1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743583 inlägg · 7967 ämnen
« · 2602195 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Jag har aldrig nämnt ordet skandal. Tycker det är en solklar felaktig utvisning som ger oss ett baklängesmål

Tror det enda sättet att bli av med detta håglösa spel är en helt ny generation av spelare och ledare. Går inte att beskriva annat än att det sitter i väggarna. Oavsett vad Brynäs gör lyckas de inte styra upp en modern och funktionell elitidrottsverksamhet. En jävla radda tränare och en degradering senare är Brynäs tillbaka i samma hål de alltid finner sig i.

Kanske om 10-15 år när leden rensats av Molinare, Rödinare, Bertilssonnar, och dittan och dattan kan nya hungriga spelare och ledare med ett modernt hockeytänk möjligtvis leda Brynäs framåt. Såvida vi inte harvar i Div 2 och har det tufft mot Malungs IF eller nåt.

Gälla har ganska röd näsa, hur mycket dricker han? :D

SaggeBoy: Finns ingen kravbild i brynäs, allt får ju fortsätta lalla på som vanligt, inte ens en degradering kunde få bort kompispolitiken.....

Svensson_62: Det konstiga med den här domaren är att han väl spelade 6 säsonger i AIK för inte så längesen. För ligans trovärdighet hade det varit bättre om han inte hade dömt just AIK, om jag nu inte blandar ihop personer med namnet Stefan Johansson.

dabif: Ett jävla tjat om domarna. Bättre om vi lyckas hålla tätt i mer än 30% av bp som idag. INSTÄLLING???

gwl: Väntar på att du ska komma med rimliga förslag på ändringar i stället för genomsnittspuckots förslag om att ”sparka alla”. Let’s hear it! Eller gäller ditt förslag om att sluta stötta laget?

Ähhh det positiva idag mot matcher i närtid, ffa på hemmaplan, är ju det grymt snygga stället.
Det tror jag Gälla kommer att berömma extra mycket idag.

Ärligt talat borde det vara utvisning så fort hakremmen inte "ligger emot" hakan. Den hänger ju fan alltid 5 cm neranför.

Tyvärr väldigt många spelare som inte drar åt hakremmen ordentligt. Ni minns väl förra matchen med en klockren bröstvärmare, hjälmen flög av och vips hade Bertil en femma för huvudtackling. Som tur är så ändrade domarna efter videobedömning men flyger hjälmen så blir det utvisning.
Börja bötfälla för felaktigt använd utrustning så kanske det blir ändring. Den regeln gäller ju inte bara halsskydd utan alla skydd.

Stefan R 63: Om domarna ska glra misstag så får de se till att göra det åt bägge hållen.
Dessutom alltid fria hellre än fälla om de inte är supersäkra. De kan ju inte börja chansa alltefter publikreaktioner. Kling & Klang

Stefan R 63: Ja, förhoppningsvis har Brynäs vett nog att fokusera på sitt eget spel inklusive boxplay istället för att fokusera på domarna. Att man åker på oturliga utvisningar och ställs inför diverse svåra situationer är ju sånt som ett lag måste kunna hantera utan att rasa ihop som ett korthus.

Svensson_62: det bedömdes inte som en tackling utan som tripping.

Gavve: Det märks tydligt att det blott är 18:e matchen med nytt spelsystem för grabbarna. Sen blir det ju såklart ännu svårare när det inte finns något system…
Då har vi endast Brynäs kämparglöd att falla tillbaka på. Den syntes senast 1976.

Svensson_62:
Det är ju snarare en "snygg" sak att göra för att visa att man är där så spelaren kan göra sig beredd på en tackling. Men han får ett felskär och powerplay istället.

Lindbäck gör en groda första målet. Andra målet är väl inget att diskutera, tredje ska han fan kunna ta…
Kvist urusel.

Enskilda spelare förstör klubben. Fan vad negativ jag är nu.

