1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755866 inlägg · 7967 ämnen
« · 2475182 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Malken: Menar inte att laget skulle vara splittrat. Det kan fortfarande en obalans när det kommer till makten inom laget kontra coach. Och när det kommer till Rödin, Timashov och Palve så handlar det mer om attityd. Rödin verkar nonchalant och kanske lite för stort ego. Dima verkar mer som en diva som ska finspela och har problem med att han är för naiv. Det kan man se på palve ibland också när han slänger iväg puckar.

Jag är dock helt säker på att det är ett bra sammansvetsat lag och vi har ju sett hur Manner försökt fått en bra känsla inom laget. Där har vi nog inga problem. Klart alla stöttar varandra.

eltifoso: Givetvis ingen som har samma syn som Huge i den frågan. Åker vi ur kommer han säga likadant att det inte var ett nederlag. Att Alcén gjort ett bra jobb med de förutsättningar som fanns osv. För sent för Huge att helt plötsligt bli kritisk.

Bulten: Vi alla eller dom flesta har ju olika lösningar på saker och ting.
Min är att: sitt lugnt i båten.
Jag respekterar förstås vad andra skriver om detta.

{9566}: Det tycker nog HV med. De tackar nog Gud att de gjorde tränarbyte som direkt fick effekt. Tackar också Gud att vi bytte till BomBom och Nisse sist det begav sig. Utan det bytet hade vi redan spelat två säsonger i HA nu. Är inte säker på att det är Manner som ska gå. Det är annat som är sjukt skevt i dagens Brynäs.

Bulten: Tror ni håller kvar faktiskt, men beklämmande om fler har samma inställning som Huge att det inte behöver vara ett misslyckande att hamna i kvalspel, det känns som en alldeles för lågt lagd ribba.
Skulle den inställningen ha sympatisörer i organisationen som han säger sig vurma så för, är det direkt skadligt

{9684}: Håller med, max oflyt! Men då låter vi väl Brynäs bara trilla ur då utan att försöka stoppa haveriet när vi fortfarande har chansen.

Huge: Som jag sagt flera ggr, min övertygelse är att rör inte om för mycket i en förening. En tight grupp, vet jag av erfarenhet slår det mesta. Nä Brynäs, kör som ni gör och bygg vidare i lugn och ro. Det kommer att vända.

Manner om sin filosofi som tränare:

? Min filosofi är nog en blandning av svensk och finsk hockey. Jag vill att vi ska vara aggressiva och vända spelet snabbt, men också att alla fem på isen ska spela tätt, att vi samlar ihop oss och går tillsammans och att alla fem ska vara involverade i spelet. Det ska var organiserat, men vi ska också våga spela och det ska finnas utrymme för individuella spelare att fatta sina egna beslut, säger han.

Bulten: Det är inget fel på något inom Brynäs. Det är bara ödet som har fastnat på negativt utfall.

Bulten: I Finland fanns det ett TV-program som hette Pultti pois = Bulten bort som egentligen betyder på svenska skruven är lös. ;-)

Huge: Ja så måste det vara. Det ser man ju på isen om inte annat, Brynäs är ett välmående lag.

Malken: En fin omskrivning av Olkinuora för vad han egentligen vill säga: spelare och ledare skrattar mest åt allt som överengagerade, okunniga, oinsatta och frustrerade supportrar spekulerar om på såna här sajter. 😁

JawKee: "Tror problemen ligger inom laget."

Jag har trott som du - men dagens artikel i GD/Arbetarbladet motsäger det. Olkinuora intervjuas:

"Du som kommer utifrån, är det ett splittrat lag du kommer till?

– Det är kul att se att media och folk har åsikter om det. Men vi är ett tight lag och alla är bra killar som stöttar varandra. Även om tiderna är dåliga som nu så stöttar vi varandra."

Sedan är det förstås ett problem att killar som Rödin, Palve och Timashov pendlar så mycket i prestation. I princip alla i Skellefteå maxar i varje match och så var det i Brynäs under storhetstiden. Det har man tappat. ..Och det är dit man måste igen!

