1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750243 inlägg · 7967 ämnen
« · 103068 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora-Brynäs
Aftonbladet skriker att de är kris med landslaget och en stängd Elitserie är ett måste . Men vem bryr sig om vad Aftonbladet skriver , klubben i första hand . Landslaget är inget att bryr sig om . De är stockholmare som styr förbundet . Om Juniorerna är tillräkligt bra får dom spela. Se på våran Adam Andersson 19 år gammal men redan ordinare i laget. Så sluta tjata om en stängd liga tack!
Brynäs IF RULES!!!
Bojkotta tråk landslaget . Klubben är de man bryr sig om . VM är ett stort skämt.

Vad är ett riktigt fans?
Vad är ett riktigt fans?
Jag tycker att det är om man ser så många matcher som möjligt varje år och håller på laget livet ut.
Någon som vill kompletera bilden . Eller inte håller med ?

Vad skönt att Börje Olsson snart försvinner från våra fina klubb.
Brynäs IF är laget i mitt hjärta.

Sv: SM-guld 2002
ForzaBrynäs: Nej inget Guld . För ojämt lag.

tom-2: Matchen börjar 19:00

ojdå!!!
vart visst lite fel.....tiden när matchen startar
mvh

Mora-Brynäs
Hej
är det nån som vet match start i morgon mot Mora
tacksam för start
mvh

Sv: Brynäs på TV!
Stridh: Hockeynytt.org

Sv: Brynäs på TV!
70 Rodrigues: VAr hittar du listan?

Mora-Brynäs
Är det nå Brynäsare som ska till Mora imorgon? Man är ju lite nyfiken på hur Jamie Ram agerar, Sista utposten är ju den viktigaste har det ju visat sig många gånger så det är ju bara att hoppas att Jamie är rätt man för Brynäs. / Tips: Mora-Brynäs 3-8

Brynäs på TV!
Här är sändningsschemat för PPV(Com Hem och Canal Digital).
Här är några av Brynäs matcher:

8/10 Brynäs IF-Färjestad

13/10 MIF Redhawks-Brynäs IF

22/10 Brynäs IF-Leksands IF

26/10 Djurgårdens IF-Brynäs IF

Sv: Brynäs-MoDo 30 nov
På MoDos hemsida står det också 17.30, så det innebär 2-1 till det klockslaget. *skriver inlägg på helt ointressanta saker i sin ensamhet*

Brynäs-MoDo 30 nov
På Swehockey.se står det att matchen Brynäs-MoDo är flyttad till 18.00, men på Brynäs.se står det 17.30. Vem ska man hålla på? Nu är ju detta förvisso enbart akademiskt intresse så här i slutet av augusti, men ändå... :)

Ny back
Visst behöver vi en ny back, framförallt om Petres knä inte visar sig hålla!? Vi klarade ju av att hålla Ketola på mattan så varför inte låta Esko uppfostra denne man.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,195680,00.html

Sv: Ram
henkes: verkar som spookyMulder inte är alltför bortskämd med Elithockey eftersom han missat mr Kapanen....

spookyMulder: undrar varför ross spelar i allsvenskan.tyckte det såg ut att vara lite för mycket hamburgare i han.fast det är ju klart det är ju fortfarande tidigt på säsongen.bengt höglund?jag kontrar med kimmo kapanen.

spookyMulder: ... Mikael Simmons?... visst... det sades att han var så enormt stort löfte i Mora... ett riktigt framtidsnamn... möjligtvis i allsvenskan men i Elitserien höll han knappast måttet... alldeles för ostabil o osäkert kort vilket även TIK märkte tidigt.... grabben fick mest nöta bänk som tur var...men det är möjligt att han återigen gör succé i Mora

spookyMulder: mikael simons är en av timrås sämsta värvningar någonsin ,han komm in fel i varje situvation på isen .en typisk div ett spelare.

spookyMulder: Ok , tack för analysen..

spookyMulder:...Mora däremot har fått hem spelare som Daniel Back (södertälje), Patrik Ross (skulle platsa i vilken ES-klubb som helst, öser in mål), Mikael Simons (Tik...honom skulle de behållit). Dessa tillsammans med spelare med Es-rutin i Markus Eriksson, Ismo Kuoppola (bättre än Tiks samtliga backar), Martin Jansson och målvakten Bengt Höglund känns stabilare än Timrå.
Dessutom har Mora alltid en handfull starka juniorer som vill slå sig in i truppen. Mora är en av sveriges bästa plantskolor för Es-spelare och konkurrensen är stenhård. Och, inte minst viktigt, de flesta spelarna återvänder till moderklubben och sammanhållningen i bygden är en viktig faktor när inte plånboken är tillräckligt stor.

spookyMulder: Jag hoppas (och tror) att dom blir kvar , men jag fick inget svar på Mora vs Timrå , men det gör inget....

