1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743178 inlägg · 7967 ämnen
« · 2573748 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{10381}: Jag tror vi har ett bättre lag och bättre balans oavsett liga.

Precis sett dagens match i efterhand. Det blev ju en riktig ”håll käften” seger till slut. Verkar dock lite som att Brynäs anammat Boorkens gamla klyscha att det svåraste som finns är att leda med 3-0..

Efter Vesels 3-0 mål är det som att hela laget tittar på varandra och säger ”vad gör vi nu då?”. Sen är Mora det bättre laget som sista 10 på 1:a. Där har Gälla lite att jobba på.

2:a perioden är jämn och mycket fram och tillbaka. Det är ju lustiga situationer som händer. Vad är sannolikheten att både Lindstein och Cukste ramlar och Mora kommer 2-0?.. Men där kom Limpan upp stort.

Sen domarnivån, hur kan man bara ta ut en person (Kopacka) när 2 personer står och gruffar? Sen Berras ”höga klubba”, jag backade 3 gånger i sändningen men den syns inte på TV bilderna iaf.

I 3:e så sätter Brynäs ner foten och det är bara ett lag på banan i stort sätt. Den som innan match hade tippat Kvist som 2-måls skytt är förmodligen miljonär nu.

Summa summarum, en gedigen insats där det märktes att man gått igenom misstagen från Västerås matchen. Än finns det saker att jobba på och så ska ju Larsson och Scott in i laget också. Det var länge sedan man mådde så här gott som Brynäsare…

Danne66: Kan aldrig tro att Brynäs har bättre lag nu än förra säsongen. Det är motståndet som är sämre än förra säsongen. Sedan kan man ju också fastställa att Rödin &Co aldrig köpte Manners ledarskap och spelidé. Därför spelar Brynäs inte längre i SHL. Tack för det Anton &Co. Nu får du ju vinna matcher i alla fall.👍

Gunderson: Greg kommer väl 5/10. Kommer nog att spela mot Västervik om dygnsomställningen inte ställer till det (han får se till att flyga Business så han kan ligga platt ned och sova gott på resan över Atlanten).

{10299}: Ser att många skriver att juniskedjan ska vara intakt efter Larssons och Scotts inträde men är rätt övertygad om att det inte blir så. Håller helt med er om att de ska vara kvar men erfarenheten säger att man behåller dyrast, mest produktiva och största lönekontot på isen.

Tror fjärdekedja blir Kvist - Blomman - någon junis

48 kanske är lite för mycket men 44 iaf då? Man får tänka på att vi har haft den svåraste starten av alla lag också. Mora, AIK och Västerås är alla lag som kommer troligt slås för topp 6. Sen om vi går upp så kanske vi kan nå slutspel i shl då 24/25 med allt momentum. Vet att HV var tippade att vara med och slås om sm guld förra säsongen kanske inte så mycket vi ska tro på men jag tror iaf att vi går upp och det kommer bli bättre i klubben efter ha vinnarkultur igen.

HV vann 40 stycken plus två övertidsförluster 21/22. Vi borde kunna göra bättre än så. Larsson och Scott har ju inte kommit ens och vi har gjort 17 mål på 3 matcher vilket är helt absurt mycket. Rödin har 6 poäng på 3 matcher! Kommer nog inte hålla upp det men alltså han nog göra 70+ poäng skadefri.

Alltså ska jag vara ärlig så tror jag vi kommer vinna typ 48 matcher elr något sånt denna säsong i grundserien. Bara borta mot Björklöven och Djurgården där en vinst är ett kanske lite överraskande resultat.

Spontant efter matchen:
Kopacka - attityden! även målsinne precis vad jag saknat länge
Kelleher - vilken passning och skön att se tekniken - en klassisk snidare (ser han inte ut lite som Kyrö i ansiktet fast i mindre skala) och snyggt av Vesel
Publiken👍
Kenth Larsson - är så tacksam för att vi har en speaker som inte låter publiken skrika hemmamålskyttens namn när han offentliggör målskytten (fullständigt hatar detta otyg i vissa arenor), för att inte tala om för ett antal år sedan när DIF hade en speaker som inledde inför matcher med ”Mina damer och herrar - jag GER ER djurgårdens IF” 🤮

Skön seger idag och man ska väl inte klaga, men, den defensiva sidan måste stärkas. Lindbäck gjorde en bra match idag, några fina räddningar. Reduceringen ska han dock ta. Kollat på reprisen av målet och han har fri sikt samt står väl placerad när skottet kommer.

