Brynäs IF

713186 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1936297 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Axle San: Av det jag sett av situationen så är det absolut ingen kontakt med huvudet . Axel mot axel . Är väl fortfarande tillåtet med kontakt i ishockey . ??
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vem skriver egentligen anmälan? Det står att tacklingen sker långt efter och dessutom blind side. Personen som skrivet vet uppenbarligen inte vad han eller hon pratar om.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Håller med dig i det mesta.
Det är absolut inget matchstraff utan isåfall OM det ska vara något så är det isåfall interference.
Däremot måste jag fråga.. För att vara puckförare måste man väl ändå ha pucken under kontroll eller toucha vidare pucken som att det vore en passning?
I det här fallet så är det som du säger minimal touch möjligtvis och därav så bör det väl per automatik vara så att han ej är puckförare.

Sen är det defintivt axel mot axel, ingen uppåtgående tackling.
Det ska absolut inte vara en avstängning utan möjligtvis en tvåa i matchen.

Men jag måste ändå säga till de flesta här inne och inte specifikt till dig nu 4everBIF..
Tycker det är ganska pinsamt att gå in här på forumet efter matchen igår och läsa oerhört pinsamma kommentarer om dels tacklingen i sig men framförallt angående PaW.
Att kalla honom för filmare, att man tappat allt förtroende för honom osv.
Tycker det är rent pinsamt beteende av många här inne.
Det blir svårt att säga att ni själva ska ta på er en hockeyutrustning och få en liknande tackling för att känna hur det faktiskt känns.
Snälla, höj er i boken och lägg tex fokus på Andersén och själva tacklingen istället för att spy galla på PaW som ändå någonstans varit väldigt nära att ge Brynäs ett guld.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Visst fan touchar Westerholm pucken???
Räcker det inte med en touch för att bli puckförare längre?
I klippet på SHL, första klippet snett bakifrån tycker jag absolut inte det ser ut att träffa huvudet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Kan rekommendera att se presskonferensen om du inte redan gjort det.
Från 4 minuter in i klippet tills deass att det tar slut, så beskriver Sundqvist den offensiva problematiken på ett rätt nyanserat vis tycker jag.

Sen behöver ju såklart andra linan komma igång mer, hoppas det lossnar snart för dom.
Plus att ett spetsigt nyförvärv skulle vara en önskedröm för att stärka upp offensiven mer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Spelar det någon roll egentligen? Det viktiga är om det är en huvudtackling eller ej..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Jag tycker inte det ser ut som om han träffar huvudet först som det står i anmälan. Sen tycker jag dessutom att förstärkningen från Westerholm blir tydlig om man kollar på hans högra ben. Först kommer tacklingen, han står kvar en halv sekund SEN "försvinner" högerbenet och han faller. Jag tycker inte det ser naturligt ut men kan ju såklart ha fel.

Edit: skulle kunna vara för att han känner att skridskon är på väg åt fel håll och vill rädda knät men ändå:)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Rautio måste ju visa upp stjärtfjädrarna nu när han letar ny arbetsgivare till nästa säsong.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: True story!
Så är det ju, det är ju väldigt godtyckliga bedömningar med interference många gånger kan man tycka.

Som du säger, många gånger släpper dom situationer när pucken är i närheten av spelaren.
Jag menar, hur ofta händer det inte att en stillastående spelare med kropp hindrar åkvägen för en spelare som kommer med mer fart och jagar puck. Så länge som spelaren är i närheten av pucken som hindar spelaren med fart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pedro Puck: Jag vidhåller ändå att det ser ut att vara touch. Om man kollar ca 12-13 sekunder in i klippet på Shls hemsida. Så tycker i alla fall jag att det ser ut som att pucken studsar till lite på grund av minimal touch på Westerholms klubblad.

