1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750295 inlägg · 7967 ämnen
« · 106538 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skadeläget
Nu när Björne e skadad å borta mellan 4-6 veckor så har vi en plats som behöver fyllas där anser jag.
För jag tycker inte att varken wågström (det blir så def. kedja då) eller jobs (eraättare till soling kanske om han blir skadad i 1:a femman) tycker jag ska vara med Roger å Mikko.
Utan värva, varför inte Witehall eller någon annan bra spelare innan ES börjar, för det kommer behövas i en så pass lång säsong , vi kan ju inte bara lita på juniorerna ska gå in å fixa det här när de ordinarie är skadade, därför behövs ett nyförvärv helst inom en 2- veckors period.

MVH//Lothar

Sv: Krönika
Kärran: Hittills under försäsongen är Djoos poängbäst bland backarna med åtta assist på tio matcher. Något sorts jobb tror jag definitivt att han gör...

Tor Karlström:
Vart förvånad när jag stötte på Djoos i Norrtälje och jag sedan fick se honom på isen, trodde att han slutat att spela.
Djoos är en -68 så han har både Sjödin och Larsson som är äldre (-65 or) men Djoos har lite långsam skridskoåkning, men är en luring på att skicka iväg pass, så han kanske gör något sorts jobb ändå.

Ford Prefect:

Ja djävl...Harder glömde jag bort. *skratt*
Skämtosidå, så verkar det vara bra harmoni i laget nu och med det så kommer der bra resultat också.
Och då har vi ändå inte fått igång vissa gubbar helt.
Det är viktigt att vi får ihop i alla fall 3 starka femmor så att man slipper tjafset om att Brynäs är lika med ingenting utan sin 1:a femma.

Electro Oil-finalen
Några funderingar kring dagens final i Schweiz... Först det här med att Tommi Miettinen inte spelar för att han ska ansluta sig till finska landslaget. Håll med om att det är märkligt att det inte gått att lösa detta på annat sätt. T ex att Tommi fått stanna i Brynäs en enda dag till för att spela finalen och sen infinna sig i blåvitt till i morron. Vad jag förstår så är det ändå inte förrän på torsdag Finland möter Sverige. Men i och med att Miettinens bortfall försvagar Brynäs inför Electro Oil-finalen så undrar jag om det är nån som vet ifall TPS också har någon eller några gubbar som försvinner ur laget lagom till dagens fight mot Brynäs? Det borde rimligen finnas landslagsfolk även hos dem, väl?

wesleyjah: Och Mike Harder, icke att förglömma. :D

Tor Karlström:

Jag har försökt att analysera dina önskemål om lagbygget, det är ganska svårt tyvärr.
Min slutsats är att du vill se dessa 3 spelare i laget (Ove Molin , Jonas Soling och Roger Kyrö ) Sedan skall resten av laget bestå av junisar. Rätta mig om jag har fel.

Sv: Ingen resultat-bevakning...
Tar tillbaka en del av den kritik jag tidigare riktade mot pressens dåliga bevakning av Electric Oil-turneringen. Såg nämligen att det idag skrevs ett antal rader om Brynäs framfart.

Sv: Nytt radarpar!
Hälge: Och tydligen har kedjan fått ett namn också... Eller är det bara jag som inte sett namnet BAM förut?

Nytt radarpar!
Jag har förstått att ni fått ett nytt radarpar när man har läst här på HS , nu har nyheten nått media också..

Ingen resultat-bevakning...
Varken DN, Expressen eller Aftonbladet verkar tycka att turneringen nere i Schweiz är av nåt intresse för hockey-allmänheten, trots att det bara är drygt tre veckor kvar tills elitserien startar. Ingen resultat-uppföljning alls de här sista dagarna i nån av tidningarna. Detsamma gäller förresten Hockeymagasinet och Hockeyligan här på nätet. Bedrövligt! Men man vill förstås inte skylta med DIF:s fiasko, kan man tänka...

Intresset
Det verkar som intresset för hockeyn har börjat koka... själv längtar man som en galning efter premiären!
Det ser ut att kunna bli en riktigt rolig säsong... borde tjacka en säsongsbiljett!

Ford Prefect: okej:)

Grabben: Jag tror inte man ska stirra sig blind på vilka som kallas för första, andra och så vidare. Det verkar som Esko tänker matcha kedjorna ganska demokratiskt, kanske får vi rent av se gammal hederlig sandlinsk "sossehockey" där alla spelar lika mycket. ;)

Men vilken 5:a skulle Witehall spela i ??? Vilken 5:a skulle Mårtensson spelat i om han varit kvar?? Första 5:an och andra 5:an är såpas bra att man inte vill ändra dom. Och vad jag har hört så är Witehall ganska bra frågan är om han vill spela i tredje 5:an eller fjärde 5:an

70 Rodrigues: mmm... ;)

Sv: Intervju med Mike Harder på hemsidan!
Johan Witehall som är aktuell som Tonys esättare . Jag vill skipps Witehall , låt en junior få en riktig chans och efter 13 omgångar förstärkt dom om de behövs , Mike Harder kanske då ...

