1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750269 inlägg · 7967 ämnen
« · 105292 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: BIF-TPS
Lilljanne: I vänta på periodresultat så kommer här ett par andra resultat: MIF-HPK 3-6 slut och Linköping-Pelicans står 2-0 10 min in i 1:a!

70 Rodrigues: En straffspark! Gick bara inte att missa!

Lilljanne: Det är helrör som gäller i Finland!

passbie: Dom kanske inte kör med kvartar?

Lilljanne: Finland tillhör en annan tidzon. Fövisso borde det då vara 21.15, men så är det nog, skulle jag tro... typ.

Matchstart är klockan 20.15 enligt Sundlöv. Iof kan han vara lite yr ibland men matchtiden får vi hoppas att han har koll på.

Första rapport väntas runt 20.50.

Lilljanne: Antar att det är en finsk sida du hittat det där. När klockan är 21.00 i Finland är hon ju 20.00 i Sverige. Den där kvarten verkar dom dock ha struntat i...

Lilljanne: Det har väl något med finsk tid att göra! Mikko och Saku är brorsor vad jag vet! Det kommer att bli mycket tungt ikväll!

70 Rodrigues: Hur förklarar du då det här:

"Electro-Oil Cup jatkuu tänään ottelulla Brynas-TPS klo 21.00."

Vilket jävla lag dom har! Nurminen, Alatalo, Lius, Kankaanperä. Mikko Koivu, är han brorsa med Saku. Dom är jävligt lika iallafall.

Hyvää Brynäs. Perkele TPS.

brad: 20:15

Bright: Vilken tid börjar matchen ikväll?

Sv: vad tror ni om Witehall till Brynäs?
Lilljanne: Man kan ju alltid hoppas!

70 Rodrigues: Är Frölunda och Modo allvarligt intresserade (enl. Aftonbladet) kan vi (som vanligt) inte bjuda emot. Spara pengarna till nästa säsong och hårdsatsa då istället. Om Djoos, Sjödin och Larsson med 70-80 tusen i månadslön dessutom lägger av blir det en hel del stålars över till några topplirare.

dapietro:Undrar samma sak! Tror ni Witehall skulle passa in i Brynäs?

Sv: Bottentippade
i år har Brynäs en trupp som har en medelålder på 25,68 år, medellängd 182,64 cm och medelvikt på 86 kg att jämföra med Djurgården som har en medelålder på 26,1 år, 183,4 cm och 88,5 kg! Är det någon som vet hur läget var för Brynäs förra säsongen?

Vem bryr sig om vad Boorken säger? Han har ju aldrig haft ett rätt!
Brynäs slutar 4:a och sedan tar dom hem hela skiten! Tro mig!

vad tror ni om Witehall till Brynäs?
Såg att Witehall är arbetslös
såg han i Leksand mycket när jag bodde i bolänge
var till Leksand i bland
Vore perfekt i stället för Tony M

Jag tror också det blir mycket svårt ikväll. Flera faktorer pekar på det. TPS är säkert ett bra lag, vi har flera spelare borta, det är tredje matchen på tre kvällar t ex. Men skulle killarna vinna ikväll, då är det ett ordentligt styrkebevis!

Kvällens match
Härligt drag i Brynäs just nu. Även om kvaliteten på motståndet hittills under försäsongen givetvis kan diskuteras ser det tveklöst mycket ljusare ut än på länge - i synnerhet som den tilltänkta förstakedjan med Molin-Larsson-Soling ännu inte kommit igång. Där finns det oerhört mycket mer att plocka fram.

Vinster är alltid bättre än förluster. Alla intervjuer med spelare och ledare andas bra stämning. Det verkar finnas en efterlängtad trivsel i laget. Nokelainen & Persson har lagt en ny kurs. Att höra Bergkvist säga att den beryktade grusgropen i Hille varit hans andra hem under sommaren är stärkande. Kan man äta grus och sten, är dalmasar rena rama gelén.

Boork är slut. Det visste vi ju sedan tidigare. Brynäs kommer att ligga bland de fyra i topp under hela säsongen - förutsatt att laget inte drabbas av en massa skador. I år är det rimligen något annat lags tur att agera sjukstuga.