Men visst det är svårbedömt. Och med touch menar jag minimal touch, men det spelar ju ingen roll hur pass kraftig touchen är, så länge som det just är en touch.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pedro Puck: Sen är det dessutom Westerholm som gör en liten rikningsförändring strax innan tacklingen och gör att det tar mer illa än det skulle göra annars. Lägg därtil till förstärkningen av Westerholm så blir man ju riktigt besviken om det blir en avstängning.
Det enda viktiga egentligen är väl om det tar i huvudet eller ej vilket inte är helt klarlagt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Å andra sidan, det är en typ av interference som blir utvisning 1 gång på 100. Är pucken bara i närheten skiter domaren i interference. Tycker det är ett av de mest spelförstörande momenten i sporten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Jag tycker som du, Niclas har bestämt sig för att tackla. Westerholm missar pucken. Hade han nått den hade denna situation inte uppståt och ingen hade ens tittat på den i efterhand.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag håller som sagt inte med.

Niclas Andersén, Brynäs
När det återstår drygt 50 sekunder av övertiden spelar Frölundaspelaren Pathrik Westerholm ut pucken till en medspelare och åker själv mot mål. Medspelaren passar pucken tillbaka mot Westerholm som missar pucken. Långt efter att pucken har passerat Westerholm kommer Brynässpelaren Niclas Andersén och tacklar Westerholm. En tackling som är sen på en ej puckförare, från blinde side och första kontakten är i huvudet. Andersén har möjligheten att inte tackla och åka efter pucken som Westerholm vill göra, då han blir tacklad. Alternativ bestraffning är Interference.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Då ligger anmälan hos diciplinnämden..... om du är på väg mot mål så låt bli att ta pucken, då är man helt enkelt inte puckförare. Som westerholm.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bisset: Ja det gör ju det.
Han har väl haft en del hjärnskakningar sen förr, som kanske gör så att han omedvetet drar sig för att ge sig in i närkamper. Sen så har han väl aldrig varit riktigt bra på att ta emot en tackling när den kommer, kommer in fel i situationer i närkampsspelet på något vis, lite svårt att förklara hur jag menar.

Men jag lyckönskar honom och hoppas att det löser sig för honom i sitt spel.
Chansen är ju att Kousal och Sallinen spelar ihop sig så pass bra, så att Jensen kan få chansen att gör nåt mål och få mer självförtroende. Känns kanske långsökt jag vet, men hoppet är det sista som överger en sägs det,
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Går inte Jensens kontrakt ut i sommar....
Snacka om one season wonder, han verkar vara helt livrädd för närkamper.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Helt obegripligt att vi lyckades vinna igår men det spelet vi visade upp, men det är bara att tacka och ta emot! Det måste till en uppryckning i spelet för detta håller inte, vi må vara svåra att göra mål på men det kommer inte hålla i längden att bli "utspelade" som vi blev långa stunder igår, mot Rögle och även mot FBK!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sen måste jag säga att Rautio som har fått tagit så mycket skit av vissa fans.

Han är verkligen är värd att hyllas!
Som det har sett ut nu på senare tid, är ju att Rautio inte bara har lyckats göra en kanon match som är följt av fler mindre bra matcher.

Han har gjort hjälteinsatser i flera matcher på rad, vilket vittnar om att han har hittat formen.

Han ligger på strax över 91% nu, från att ha haft ca 85% när det var som värst.
Så roligt att se att hans form är på uppgång.
Det är han verkligen värd!

Han ska ha en fjäder i hjälmen, ojdå det blev visst en Frölunda fjäder 😀
Tack Rautio du är min hjälte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Det låter bra, har bara sett matchen live och från min plats såg det ut som PaW tappade pucken tidigare, Alltså max interference.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Back: Han åker mest omkring och trillar. Vad är det för fel på karlns balanssinne?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
4ever BIF: Jag håller med, var lite osäker på om det var puckkontakt men annars borde det förstås ha blåsts för interference direkt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Har vevat reprisbilder gång på gång nu på Anderséns tackling. Jag ser inget fel alls överhuvudtaget.

1) Ej interference, han touchar pucken en halv sekund innan tacklingen ges.

