1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741122 inlägg · 7967 ämnen
« · 2586303 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
I vanlig ordning dags för mig att se matchen i efterhand. Men tänker precis som jag sett andra skriva, hellre 2-0 än 7-5. Vi måste lära oss hålla nere siffrorna.

3 poäng är viktigast.

Någon som kan avslöja Alcens önskelista på aftonbladet?

Precis sett dagens match mot Östersund i efterhand. Vill börja med att gratulera Clara till en riktigt fin insats. Lugn och trygg och bjuder på ett par riktiga monsterräddningar.. Hoppas han kan bygga på det här och fortsätta leverera liknande insatser. Då har han snart konkurrerat ut Limpan.

Tittar vi på övriga laget så är det inte lika mycket offensiv briljans i dag som normalt. Men jag tycker det är årets bästa bortamatch hittills. Vi är lite mer cyniska och bjuder inte Östersund på lika mycket som vi gjort i övriga matcher. Likadant här, det här är en match som laget kan bygga vidare på.

All in all, stolt Brynäsare, 6p i veckan och nu kan inte nästa fredag komma fort nog då vi får mäta krafterna mot Löven och förhoppningsvis med Benn i laget!

Anders Berg: tycker att vi ska låta Clara vara första valet nu, även om han plumpar ibland. Vilket även Lindbäck gör gång på gång, som inte är godkänt. Vi vinner ändå med stark offensiv. Bättre att låta Clara växa ut till den högklassiga målvakt han är på väg att bli

rafalski: Icke att glömma Tärnström som gör ett väldigt bra defensivt arbete idag!

Huge: Dock, bättre än Lindbäck.

gwl: Förhoppningsvis med en skäggig Benn på backsidan.

Peja det finns ett problem att taggen försvinner när man ska svara på meddelanden

{11936}: Helt ärligt så spelar löven på mycket kontringar och skjuter på mål hela tiden.
Ibland ser det ut som de inte har en spelplan alls, samt att deras försvar är skakigare än vårt.

De lever på sin effektivt, och att Joona ska hålla dem levande.

Så länge vi inte kommer in och spelar på 50% ska vi ha dem.

Dags att sluta misstro grabbarna hela tiden.
Vi har detta!

Svensson_62: Bor många från Gävle där.

J-S: Bjölkröven tog två pinnar.

Mattson: kommer Brynäs upp i nivå så slår vi löven. Men det krävs en total insats. Vi har en bättre spets anser jag

En höjdpunkt var det förnämliga stödet Brynäs hade från bortasupportrarna. Otroligt att det var så många högljudda Brynässupportrar på plats även ända borta i Östersund. 👍👍👍👍👍

Erat:Två pinnar???

Mattson: starkt av dom att ta två pinnar mot bottenlaget 👍

Peja: Nä, en så pass solklar tavla som Clara gjorde mot Djurgården har inget med försvarsspelet att göra, en sån kan även komma trots ett vattentätt försvardsspel.
Tror snarare på överambition och lite press på att prestera där.
Såg lugnare ut idag även om han hade en del flyt med studsarna. Med lite medstuds så hade dom mkt väl kunnat gjort ett par mål också.
Fortfarande en bit kvar innan vi får se en stabil defensiv över 60 min.

Upp till bevis nästa fredag, Björklöven hemma.

Mattson: jag är lite osäker på om det blir så kul

Hyfsade straffar av Schilkey och Pooley. Blir kul att se hur Brynäs nya försvarsspel hanterar dom.

Huge: Clara gjorde ett par riktigt kvalificerade räddningar. En helt annan målvakt idag, visst försvaret var bättre men det är inte så konstigt att Clara får till sitt spel idag som gör att han håller nollan

Danne66: Löven är samspelta på ett annat sätt än Brynäs men det är naturligt. Om jag räknar rätt värvade de bara 4 spelare inför den här säsongen. Brynäs och andra lag som renoverat truppen behöver nog mer tid att få ihop helheten, där får man ha tålamod.

Peja: Tänker samma om Löven. Dom har ett mycket genomtänkt spel. Blir svåra att knäcka. Känns lite SAIK över dom.

Huge: Och återigen så går det att argumentera åt andra hållet också. Det var framförallt i tredje perioden försvaret var bra. I andra perioden gör Clara några riktigt bra räddningar och det ger försvaret en känsla av att de har en bra målvakt för dagen att luta sig mot. Den känslan verkade de ta med in i tredje perioden då man spelar med ett helt annat lugn än mycket av det vi sett tidigare.

