Brynäs IF

714161 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1816983 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
tjugo8:
Nyss anländ på jobbet så har jag läst Göteborgspostens kommentarer om matchen igår... jag tror vi har missuppfattat alltihop när det gäller de avslutande minutrarna... INGENSTANS antyds det att det skulle va några frågetecken kring utvisningarna som låg till grund för Frölundas slutspurt ... kan va bra att veta! ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk:
Holmgren möter
Grym på o hålla samtalet o få ur historier...
Till skillnad från sopan Nyström som hellre vill höra sin röst o dra sina historier...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
zigge: Ett litet förtydligande runt Sundlöv. Han fick inte sparken utan sa upp sig.
Stort hjärta och massor av passion. Jobbar hårt och är omtyckt av de flesta i hans närhet. Bra på att ta fram juniorer vilket borde passa Modo bra. Ni producerar ju massor av talanger men väljer hellre avdankade kanadicker. Sundlövs sämsta sida var kanske den internationella kollen/kontakterna.
Sammanfattningsvis så tror jag att han blir mycket bra för Modo. Det brukar bli succe med fd Brynäsledare i Modo...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Tack för tipsen👍

Det behövs nått att lyssna på när man jobbar själv nästan hela dagarna.
Finns det nån bra fotbollspodd oxå?
Håller inte på nått lag, bara intresserad i allmänhet
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: jodå jag lyssnar på dom med!

Puckat
Hockeypodden - SR
Sporthuset
Hockeystudion
Vägen till toppen

Och så SHL-podden. Finns det nån till hockeypodd om svensk hockey så, hit me!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Lyssna på "Puckat" istället.
Med Oldeén och Helber. Jag tycker faktiskt att Helber är bra i den podden.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Brynäs fina ungdomsverksamhet stavas Tomas Thelin
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Brynäs hade redan påbörjat helrenoveringen av ungdomsverksamheten innan Boork kom in, men Boork införde en slags policy att egna produkter och svenska spelare skulle prioriteras över importer. Det gjorde att Brynäs riktade blickarna mot Allsvenskan på ett helt annat sätt än tidigare, då man väldigt gärna värvade från framförallt Finland istället. Boork hade en stark tilltro till unga allsvenska spelare och den tilltron överförde han till Sundlöv. Innan Boork kom in hade det inte varit aktuellt att värva spelare som Månsson, Sundqvist etc.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Det var ingen slump att Sundlöv släppte fram massvis med unga spelare samtidigt som klubben hade enorma ekonomiska problem. Lyckligtvis tog framgångarna med Sundlöv vid rodret ekonomin till höga höjder, förstås med guldåret som pricken över i:et. Fatta vilken bedrift att ta ett (nästan) konkursbo till SM-guld och stort eget kapital, grymt jobbat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
zigge: två sidor på myntet faktiskt.. enligt mig så var det han och boorken som startade våran framgångsrika ungdomsverksamhet. Han kommer nog göra ett kalasbra arbete i Modo. Värvningsfronten är jag mer kluven till, visserligen så har han hittat ett par korn. Greg och sweatt tex. Men har en massa flops på sitt konto också.. men han kunde göra mycket på en skral budget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
zigge: Sundlöv var väl helt ok. Gjorde mycket bra och en del dåligt. Tror han kommer göra det bra hos er. Duktig på att släppa fram unga spelare (kanske lite väl mycket ibland)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Var det han ni kallade för 'mormor', eller minns jag fel? Hur var han ( allvarligt, inge skitsnack helst) - Satsade han på juniorer, eller vad hade han för tänk hos Er? Vill minnas det va livat när han gick/ fick sparken från BIF, vad var det om? Var han 'för slö' att hitta förstärkningar?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sundlöv till Modo? Haha var en rolig läsning idag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag brukar följa nordic bets SHL-podden med Andre Brendheden och Mårthen Bergman.