2) Smällen tar ej i huvudet, utan på kropp med kanske en något uppåtgående rörelse, men det är ju fullt naturligt rörelse i en tackling som sådan.

3) Det är inte blind Side.
Har man spelat hockey så pass länge som Westerholm gjort, så kan man inte stirra puck.
Hade han vridit på huvudet, så hade han sett Andersén komma.

Det är väl ändå ganska naivt att åka mot mål i anfallszon och inte vara beredd på att tackling kan komma, som sagt vrid på huvudet och stirra inte puck.

Sen är jag naturligtvis glad att Westerholm inte blev skadad, men faktum är ju att tacklingen är schysst och kraften ej är mot huvudet.

Andersén kan omöjligen bli anmäld till lotterinämnden.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Back: En plats tar han ju i laget, men inte i en 2a lina, som det ser ut just nu.

Tråkigt att se hur han kämpar och sliter, men att han ändå inte får något att stämma speciellt bra.

Han behöver göra nån balja så han får en självförtroende boost. Så kanske han höjer sitt spel.

Tyvärr så är det ju inte några tendenser i sitt spel som tyder på att han kommer att göra mål i dagsläget.

Hoppas att det löser sig för honom, men har lite svårt att se hur han ska få bukt på produktionen.

Han får ju ändå förtroende i form av powerplay spel och rikligt med speltid i en andra lina.

Vill honom det bästa, hoppas det löser sig inom kort, när Sallinen och Kousal har fått spela ihop sig några fler matcher, så ökar chansen för Jensen i och med det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
John: Ja kanske han är puckförare
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vad ska vi göra med Jensen? Ser om möjligt ännu vilsnare ut i sin ny roll på kanten. Jag anser att Jensen förnärvarande inte tar en plats i laget men förstår dilemmat hos Sundqvist som vill ha igång vår tilltänkta andracenter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
John: Ok. Från Rönnbär förstår jag efter att ha läst tidningar....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Exakt. Var kommer detta med Interference ifrån? Westerholm är väl puckförare när han rör pucken...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vuollerim: Ser alltid ut som en riktig psykopat när det går emot oxå. Tål inte karln.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: då kan jag meddela att Andersén inte ska ha en interference för man ser klart och tydligt på reprisbilderna att Westerholm touchar pucken mindre än 1 sekund innan Andersén tacklar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Kan summera matchen så här efter hemkomst från Gävle:
Brynäs defensiv håller motståndarna på utsidan och gör våra målvakter ännu bättre
Brynäs offensiv obefintlig, förmodligen det blekaste som skådats på 30 år.
Forslunds utvisning obegriplig
Ansersen borde fått en tvåa för interference (kompensation för misstaget innan)
Deutchls debut såg bra ut
Rohdin var taggad idag (liksom hela 3e linan)
Boqvist och Kousal två vilsna själar som inte verkade hitta några medspelare
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Riktigt skönt med två poäng i sudden, det var på tiden. Nu kanske vi kan vända på den negativa trenden och sno mer poäng från diverse lag.

När Brynäs kommer upp i sin högsta nivå, då kan vi slå vilket lag som helst. Bara att hålla tummarna för att spelet blir bättre snart.

Växjö har vi redan gett på nöten, vi gör det igen, förslagsvis på Lördag, med en extra taggad och gring Danielsson. Som numera håller sig på rätt sida av gränsen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lindström: ja alltså dom får alltså en klockren höfttackling till att vara kneeing, ska man skratta eller gråta är ju 10000kr frågan?

Patetiskt värre, jag finner inga ord i mitt vokabulär som är så pass kraftfullt så det kan mäta sig med det dåliga aprilskämtet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ja Rönnberg måste vara SHLs största cyklop, INGEN i båset hos Frölunda reagerade på Andersens tackling.

Sen att FHC matchen igenom sysslande med armbågar, rapp och annan skit i 64 minuter på Boken mfl glömmer han helt bort.

