Brynäs IF

714086 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2028092 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
ellis: Laget som helhet tappar speed men får några kilo till in i truppen . Status quo.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En spelarrockad detta som säkerligen kommer betyda varken från eller till...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sportnisse: Michael "Plus-minus-noll-värvaren" Sundlöv visar "handlingskraft"...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Så varför är det smart av Sundlöv? Vi har honom även för nästa säsong...

Edit: Läste fel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: En typisk och förväntad Sundlöf värvning. Okänd, gått lite halvtaskigt, kanske kan blomma ut, billig - en chansning igen.
Mest tragiskt att denne rutinerade sportchef inte lärt sig av tidigare säsonger att BIF aldrig lyckas värva spets en bit in i säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Enligt EP så är inte skillsen på rören hans starka sida . Detta är nog ännu en breddspelare . Men han har ju familj i Gävle . Var väl det viktigaste för Sundlöv . Brynäs If går från klarhet till klarhet med vilket mål dom har .. AS ..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nyb: Smart av Sundlöv. Brynäs behöver en stor stark powerforward.

Gillar Forslund, en frisk släkt, men han platsar inte i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel:
Gillar tyngden, men har han speeden och puckkontrollen som behövs?

Med det försvann en speedy Gonzalez, vilket var synd ifall denne inte blommar ut (både ock hade varit att föredra),
Men jag hade gjort traden varje dag i veckan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Har som bäst 17p i SHL. Två bättre än Forslund. Vilket uppbyte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nyb: Problemet som jag ser det är att man skrev även nästa säsong med Persson. Brynäs har nog med breddspelare. Men på plussidan är att vi äntligen får se en stor fysisk forward i Brynäs som faktiskt kan vinna närkamper.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nyb: Kommer detta göra någon skillnad ? Kvalspöket är lika starkt fortfarande dessvärre ..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Forslund för Persson måste väl ändå ses som en bra trade för BIF. Förutsatt att han inte tjänar mycket mer än Emil
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Brynäs Förstärker inför säsongsavslutningen . Tillåt mig le .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: TRADE

Forslund ut, John Persson in. Även över nästa säsong..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Spelar man hockey vet man riskerna, det är helt frivilligt att delta.

Nä, men det är kanske lika bra. För jag kollar knappt på Brynäs pga Sveriges regelverk. Och inte tala om det andra matcherna i den här sketna ligan. Så otroligt svårt att tagga till längre.

Fotbollen har mer kamp och tacklingar nuförtiden.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rumpelstiltskin: Och rädda hälsan på en himla massa människor kanske
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vilken härlig förbundskapten vi verkar ha! Låt oss döda svensk hockey en gång för alla!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
spolaisen: Fanns det inte regler gällande importer, om att man bara fick ha x antal spelare från nordamerika för några år sen? Vad hände med den?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson:
SHL
flest importer juni 2020
Luleå 5
Frölunda 6
Rögle 8
Malmö 8
Örebro 8
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Paulsson istället för Forslund,
Micflikier istället för Alcen. Hur mycket bättre hade Brynäs blivit? Inte alls är min gissning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Micflikier, 35, skadad i debuten för Växjö, som genast agerar genom att låna in 36-årige Marcus Paulsson från Mörrum.

Marknaden kanske inte är död - men den verkar gammal och trött.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Justin Fontaine som jag sett någon skrivit om härinne fick kontrakt i tyskland, men hade inte spelat iår så kanske inte var värt att chansa.

och Palmberg till Oskarshamn spelade i england vilket säger en del men gjorde samtidigt över 30 poäng förra året i SHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Iikka Kangasniemi har tydligen varit petad i 2 matcher, kanske kan vara något?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Håller med Wikegård från igår. Tycker faktiskt att denna tacklingen är en bra tackling. Förtjänar definitivt inte att bli avstängd för denna tackling.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
TV-domstolen har talat igen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Boqvist målskytt för Binghamton inatt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe:
Ja det spraka till där sista 10.
Men det såg fan ut som pojkhockey emellanåt i båda lagen.