Kvällens match:
TPS Åbo - Brynäs IF 2-4 (0-1, 1-2, 1-1)
Brynäs målskyttar: Anger 1, Miettinen 1, Danielsson 1, Östlund 1

TILL SIST:
En eloge till Fredrik på hemsidan för föredömliga rapporter från Alperna. Bra sammanfattningar och analyser. Fortsätt så.

Flynt: Brynäs tippat i botten? Ja, men du vet väl att Boork bara är en i raden av obotlig skeptiker när det gäller Brynäs. Det har han varit i alla tider.

Paddan: Du har helt rätt, men självklart blir man lite upprörd, vet tex. inte om Mästarcupen var spelad vid skrivandets stund. Tycker synd om er om ni skall fastna i samma skade-helvete som vi var i förra året. Ni skall få se hur lätt det funkar utan vettig försäsong och 5 st ordinarie kostant skadade.Lycka till mot Boden(tror jag)!

Flynt: Hördu du du. Kom inte hit och klaga på den fina kvalitetsprodukt som inte alls omnämner MODO och överhuvudtaget aldrig haft en MODO-spelare på bild i tidningen och som självklart produceras i min byhåla. :-)
Äh, trodde inte att det var någon som fortfarande lyssnade på Boorken. Hur jädra mycket rätt hade han i sina kolumner ifjol då? Tror att han har något allvarligt fel på sin "kristallkula".

Sv: Bisset talar ut....
lindberg: Intressant... inte ett inlägg i den här tråden....

Bottentippade
Läste idag nyaste Hockey och höll på att slita sönder den av ilska när Boorken får gå lös i sin tippning av elitserien. Brynäs i botten tillsammans med Timrå!!! Okej då får vi slå ur underläge, men ändå! Man kan också fråga sig hur mycket "Fylle-Hasse" pröjsat honom för att sätta Modo i topp? Och alltid detta j...a tjat om våra gammelgubbar, om inte jag är helt fel ute så är det bara HV, Modo, Frölunda och SSK som har lägre medelålder än oss(res. mig för ev. fel), hooppas och TROR att vi får sätta en stor puck i käften på de där jävla fyllgubbarna i vår!!
FORZA BRYNÄS!!!!!!

Sv: Arbetslös...
Strozzi: Nu läste jag dock på Radio Västernorrland att modioterna var ute efter Witehall. Det var Hedin som uttalade sig där...

Sv: Brynäs IF-Lugano
Stridh: He he, Nokelainen i sjättefemman då?

70 Rodrigues: Det räcker med att Larssonlinen, Mårslinen och Kyrölinen spelar 0-0 det är ju ändå Miettinenlinen som gör alla mål!

Bissett:
Du menar väl kulorna :-)

Bissett: Ikväll tror jag det blir torsk med 1-4! Det är ju inga duvungar som är borta ikväll,Luovi,Molin och Soling saknas!

micke: och i femtefemman har vi Karjalainen

micke:
Ja, varför inte Whitolovic-Kyrölovic-Mikkolovic tillsammans!

BIF-TPS
Brynäs-TPS ikväll, då får vi verkligen veta hur bra vårat Brynäs är!!!
Nån mer än jag som längtar till Mån 23 september.????Då ska vi käka opp dalmasarna, eller ska jag säga "kullorna" !!!

Tips ikväll: BIF-TPS 4-3
Bergqvist 2, Anger 1, Jobs 1

micke: D är bara o slå till! Witehall är ett riktigt rivjärn med massa rutin som Brynäs skulle kunna ha mycket nytta utav.. Dessutom går han ju gratis!

Arbetslös...
www.expressen.se/article.asp?id=120522

En schysst ersättare till Mårtensson kanske?

Stridh: Jag svarade Bright på ett inlägg där han kallade det för B-femman. Miettinenlinen, Larssonlinen, Kyrölinen å Wågenlinen kan man väl kalla dom för så låter det finskt iallafall.

micke: B-femman? I alla matcher den här säsongen har Djoos/Rehnberg, Anger, Miettinen, Bergqvist varit förstafemma, och fortsätter så i Lugano. Är även den som matchas flitigast i PP. Molin/Larsson har varit degraderad till andrafemma från start (kanske därför det gått lite knackigt; självförtroendet vettu;-). Dags att hitta på lite nya namn, så man vet vem som avses, förstafemman eller "den f.d. förstafemman utan Bissett"

Sv: Hold your horses...
micke:

Va skönt att det åtminstone finns en till med båda fötterna på jorden!!
Försäsong är försäsong och inget annat. DIF gick på is 15:e augusti, som exempel - men visst fasen är det bättre med vinster än med förluster.
Wennerholm i Aftonbladet gjorde en rätt bra analys - men jag tror inte att DIF har med toppen att göra i år.

