1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736825 inlägg · 7967 ämnen
« · 592011 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
claesw:
Vi kan konstatera att när smartness och kondition går hand i hand blir det bra lir och resultat. Det gäller nog för övrigt i de flesta yrken, inte bara puck-eller bollspelare.

Lägg ett bud på Petr Leska !
En klasspelare som haft det tungt. Boork skulle nog kunna få igång honom. Frågan ärbara om han vill stanna i Sverige.

Sv: A proposito de nada
65selander: Det är ju så nära så att dom som verkligen vill åka kan sätta sig på cykeln! ;-)

Ser att detta är redan behandlat i MIK's och LIF's gb.

Tycker det är jävligt svagt iaf både mot Leksand och för dom som vill åka.

HF snokade upp denna artikel på nätet verkar som Superstars visar upp vilka dom är nu (medgångare)

"Vi i Superstars har till och med tvingats att ställa in supporterresan till Mora på måndag. Supportrarna har sagt att de inte klarar av en eventuell förlust och förnedring av Mora" Sagt av Tobbe

För hela artikeln se länk.

rackham:
Tror löpstyrka och smartness går hand i hand : )

claesw:
Är man hockeysmart rör man sig inte mer än man behöver, dvs rätt.
Titta på tex Jonas Johnson.
Är man mindre hockeysmart jagar man runt som en liten iller. Då blir man slutkörd.
Lustigt att du nämner Bäckis.
Lagets bäste löpare och en av de hockeysmartaste...

Uppdrag till mormor:
Fler hockeysmarta spelare med bra kondition!
Bevare oss för fler tubar...

65selander: Mest glädjande i år är att vi håller tätt bakåt. 25 pytsar bakåt efter 7 omgångar skakar man inte av sig i första taget!

Vi kunde ju låta club munkas defilera längs förlängda mållinjen medan A-laget har skotträning, någon puck i skallen skulle det väl bli? ;-)

Sv: Varför denna respekt?
Clubsport:
Linje framåt fungerade dåligt redan 1914...

Clubsport: En intressant iaktagelse då jag satt på rad två, Brynäsarna såg helt slutkörda när dom kom till båset Bäckis undantaget. Frölunda snubbarna knappt andfådda...

Samma reflektion har jag gjort i flera år. Det saknas grundkondition, eller snarare är den inte tillräckligt bra. Nu är det ju iofs så att man får jaga mer mot ett bättre motstånd och blir därmed tröttare.
Jag tycker ändå, och jag vet att Clubsport håller med, att vi beordrar ut grabbarna på extra joggingrundor!

Falken:
Miettinen har varit direkt dålig i dom 5 matcher jag sett i höst.
Däremot så tycker jag att Viitakoski ser ut att gå mot en bra säsong.
Lite mera jävlaranama i honom.

Sv: Varför denna respekt?
Huge:
Sanningen är att våra "stjärnor" är fem år för gamla..
Ingen skam att förlora mot seriens bästa lag iof. Men i en sån här match blir det alltför tydligt att många av våra spelare passerat bäst före datumet.

Inte ofta man ser ett lag som forecheckar med hela kedjan på linje...

Clubsport: Miettinens +/- statistik visar väl samma sak. -5 efter sju matcher är inte bra!

Sv: Arenabygget
micke:
Västerås har valt samma väg med Rocklunda, renovering och dessutom i etapper, när sista etappen är klar så är det dags för etapp 1 igen...
Dom började för 5 år sen och har hunnit halvvägs...

Dom är mycket för etapper i Västerås, våran högt efterlängtade nya fotbollsarena skall också byggas i etapper... Etapp 1 konstgräsplan med tältstolar..

Försenad matchsympunkter..:
Det gick undan när Frölunda trampade på minst sagt, Kahnberg var som Ove 1999...
Det är väldigt sällan jag imponeras av motståndarna men i måndags var en sån gång.
Brynäs då, Ove, Bäckström, Spets var bästa kedja. Spetsen gör sin klart bästa match som jag sett. Men karln måste ha grymt dålig grundkondition. Han går på hörntänderna efter halva bytet...
En intressant iaktagelse då jag satt på rad två, Brynäsarna såg helt slutkörda när dom kom till båset Bäckis undantaget. Frölunda snubbarna knappt andfådda...
Simon Skoog ser ut att vara en floppvärvning. Rodrigo är iallafall bra med pucken, där finns det fortfarande hopp.
Sunken, Kupan bästa backparet. Daniel Johansson stabil.
3-1 målet får Miettinen ta på sig också en Brynäsare som inte sköter grundträningen bra på egen hand...

BRYNÄS STOCKHOLM TILL LEKSAND!
Samordnad INvasionsresa med Brooklyn Tigers och Brynäs Supporterklubb Väst.

Missa inte denna fantastiska chans att tillsammans med 400-500 andra Brynäsare se Brynäs klå knätofsarna i deras egen lada.

Lördag 5/11 avgår bussen mot Ejendals Arena kl.09.00 från Cityterminalen i Stockholm.

