1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753958 inlägg · 7967 ämnen
« · 2470239 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Nu är det så illa så Wandell skulle faktiskt kännas riktigt bra i detta läge.

{8399}: Oj, den tog visst hårt…

{8399}: är Wandell klar ✅ ?

Huge: Om man kör mellan Gävle och Uppsala finns en avfart till ”Fullerö”. Vad gäller där?

Erik Borg till Frölunda

Huge: ”Ska du använda prepositionen ”i” så måste du isf säga ex ”bor i staden/kommunen Lidingö” ”
Du har helt fel, det räcker med att syfta på staden/kommunen för att i skall användas.

Jugge: Scrolla igenom dina egna inlägg och berätta vad du bidragit med.

{8399}: Nä, grejen är att du är helt ute och cyklar, då du inte vet vad du talar om.
Namnet ”Lidingö” indikerar att det är just en ö och inget annat. Därför ska det vara ”på” Lidingö och inget annat eftersom man ex bor ”på” en ö och inte ”i en ö”

Att Lidingö samtidigt råkar vara en stad/kommun på ön Lidingö ändrar inte på vilken preposition som ska användas.
Ska du använda prepositionen ”i” så måste du isf säga ex ”bor i staden/kommunen Lidingö” (på ön Lidingö)

Om det sen är festligt eller inte att eleven Axleson inte vet vad som gäller, tvista de lärde om…. 😉

{8399}: ”Jag tror faxen går på el inte olja.”

Nonsensinlägg i vanlig ordning.. Tycker du själv att du bidrar med något av intresse här?

Tgl: Går man inte in i hemsidan? På känns fel.

{8399}: " Heter det förresten i Monitor ERP Arena eller på Monitor ERP Arena? "

Beror på var du vill meddela din närvaro ifrån. Innanför hallväggarna - eller takstående, hotande att hoppa i förtvivlan över lagets aktuella situation...

Huge: Sätra ligger ju också högt upp men det heter ”i Sätra”. Konstigt, men det bara är så :)

Bulten: Brynäs verkar medvetna om problemen eftersom de ” Ber om ursäkt för röran” när man går in på hemsidan☝️

bradberry: Ja, och jag klagade på att vi inte fått en spets forward men fick till svar av Sasse att vi fått Strömgren och Blomman 😳

Zappaholic: Borrmaskinen drevs MED el.

eltifoso: Du kan beta på gräset.

eltifoso: Tror att IKO vinner, relativt lätt faktiskt. Helt klart spelbart. Skulle satt mina pengar på IKO

eltifoso: Du kan väl satsa ett par tusen på Öskarshamn

Jugge: Marknaden är verkligen stendöd… Alcén kan inte förväntas trolla med knäna i nuläget. Hans misstag har redan begåtts…kontinuerligt under säsongen. Beslutet att skicka iväg Kevin Roy ter sig ju märkligt och väldigt onödigt. Han hade verkligen gjort oss bättre nu. Höjt truppens lägstanivå…

Ove Myling: Ni som är mer insatta i Brynäs än de flesta, är oddset 2,83 på Oskarshamn spelvärt imorn.
Brynäs står som favoriter till 2,16

Behöver lite extrapengar till elen , vad betar jag på?

Är lite i chock. Alcén är kvar, Manner är kvar, Svedman är kvar, ingen spelare in och Hedberg ut på korttidslån och återvänder efter säsongen. Vad har man gjort för att förtjäna detta lidande

{8399}: Det heter Gavlerinken

{8399}: Heter det i el eller på el?

{8399}: Här har du tips på en glad snapsvisa:
”Vi äääääääter inte klockor!!! Men vi dricker uuuuur!!!
🙂

Jugge: Jag tror faxen går på el inte olja.

{10065}: Satan så skönt det vore med en bra match imorgon. Bara att få se att dom vill och bryr sig skulle kännas bra och förvånande

Svensson_62: ”Hur brukar det funka? Vet vi värvningarna redan ikväll, eller sipprar nyheterna in framåt morgonen även om mormors fax fick napp 23.59?”

Ja, allt måste ju vara ”signed, sealed and delivered” innan 23.59.59. Så jag fattar inte varför man skulle hålla på något om man har något klart.

Hoppas att Alcén oljat upp Sundlövs gamla fax i förrådet…

Zappaholic: Heter det förresten i Monitor ERP Arena eller på Monitor ERP Arena?

Zappaholic: Man vet att råttet är mågat, när forumet handlar om grammatik istället för uteblivna värvningar 😎 Vi får helt enkelt acceptera att truppen vi har är den vi kommer ha resten av säsongen. Hoppas på 3 raka vinster nu, sjukare saker har ju faktiskt hänt om vi ska vara ärliga.

