1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753397 inlägg · 7967 ämnen
« · 2462352 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: jag håller med.. Prata om top 6 dålig självbild är ju något som gäller i den här klubben. Man måste inse att bif tillhör botten från start av säsongen

Farsang: Vi har många problem men ett av dem är att vi inte har offensiv spets! Rödin har gjort 4 mål och ligger på 74 plats i poängligan.Larsson på 46 plats! Timashov är vår bäst placerade forward på plats 25! Man vinner sällan matcher med den typen av resultat från offensiva spelare!

Som jag skrivit tidigare det blir kval mot Malmö och det blir inte lätt med den ”brunkarhockey”de spelar!

Vi hade ett tag 13 p ner till hv i förra omgången, vi ledde mot färjestad och hv låg under.. det svänger fort, lita aldrig på mats wennerholm..

Tigerhjärta: i de tre senaste matcherna...vi stjäl en 3a av Malmö.. Vi tappar poäng de sista minuterna mot FBK o Rögle...
Vi är ett jojo lag med för dåliga spelare ..och dålig coachning genom hela säsongen..under hösten mv kaos som kostar oss en hel del poäng..
Nån sa att det inte är offensiven det är fel på...5 mål på 3 matcher...Vi tjatar till bakåt och då har vi inget framåt.. För dåligt byggd trupp...Vi har inte spelare för att spela def och inte spelare för att spela off..Nu får vi hoppas att den nye mv...kan hålla nollan så vi kan peta in något mål o ta poäng...

Thellen: Svårt att säga men jag tycker inte den var hög när jag såg tv-bilderna.

{9684}: Jag kände en stark oro när vi hade 10 poängs försprång. Man vet liksom som Brynäsare att INGET kommer gå smärtfritt.

Jag är så luttrad att jag inte ens blir upprörd över missat slutspel. Däremot när det jämt är en reell risk för AS varenda säsong..då mår man inte bra. Kraven från mig personligen är såååååå låga...men ändå kan de inte mötas.

Ska detta godkännas?

Bra positionering av egna spelare också 🥳
Uppladdat:

500x0-b0a1de70-420a-4c6b-89e0-3a519401750f.png

xxx BIF xxx:
Har insett att Alcén helt enkelt inte vet vad han jobbar med.
Helt övertygad om att det är Manner som säger till om vem han skall värva!
Ta bara sista värvningen:
ALLA ser att Brynäs lider av att inte göra flera mål framåt. Dvs de missar sjuka mängder chanser.
Vad händer? Jo då värvar de en MÅLVAKT! Visserligen en jävligt bra målvakt men ärligt talat: är det en målvakt som Brynäs saknar just nu?
Uppenbarligen "tycker" ju Alcén det......

Sen Roy exempelvis. Han visade på sina få matcher att han fick igång både Tima och Palve samt att han var klasser bättre än Kvist, Birgersson
, Ljungkrantz och Olesen men han skickade de iväg.
Även det visar ju på en extremt dålig känsla från ledningen.

Hur många spelvändningar/kontringar får Brynäs till? Ligger man för lågt med fw när man försvarar? Är det ingen som går när man bryter?

När man har kontroll på pucken i egen zon spelar man fast sig eller slår bort pucken. Uppspelen funkar inte. Backarna spelar fast sig så fort det kommer två motståndare och vart är fw för att hjälpa till vissa sig för pass. Ligger man för lång ifrån varandra i lagdelarna, har fw ingen fart, går det för långsamt för backarna när de skall passa back-back- back…
Kontrollerade uppspel existerar knappt.

När man ligger under med ett mål i slutet av matcherna stressar spelarna sönder sig och man slår väldigt få pass rätt utan bara stressar runt utan att skapa något vidare tryck.

Det saknas pålitligt målskyttar. Man har producerat mål men då oftast släppt in mål så kallad raggar hockey. Scott har gjort det bra. Men det behövs en kedja som verkligen kan sätta press och producera.

I anfallszon zon spelar man bort skottlägen. Istället för att ta skott och ha folk framför mål ta skott gå på mål passar man runt i hopp om bättre läge men som ofta resulterar i bök ute vid sargen eller tappad puck.

Spelet i anfallszon är för mjukt. Man måste gå hårdare på mål.

JohnnyBotox: Timashov är helt hopplöst. Jag har nog aldrig sett en mer egoistisk spelare, han spelar bara för sig själv. Hans högsta nivå är NHL klass men hans arbetsmoral och vilja att underkasta sig laget är noll. Palve tycker jag är helt ok idag, han har spelat upp sig.

Honken72: Håller med. Det här tar på kropp och psyke. Laget spelar bra men att sätta in den avgörande struten verkar vara så in i helvete svårt. Fy fan! Men laget kommer att greja det. Det är jag 100% säker på. Ni kritiker kan hoppa på mig efter säsongen om jag har fel😁

Farsang: Vi borde vetat bättre...