Hälge: ...inge blir gladare än jag om jag har fel...Timrå ligger mig varmt om hjärtat (in så mycket som Brynäs då...) och jag hoppas verkligen de stannar kvar i ES när säsongen är slut. Men faktum är att det känns som om Timrå består av en samling spelare som "blev över" när andra lag sett över sina trupper. Det har blivit lite för många panikvärvningar liksom...Casselståhl och Lind tex, de platsade aldrig i Bif, och kommer nog aldrig att göra det heller, och andra värvningar (Åkerblom undantaget som faktiskt är BRA) från England och gud vet vad...känns oroligt tycker jag...

spookyMulder: Kan du motivera din bedömning Mora vs Timrå ?

passbie: ...även jag ämnar besöka Smidjegrav på onsdag, och om allt går som planerat så kommer jag att försöka ge Er någon form av målrapportering (tackar för senast 6 Lundström). Kanske kan jag få lite hjälp av min gode vän daPietro med att hålla er underrättade om målskyttar och resultat, en efterhandskommentar
kommer garanterat.

Jag tror oxå att Mora blir en bra motståndare. Faktum är att de på papperet inte är mycket sämre än tex Timrå.

Åker - om inget oförutsett händer - till Mora på onsdag. Ska bli intressant att se Ram på isen, även om jag inte tycker att man ska förvänta sig allt för mycket. Hade hoppats på att få se honom redan i lördags, men av det bidde det ju intet som alla vid detta laget vet.

Håller med om att det sett misstänkt bra ut så här långt på försäsongen, bara till att hoppas det håller i sig när serielunken trampar på...

Någon som hört något om hur det är med Soling nu? Är han redo för spel på onsdag?

Jompe: Dont count your chickens.. eller Skrik inte ja än...
Visst har det sett bra ut, men Björne Danielsson var ju också bäste målskytt förra försäsongen och hur bra va han i elitserien..

Det är en helt annan sak med allvar, men visst det ser jäkligt bra ut..

Sv: Brynäs i serielednining!
Lunkan:
Nu vet vi ju inte hur många av dom röstande som har sitt hjärta i Brynäs, men visst e de roligt att det är fler än vi som håller på vår kära förening!!

Jompe: Eller en bekräftelse på att Brynäs har flest fans i landet? Kasnke inte bara röster med huvudet

Lunkan: Det kan möjligen bero på de cirka 1500 röster jag har skickat in de senaste dygnen...Allvarligt talat; jag såg också den tabellen och hade samma funderingar som Du. Kanske är det så att folk inte tror att FBK ska kunna vara lika outstanding i år som tidigare och att Brynäs är det lag som förnyat sig bäst under sommaren. Linköping och SSK har värvat ordentligt men saknar rutinen att gå långt. De flesta av de andra lagen ser i varje fall inte starkare ut efter sommaren än före. Kanske är det så att Brynäs försvagats minst, om Du förstår vad jag menar.

Såg till min förvåning följande på www.hockeyligan.se/

Roligt att folk tror på BIF men att vi skulle ligga före FBK trodde man ju inte.

Saxat:
Lagen är på is. Vilka blir svenska mästare i ishockey säsongen 2002/2003?

Brynäs 18.4%
Färjestad 17.3%
HV71 12.7%
Linköping 10.7%
Leksand 9.6%
MODO 5.9%
Frölunda 5.8%
Södertälje 5.0%
Timrå IK 5.0%
Luleå 4.3%
Djurgården 4.0%
MIF 1.4%

Antal röster: 2868

Jompe: Håller helt med !!!
Jag tror att Nyförvärven Ram,Anger och Miettinen blir riktigt starka!!!Tränaren verkar också bra!!!

Sv: SM-guld 2002
ForzaBrynäs: Inget guld för Brynäs denna säsong tror jag, men en semifinal kanske.....
Fråga mej inte vilka som tar guldet. Det har jag ingen som helst spekulation i. Men jag tror att mitt kära Södertälje kan ta sej till en semifinal......Vem vet?

SM-guld 2002
Jag tror faktist på sm-guld iår.Brynäs har gjort mycket kloka nyförvärv och de är oxå spelare som varken är gamla lr unga det kanske var en av anledningarna till att det gick så dåligt förra året .Jamie Ram tror jag kommer vara mycket bra i målet, kanske den bäste..Färjestad vinner nog serien men jag tror att i slutspelet kommer brynäs var mera diciplinerade och ha en bättre målvakt och förhoppnigsvist oxå bättre Power Play.

