1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen
« · 2596601 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
eltifoso: Vad är drygt 10 000 mot 6 500 mot Brynäs?

För övrigt var det lite lättare att få mycket publik långt tillbaka i tiden då det var ståplats och utomhus.

Svensson_62: Just nu är rekordet lite drygt 10000 bortamatch mot AIK sent 60-tal

{10426}: Måste vara Tingsryds publikrekord i en hockeymatch borta/hemma någonsin.

Brynäs skrev nyss på sin hemsida att det var 6400 biljetter sålda. Blir nog runt 6500. Ändå bra för att vara en onsdag mot Tingsryd.

{10426}: Har ni sett denna? Ni borde ligga tvåa, men inte efter Löven utan SSK tydligen... SSK borde leda ganska klart sett till förväntade mål i fem mot fem.

5plusspieldauer.substack.com/p/checking-in-on-swedens-most-entertaining

Svensson_62: Att han vill stanna betyder att det måste råda en härlig harmoni i laget och att han trivs utmärkt i Gävle. Någon annan anledning att tacka nej till eventuella SHL-pengar känns orimlig.

Lunkz: 6000 för två dagar sedan. Blir nog mellan 6500-7000 skulle jag tro.

Hur många biljetter sålda hittills?? Någon som vet

Lemp: Vid avancemang så kan Brynäs göra en ”återvändar-rebuild” likt Timrå gjorde efter de lyckades hålla sig kvar i kvalet.

SuneMangs: ” Det finns dock konkurrens om Kopacka. Ett par klubbar har hört av sig efter hans framfart i höst, men Kopacka ska dock själv vilja prioritera en lösning med Brynäs även över nästa säsong, och ambitionen är då att man hittar en lösning som gäller oavsett division Brynäs spelar i.”
⭐️Bra kille! En gång Brynäs - alltid Brynäs 👍

Lemp: Kopacka i samtal om förlängning med Brynäs, enligt Expressen.

JohnnyBotox: Så är det såklart, tror att det viktigaste är att stommen som ska producera är i en bra ålder och i ett sånt här scenario skulle Boqvist, Lindblom, Söderström, Carlsson och Larsson vara i en bra ålder.

Sen instämmer jag i att det behövs fler unga spelare i den här laguppställning för att uppnå en bra mix. Själva syftet var främst att tydliggöra möjliga namn utifrån kontraktsläget.

Lemp: På pappret riktigt fint! Men hur mycket man än drömt om våra återvändare så är väl sanningen nuförtiden att ett ett sådant något ålderstiget drömlag nästan är dömt att misslyckas? Iofs gick det fint för FBK häromåret och TIK gick ju bra förra säsongen.

Behöver lite unga och hungriga spelare också och våra -07or är det väl tyvärr något år för tidigt för nästa säsong? Men till 24/25..

Boqvist, Lindblom, Carlsson och Söderström ja tack! I rätt ålder och stagnerat i NHL.
Silfverberg har jag drömt om i +10 år, hoppas bara att han kan bidra i HA/SHL på ålderns höst. Lite orolig där ändå.
Gunderson, tack men nej tack. Tyvärr.

JJ lär ju ha spelat till sig ett nytt NHL kontrakt.
Sandström, mja, jo, men ingen given succé
Dansk, vet inte om han har några sympatier för Brynäs alls faktiskt. Är väl från Stockholm och valt bort Brynäs förr.

Vet inte om ni lyssnat på GDs senaste podd med Alcén. Det finns det ett "drömlag" nedtecknat vid återkomst till SHL.

Man måste säga att kontraktsläget för ex-brynäsare nog aldrig sett bättre ut, sen om alla namn ens skulle vara aktuella är såklart en annan sak, men många är i ett skede där man gnuggat en del i nordamerika utan att slå sig in.

Mycket på spel den här säsongen med andra ord, som att pressen inte vore stor redan.

Silfverberg-Boqvist-Lindblom
X- Larsson- X
Rödin-Ölund-Kopacka
X-Scott-Nordh
Ohlsson, Kvist?

L.Carlsson- Söderström
Gunderson-Benn
Bertilsson-Kinnvall
Lindstein, Johannesson, Larsen

Felix Sandström, Dansk, J.Johansson?