JohnnyBotox: Det är vad det handlar om för laget som kommer från SHL, att ta sig an HA utan glamourambitioner. Ni tuggar på lite i stil med hur HV malde sig igenom HA. Komfortabla segrar varvades med brunkarsegrar och däremellan nån dip med en torsk. I slutändan återtagen SHL-plats så stabilt och övertygande man kan förvänta sig

Huge: Så hur relaterar du försvarsspelet till Claras tavla mot Djurgården? Hade ju ingenting med försvarsspelet att göra?

Missade tyvärr de första två perioderna ikväll, måste kolla ikapp, men Clara hade inte mycket att göra tredje.

Kollar på Karlskoga - Löven nu. Syns tydligt att Lövens offensiv är spetsigare än de lagen som Brynäs har mött hittills.

Huge: Nja Clara var grymt alert i sidled idag.

Vi har en ny målvaktsetta mina vänner. Då ska vi bara hitta en ersättare till Lindbäck :)

Vi får spendera helgen som serieledare!

Silfverkroken: håller med helt och hållet. Älskar att se Brynäs göra fem, sex, sju mål och den underhållningen, men det har varit med en bitter eftersmak och funderingar på hur det skulle se ut i ett slutspel mot bättre motstånd och fyra, fem mål i baken. Så det här är faktiskt bättre!

Ja, så fort spelarna visade lite bättre försvarsspel så lyfte sig målvakten också.
Konstigt…
Annars en relativt jämn match mot ett piggt ÖIK.

Anders Berg: Det tror jag de flesta anade inför säsongen, med förra sässen i minne

Grattis till ännu en trea

;-))
Uppladdat:

500x0-img0111.jpeg

Bra att få en sånhär vinst. Försvaret sitter, målvaktsspelet sitter. Detta stärker gruppen och inte minst Clara. Riktigt härlig vinst! Vi behövde mer en 2-0 vinst än en 7-5 vinst.

Clara är bäst hittills av våra målvakter.

Bortamatch med Tre poäng, bra målvaktsinsats, lyckades stänga en tredje period. Fanns några glädjeämnen.

JohnnyBotox: Clara, Larsen och Cukste kvällens stjärnor. Gedigen arbetsinsats och Jordi Benns inträde skärpte upp defensiven. En fredagkväll i Östersund blir nog inte roligare än så.

Kalla mig galen men jag tar hellre en sån här tråkig seger än ytterligare en match som slutar typ 6-4. Så viktigt att försvarsspelet och målvaktsspelet såg betydligt bättre ut idag.

SuneMangs: Märktes att defensiven var prio idag. Clara gör en supermatch och vi gick inte bort oss gång på gång, Bra!
Alla som är besvikna över att bara vinna med 2-0 borta mot Östersund, ni måste vakna ur er fantasivärld.
Stabil bortamatch Brynäs!

Mycket sura miner! Vi håller nollan på bortaplan, plockar tre poäng o leder serien med en match mindre spelad.
O Scott o Ölund borta. Bra jobbat Brynäs!
❤️💛🖤

Jag har varit en hård kritiker till Brynäs målvakter denna säsong men ära den som äras bör så jag hyllar Calra.

Livstidskontrakt med Clara

SuneMangs: Träning att hålla nollan 👍

Även fast vi vinner stabilt med 0-2 så ska det vara lite besvikna miner bara för att vi inte gör massa mål!

Var glada istället för fan🤩

Forsberg 1978: 3 poäng är ändå 3 poäng. Jag skiter i hur det ser ut så länge poängen rullar in.

Ingen match man kommer ihåg direkt.

Bra nedstängt i 3e men... fortfarande långt ifrån imponerad av spelet.

3 poäng men viljen jävla skitmatch!

nittontolv: stabilt, men Östersund kändes väldigt ofarliga

Årets tråkigaste match hittills, MEN, satan vad fint att försvarsspelet sitter som en smäck och Clara får hålla nollan. Ett klart steg i rätt riktning vad gäller både målvaktsspel och försvarsspel.

SuneMangs: Annat vore ju hål i huvudet, för båda parter.

{10299}: 😄Inte Clara, FBKs målvakter…

« · 2586303 · »