Andersson: vi var glada härinne för 5 dagar sen ;)

Det är ingen slump att vi förlorar jämna matcher. Det hade jämnat ut sig över en säsong. Men vi har spelare som är lite för mjuka och som inte riktigt levererar när det gäller. T.ex. Palve, t.ex. Timashov. till viss del Rödin. Rödin kan avgöra som t.ex. mot Leksand i sista omg. förra året. Men dels var det för att det något att vinna, dels var han bättre förra året. Dels har laget ganska dåligt självförtroende I år.
Men vi har tre sådana spelare. Det är nog en eller två för många. Skjut för fan…

Så jävla surt. Så jävla onödigt Hoppas att HV får hybris under uppehållet.

——-
Spelmässigt har vi gjort fyra spelmässigt bra matcher i rad och fått 5 poäng. Kunde varit 9-10 poäng men kunde också varit 2. Malmö 3 p med flyt, kunde varit 0-1 p mot SAIK men fick 2. Kunde fått poäng mot FBK, kunde absolut varit poäng idag. Summerat kanske 6 p hade varit rättvist och vi har fått 5 p. Så kanske sett över en vecka är rimligt ändå?

Lunkz: Tänk om du visste just nu hur mycket fel du har. NOLL RÄTT! Jag är varken svensk (eller ryss/ukrainare). Dessutom har jag heller inte en stor mage men Brynäsare är jag!!!

JawKee: nej det tvärt om, han ser ju ut att bli en stjärnvärvning sa jag ju.
Men ärligt ska inte blomman som var uträknat från bif för nån säsong sedan kunna komma tillbaka och ta en plats - det påvisar ju att man inte vänt värvningsskutan för 5 öre.

Nej inget ont om Blomman, han kämpar o ja ä gla att han lyckas oxå, han höjer laginsatsen.,

Vad hände här då?
Uppladdat:

500x0-0749564b-baca-4e54-8789-f5382a159905.jpeg

JawKee: Det var många år sedan som Blomman kunde beskrivas som en "klassvärvning" i SHL. Han är fortfarande en användbar slitvarg, men rent objektivt är han en utfyllnadsspelare i ett av SHL:s sämsta lag och kanske laget med absolut sämst bredd i kedjeväg. Han hade svårt att platsa i mittenlaget Timrå. Självklart är han inte längre en klasspelare på SHL-nivå.

Treklövern1912: Möter hellre Malmö än Hv i ett kval. Men jag vet i fan om man klarar av att se skiten en gång till.
Kommer alltid ha Brynäs i mitt ❤️, men när man mår så här dåligt av all skit kanske det är bättre att undvika matcherna.
Tack för ikväll!

Lättkränkta svenkjävlar som sitter hemma i soffan och bara växer i magomkrets.
Om dima är ukrainare so what.
Lättkränkta nobbar.
Racism????? Haha.....nörd

Peja: Klokt. Självförtroende bygger man genom att vara bra och på den vägen skapa framgång. Tror fan det att man mister självsäkerhet om man inte är bra nog utan en förlorare.

{9684}: Svårt med ironi i text ibland.

ellis: Ja, gamarna har cirklat över oss länge nu. Det håller inte hur länge som helst. Brynäs lyckas ju aldrig vända skutan. Man sitter som en jävla mentalpatient och skakar i 52 omgångar varje år.

Så fruktansvärt besviken att vi gett Hv denna fribiljett tillbaka in i matchen...kolsvart här nu

ellis: Det är klart att Brynäs lever på lånad tid i SHL. HV och Djurgården gjorde egentligen bara en riktigt dålig säsong vardera, fick kvala, och åkte ur. Brynäs har gjort massa dåliga säsonger under 2000-talet, kvalat massa gånger och inte åkt ur.

Förbättringarna som har skett under Manner verkar vara mer upplevda förbättringar än faktiska förbättringar. Numera är förväntningarna sänka så pass mycket att Ingenmansland upplevs som en godkänd säsong, kanske rent av succé för Manner. Under exempelvis Bengtzéns sportchefsstyre eller Sundquists tränarstyre hade Ingenmansland upplevts som ett fiasko.

hubbenorlen: Hört talas om "tajming"?

ellis: Måste inte vara Cmore-expert för att se vart det här slutar. Kanske inte i år men inom kort.

Davey85:

ja nu känns det bara skit

xxx BIF xxx: Nej inte är Blomman en stjärnvärvning, han är inte spelartypen som ska göra mål. Men han är fortfarande en klassvärvning och en spelare som gör nytta. Han är verkligen ingen dålig spelare. Så hata fan inte på honom.

hubbenorlen: Ironi kallas det....

