Brynäs IF

713954 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2218014 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Axle San: Trots att du hängt med i tråden i stort sett varje dag förvånar mig att du inte fattat att Alcén inte har ett dugg med värvningen att göra… Du låter nästan lite som Huge brukar göra ibland när han inte har tänkt igenom. Jag vet att du kan bättre än så
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pasman: skulle ett sådant mirakel ske så skull jag vara villig att tippa Brynäs högre än plats 13-14 iallafall.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
VV var ju i ganska gott sällskap när man kollade vilka som vunnit årets målvakt i Finland iaf. På papper en bra och lovande värvning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Låter bra isåfall! :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Byta PB mot Palushaj kanske ? ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Grattis till en förhoppningsvis jävligt bra värvning!!! Hoppas att det blir bra matcher oss emellan denna säsong!!🙌🙌🙌🇫🇮
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kepsen: Finska målvakter skojar man verkligen inte bort… Tror vår nye #35 är EXTREMT välscoutad av Manner och Bom-bom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Okej! Men jag ville göra gällande att detta inte är nån riktigt säker värvning.
Basuneras ju ut som om det vore en världsmålvakt som anländer efter att blivit MVP i finska ligan två gånger.
Alltså samma liga som Sebastian Wännström dundrade i 33 mål senaste säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lucas Carlsson har skrivit på nytt kontrakt med Florida. Dock bara ett år så man kanske vågar hoppas på honom nästa sommar?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Japp.... det tror han :-) Grattis i alla fall till en bra värvning!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kepsen: ” Att han blivit utsedd till finska ligans bästa målvakt två år i rad säger inte så mycket för mig, dock”

Har man blivit utsedd till finska ligans bästa målvakt två pr i rad så säger det väl något?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kepsen: Det säger visst något, Finland producerar bra målvakter på löpande band. Och om han är bäst i Finland så säger det nåt om kvaliteten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kepsen: Han tyckte väl att du skrev självklarheter men... då tänkte han inte på att det kan bli mittemellan också!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Välkommen Veini! Känns absolut som en spännande värvning på förhand. Då är frågan, är vi klara med lagbygget nu? Eller ska något mer in innan premiären?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Bra jag hör redan hejaklacken skrika detta, snyggt...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tom Bissett: Veni vidi vici?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Du tror alltså verkligen att det är Alcén som har scoutat och värvat denna spelare?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Eller Manner
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor: Vadå ”nähä”?!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Nu gäller det bara att bli av med Björk i försvaret, ersätta honom med en riktig NHL tuffing som söker ett nytt jobb..VV är ett bra smeknamn för Veini....VW är helt annat...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kepsen: nähä?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Johan Alcén börjar bli varm i kläderna. Mycket stark värvning detta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kan bli fågel eller fisk.
Att han blivit utsedd till finska ligans bästa målvakt två år i rad säger inte så mycket för mig, dock.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tom Bissett: Förra säsongen släppte Brynäs flest skott från slottet av alla lag i hela serien, så det blir nog främst "VV" som får se upp, befarar jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Dags att fira detta med en smågåstårta och ett par Bärs nu, grattis Brynäs detta är ju glädjens dag ....att få hem Veini till klubben, nu jäklar får de andra SHL lagen se upp....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Bra med 1-årskontrakt också tycker jag. Kommer ha 2 tomma målvaktsposter till 22/23 då det blir mycket fler förändringar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Får nog tacka Josef Boumedienne för den här värvningen, mycket bra 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alfred : Nämnde namnet i forumet förut, spontant är han de bästa vi kunde fått. Riktigt stark och viktig värvning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Man är ju partner😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alfred : Ledtråd: Voine Voine
Kommentera

Sv: A propósito de nada
LevelReset: Ojojoj vad spännande det ska bli!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ny förstemålis klar! Privatpartner
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charliejfz: RBK 10:a? Nädu den gubben går inte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Metalman: Brynäs bara nia! Hur tänkte du där? 🤔
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charliejfz: Gemensam nämnare för våra topp6-lag är kontinuitet på viktiga positioner i föreningen. Alla huvudtränare i de lagen har varit i klubben minst ett par säsonger. Tittar man på lagen utanför topp6 har det oftast havererat pga en brist på kontinuitet.

Rögle är god för åtminstone en 6:e plats i år igen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nyb: Hög placering ni satt på Rbk. Tror mer på plats 7-10 och behövs ytterliggare en RD eller LD om det ska bli bättre placering. Men svårt att tippa när man inte sett truppen prestera.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nyb: Oskarshamn lär komma före Timrå

14 Timrå
13 Oskarshamn
12 Leksand
11 Malmö
10 Linköping
9 Brynäs
8 Djurgården
7 Skellefteå
6 Örebro
5 Frölunda
4 Rögle
3 Luleå
2 Färjestad
1 Växjö
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svenska städer med flest draftval. Gävle imponerar!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Soffdomaren: fast det är ju inte ovanligt att vi ligger nere i skiten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Jo men det här var ju inte en säsong som var speciellt lämplig att spela in juniorer i A-laget och på så sätt eventuellt sänka deras självförtroende på kan jag tycka.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Soffdomaren: ”Jag kan tycka att det är ett undantagsår eftersom vi knappt spelat juniorer i A-laget i år ”

Hade vi haft bra juniorer så hade de förmodligen spelats i a-laget
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tom Bissett: Hahaha humor
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Soffdomaren: Det här var faktiskt en riktigt stark draft ur ett svenskt perspektiv. Problematiken kring ungdomshockyn gällde inte bara Brynäs och jag tror inte Brynäs var det SHL-lag som var svårast att platsa i 19/20. Brynäs har ett par forwards som förmodligen hade kunna gått i någon av de sista rundorna men dom är långt ifrån bland de mest framträdande spelarna i sitt juniorlandslag. Sen verkade Ove Molin gå och hoppas att Kvist skull väljas som överårig men det verkade ju aldrig särskilt troligt i min bok.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nyb:

Den där ser rätt realistiskt ut men jag hade bytt plats på Skellefteå och Malmö

Tror Malmö får det svårt.

Personligen hoppas jag Färjestad åker ur men det lär inte hända 😂😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag kan tycka att det är ett undantagsår eftersom vi knappt spelat juniorer i A-laget i år och juniorerna knappt har spelat något. Om man nu som jag är färgad och vill "försvara" det på något sätt hehe
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Senaste NHL-draften utan valda Brynäsare var år 2005, alltså året innan Nicklas Bäckström blev draftad som #4.

Det draftades alltså Brynäsare 15 raka drafter tills nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Det roligaste med Malmö är att man har en utländsk spelare. Räknar inte danskarna o Jack Ryan. 😁
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nyb: Kommer Malmö topp 7 så flyttar jag till Skåne.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Kostade på mig att göra en optimistisk SHL-sluttabell såhär mitt på sommaren.

14 Oskarshamn
13 Timrå
12 Linköping
11 Brynäs
10 Skellefteå
9 Djurgården
8 Leksand
7 Malmö
6 Rögle
5 Örebro
4 Växjö
3 Frölunda
2 Luleå
1 Färjestad

Plats 12-8 tycker jag är utbytbara,väldigt jämnt mellan de lagen. Topp 7 känns rätt klara baserat på dagens trupper.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tom Bissett: 😂 Baserat på vad, exakt?
Kommentera

« · 2218014 · »