1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753510 inlägg · 7967 ämnen
« · 2468501 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Måtte karma drabba Fantenberg, jävla pajas.

SuneMangs: EKLIND ????????

The gallion: Manner dök ju upp i Linköping igår kväll. Alltså varit borta under hela ledig/träningsveckan innan de sista matcherna och vi ligger riktigt pyrt till! Och ledningen har accepterat detta genom att förlänga kontraktet med Manner med samma premisser ytterligare 1 säsong! Vad är det jag inte fattar?

Bra att hv ligger under

The gallion: ska dem ta timeout när dem fått prata under video bedömning? Med en minut kvar av perioden eller en minut in i andra?

xxx BIF xxx: Otacksam uppgift för Olkinoura detta..

SuneMangs:
Ja men han är för mjuk i båset ingen timeout o så vidare när dom ligger under.

4 min kvar av utvisningen
Långt till båset
Slarvigt spel i egen zon

Nu kör vi..

Zappaholic: ok...klart att vi vill se det men här är det ju Dima som bjuder in till sitt straff! Korkat helt enkelt..
Nu måste vi reda ut 4 min...BP

Treklövern1912: spot on 🇩🇪🇩🇪

Jan Grismöbel: Enda anledningen till att LHC-backen faller in i sargen är ju att han tappar skäret med sin högra skridsko och därmed är ur balans när han får en lätt knuff i ryggen av Dima.

Router helvete gick sönder tog dima en 5:a å för vad

BIF Kungen: Nu dödar vi utvisningen och sen kör vi över dem 👍

The gallion: Utåt sett är Manner en snäll och go finne, men det finns uppgifter som talar för det motsatta bakom stängda dörrar. Så jo, jag tror han är kapabel att läsa lusen av spelarna, dock är han ju lite sämre i matchcoachningen så jag tror knappast han bänkar Dima.

Ja detta blir kval mot Malmö eller spelat klart för säsongen inget kval uppåt

The gallion:

Fjantenberg såg vad som skulle hända och kastade sig in i sargen, såå djävla fegt

Davey85: är väl inte första gången Dima sätter laget i skiten med en dålig utvisning?

SuneMangs: precis, bänka Dima, disciplinåtgärd.

40 min hockey-kvar (minst). Se möjligheterna 💪💪🇩🇪🇩🇪

{10060}: det kostar på att ha lyxlirare som dima i laget, korkade utvisningar och onödiga pucktapp

SuneMangs: Nu måste de ledande spelarna kliva fram.

Stefan R 63: Vad hade hänt om brynäsaren kastat sig in i sargen och legat och vridit sig på isen?

Jag vill ha konsekventa domare.

Davey85: Palve & Dima är två spelare som är otroligt malplacerade i Manners disciplinerade hockey.
Det är inte en slump att spelare som Blomqvist, Ölund & Scott är bäst bland forwards. Lagspelare som är disciplinerade och gör jobbet, vilket belönas!

SuneMangs: kommer aldrig hända manner gör inte mycket

SuneMangs: Tyvärr är matchen över, Lhc gör minst en kasse till på sina 4 minuter PP, efter det kommer vi vara stressade/frusterade. Man får inte agera såhär huvudlöst.

Men ja, bänka Dima.

{9631}: Gå på begravningen av eran svan i stället för att vara här.

Zappaholic: Ok.! Vart vill du komma med den situationen??

Zappaholic: Bara 5min.inte match.

Davey85: Hoppas Mikko läser lusen av grabbarna i pausen så vi får se ett påkopplat Brynäs som förstår konsekvenserna av sina dumdristiga beslut. Ser gärna att Ljungkrantz tar Dimas plats i första och Dima får sitta och titta från bänken resten av matchen, bara för att skicka ett meddelande till övriga spelare om vad som faktiskt står på spel.

Lindström: moget skrivet

Stefan R 63: Vet faktiskt inte. Har inte en aning. Det jag vet är att det inte går att lita på att SHL-domare är konsekventa…

Jag såg en dutt med en klubba från en LHC-spelare. Den tog i ryggslutet på en brynäsare som satte ena knäet i isen. Är det 5+game?