Jugge: ” Alla från Svedman ner till materialarna är skit och ska kickas, helst igår… Frågan är bara hur det gör Brynäs bättre och vilka alternativ ska in istället? Väldigt lite från dig vad gäller det, viktigast är att man får ösa galla…”

Det vet vi inte, det vi vet är att det inte kan bli sämre? Det vi vet är också att vi släppt in överlägset flest mål, och har en målvaktstränare som prioriterar annat. Att vi har lagkaptener som ständigt går emot tränarna, vem det än är, istället för att rannsaka sig själva. Att vi har en sportchef som ghostar när det blåser och som aldrig borde fått uppdraget från början. Det mynnar ut i att Svedman behöver agera. Alla behöver inte avgå, men man kan heller inte vänta in HA som verkar vara din melodi?

Brynäsgubbe: Vi har det i egna händer fortfarande, synd att det är som att händerna är intvålade. 😂

Supportern: Jag håller helt med om att det finns strutsar här inne och det är definitivt inte heller rätt väg.

Hur svårt ska det vara att fixa det här med profilbilderna? Jag törs ju knappt posta här inne… 😂

Supportern: Okej, då tror jag vi håller med varandra rätt mycket ändå. Absolut :) Tror problemen ligger inom laget.

Jugge: fair enough. Jag personligen har inget problem med det om man nyanserar och tycker det ofta är det, ibland inte. Kan snarare tycka de är dumdristigt att borra huvudet I sanden och hoppas på att ingen förändring ska ge förändring när det mesta tyder på att klubben inte mår bra.

JawKee: det är väl ingen som sagt att alla ska ut? Handlar väl snarare om att påpeka att det är mer större underliggande problem för att få rätsida på klubben än att byta tränare. Kanske funkar i ett kval men inte kommande säsonger.

Sen går det ju givetvis att försöka sig på en analys på alla roller och fundera varför det är som det är. Det behöver väl inte betyda att allt ska ut.

Supportern: ” Anser du då att allt fungerar bra? Att det bara är att köra på?”

Tror du jag tycker allt fungerar bra? Brukar du läsa mina inlägg? Men det är skillnad på kritik och att bara spy galla på allt och alla som rör Brynäs exakt hela tiden. Personer som beter sig så mot klubben dom påstår sig älska har jag inte mycket till övers för…

Supportern: Men hallå, allt är inte helt svart eller vitt. Bara för att man vill fortsätta med kontinuitet betyder det inte att man tycker att allt fungerar bra. Men vad blir bättre genom att sparka alla?

Jugge: fast återigen varför ska en supporter behöva lägga ut en konkret plan? Det är väl upp till anställda i klubben? Vi ligger på kvalplats? Anser du då att allt fungerar bra? Att det bara är att köra på?

Bulten: ” Det är skillnad på att vilja göra förändringar och vädra som i ett forum än att tro att man kan förändra genom att skriva här inne.”

Dina åsikter om Brynäs har alla förstått för du ältar dom dag ut och dag in här inne. Alla från Svedman ner till materialarna är skit och ska kickas, helst igår… Frågan är bara hur det gör Brynäs bättre och vilka alternativ ska in istället? Väldigt lite från dig vad gäller det, viktigast är att man får ösa galla…

Brynäsgubbe: Läste att i de två senaste matcherna har motståndarna gjort mål på 1 av 4 skott. Samtidigt som Brynäs gjort mål på 1 av 40 skott.

Svårt att vinna då..

Det blir inget kval. Brynäs har fem hemma kvar, bland annat HV, och tre borta. HV har fem borta kvar, bland annat Brynäs, och tre hemma. ...Och jag håller för en gångs skull med Sanny Lindström som efter matchen igår konstaterade att han trodde mycket mer på Brynäs än för två och en halv timme sedan. Det såg bra ut igår.

Bulten: ja, forumet för alla som stoppar huvudet i sanden. Absolut går ju jättebra detta. Bara gnugga på så löser sig allt. Kontinuitet var ordet...

Seriöst bara för att man var en bra chef på Ikea, vad tyder då att man är en bra chef i idrotten? Hade ju varit bättre med någon beprövad därifrån när brynäs är i ett prikärt läge. Men nej då ska man återigen köra sina egna dumdristiga väg. Men sen att inte ens få ifrågasätta.. nä det gör går jättebra. Det ser vi ju på flertalet parametrar.

Nu har Brynäs såklart adderat ytterligare en förlust på högen, men såhär sas det i Hockeykväll häromdagen.

Och den mindre matchen spelad försvann kvickt, för er som känt er trygga med den. 🤣

Jugge: ”Du säger ju själv att du skriver för att du vill förändra innan det är för sent. Det gör du inte här..”