Fler fullblodsproffs måste in i lagen, då höjs nivån i ligan och därmed utvecklingen i spelet och svensk damhockey, vilket behövs om damhockeyn ska slå igenom det minsta. Ett publik genomsnitt under 200 säger allt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:
Skyddsväst på!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs damer gör 5 mål i sista perioden och vinner mot DIF med 7-3!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Plötsligt händer det!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En kul grej...

Ska på en längre inrikesresa i jobbet måndag-onsdag. Tisdag kväll är det hotelldöden som gäller å jag kom på att det kanske är hockey då... Bara det inte är CHL-skit... Skulle vara perfekt att ”slå ihjäl” några timmar på rummet med brynäsmatch alternativt kanske hitta nån bar som sänder matchen.

Går in på SHL.se å kollar å ser att......DET ÄR HOCKEY! Brynäs möter Malmö borta....

Varför berättar jag detta och vad är det som är så speciellt med det...?

- Jo det ligger nämligen till på det viset att min inrikes jobbresa går till....MALMÖ😇

Ska SJÄLVKLART ta tillfället!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Willelöken: vore ett riktigt bra namn! Kan Lundgren gå andra vägen :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Costanza: det enda ni är kända för att vara bra på de senaste åren är ju att förlora. Brynäs har väl typ vunnit 19 av de 20 senaste gångerna de mött modo. Iofs beror det bara på otur om man bor i the heart of hockey...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Willelöken: pettis är igång igen :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Willelöken: Du är dig lik 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ta det här med en nypa salt nu. Men pappas kusin som håller på och bor i Linköping berättade att det går ett rykte i staden att Peppe Lundh vantrivs något fruktansvärt. Framför allt med Bert som coach. Och att Sundlöv setts haft något slags möte med Peppe på Scandic. Vet inte alls sanningshalten i detta. Men en Lundh i form är ju onekligen en bra spetsforward.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Stämmer det verkligen? Isåfall är det ju sjukt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Visst är vi bra. Alla vill spela hos oss. MoDo är världens bästa klubb.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Costanza: Fast nu vill jag inte se honom i Brynäs även om han är lite bättre än mig och kan äta mig som ett litet mellanmål. Är det kriterierna för att få signa i Modo?

The heart of hockey...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Carlo: Kousal drack bara pilsner han. De fick sanera lägenheten efter att han lämnade Brynäs
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Det är inte lätt att ta sig in i den innersta kärnan i Brynäs och göra avtryck, behagar man inte den inersta kretsen så åker man ut och det gäller spelare som ledare...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Belov äter dig som ett litet mellanmål. Nu är han MoDoit och måste ju då vara lite bättre än dig ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Ja jag har inte tagit det ur luften om du trodde det. Jag vet att det var så för jag har hört det från säker källa... Lite klyschigt med ”säker källa”-snacket men det får räcka så...😊
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:
Vad grundar du det på?
Han stod upp fysiskt och verkligen gick på mål. Något vi saknar idag..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Carlo: Lägg ner Kousal-snacket! Han var energiläckage i gruppen. En diva...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Förra året hade vi 3st 4e kedjor. Nu har vi 2st tredjekedjor samt en 6e kedja #framsteg
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Carlo:
När kousal och sallinen kom i gängorna sista matcherna så blev kedjan
Kausal - sallinen - Rudolf bra.

Hade önskat se dessa i år om Kousal och sallinen skakat av sig skadorna 100- % igt.

Tror de kunnat varit minst lika farlig som vår ”2dra” nu.

Svårt att säga vilken som är vår 2dra nu förresten..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: inte många! Den jag kan komma på är Ikonen som konfrontera DIF. Men jag kommer inte ihåg hur han var säsongen han kom.
Sedan blir det ännu svårare att värva en bra spelar när BIF riskerar att missa slutspel! Hade sett att man hade haft båda Rudolf och Kousal kvar då Boken var osäker! Och skippat Zetterberg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Carlo: Sen blir det ju inte lättare att värva heller när man tidigt gått ut med att det ska vara en spetsspelare för topplinorna man ska ha...
När värvade Brynäs en toppspelare under säsong senast? Brynäs alltså, inte Växjö.
Otroligt naivt av Sundlöv att leta ersättare för Boqvist under säsong. Stort minus på den.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: nja! En seger säger inte så mycket! De har väl 10 torskar innan!
Kommentera

« · 2028092 · »