Krönika
Tja alla andra Brynäsare!

Trupp-genomgång , OBS har inte i mina betyg bryt mig om dom redan 9 spelade träningsmatcherna .
Målvaktsidan : Jamie Ram flipp eller flopp ... , Johan Asplund jag är kluven i frågan . Men de kanske lösningen heter Joakim"Jocke"Lundström maken till talang!
...och Johan"Honken"Holmqvist har "bara" ett ettårskontrakt med NHL-klubben New York Rangers , så om Sundlöv och "Bäckis" börjar i september redan bearbetar "Honken" med ett samtal minst varje vecka , om "Honken" ska flytta hem så får nog Håkan Berg & CO hosta upp lite "Cash" åt honom . En månadslön på ca två hundra tusen i månaden är nog rimligt . Men de gäller att man gör ett helhjärtat försök , en villa till familjen Holmqvist får man nog också fixa , men vem vet kanske ... så ...
Men ta inget för givet .

Backsidan: Henrik Rehnberg och Adam Andersson får räknas som dom mest stabila och bästa backarna just nu att satsa på inför framtiden . (Henrik Petre om han får bli frisk någon gång!)
Daniel Johansson och Jussi Pekkala sista chansen att visa att dom förtjänar att bära Brynäs emblet . Tommy Sjödin och Pär Djoos dom två åldermänen i försvaret ... sista säsongen ...
Finländaren Veli-pekka Laitinen som är ända nyförvärvet bland backarna är ett frågetecken som kan bli ett uppropstecken .
Niclas Wallin som lirar i med Carolina i NHL måste också i tid bearbetas för att plockas hem . Finnen Marko Tuulola som måste betraktas som en av dom bästa backarna som finns i Europa , de gäller att satsa om man ska få tillbaka Marko . Christer Olsson och Per Löfström som spelar i ... Leksand !!!
Plocka hem dom två också tack!
Låt en till junior förutom Adam få chansen i några matcher den här säsongen .

Forwards: Ove Molin , Jonas Soling och Roger Kyrö dom tre bästa forwards man förfogar över . Jan"Janne"Larsson en "old boy" som kanske gör sin sista säsong , så Janne avsluta snyggt tack!
Mikko Louvi ett bra komplomett helt enkelt .
Daniel Wågström och Björn Danielsson sista chansen för dom två också att bevisa att man förtjänar en plats . Den eviga talangen Kenneth Bergqvist den här säsongen tar han den sista steget till en ytter-forwards plats i andra femman . Juniorerna Per Mårs , Jonas Floberg och Kristoffer Jobs har växt på sig och minst en av grabbarna tar en plats i fjärde femman .
Tommi Miettinen och Niklas Anger är frågetecken som kan bli bra gubbar .
Simon Östlund junior som flyttas upp ska om han inte platsar lånas ut till ett allsvenskt lag . Även "Jocke" ska bli de tycker jag .
Anderas Dackell,Tony Måretsson,Tommy Westlund och Mikael Samuelsson hem från NHL tack!
Daniel Rudslätt som spelar i DIF ska hem till Brynäs bara!

Sett till hittills på försäsongen så ser de bra ut tycker jag .
Tom Bisset "affären" är tråkig så anställ Tom som talangscout "bäckis" .

Snart börjar Elitserien tempraturen höjs!

M.V.H Tor!

micke: Vi får väl hoppas att du får rätt när det gäller Witehall! Är det någon liten fågel som viskat i ditt öra?

Sv: Nu är det klart!
Goal: schsss......dif är sist...men måste du säga det.....försäj är det bara tränings matcher..

gratis
Det är bra att gratta till serger mot djurgården.

Dif fan

Bright: Dom får dricka mer mjölk helt enkelt.

prosten: Nä, det är fullständigt sanslöst med alla skador och annat som förföljer Brynäs. Det värsta är att det nästan aldrig är några bagateller det handlar om. Alla frakturer och förslitningar på spelarna står mej upp i halsen...

skalpjägaren: Någonting säger mig att vi trots allt får se Witehall i BIF:s tröja inom en vecka...

Känns som vi i nuläget är en kantboll ifrån fjolårets skadeelände igen................., skulle sitta skönt med en icke skadebenägen förstärkning inför ES starten.

Nu är det klart!
Brynäs-TPS i finalen i morgon.
Djurgården sist.

wesleyjah: sorry, men Witehall går till Göteborg om han nu kommer hem...

micke och övriga:

Jag skulle faktiskt vilja se både Witehall (köp)och Karjalainen (lån från Skutskär) i truppen nu. Detta med tanke på att både Mikko Luovi och Danielsson verkar vara skadebenägna värre. Då kan man låta dem få vårda sina skador i lugn och ro. Karjalianen är då medveten om att han få fortsätta i Skutskär om/när bägge skadade kommer tillbaks.