Vissa backar verkar bli stressade när motståndarna pressar högt och börjar drälla med puck, såg samma tendens i Västerås. Hoppas Alcén letar efter två stabila backar.

Vet att vissa inte tycker att man ska klaga när man vinner med 7-1. Men det är en jäkla klasskillnad mellan Mora, Björklöven och Djurgården. De misstag som funkar idag kommer att straffas mot dem.

BIF Kungen: "Vi får hoppas att dagens match startar en positiv trend för båda."

Jag vill påstå att vi redan trendar positivt. Tre segrar av tre möjliga och ett snitt på över 5.5 mål per match är väl en positiv trend om något? Kanske misstolkade något i det du sade, men jag tyckte det var värt att lyfta att det går väldigt bra på isen nu. Lindbäck har ett snitt på 2.27 insläppta per match. Det är mycket bra siffror i bägge ändar av isen.

Nu är ju inte jag den som brukar snacka, eller ens säga nåt här inne, men en tyst halvtimme, eller nät, vad gäller all negativitet, kan kanske vara till pass. Sen har jag nog ett par ordvisar på lager... :)

Tigerhjärta: Den här spelaren ryktas vara på väg till Tingsryd. Tror han är en bättre spelare än nämnde Eriksson, men skulle gissa att Brynäs siktar högre.

Honken72: Jag tycker inte att det går att jämföra med förra säsongen. Nu har Brynäs antagligen högst spelarbudget i serien och har därför ett bättre spelarmaterial än nästan alla, eller kanske rent av alla andra. Då är det naturligt att man också får förutsättningar att bygga ett eget spel på ett helt annat sätt.

Sen hade inte Brynäs en skitbudget förra säsongen heller, men i jämförelse med nu var det en väldigt svag trupp gentemot konkurrenterna. Kvist gjorde fler poäng ikväll än vad han mäktade med på 52 matcher 22/23, det säger ganska mycket om skillnaden mellan serierna. Tror visserligen inte Kvist kommer göra 3 poäng i fler matcher den här säsongen, men det var ju en total omöjlighet för honom att göra det i SHL.

Honken72: möjligt men min känsla är att den som bär det största ansvaret för degraderingen är Alcen.

”Vevens” sorti är ett exempel..

SuneMangs:
Nu är ju inte detta ngt som nödvändigtvis uppstår direkt i en match.

Danne66: :” Det tragikomiska är, tror jag, att vi har ett bättre lag i år än förra. Tankar om det..?”

Eller kanske en bättre tränare…

Peja: såg det också, snyggt och kul.

BIF Kungen: Kollar på studion i tv4 hockey, eller vad man kallar det nuförtiden. Otroligt snyggt mål av Ljungkrantz, fynd av Mårtensson.

Ha ha ha - ja jäklar,
kvist är på topp 5 för bästa poänggörare i bif efter 3 matcher
Vem trodde det?

Danne66: bra och intressant fråga. Denna säsong har nyss börjat…, vet inte.

Lite tankar:

Sämre motstånd i år givetvis, förra året bottenlag, dvs mycket spel i egen zon vilket vi inte klarade av, svag defensiv inkl dåligt målvaktsspel. Kryddat med att skicka Veven (Alcen ansvarig?). Många ”kniven på strupen” match förra året. Väldigt dyr trupp relativt andra lag. Poäng i relation till kostnad?

Manner tappade förtroendet i båset/omklädningsrum. Manner dessutom ingen match-coach.

I år tror jag att många lag har stor respekt för oss vilket automatiskt ger oss mer tid med pucken (motståndarna backar av).

För tunn trupp förra året för SHL-nivå…bättre i år, som sagt svårt, säsongen har nyss börjat.

Brynäs är ”årets match” för samtliga motståndare i år, kräver mycket av oss.