Igen. Man får bara skriva här om man tycker att man ska fortsätta köra på utan att göra några förändringar? Det är skillnad på att vilja göra förändringar och vädra som i ett forum än att tro att man kan förändra genom att skriva här inne.

Bulten: Du säger ju själv att du skriver för att du vill förändra innan det är för sent. Det gör du inte här..

Jag skriver inte här under villfarelsen av att jag har någon som helst påverkan av förändring..

Bulten: Stör mig så innerligt att vi alltid talade om att inte värva för värvandets skull och om vi värvar ska det vara nån som gör skillnad, så tar vi in jussi när vi redan har 2 målvakter och en lindbäck som precis börjat spela bättre med motiveringen "annars hade nån annan tagit honom" men herregud är det inte värva för värvandets skull vad är då !?

Jugge: ”Du har ju sagt att Brynäs ledning får ta del av dina åsikter, så varför vädrar du dom här? Här förändrar du ingenting…”

Varför skriver du själv här? Är det en viss typ av åsikter som är ok?

Bulten: Du har ju sagt att Brynäs ledning får ta del av dina åsikter, så varför vädrar du dom här? Här förändrar du ingenting…

Jugge: För att jag vill förändra innan det är för sent?

Bulten: ” innan bajset nått fläkten.”

Ditt ordbajseri nådde fläkten för flera veckor sedan…. Du är samma jäkla trasiga skiva på repeat som Huge, bara med motsatt åsikt.. Tragiskt…

JawKee: Avfärdar inget, han har helt klart aura av en omtyckt Sverigechef. Det är dock inte samma sak som att ha handlingskraft när det brinner, att förändra och förbättra innan bajset nått fläkten.

Tigerhjärta: Det är lite kul att ironi totalt flyger över ditt huvud. Jag har inte bett dig googla åt mig, jag har läst alla artiklar i ärendet. Väcker dock frågan varför en fd sverigechef för ikea kan vara så handlingsförlamad och bara inväntar förfallet.

Bulten: Handlingsförlamning, nja tvek på den. Brynäs kör nog rätt hårt på att försöka få kontinuitet. Vi ser ju hur bra det gått när vi bara sparkat och sparkat på alla poster hela tiden. Var har det lett oss? Jag tror man gör rätt som håller fast vid att man ska ge ledningen tid till att bygga något. Är Alcén tillräcklig för det? Är Manner tillräcklig för det? Det återstår att se. Att redan nu uträkna någon helt är lite väl förhastat. Det är väl Manner som egentligen ligger närmast dock iom. hans matchcoachning.

Bulten: Kan ju vara bra att ha en grund för sina åsikter och påståenden. Att helt avfärda källorna är fel. Att till 100% tro på det som skrivs är fel. Sanningen brukar finnas någonstans i mitten. Men att helt avfärda alla källor och sedan tro någonting som det inte finns någon grund för är på snudd till konspirationsteorier.

Min fru jobbade för Ikea under många år i olika chefsroller.
Hon håller Håkan mycket, mycket högt i hans ledarskap och i rollen som chef.
Det är ju däremot inte per automatik givet att han skulle få Brynäs på fötter, vilket mer och mer ser ut som mission impossible..

Bulten: ”Kvällsblaskor finns till för sådana som dig utan kapacitet till eget tänkande”.

Din nivå är så ofattbart låg. Vad är det för fel på dig egentligen helt ärligt?
Du ställer en fråga på forumet för att du själv är för inkompetent för att söka efter svaret på egen hand.
När du sedan får ett svar som är menat att vara relevant till din frågeställning så är personangrepp och dryga kommentarer ”the way to go”.
Helt jäkla otroligt asså, vad är ditt problem?

Peja: Så är det såklart, men som sagt. Skillnad på att leda ett av landets mest framgångsrika företag och att ha handlingskraft och ta obekväma beslut i Sveriges anrikaste förening i förfall. För mig visar han inget annat än handlingsförlamning.

Tigerhjärta: Jag har läst dessa artiklar, tycker bara det är underhållande att du tror det är sanning bara för att man via officiella utlåtanden från IKEA. Kvällsblaskor finns till för sådana som dig utan kapacitet till eget tänkande

KulaShaker: jag tyckte bara källan va kul, med utlåtanden från Ikea själva. Någon som förväntat sig att det skulle stå något annat?