Men nu rann det över. Nu är det slut. Man kan förhelvete inte låta Jönsen från Leksand superstars sitta och kommentera Brynäs organisation helt utan att få kritiska motfrågor. Vilket JÄVLA skämt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Är väldigt mycket Brynäströjor här. Vi är ju nästa fler än hemmafansen.... Överdrev lite men många är vi...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
MatteB: En Lasse Karlsson eller en Svedberg, håller tummarna för den sistnämnda.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: det kanske mer är tvärtom, många bajare som är leksingar. Känner en hel del som är både och iaf. Och tycker det nästan aldrig slår fel att man träffar en bajare som också håller på Leksand. Eller vice versa.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattiask: Ingen Johan Sundström i Frölundas Line-up. Det gör det hela lite enklare men en riktigt tuff match väntar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hoppas felix tar chansen nu! Ni minns väl hur känslan var när Svedberg hoppade in 2012 när honken blev sjuk? Det gick ju bra då :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Mycket, mycket tråkigt med Rautio. Och mycket jobbig match för Felix att komma in i. Dock har han ingenting att förlora utan måste gå ut och njuta av matchen.
Förutom Hv (som är det enda lag som imponerat på mig under året) så är Frölunda det enda lag som jag tycker är riktigt bra. Att slå dom idag kommer bli otroligt svårt.
Kan vi ta matchen till en sudden så vore det fantastiskt bra gjort.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: FAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Rautio sjuk!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Personligen vet jag nog inte nån som är bajare, då bor jag ändå i Dalarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: det här. Enligt honken. Men jag tycker det ganska ofta stämmer att Leksingar är Bajare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: vad är det som är ett påhitt?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Ett påhitt av djurgårdsfansen som ser ned på Bajen och Leksand....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: njae... är uppvuxen på södermalmsgator och spelade själv i Bajen inom ungdomsverksamheten på mitten av 70-talet. Så Hammarby hockey ligger mig varmt om hjärtat. Men Brynäs har alltid varit mitt lag inom hockeyn, då alla mina idoler spelade (tigern, virus m.m). Följde med farsan upp till Gavlerinken eller på hovet när
det begav sig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Leksingarna håller väl säkert på Bajen av samma anledningar som du själv? Vad det nu kan vara.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: jo, många leksingar håller på Bajen.. förstår inte varför, en stor gåta för mig. Försöker blunda och tänka på något annat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Alla Leksingar hejar väl på Bajen i fotboll?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mittzon: dra inte ner mitt kära Bajen i gruset, tack!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Steenm: Äh, leksandssupportrar och hammarbysupportrar=låssassupportrar. Kul å va me, typ.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Såg att Gistedt höll nollan för Kristianstad idag, vore kul om de går upp och han storspelar i allsvenskan nästa säsong. Lukas Zetterberg är ju ett intressant namn i Västerås, tror han spelar i SHL inom 2 år.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Leksand är ju stabiliteten själv jämfört med Västerås (och SSK)...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Haha nu mår man! Hejdå läxand! Hoppas vi aldrig syns mer! Skål
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Steenm: kul med Mora i SHL, korta resor också kan vi få jämnare publiktillströmning till matcherna. 👍👍👍👍👍bara positivt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Herregud, Leksand... vad ska man säga? Deras supportrar bör ha Hockeysveriges starkaste psyke med tanke på detta ständiga jojoande och återtågande. Märkligt att de ska fallera gång på gång.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bifhjärta: Måste vara ett helvete å vara läxing . Skicka paille å snacka alvar med Colliton .Dom har ju spelat tillsammans .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Härliga scener!=)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Grattis Mora!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Orka:
Enig
@jgarpenlov LIF tar en timeout för att Perra ska meddela att man går ner på 3 femmor och vilka som ska spela ihop? Känns som de kan använda en TO bättre
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Läxingar som lider...
...man blir varm inombords
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: ja visst är det tydligt! Blir nog ner i allsvenskan för Leksand och får sälja nå gatstenar för att satsa uppåt igen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Vad hände i Mora?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Trevlig domarskandal i Mora
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Tycker oavsett att det är vettigt att stänga av filmare i vissa fall.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Carl Lejonkräk: Olyckshändelser för att otränat öga. Det går i stort sett alltid att vika undan och inte fullfölja tacklingarna till hundra procent, men spelarna väljer ofta att göra detta trots att de redan har uppmärksammat att tacklingen kommer att gå åt skogen. Typ tacklingar i ryggen är ju omöjligt att se hur det kan vara en olyckshändelse, så vida spelaren som ska tacklas inte vänder sig precis innan tacklingsögonblicket. Men det är mängder med tacklingar i ryggen i precis varenda match - och domarna blundar för det i 99% av fallen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
varulf: Jag har sett nästan hela den matchserien, det är tydligt att Mora är ett mycket bättre lag och att det ska till något alldeles extra för att Leksand ska kunna vinna. När Leksand gick upp senast mötte de också ett mycket bättre lag men de hade verkligen marginalerna på sin sida mot Modo samtidigt som Modo underpresterade hur mycket som helst.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jo ofta är det olyckshändelser vid tex. huvudtacklingar, tacklingar i ryggen och knätacklingar. Filmningar däremot är rent fusk.

C.Lejonkräk
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Leksand har ingenting. Spelar håglöst och utan udd. Har inga sympatier för nåt av lagen men Mora känns mer spännande.
Kommentera

« · 1816983 · »