{8399}: Och i morgon är det dagen efter kvällen före.

Zappaholic: Pratar vi om vad som pågår idag så heter det i, pratar vi om det i morgon så heter det igår.

{8399}: Nu tycker jag vi pratar hockey på det här forumet. Eller heter det ”i det här forumet”?

Tigerhjärta: Jag har försökt lägga ner Brynäs i mitt huvud men det går inte. Önskar jag kunde få detta virus ur skallen men det är kört. Man älskar Brynäs in i märgen men dom sviker mig varje gång det är match. Jag är så otroligt besviken på Brynäs så jag skulle kunna dra på han en smäll.

Huge: Men man ”åker ned PÅ stan”?

Tigerhjärta: jag skrev ihop hans särskrivning. Bolla den vidare till din bästis LarsGöran som alltså både stavade fel och särskrev.

Huge: Ett skämt var det men i Lidingö heter det förstås om man syftar på staden eller kommunen.

{8399}: ”Det är ju därför det heter på Visby också”

Jaså?
Vem har lurat i dig det?

Bulten: Precis det jag skrev.. Snälla läs igenom innan du försöker dumförklara, för din egen skull😂

Lakim1912: Med tanke på hur raljerar här ikväll så kan man tro att det kommer som en nyhet att vi är ett uselt hockeylag?
Vi övriga har vetat detta i 10 år😅

Som jag ser det är Brynäs kanske största problem att många fans belastar nya människor i Brynäs organisation och A-lag med misstag som begåtts tidigare. Så fort man tagit på sig "Brynäs-kostymen" eller Brynäsdräkten så anklagas man av fans och ganska många medlemmar för att vara del av en korrupt kompiskultur som utarmar föreningen. Det här ger ju en ond cirkel som nästan inte går att bryta.

Hur roligt kan det vara för "Bosse Bank", Svedman, Manner och spelarna att hela tiden läsa dessa anklagelser? Det är inte svårt att förstå att Lööke väljer Björklöven - eller hur? Nog förstår väl ni som skriver dessa anklagelser att ni skadar föreningen?

Jag håller med om att Alcén tillsattes på ett felaktigt sätt - men de som tillkommit i organisationen tycker vad jag förstår att han gör ett bra jobb. Då måste väl vi också acceptera att han är SC?

Brynäs A-lag har idag vad jag kan se en mycket hög högstanivå och en mycket låg lägstanivå. På plats i Linköping igår såg jag Brynäs nästan förnedra Linköping sista 10 av andra perioden och första fem av tredje. Sedan jämnades spelet ut och då fick Rödin idén att hålla i en motståndares klubba. Sedan var det slut. Brynäs måste ha slagit svenskt rekord i att hitta sätt att förlora på i år. ...Men det innebär inte att man har ett dåligt lag. Däremot har man mycket svårt att över tid spela konsekvent. ...Men jag kan inte se att det är organisationens fel. ...Och jag håller tummarna att man kan vara först in i närkamperna, som sista tio i andra perioden igår, resten av säsongen.

Svensson_62: Det heter ”bor på Brynäs”, om man är från Gävle.
Samtidigt som det heter ”bor i Bomhus” eller ”bor i Strömsbro”
Oklart varför men en stor del av stadsdelen Brynäs ligger ju lite högre upp i terrängen än andra delar, jmfr med uttrycket att nåt ligger ”på ett berg”, så där har du kanske en iaf hyggligt logisk förklaring.

Charles: Det vore ngt de?. Men Rödin vill ha jättemycket pengar så han gnuggar vidare.

Tigerhjärta: jag skrev ihop hans särskrivning. Men bra försök!

Svensson_62: Kör med juniorerna sista omgångarna och hoppas på det bästa. För detta trötta A-lag har haft sin tid i finrummet och plockat ut / rånat oss som kollar på skiten

Bulten: Du anmärkte på hans särskrivning. Jag anmärkte på din felskrivning.
Rättar man något är det väl viktigt att själv stava rätt?😅

nittontolv: ”Sunken” målvakts-tränare 😂😂😂

Jugge: Hur brukar det funka? Vet vi värvningarna redan ikväll, eller sipprar nyheterna in framåt morgonen även om mormors fax fick napp 23.59?

Lakim1912: Rödin borde offra halva sin lön resten av säsongen för att ge lite utrymme inatt, men verkar ju tyvärr helt dött så hade kanske inte ens påverkat

Tigerhjärta: Helt riktigt. Men nu var det ju looser han skrev

Bulten: loser inte looser

« · 2470239 · »