Alvin1309: ”Modo störst , det märks inte”
Stora i käften kanske? Stor i orden - liten på jorden heter det ju. 🙂

cog: det bästa med ikväll är att vi äntligen spelar hemma igen 👏

SuneMangs:

Jag är väldigt förtjust i Dower Nilsson. Typisk målskytt. Grym i power play.

Plato i Karlskoga

Muzito-Bagenda, Nord, Nybeck och Magnusson i AIK…

cog: Intervju med Blomqvist inför kvällens match och hyllning.

Nu börjar man bli riktigt taggad!!!
Vad tror vi får se i kväll? ❤️💛🖤

Peja: Vi hoppas väl på att de inte kan uträtta något idag. :-)
Hoppas dessutom att Brynäs orkar tagga till ikväll och spela bra och ordentligt. Viktigt med tre poäng i afton.

Modo störst , det märks inte

Peja: Tycker Zion Nybeck har tagit nästa steg i AIK. Blir nog SHL för honom nästa säsong, men han signar nog tidigt för ett SHL-lag, så oavsett om vi tar steget så kommer vi inte hinna signa honom.

SuneMangs: Skippa juniorer och köp sen stenhårt i dec/jan. Tycker BIF gjort helt rätt att ta in Vesel och Kopacka. Gillar dem stenhårt!

SuneMangs: Jag tyckte både Olhaver och Åkeström var bra senast Brynäs mötte Tingsryd. Blir intressant att se om de kan uträtta något imorgon.

Peja: "Vilka spelare i de andra allsvenska lagen har ni blivit imponerade av hittills?"

Jag håller fortfarande Theocharidis i Kalmar väldigt högt (ingen skräll kanske). Hade gärna sett honom hos oss nästa säsong, vare sig vi är ett topplag i HA eller nykomling i SHL. Han verkar inte slå av på poänggörartakterna öht.

Theo Jacobsson har varit en succé hittills i VVIK, men han är ju utlånad från MoDo så tror inte han skulle vara aktuell för oss.

Hampus Plato i Karlskoga har fått ett ordentligt genombrott i år. Ser honom gärna i Brynäs nästa säsong om vi blir kvar. Tror han skulle klara sig hyggligt i en bottenroll i SHL också.

Gustav Olhaver i Tingsryd är någon som skulle kunna fylla en roll i typ en tredjekedja nästa säsong, om vi blir kvar. Håll koll på honom i morgon (han är två meter lång och därmed svår att missa).

Grant Mismash i Östersund tror jag är någon som skulle kunna ha en bra andrasäsong i HA i en toppkedja/andrakedja i ett topplag, om vi blir kvar vill säga.

Går vi upp och Löven blir kvar ser jag gärna att vi försöker få loss Voutilainen från dom och ger honom en SHL-chans. Tycker han varit för bra för HA i många år nu. Riktig matchvinnarkeeper i perfekt ålder.

Svensson_62: "Förlorarna blir lag som är beroende av pengar från Percy, Hugo Stenbäck, PEAB-arvingar, kommunbolag o s v"

Vi har ju förstås bröderna Persson på Monitor ERP som vad jag förstår har pumpat in väldigt mycket pengar i Brynäs. Ifjol fick medarbetarna på Monitor ERP dela på 48,1 miljoner kronor. I genomsnitt per anställd 202 000 kronor. Vad jag förstår har framgångarna för Monitor ERP spillt över ordentligt även på Brynäs. Då är det, åtminstone för mig, lätt att acceptera en träningsmatch i Hudik där företaget har sitt huvudkontor. ...Och att Gavlerinken får heta Monitor ERP Arena. ...Och Svedman och Morgan Persson verkar trivas ypperligt tillsammans. Bara att njuta!

Peja: Alex Ciernik. Hade ett jäkla driv redan som ungdomsspelare och han tycks ta stadiga kliv i utvecklingen.

Peja: Moras målvakt, Ignatjew, tycker jag varit grymt imponerande så här långt. Det vore något till nästa år om vi går upp. Clara kommer ju gå vidare i sin karriär och Limpan lägger ner sin om vi går upp hoppas jag.

Peja:
Jag/ ”Jag tror inte heller att Malmö skulle förlora supportrar på att ett lag som Sandviken kunde gå upp och utmana om guldet om säg 5år.”

Du: ”Menar du alltså att Sandviken och Malmö FF tävlar på samma villkor just nu”

Peja: Kruger vore väl fint

KalleTeodor: Apropå något helt annat. Vilka spelare i de andra allsvenska lagen har ni blivit imponerade av hittills? Dvs vilka är tänkbara värvningar till nästa säsong?

