melodi. Förra turneringen torskade vi två matcher som avgjordes på detta sätt...

Hong Kong: Vi har en pinne mer än Jyrrårn det ger en hyffsad nattsömn.

passbie: Svar på alla frågor på en gång. En halvtaskig nattsömn blir det. Tack för servicen Fredde!!

Skit skit skit... då har man suttit här och snörvlat och svettats alldeles i onödan... Godnatt - ja, natt på er i alla fall...

Hong Kong: Jag läste någonstans att seger ger två poäng, oavgjort en, och seger efter förlägning/straffar ger en bonuspoäng. Vid samma slutpoäng räknas det i ordningen inbördes möten - målskilnad - gjorda mål

Fy fan! Då var den nattsömnen förstörd!

Slut i Schweiz.

Förlust efter straffar (där av den sena rapporteringen).

1-0 till HC FG i sista perioden. Fem minuter Sudden utan mål. Fem straffar var och Fribourg vann.

Jag söker Sundlöv med mer statistik från matchen, kommer senare på hemsidan.

En rörig sistaperiod utan struktur lyder rapporterna.

Tyvärr!

Hong Kong: Någon som vet hur turneringen spelas. Om det blir förlängning och sfraffar, eller tar man efter den Ryska modellen och singlar "rubel" vid ovagjort??

Hong Kong: *gäsp* han kanske redan har somnat.

passbie: Ja, kom igen Fredde och ge oss en god natts sömn.

DIF fick stryck med 6-2... :)

Borde det inte vara slut nu? *hutlöst i behov av sömn*

ifans:
Spel med felaktig utrustning (trasig klubba,tappad hjälm,felaktig hook....) "belönas" med en 2:a.

« · 104916 · »