Bussen går via Scandic hotell i Upplands-Väsby 09.20 och även via Scandic hotell i Uppsala och avgår därifrån kl. 10.00.

Resans subventionerade pris är 100:-
vare sig man stiger på i Uppsala eller Stockholm.
Icke medlemmar får åka med i mån av plats för 100:- extra.

Vilken gate bussen står vid kommer att annonseras på tavlorna som finns inne i Cityterminalen.

Där kommer det att stå Ejendal/Leksand - Brynäs Supporterklubb.

Anmälan sker via e-mail till [email protected]

Du ska ange:

-Brynäs-Leksand 5/11 i ämnesraden.
-Namn och mobilnummer.
-Vid vilken hållplats du vill stiga på bussen.
-Om du är medlem eller om du tänker lösa medlemsskap på bussen.

Om du vill köpa matchbiljett genom oss ange detta, endast ståplats gäller med ett preliminärt pris på 100:-

Anmälan är bindande.

Din plats på bussen är inte klar förrän du fått ett bekräftelsemail. Vi skickar ut mailet när vi fått ihop tillräckligt med folk för att genomföra resan.

Välkommen!

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
GävleLasse: Jo, sa jag att vi söker efter nya publikvärdar förresten? =)

65selander: Ja det låter som en god idé, högst en vecka borde det ta innan dom tar plats framför datorskärmen igen. Hårda killar som dom är :-)

65selander: hehe... jag har en hård skalle... fråga HF eller nån om min berömda skalle på en av Matchvärdarna på tåget hem.. ;)

prosten: Vi gör så här att Öhrnstedt får sopa på en puck i örat på dessa personer så får vi se hur lång tid det tar innan dom är i bruk igen ;-)

GävleLasse: Ovanligt märklig diskussion, karln kommer väl tillbaka så fort han känner sig bra nog för att lira...

munkas: Jag pratade med Boorken dagarna efter vådaskottet och det hade tagit precis bakom örat där balansen sitter. Att man blir omskakad efter en sån grej är inte världens konstigaste..Men två veckor borde vara i överkant tycker jag...

GävleLasse: Ja, eller så var det helt enkelt ett "nackskott" han fick, som det stod i aftonbladet. Undrar om Sjödin skulle vara borta 2 veckor efter en puck på örat???

Nej nu skall man sova och drömma om morgondagens jobb och fotboll.

Tur att det finns några som har det värre än oss i ES än så länge.
Tänk alltid att det var värre förra året vid denna tid ;-)

efter 7 omgågar

12Brynäs IF712416 : 2050000

efter 8 omgångar
10Brynäs IF822420 : 2180000

efter 9 omgångar
12Brynäs IF922520 : 2380000

Lundström 6: Nja, nu var det ju inte så farligt med Dacke som man först kunde tro. Smällar som han fick går över snabbt mot slutet. Sen är det givetvis en viljesak från Dacke med, han kanske har blivit lite väl öm på "ålderns höst".

BFG: Det första Boork skall göra är att spela med Korhonen mot Mora. De har ett stort mentalt övertag på Honken. Det har visat sig många gånger, både under försäsongen och under förra säsongen. 5-9 fadäsen sitter i skallen på Honken. Hoppas bara att Boork insett detta.

GävleLasse: peppar peppar
hellre att han vilar en martch extra än att han är ut en martch och sen borta igen. 

Vi har två oerhört viktiga matcher nu! Det är nu dom ska visa om det inte är som dom senaste 3 säsongerna...Nu måste dom vinna sådana här matcher mot lag som vi slåss emot för att slippa kvalserien! Särskilt mot Mora,som vi förlorade mot hela tiden förra året..Får bara inte förlora mot dom på lördag!

Lundström 6: Säg inte det, han var med på värmningen i går så det är framsteg och det kan ju gå fort mot slutet...

65selander: Dacke kan vi inte räkna med före Lördagsmartchen och då har vi tur om han är med då.
Björne blir borta en vecka till.
Så det blir att rulla runt med samma gäng som sist:)

RavenLord: Kan vi ta 6 poäng i dom två matcher som kommer och dom andra resultaten går "våran väg". Då blir luckan ner stor och man kan redan nu ana hur det kommer sluta.

Per HApps: Ska funder på det imorgon inför sista beroende på hur det står i matchen ;)

RavenLord:
Vi kan väl dela på pinnarna? ;))

Självklart viktigt att slå Timrå och Mora i de 2 följande matcherna trots att de inte är omgång 40 eller 45 eftersom de är 2 lag vi ska försöka ha bakom oss
Sedan vad har omgångens nr med saken att göra ? poängen tar vi med oss och är lika viktig nu som senare,tar vi dessa två 3 poängare som kan anses som 2st 6poängare fastän de är tidigt så kanske vi slipper sitta här i omgångarna mellan 40-50 och snacka om viktiga 6poängs matcher för att ta oss till slutspel eller än värre slippa kvala.