Peja: Så du menar att det är Timas losermentalitet som tog han till NHL?

{9684}: Tror inte att ljudupptagning är orsaken. Cmore lär micka upp arenorna på samma sätt överallt. Det är i stort sett endast i Gävle det är så här tyst. Var själv på plats i höstas och vår bortaklack på typ 50 personer hade inga större svårigheter med att överrösta Brynäsklacken.

Lemp: Nu skiter jag i det här. Vi hörs i HA. 😩

Davey85: Nä, för och tro på en ljusning nästa år och nästa år har vi ju gjort länge nu. Utan att ha fått se just det - en ljusning. Den här föreningens tid i SHL verkar utmätt. På allvar.

Farsang: Ni kan ju bli glada ändå

Davey85: ja 4 poäng är ingen marginal med så mycket matcher kvar.

Nu har HV fått några poäng vilket kan betyda att man fått förtroende för att nya tränarteamet gör skillnad. Skutan kan vara vänd där nu.
Fy fan!
Det ör väl tom mer långsökt att Luleå ska glida ner och vara med om platsens runt kvalstrecket.
Nu är jag ärligt lite less att Alcen inte klarat av att veva in en målskytt, eller iaf en forward som kan göra skillnad i detta lag.
Ja fan det har räckt med någon som putat ner någon annan i hierarkin.
Blomman ser ju för fan ut att bli en stjärnvärvning - och det beror inte på att han är en stjärna utan för att den dåliga konkurrensen tillåter honom ta plats i laget..

Jo men dom du nämner matchar han ganska hårt match efter match.. varför inte bänka eller göra nåt för att väcka.. han plockade visserligen bort palve ett tag.. han är ju ändå ytterst ansvarig och han får ju inte fason på detta lag..

Davey85: Tror det blir mycket lugnare att vara supporter om vi åker ur. Inte samma stress om man inte går upp som det är att riskera åka ur varje år.

Davey85: ja blir han inte anmäld så är det tjänstefel av situationsrummet.

Otroligt farligt och onödigt gjort.

mk: Vad är vinnarmentalitet om inte att ha tillräckligt med självförtroende för att vinna matcher? Man har ju ingen vinnarmentalitet om man saknar självförtroendet som krävs för att vinna?

Farsang: Bra självinsikt ändå. Axelsson insåg att han målat in sig i ett hörn och inte kunde argumentera sig ur det hörnet. Enklare att avsluta kontot tydligen. Snart kommer det in ett nytt namn här och försvarar det Axelsson sa.

hubbenorlen: Jag tror kameravinklar och ljudupptagning förklarar allt....Det mest "retarded" man kan göra i Gävle är att engagera sig under matcherna. Tennispublik här.

Tigerhjärta: Jag vet, men vad hjälper det nu. Förstår att du orkar stå upp och vara objektiv i den här stunden, men själv orkar jag inte längre. Vi måste vinna matcher men istället sumpar vi det hela tiden.

Thellen: Du har rätt i en hel del, men har hört att Lindbäck accepterade ett relativt billigt kontrakt eftersom han fick 3 år. Givetvis ett långt kontrakt med en 34-åring.

Thellen: Försvarsspelet borde gå att fixa med en annan coach men det man är ute efter nu är ju den effekt HV har fått. Den kan rädda HV från kval.

{Axelsson}: Att klanka ner någon pga hans etnicitet är jävligt lågt. Dima har gjort många bra matcher och att han nu missar öppet läge ger inte dig rätten att kräkas ut över honom. Skitbeteende.

Peja: Det är inte vinnarmentalitet vs losermentanlitet.

Det handlar om det mentala. Självförtroende vs inget Självförtroende.

Farsang: Larsson kommer nog få några matcher, ser ut som en slewfoot. Fruktansvärt onödigt när föreningens existens står på spel.

Överlever vi denna säsong funderar jag på att sluta följa hockey. Kan inte överge Brynäs om vi åker ur, men klarar vi oss i Shl så vetefan..varför plåga sönder sig själv, må dåligt och gå runt med ångest mellan september och april VARJE ÅR

{9684}: Jag är förvisso timråit, men jag skriver inte det här för att vara nedlåtande. Jag undrar ärligt: varför är det så dålig stämning i arenan? Det är ju helt dött. Klacken hörs knappt och sittplats är helt tyst.
Det har ju sett ut så här länge, men man tycker ju att publiken borde försöka hjälpa laget som mycket som möjligt i det här läget.

Jaha....Ska vi bara köra på som tidigare i en eventuell kvalserie eller kan en ny röst lyfta laget?

Lemp: Säger ingenting om tidigare matcher. Jag vet mycket väl att Brynäs är experter på att hitta vägar att förlora genom åren. Allt jag säger är att denna matchen var det vi som förtjänade 3p, inte Rögle

« · 2462352 · »