Lunkan: Håller fullständigt med Dig. Jag är rätt säker på att Ram kommer att bli ett utropstecken i vinter. Vad gäller truppen i övrigt ser det ju också helt fint ut. För det första verkar nyförvärven fungera bra, för det andra tycks ungtupparna ha taggat till sig rejält och för det tredje verkar det nu vara litet konkurrens om platserna (inte mycket men litet) vilket är viktigt. Ska man tro rapporterna är det egentligen bara förstafemman som ska komma igång men även där är jag optimistisk. Kan tänka mig att Larsson, Molin och Soling blir en rätt giftig kedja.

Jompe: Jag har inte dömt honom alls jag tycker bara det ska bli intressant att höra hur det går för honom. Jag hoppas däremot att vi gjort en kanonvärvning. 2 av nyförvärven i övrigt har ju redan visat vad dom går för Miettinen och Anger. Kan bli en trevlig hockeyvinter det här.

Jompe: Jo nyfödda barn sätter ju sina spår, både här o där.. haha

Döm honom inte för hårt bara, Lunkan. Skulle inte förvåna mig om Ram ligger efter i träning och skärpa just nu. Nyfödda barn och pendling över Atlanten sätter sina spår.

Brynäs i serielednining!
Är ni medvetna om att vi just nu leder elitserien? Kollade in en del material på Hockeyligans hemsida. Man har redan lagt ut nästa säsongs elitserietabell och minsann leder inte Brynäs i kraft av bokstavsregeln (visste inte att det fanns en sådan). Riktigt intressant blir det när man kollar tabellen i övrigt. Så här ser tabellen ut:
1. Brynäs
2. Djurgården
3. Frölunda
4. Färjestad
5. HV71
6. Leksand
7. Linköping
8. Luleå
9. MIF
10.MODO
11. Södertälje
12. Timrå

Håll med om att det hela inte ser helt orimligt ut. Möjligen ser det en aning kaxigt ut för vår del (nu vet jag att en del av er inte alls håller med) och sannolikt ligger DIF för högt--men resten ser faktiskt ut som ett rätt bra grundtips. SSK och Timrå i botten, MODO har en tuff säsong framför sig, Luleå får det tufft utan Hedström och de andra spelarförlusterna, MIF är köpelaget utan pengar, Leksand fixar nytt kontrakt men inte mycket mer, HV som vanligt strax ovanför mitten och Frölunda ganska starka. Alltså--bokstavsregeln gäller! Glöm inte att ni först hörde det från mig.

Lunkan: Jag ska slänga ett extra öga på honom. Det ska bli intressant att se om han ligger efter träningsmässigt.

Gust: Tyvärr har jag ingen möjlighet att åka upp till Mora. Du får specialstudera Ramen och här skriva ner vad vi kan förvänta oss av vår nye keeper.

Är det nån mer än jag som ska se Mora matchen och Ram´s debut?

Ram
Ska bli oerhört intressant att se hur Ram klarar sig mot Mora. Vi ska nog inte underskatta MIK för mycket dom slog ju trots allt Timrå i premiären trots att TIK spelat några matcher.

Succe för Ram = succe för BIF.

Sv: Mästarcupen
LotharHsand: jo de är skit grym

Säger bara en sak: "Bolibompafemman".....

BJ: Hur mycke personangrepp du nu än har fått..
*tycker hemskt synd om* Så kan du ju inte förklara att Jörgen säger till tidningarna att det bara är dom som försöker spela hockey, det är väl ett angrepp om något!
Jönsson håller på med så mycke tjyvtag på isen, så han ska nöja sig med att göra det och inte snacka skit i media!

BJ: Oj Oj Oj BJ. Såg att du hade spelat landhockey med Loob. Det är stort. Jag beundrar verkligen dig. Håll dig här ifrån i fortsättningen!

6 Lundström:

Det blir nog bra.....

BJ: Men puttenutte då, är vi lite arga nu kanske? Jo jag bestämmer faktiskt om jag har diskuterat klart med dig, och vill du fortsätta diskutera med dig själv så gör det! Tragisk? Kasta inte sten i glashus!

BJ: Håll dig härifrån om du inte pallar med att man sågar eran kung Jönsson! Slutdiskuterat!

Lilljanne:

För att det var så han upplevde det.

BJ: Hur sakligt är det av skåningen att påstå "det är bara vi som försöker spela hockey"? Jöns!

« · 103068 · »