Oerhört mycket viktigare att slå lag som Timrå Mora Djurgården och Leksand än att ex Spöa Frölunda och Färjestad Självklart vill man att de tar poäng mot topplagen men det får räknas som bonus och inte till så stor nytta om vi får stryk mot lagen vi ska ha bakom oss.

brynästigern: Jaha, då var det färdigspelat för "speldosan" Leska i SSK. Hur i h-e kan Taavola misslyckas med denna lirare. Hans förklaring i SvD säger mer om Taavola än om Leska..... Mitt grundtips i nuläget är att Taavola är näste man till stupstocken.

Sen kan man ju även undra vad Mats Hallin egentligen håller på med.....

JanT: Så här långt stämmer din tes. Men om inte Brynäs får igång målfabrikationen så kommer vi att vara ila ute ändå. 0-1 eller 4-5 spelar ingen roll det är fortfarande en förlust. Det som är lite oroande i Brynäs spel är att de tar på tok för lång tid på sig att formera sig under spelvändningarna. Det är så att motståndarmålisen hinner åka å fylla på vatten emellanåt.

Detta MÅSTE bli bättre. Nu säger nog en del "Men luleåtränaren sa ju att Brynäs var snabba i sina spelvändningar" Detta är delvis sant, men då låg vi under med 1-0 och det var inte mycket annat att göra. Det är främst på hemmaplan som detta "fenomen" visar sig. Snabbare spelvändningar, mindre krångel och rakare på mål.. då kommer målen.

GävleLasse: Kollade in tabellen och den är som flera påpekat redan skiktad. Framförallt skiljer sig antalet insläppta mål väldigt markant mellan de 2 grupperna. Lag 1-7 har släppt in 10-14 mål. Lag 8-12 har släppt in 21-27 mål.

Få insläppta mål är alltid ett kvalitetstecken även om det är lite sämre ställt med målfabrikationen.

Detta ser lovande ut för BIF's del och är redan betungande för bottenlagen. Hur skall LIF och DIF hämta in detta?

70 Rodrigues: "På torsdag är det bara 3 p som gäller om vi ska vara med o slåss" Vadå, är det omgång 44 redan? Nog för att det skulle vara skönt med en seger och att man kan kräva bättring på många saker vad gäller Brynäs insatser de senaste matcherna. Det ska bli intressant att se fortsättningen.

micke: SSK har alltid dåligt med folk på matcherna! Hur skall detta gå ihop?

Tycker Elitserien just nu är uppdelat i tre avdelningar. Sju potentiella slutspelslag (1-7). Två lag som slåss om slutspel (8-9) och tre bottenlag (10-12). Sedan kan man ju givetvis även dela in lagen i en avdelning, topplagen som består av lag 1-4.

1-7: Linköping, HV71, Frölunda, Färjestad, Luleå, MoDo, Brynäs
8-9: Södertälje, Timrå
10-12: Mora, Djurgården, Leksand
(1-4: Linköping, HV71, Frölunda, Färjestad)

När var det förresten namnet på arenan skulle offentligöras? Känns ju fånigt med "arbetsprojekt Läkerol Arena" eller vad det nu kallas...

Södertälje verkar kunna få lite problem annars. 3500 pers ikväll i nyupprustade Scaniarinken, klubben budgeterar med ett publiksnitt på 5250 för att kunna gå runt ekonomiskt.
F.ö tror jag E.on-arena, Scaniarinken och Coop-arena har valt helt fel lösningar. Bättre att bygga helt nytt än att fräscha upp (mer eller mindre) den gamla isladan. En ny arena innebär helt andra lösningar och lockelse för såväl sponsorer som publik än vad den gamla isladan kan bjuda på - jumbotron, sköna stolar och nymålat till trots. Blir kanske inte så enkelt för dessa klubbar att bygga om/ut i framtiden heller, hur ställer sig t.ex kommun och näringsliv till att bygga om ex Cooparena för en kostnad av 150 miljoner när man nyss rustat upp hallen för 50?

JanT: Du syftar på Leksand o Djurgården då, förmodar jag. Har en svag känsla att du kan ha rätt. För egen del gör det mig inget alls vilka lag som hamnar där bara inte Brynäs är inblandat. Nu tror jag inte att vi hamnar där i o f.

65selander: Stockholms Stolthet fortsätter att briljera! 3-15 i målskillnad de 2 senaste matcherna. Jag tror vi kan lägga ner diskussionen om ES sämsta försvar redan nu...

I dagsläget ser vi ut att få 2 bombsäkra KS-lag framåt vårkanten!

Var det snygga mål i 3:e perioden?

Säger bara 5-1 till Timrå men bra spelat brynäs :D

66Berglund: Stämmer och Rögle har en 15-åring på plan (Philip Larsen)

Per HApps:
Sportexpressen troligtvis:Malmö-Rögle alltså.

Per HApps: Säsongskortet sänder!!

65selander:
Går matchen på någon kanal?

65selander: 4-3 till BIF :-)

70 Rodrigues: Allting kan hända men vi skall minst ha 5p efter lördagen iaf.
Hoppas att Björne och Dacke hinner på fötterna tills torsdagen.

Poäng förlusten kommer nog mot Timrå. men jag har tippat 4-2 likt förbannat till Brynäs ;-)

« · 592011 · »