Utv vi fick i 3-3 ska det fan vara löneavdrag på zebran som tog. Men skäms över hur stort inflytande FCH, Dif mfl lag har på zebrorna.
Det räcker sällan mot ett par lag i ligan att man spelar ut som när man dessutom måste spelan ut zebrornan för att kunna vinna.....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Skulle han bli avstängd för den där incidenten, så är det isåfall riktigt pinsamt. Då kan vi lika gärna lägga ner lotterinämnden.
Jag är inte Färgad i denna fråga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hockeyn idag är rätt tråkig, hade det inte varit för Brynäs så vette tusan om jag ens skulle bry mig om hockeyn längre. Älskade NHL, men likväl där börjar det sakta men säkert dö ut. Eller så är det min generation som dör ut.



Men skulle Andersen åka på en avstängning så är hockeyn död helt. Inte nog att dom tar utvisningar på en gammal höfttackling. Man får inte röra varann i dagens hockey, helt obegripligt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Perro: Dess situationer är fan helt omöjliga att bedöma. Nu har jag vevat situationen ett antal gånger och det är 50/50, Westerholm gör en liten riktningsförändring strax innan dutten, han är låg och stirrar puck.
Samtidigt så gör Niklas ingenting fel i tacklingen men det kan anses vara en interference, oklart om Westerholm är puckförare.
Smällen kan även ta mot huvudet men det går inte att säga från den bildvinkeln.
Som vanligt i sådana här situationer så avgör lagsympatierna hur man tolkar tacklingen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bra att fler lags fans börjat inse hur det går till med domare, enögdhet och fulspel i scandal i analium mot fuskelunda.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Andersén var riktigt bra idag f.ö
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Med Danielsson tillbaka i 1a linan mot Växjö
Så kommer Brynäs att skrälla på Lördag. Var så säker, vi har häng och ska slå oss in på topp 6.

Lite tålamod med Kousal-Sallinen-Jensen
Så kommer det förhoppningsvis att bära frukt.

En storspelande Kung Rautio och en sanslöst bra Jocke Eriksson. Är dom som ger Brynäs chansen att sno poäng gång efter annan mot spelförande lag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Om Andersén blir avstängd ska det bli OTROLIGT intressant att se vad han tjänar. Gissar på 200k plus.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Nja riktigt så enkelt är det inte, speciellt inte i en så pass jämn serie som SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Jag tror spelarmaterialet är viktigare än tränaren. Bra spelare, då kan vilken tränare som helst kliva in.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DansbandsWolf: 2 minuter Interference hade varit ok på Andersen då i kombination med en tvåa diving på Westerholm.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sry guys, jag sa 3 poäng, det blev 2, men lika glad är jag för det! och surt som fan sa räven om Rönnberg.

Tjalalalal lalalala =)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vuollerim: Rönnbäret den jävla fjanten säger i direktsändning att hans Roselli fick minsann 5 min och matchstraff för huvudtacklingen mot våran Guter men sanningen var att Roselli fick en 2:a och var kvar i matchen men efter senare granskning blev avstängd.
Skämms som fan att Rönnbäret är Luleåpojk, vi är inte alla så enögda som honom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Dags att förbjuda tacklingar helt om den där blir anmäld/fälld. SHL känns oftare och oftare som nåt jävla bizarro world.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Han säger att PDOn blivit bättre men Corsin blivit rejält mycket sämre under Sundquist. Avslutar med att säga att tränarrollen blir en nyckelfråga nästa säsong, och tycker Brynäs ska välja någon annan om man vill spela mer offensiv hockey. Men han säger också att Sundquist är ett bra alternativ om man vill spela med "defensiv stabilitet".

Jag gillar Sundquist, men Brynäs spelar så jävla tråkig hockey just nu. Somnar nästan i varje match. Saknar Bulan-intensiteten från 16/17...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: låst artikel, det är som att vänta på Cmores intervjuer ungefär
Kommentera


« · 1936297 · »