KalleTeodor: Men färre röstade ändå på Brynäs ;-)

Costanza: Att döma av aktiviteten här så var det förmodligen du som stod för merparten av rösterna på Modo i aftonbladets undersökning…

xxx BIF xxx: "Men tror du att det gynnar sporten mer att ha topplag istället för en jämn liga med flera lag som tävlar på lika villkor så ok."

Vill bara be om ett förtydligande av din nuvarande ståndpunkt. Menar du alltså att Sandviken och Malmö FF tävlar på samma villkor just nu, eftersom tv-modellen som jag förespråkar inte är implementerad?

Osäker på om du verkligen menar så, för du kan väl ändå inte tycka att Rödvästarna och MFF tävlar på samma villkor nu?

Peja: ”Vad tror du gynnar svensk fotboll mest, om fotboll är gigantiskt i Sandviken eller om fotboll är gigantiskt i Stockholm?”

Jag tror inte på en enskild gigantisk klubb gynnar svensk fotboll över huvudtaget oavsett Sandviken eller Malmö.
Jag tror inte heller att Malmö skulle förlora supportrar på att ett lag som Sandviken kunde gå upp och utmana om guldet om säg 5år. Däremot tror jag Sandviken skulle få mer supportrar som komplement till Malmös supportrar så summan skulle bli större.
Men tror du att det gynnar sporten mer att ha topplag istället för en jämn liga med flera lag som tävlar på lika villkor så ok.

Alvin : Det tror jag inte på. MoDo är störst!

Det fins ju en lista som säger att Frölunda har mest supportrar och Brynäs på andra plats

nittontolv: Det är ju Aftonbladet. Källan till all sanning. De vet dock inte var Kramfors ligger.

Costanza: Baserat på siffror från en undersökning med 100 invånare i Kramfors möjligen :)

Costanza: Som du brukar säga: ”Just remember, its not a lie if you believe it”.

nittontolv: Har varit inne på BIF-forumet flera år och ingen verkar gilla BIF, så jag tror att det stämmer ;-)

Costanza: Troligt.

Costanza: Var inte det där den där undersökningen de genomförde bland gästerna på Peter Forsbergs bröllopsfest i Docksta vägkrog? 🙂

Costanza: Sitt ner. Brynäs kommer att ha mer publik i en onsdagsmatch mot Tingsryd än vad Modo har i publiksnitt i SHL.

Erat: Är den eller kan den ändå vara sann? 😂

Costanza: det där känns som en otroligt luddig undersökning 😂

Auchinleck: Ej så beroende av kommunstorlek. Du missade Leksand, Ö-vik, Skellefteå, Gävle, Sundsvall, Karlstad m fl som nog slår sig in sig bland de 14 utan problem.

Tror på ideen: en tittare = en TV-peng röst!
Ger makt åt supportrarna.

Trevlig diskussion idag 👍

Svensson_62:
Det är fler faktorer än pengar och supporterskaror som avgör hur bra hockey som presteras långsiktigt.

Sen kommer vi inte ifrån att omsättning ger muskler.

Vill vi ha SHL-hockey i de 14 största kommunerna:

Stockholm: 987 690
Göteborg: 601 350
Malmö: 360 249
Uppsala: 243 013
Linköping: 166 261
Västerås: 159 539
Örebro: 158 444
Helsingborg: 151 595
Jönköping: 145 620
Norrköping: 145 388
Umeå: 131 806
Lund: 128 539
Borås: 114 679
Huddinge: 114 373

5 SHL-lag just nu. Rögle?

Peja: De 14 klubbarna med störst supporterskaror oavsett om de spelar i SHL eller HA borde vara positiva och övriga klubbar som inte drar så mycket intresse från allmänheten borde vara mer negativa.
Dock de 14 första är de som drar in de stora pengarna år efter år från hockeyintresserade fans. Därmed är de svåra att tjafsa med. Har man supportrarnas stöd bör det också innebära makt.
Varje supporter förtjänar lika mycket TV-pengar per person som läggs på sitt lag. En Oskarshamnssupporter ska inte vara mera värd än en Brynässupporter.
Just i och med att TV-pengar baseras på tittarsiffror.

« · 2596601 · »