Peja: Det är precis det som gör så ont, Lhc behöver inte göra ett skit för att vända. Bara invänta våra dåliga beslut.

Tjurn : Dima sätter laget i skiten . Men vilken djävla förstärkning . Klubban ska inte vara i ryggen . Raka sträckta armar , tvärnit av fante när han känner klubban i ryggen . Kastar sig in i sargen , när han landar på isen kollar han direkt efter domaren . Djävla förstärkning . Å skit av dima å ge lhc den chansen . Bänka Dima för gott . Inte första gången för han .

Back: håller inte riktigt med., helt OK, se olika. Tycker de skapade bra tryck i anfallszon.

Dima blandar verkligen högt och LÅGT….

SuneMangs: I gipsvagga 🤪

{9684}: Fantenberg kommer nog ut och spelar i andra perioden ska du se :)

Kan nog inte reglerna tillräckligt bra, men det känns godtyckligt med straffen för liknande förseelser. 5 min för att Fantenberg skadade sig?
Väldigt ofta straff baserat på konsekvens, inte intension.
Förbannat onödigt ändå.

Davey85: Precis. Bristen på disciplin är monumental. Det finns ett (ganska litet) antal spelare som helt saknar disciplin och som gör att laget aldrig kan hitta en hög jämn nivå över tid. Vad har LHC behövt göra för att vända den här matchen liksom?

Lunkz:
Helt horribelt hur jävla värdelösa ert lag kan vara!
Spelar med noll tempo eller intensitet!
Ett gäng konor är snabbare och smidigare i den egna zonen än Brynässpelarna!

Tjurn : Du får tycka att jag har fel. Jag tycker att Dima är en säkerhetsrisk. Och jag tycker det är 5 minuter, det är en klumpig och osmart aktion av Dima. Jag uppskattar inte han och Palves egoistiska spel.

Men för all del, njut du.

Stefan R 63: Lämna isen var väl en del i att sätta press på domarna..

Zappaholic: En tvåa på båda, cross checking och diving.
Fantenberg är ju fullt medveten om att det kan komma en dutt i ryggen och svandyker.
Gäller att stänga ner resten av 5:an nu, viktigt.
2-0 till Frölunda iaf, alltid nåt….

BIF Kungen: Larsson bra, Rödin lika medioker som vanligt och Timashov usel.

Hoppet står till att HV förlorar fler matcher än oss. Ser ungefär lika uddlöst ut som det gjort större delen av säsongen.

parks: Viktigt att få hemmaplansfördelen mot Malmö. Kan bli avgörande.

Davey85: ok! Så du menar att de där är 5minuter?? Sämsta jävla domare Ja sett! Den där knuffen är nog den lösaste hittills idag ivf! Han har väl gjort mera än rödin å palve tillsammans fy fan å häva ur sig så jävla mycket skit🤮🤮

Zappaholic: jo det tror jag men de åker ju ut och ser på situationen i lugn och ro!! Tror de står och säger publiken buade vi måste göra en 5a av detta?,,

Davey85:

Sådär kan du inte skriva, Huge kommer in och läxar upp dig. Finns inga spelare i Brynäs som är dåliga.

Skämt åsido hade jag varit Manner hade jag bänkat honom nästa match och flyttat upp en hungrig junior.

Hoppas ni vänder.

Kan glädja dig med att Hv ligger under

Davey85: om du presenterar det så så..

Stefan R 63: Han måste ju vara 187 år vid det här laget, så ganska många?

Stefan R 63: Du tänker att publiktryck aldrig påverkar en domare?

Brynäs KAN inte spela disciplinerat. I den här perioden har Dima tagit matchstraff i offensiv zon, Ölund utvisning i offensiv zon, Palve hållt i pucken i offensiv zon tills han tappar till spelvändning, Kinnvall har slagit två idiotpass och Rödin har tappat pucken framför egen kasse.

Är det förvånande att vi inte lyckas vinna matcher? Nä, det är rätt jävla logiskt va.

« · 2468501 · »