Jag tvekar inte en sekund på att han är en skön kille, snäll, bra att ha att göra med. Han verkar dessutom ge obegränsat med förtroende. Det funkar säkert i ett av Sveriges och världens mest framgångsrika bolag. Man kan dock inte leda en förening i förfall på samma sätt. Tyvärr.

KulaShaker: 6 år är länge att vara landschef. Om han hade gjort ett dåligt jobb så hade han fått gå långt innan det. Alla som har jobbat inom privat sektor begriper nog den saken.

Bulten: Du kommer inte att acceptera någon artikel om den inte slår fast att han blev tvingad att säga upp sig, eller hur.
Indirekt är det väl ganska uppenbart att han varit omtyckt inom Ikea med tanke på den karriär han har gjort där. Avancerat stadigt i ansvar: avdelningschef -> varuhuschef -> landschef Danmark -> landschef Sverige.

lapad: Vill inget annat än Brynäs bästa. Ingen, allra minst Brynäs, tjänar på att borra huvudet i sanden och försvara idiotbeslut som att göra Alcén till sportchef. Här står vi nu och det kan innebära döden för denna förening i värsta fall om vi åker ur. Samma Alcén har okejat en målvaktstränare som brinner mer för sin padelhall än sitt sidoprojekt som målvaktstränare i Brynäs. Kaptener som istället för att knyta näven och rannsaka sig själva kastar tränare efter tränare under bussen. Limpan har vi nog sett för sista gången, den överkroppsskadan han drog på sig såg inte nådig ut….

Bulten:

"Strukturellt problem. Att lagkaptenerna inte underkastar sig spelidén år efter år. Hela tiden revolt mot tränarna när det hackar i spelet utan att istället rannsaka sig själva"

Så Scott som hyllas som en lojal spelare vägrar att underkasta sig spelideer?.
Samma för Ölund?

?En motfråga då:
Hur kommer det sig att dessa herrar trots nya tränare ständigt får fortsatt förtroende som lagkaptenener??

"En väldigt bra fråga. Vet inte. Troligen för att det är starka röster och att övrig spelartrupp inte vågar säga nått annat"

Så det du säger är att alla nya tränare och spelartrupper har varit/r rädda för Rödin och de andra kaptenerna?

Hör du hur ihåliga dina argument är?
Du baserar enbart detta på din ovilja till Rödin som spelare och person.

Bulten: Jag har blandade känslor när det gäller dina kommentarer men här kan jag hålla med om.
Det är egentligen inte många i laget man vill ha kvar men det går inte göra så mycket åt befintliga kontrakt då inget annat lag vill ha dessa.
Bort med Eklind, Olesen, Kvist, Birger, Tima, Bertilsson (tappat mycket), Niemäle, Strömgren, Palve och Timashov. Låt Rödin spela i tredje formationen till att Börja med. Scott i andra och Blomman i fjärde samt BP.
Fortsätter Limpan med sina tavlor så får han vara båsöppnare och då antar jag att han väljer själv att lämna Brynäs. In med en ny målvaktstränare som brinner för jobbet, en målvaktstränare med utvecklingspotential, en yngre förmåga som är med på matcherna.
Bort med Alcén, han har bevisat att han inte klarar jobbet.

bradberry: fast vad talar för? Att.dumdrisrigt fortsätta banka huvudet i vägen och tro att det inte ska fortsätta göra ont funkar ju inte. Om inget förändras blir det samma resultat. Bevisligen har inget ändrats. Ser inte hur det på något sätt skulle ge oss positiva resultat. Det ganska ju inte om enstaka matcher ens utan att konsekvent få positiva resultat.

Tigerhjärta: ”Håkan lämnade på eget bevåg och verkar dessutom varit mycket omtyckt och hyllad för sina insatser.”

Baserat på vad? Att det står så på sidan ehandel?😂🤣

Stillmans tankar efteråt.

Vad beror det på att vissa spelare har underpresterat, tror du?

– Svårt att svara på. Det finns inget ledarskap i gruppen som är nedvärderande som gör att man blir orolig eller håller hårt i klubborna. Min övertygelse är att vi har behandlat alla med respekt så att ingen ska knyta sig för den sakens skull. Jag upplever att spelsätt och spelsystem är solklart och där handlar det mer om att man ska genomföra det. Mycket hamnar på individerna, att helt enkelt lösa situationer på ett bättre sätt. Det finns ingen som hindrar en spelare från att vara lite bättre.

« · 2475182 · »