Zappaholic: Alltså, jag tycker inte heller att det ska vara utvisning, men min poäng är att det knappast är en domarskandal och att det är en svår situation för domarna att tolka. Skulle påstå att det blir utvisning 8 av 10 gånger vid liknande situationer, trots att vi som har tillgång till repriser kan konstatera att hjälmarna ofta sitter för dåligt. Det är väldigt svårt att se i realtid hur hård Kvists armrörelse är där.

Peja: Man ska ju inte ens ha det box playet

Zappaholic: Larsson fick upp en arm på motståndarens rygg. Vingelpellen ramlade och det bedömdes som en tackling. Innebandy?

Peja: så jävla trött på alla brynäsare som skyller på domarna konstant när vi spelar så illa match efter match....
Javisst domarna gör misstag men det är ju inget mot alla de misstag våra proffs gör varje match. Det är pinsamt...
..

Forsberg 1978: kanske det som är problemet.. men pass-pass-skott-skölj på mål, istället för dribbla bort två gubbar och lägga en passning över centrallinjen som vi lyckas med 1 av 50 försök just nu..

Vad för snack kan dom ha haft efter senaste match? Det ser inte bättre ut nu.. tog dom öl och en pizza och skojade eller vad? Så länge lindbäck vaktar kassen så ser jag ingen förändring och shl ser långt bort om inte nått allvar händer med laget...

Svensson_62: Det kan man tycka, men faktum är ju att det nästan blir utvisning när spelares hjälmar åker av. I synnerhet om det är en armrörelse från en motståndarspelare inblandad. Det är knappast nåt unikt för den här situationen att det blir utvisning. Tycker man ska komma ihåg det när man vrålar sig hes om domarskandaler, anmälningar och sånt.

Dessutom måste ju Brynäs kunna spela bättre boxlpay. Man släpper in 2 mål på 3 boxplay i första perioden, det ser jag som ett större problem än att man har haft otur i några utvisningssituationer.

Mattson: varför ingen studio på ”super-fredag”??

Saknar tom Lena…

Svensson_62:
Jooo då gissar man ju såklart!

Mattson:
2 perioder kvar.. Går att vända.

Peja: Du kan sitta och argumentera för att den är korrekt dömd bäst du vill. Tv-bilderna visar något helt annat.

Och nej. Hjälmen åker av för att den sitter för löst. En korrekt spänd hjälm sitter kvar på huvudet även vid kontakt.

{11936}: Det är ”fans” som gwl som skickat oss till HA och glömskan. Hen är Tigerns och brynäsandans raka motsats. Eller en riktig torsk som Tigern skulle säga.

Peja: Om ”domaren inte hinner uppfatta” ska han väl inte fälla?

Anders Berg: 3-1 är mest Lindbäcks fel och några idiotutvisningar. 1 tavla och 2 mål i BP. Spelmässigt har det varit jämnare än 3-1 tycker jag. Betyder inte att jag är nöjd för det men AIK har inte spelat särskilt bra heller.

Svensson_62: Sitter på plats och två av utvisningarna var korrekta så det ständiga gnället på domarna vinner oss inga matcher (även fast det känns bättre…). Bättre att faktiskt röra på benen och skapa utvisningar åt motståndarna.

Nee Boys... detta ser grymt ut .. resterande 40 min spikar lindbäck.. och så vinner brynäs =) haha man kan önska sig.. hur kan man få chans på chans? Bara lindbäck som målvakt så klara sig? Han måste ha en bra lön?

Mattson: Bättre att vi alla viker oss som dig, du har rätt. Det gått asbra hittills😊

Zappaholic: "Enda anledningen att den åker av är att den sitter alldeles för löst."

Nej. Det är två anledningar som gör att hjälmen åker av. Den ena är att den sitter för löst, den andra är Kvists armrörelse. Utan en av de faktorerna åker inte hjälmen av. Svårare än så är det inte.