Kul med vinst ikväll, grattis till oss🇧🇪🥂💪

Costanza: Kom ihåg nu att det går alltid bra i början för en nykomling. Det har vi fått lära oss nyligen.
Brynäs är ju nykomlingar i HA;)

xxx BIF xxx: Blir lätt så när isen är dålig.

BIF Kungen: Ja, han har inte så mycket att tillföra. Det är ju samma sak med Kvist som ikväll gjorde en av sina bästa matcher på åratal men vad händer dom övriga matcher? Ingenting. Ska vi ha spelare i truppen som levererar ett par ggr/år? Nej det tyvker inte jag i alla fall så får ni gnälla så mycket ni vill...

BIF Kungen: Det tragikomiska är, tror jag, att vi har ett bättre lag i år än förra. Tankar om det..?

Ssk - vik, 14 straffar o ett mål innan vik tog extra pinnen. Men ett mål på 14 matcher liksom!!!

rafalski: Blomkvist lär ryka, sen är jag mer tveksam

SaggeBoy: hmmm, läs mina inlägg igen om nöjd eller inte efter kvällens match. Skrev nyss att jag är nöjd.

SaggeBoy: Håller hela vägen! Inte ens orolig🤘

BIF Kungen:
Du har helt rätt, men vi måste nog ta en match i taget, utvärderingen totalt sett kommer ju som ett brev på posten 😅, men som du också säger, skönt ikväll 👍

Haha ni är fan aldrig nöjd hur dom än spelar... vinst är vinst och var glad för det.. topp lag eller inte dom har sikte mot shl.. går bra nu och sen lite mindre bra.. en bra start på serien tycket jag.. vad ska dom göra för att vissa av er ska vara nöjd?? Just fan negativa jävla finns det alltid.. men som sakt resan har börjat på ett fint sett sen hur länge det håller i sig får vi se.. men dipp kommer det.. blir kul o läsa era kommentarer då...

BIF Kungen: När nu Larsson och Scott är tillbaka mot Västervik så kommer/ska Kvist och Blomqvist ryka. Juniorkedjan ska få fortsätta ihop men med begränsad istid om det är jämnt.

Costanza:
Så är det absolut, tror dock det gäller lite hårdare när man går upp 🤣 men så här långt är mitt hockeymående på absolut topp, Brynäs / Modo ❤️

Lira: förstår hur du tänker och gläds med båda. Bra match absolut.., men: EN match är EN match.

Vi får hoppas att dagens match startar en positiv trend för båda. MEN de har mycket att bevisa i mina (kritiska) hockey-ögon.

Som tidigare sagt: min åsikt baserad på denna och förra säsongen.

SuneMangs: Vadå förstår inte alla ironi?? *host* rafalski *host*

Lira: Kom ihåg nu att det går alltid bra i början för en nykomling. Det har vi fått lära oss nyligen.

gwl: Tror dina föräldrar tillika syskon bör begränsa du tid på internet.

rafalski: Bubben då, fick du inte gråta i ett forum idag?

Inte mer än de gånger jag och far din snackat om dig och din framtid😄 var dock mer riktat mot dig då iof.

Måste ge stor cred till Jack Kopacka som står upp ordentligt för lagkamrater efter avblåsning. En egenskap jag saknat i Brynäs ett tag.

Tycker det var en riktig ”Håll Käften” från både Iindbäck & Kvist, skön och väldigt övertygande 3 p…

Erat: Yepp, överlägsna i denna serie!

Men vi kanske kan vara ett topplag i ettan?

gwl: japp.. bara att gratulera Nybro för shl-platsen 👏

Blomgrens: öt not vvik, öt mot Tingsryd.

Ändå har vi ingen chans mot dem om man frågar folket här i forumet😜

Ovanlig känsla att vara ett topplag. Jag gillar det 🫡

SuneMangs: Kär?:)))

Erat: Ah men nu har vi haft vår match, nu är det bara förluster kvar..

Peja: Hermanator 🔥

Blomgrens: 😂😂

SuneMangs: DIF går mot förlängning mot Tingsryd…

Erat: Du verkar lite eljest..,,,

« · 2573748 · »