Var optimist, med förnuft!!

Hold your horses...
Många positiva tongångar efter åtta försäsongsmatcher. Miettinenkedjan är kanon, juniorkedjan har fått en lidnersk knäpp och kommer regera i elitserien, Ram är omutbar osv. Laget är dock detsamma skadekänsliga lag som ännu bara stött på tre av sina elitseriemotståndare. Mot regerande svenska mästarna FBK en klar förlust med 2-5, sedan en knapp seger över nykomlingen Knätofs IF samt en seger mot ett skadedrabbat MoDo (som dessutom återlåtits på kvalitetsspelare ngt enormt). Resten av matcherna vet jag inte om det direkt är ngt att hänga i granen, speciellt inte när det är försäsong. Det ser bra ut, javisst! Men vad har vi att jämföra med?

prosten: Det här ser nästan för bra ut. 5-1 mot Lugano och det utan Molin. Kul att se vad Larsson Molin Soling kan prestera dom borde börja känna pressen från de andra femmorna nu.

Målisen: Jag hade en klasskompis som hette Wahlberg.........men han spela väl inte hockey......

micke: Wahlberg?vem???

Bright: Ikväll verkar dom iallafall haft lekstuga. B-femman låg bakom samtliga Brynäs mål. En favorit-i-repris-fråga; Alla som ångrar att vi inte värvade Wahlberg istället för Miettinen räcker upp en hand. :)

wesleyjah: "Varför börja ändra" Tja, ska man exprimentera i kedjorna tycker jag just träningsmatcherna under försäsongen är det mest utmärkta tillfället. Vem vet, Miettinen-kedjan kanske funkar lika bra med Danielsson och dessutom kanske Kyrö-kedjan skulle börjar producera som bara f*n. Jag litar ändå 100% på Esko eftersom han är kung men det skulle vara intressant att se ett par matcher. Mårtens ersättare förutsätter jag skulle kunna gå rätt in i förstafemman, annars är det lika bra att köra på med juniorer.

Så Brynäs utklassar det lag som igår utklassade djurgården, känns skööönt :))

Bravo, grabbar! Den där B-femman funkar ju riktigt bra hittills. Miettinen och Anger övertygar och det som känns gottigottgott är att också Bergqvist visar vad han kan. Hoppas nu bara laget kan ladda om och göra lika bra matcher mot TPS och DIF.

Bergqvist 4-1 och Anger 5-1!

Lilljanne: Fan vad gött!

Slutresultat: 5-1 (1-0, 2-0, 2-1)

Fan va gott att det verkar stämma för Ram också! Han kanske inte är så pjåkig ändå, vem vet? Är Lugano rätt lag att testa honom? Någon som vet något om Aftonbladets Dreamteam tävling? Blir det nåt i höst eller?

micke:

Varför börja ändra, Bacon verkar trivas i sin "lina" samma sak med Danielsson.
Det verkar bara dumt att börja ändra om.
Om det kommer en ersättare för Mårten, så ska han få spela upp sig i från fjärde linan tycker jag.
Detta är endast min åsikt :-)

KentaK: Äh, med "Skuggan" tänkte jag bara på passningskungen, vilken Miettinen verkar vara än så länge med 7 assist under försäsongen. Jag skulle ändå vilja slänga in Danielsson med Anger-Miettinen och låta Bacon-Kyrö-Mikolovic spela under ngn match. Just den kedjan (Bacon-Kyrö-Mikolovic) har fungerat bra förr och då kommer Bergqvist på sin "rätta" sida dvs den vänstra. När sedan Mårtenssons ersättare anländer kan vi ju ställa upp med en fjärdkedja av ex junior-Wågen-Danielsson, vips så har vi tre kanonfemmor och en fullgod fjärdeline. Man kan ju inte bara missa SM-Guld då... :)

« · 105292 · »