Och i det sammanhanget ska man komma ihåg att domarna rimligtvis bara kan hinna uppfatta Kvists armrörelse och inte hur hårt hjälmen sitter, hur ska de egentligen kunna uppfatta detta i realtid?

Så jag menar att det går att förstå varför domarna tar utvisning, även om den är stenhårt dömd.

Anders Berg: Nu har Aik fått 3 tveksamma pp på raken, Då leder de. Om nu vi istället får 6 tveksamma pp på raken och därmed hamnar i samma sits som de är i nu ska vi se hur matchen artar sig. Skit i Limpan inte hans fel.

Limpan släpper första skottet, vi ger bort ett PP med för många spelare och sedan ett par utvisningar till mot oss så har AIK momentum och 3-1.

Finns föga att vara nöjd med efter första perioden.

havre: Om man hade lagt en sådan där "bean bag" i målet hade vi nog haft samma räddningsprocent...

rafalski: håller med. Tycker att laget gör en helt ok period, en tavla och en tveksam av Lindbäck samt en helt felaktig utvisning av domarna har satt oss i detta läge. Går såklart att vända, särskilt i en sådan här match.

Men skitsamma om vi vinner och Lindbäck håller nollan resten av matchen, som Svartvadet och många andra sagt. Vi går aldrig upp med Lindbäck i mål. Inte en chans i helvete.

gwl: Är det din lösning för att nå SHL igen? Alla stannar hemma? Cheesus!

gwl: för mig funkar det inte så, vi supportrar måste alltid stötta. Även om laget inte gör rätt är jag övertygad om att de gör allt de kan. Vilka spelar för att förlora? Vad blir bättre om supportrarna sviker?

Peja: Nä, men den reder vi ut rätt snabbt genom kvittering. Sen är det domaren som har gett aik momentum på momentum

Peja: helt enig med detta. Vi ska absolut inte kosta på oss att bryta kontraktet med Lindbäck. MEN någon annan måste in som förstemålvakt så gör vi oss av med Clara istället vilket lär vara väldigt mycket billigare än Lindbäck.

Lite trist då jag hade stora förhoppningar på Clara över tid men det har ju förutsatt att någon ska vara etta framför honom som ger laget inklusive Clara själv ett lugn. I dagsläget så täcker ju spelarna skott och Lindbäck för att de är rädda för att han ska släppa in skott som kommer rakt utifrån. Det borde vara nog för att inte spela honom tycker ju jag.

Vilket är skittråkigt att säga då jag har stor respekt för Lindbäck som person. MEN han är ju helt slut som förstemålvakt, det tror jag vi alla är överens om.

Går inte ens kalla det tavlor längre. Det är Lindbäcks normalnivå. Han är tyvärr så dålig nu och har varit flera år.

Buddha: Det finns inga grunder i spelet!

Peja: Det visar återigen att man inte gjort upp med svågerpolitiken. Finns ingen rimlighet att han går före Clara. Även att jag är fullt medveten att det är så det kommer bli. Clara går till annan allsvensk klubb och gör fullständig succé. Precis som Veini i JYP efter sin sorti.

Svensson_62: Det går tyvärr inte att bortse från Lindbäck när första målet är en tavla. Går inte att skylla den på domarna.

Thias30: faktum är jag gör det med snart, tycker domarna pissade ner hela matchen.

Peja: Han jobbar ju för att nå pucken med en framlutad motståndare. Han gör ju ingen medveten armrörelse mot hjälmen. Enda anledningen att den åker av är att den sitter alldeles för löst.

Felaktig utrustning brukar ge två minuter.

3-1 är domarens mål.

Missar första 19 minuterna av matchen och ställningen är 3-1 till AIK??
Haha! Vilket allvarligt snack de måste haft efter senaste matchen. Stackars jävla bottenlag. Mentalitet noll komma noll.

Bockensdricka: Masken har ju fått iPods, tror tyvärr inte han förstår hur de funkar.

« · 2602195 · »