Sv: Position X
70 Rodrigues: Grattis!

prosten: Möjligheten finns nog att Harder skulle kunna anlända i november och lira på artistskatt igen. Iofs tar jag mycket hellre Witehall om man fick välja...

prosten:Ja! Tyvärr så är det väl det! Man får hoppas att det inte är det i framtiden!

Ny sponsor...
Nu har spelarbilderna kommit upp på brynas.se. Jag ser att man har fått en ny sponsor i år, nämligen KLM. Är det någon som vet hur det kommer sig att Brynäs lyckats knyta till sig ett holländskt flybolag som är ett av världens största? Måhända kan vi tacka nya marknadsansvariga Toni Falkenström och Per Dahlström för det.

Trots att jag är 32 år så har jag inget körkort, men nu jävlar är det på gång, klarade teorin idag med endast 2 fel, detta har ingenting med hockey att göra, men jag är så jävla glad så att jag var tvungen att dela med mig av min lycka! Skål!

70 Rodrigues: Sluta tjöta om Harder....det är som vi alla vet en ekonomisk omöjlighet.

Smurfen: Min lösning är Mike Harder som är kontraktslös och kan, gillar och vill spela i Brynäs!

KentaK: Varför plocka hit en NHL-ratad kanadick eller amerikan när Witehall är ledig? Han är dessutom varudeklarerad...

Smurfen: Tror inte att vi får se Witehall i Brynäs.. snarare en amerikan eller kanadick som precis blivit ratad i NHL!

Smurfen: Klockren analys!!!

Skadeläget
6-1 på DIF är ett ett tveklöst styrkebesked - även om DIF bara stått på grillorna i två veckor. Och nu blir det final...

Men trots framgången är det svårt att låta bli att oroa sig över de uppkomna skadorna. När det gäller backarna har vi ju Petré på skadelistan sedan länge. Rhenberg och Johansson har dessutom haft problem med ljumskarna. Här kan det bli bekymmer under den kommande säsongen.

Tredjekedjan är annars det stora frågetecknet just nu. Luovi har problem med ett knä och ska genomgå magnetröntgen. Vill det sig illa har han en meniskskada och f-n vet hur han säsong kommer att gestalta sig då. Och nu gick Danielsson sönder. Handfraktur. Blir borta i 10-talet omgångar. Man kan förmoda att det blir Wågström och Jobs som får flankera kung Kyrö. För Bolibompakedjan ska man nog inte peta i. Låt kycklingarna få spela ihop sig ordentligt istället.

Slutsats: Återigen överhängande risk för ett par spelare på skadelistan under stora delar av den inledande säsongen. Små marginaler. Laget behöver förstärkas med etablerat namn utifrån för att kunna matcha tre etablerade kedjor och undvika förra säsongens plockepinn. Lösningen är Johan Witehall.

Självklart måste vi heja fram brudarna!

Stridh: gör en riktig Eriksgata för dem...........kommer dom upp till mig i Norr så möter jag dem med både plock och benskydd i kraftig latex...och suspe

..och få ett gyllene tillfälle att bevisa för hela TV-publiken att Brynäs (inte Leksand) är hela Sveriges lag. Fredde G hjälper till att ragga tag i ortens Brynäsare, som fixar allt. Låt brudarna surfa på en Brynäs-våg genom landet!

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Bissett: "Ska bli intressant att läsa Wikegårds "Bortförklaringar" på DIF:s hemsida, han är ju en mästare på det."

Här kommer de: "Brynäs var bra tycker jag. Dom spelar som dom brukar göra och är riktigt bra på att vända spelet snabbt. Vi skall inte skylla ifrån oss på något sätt. Jag tycker att över tre perioder är Brynäs idag det bättre laget på isen, dom var bra och rejäla, samt deras keeper Jamie Ram blir ett bra tillskott, berömmer Niklas motståndarna."

Tord L: Eftersom det finns Brynäsare överallt i Sverige bör dom kunna räkna med bistånd vart dom än kommer. Kanske jobba lite via kansliet och medlemsregistret för att ge lokal service?

Tord L: Märk väl att de fick tipset att ha tröjorna på sig ut och in...

Brynäskille: 2 kvinnor (nya rymmare) klev in matchtröjorna, mkt bra reklam, och det bästa med allt är att dom inte få byta kläder under hela rymmartiden, må dom vara med länge!!!!!

fritsqo: Precis! Det är osannolikt med skador som ifjol, så vi har anledning att känna hopp. Man ska inte säga för mycket än men jag tror Esko o co kan få ut mycket av det här laget. Jag blev glad redan samma dag som Nokelainen blev klar för Brynäs. Han är precis det klubben behöver för en nytändning. Sen är det förstås på isen klassen till syvende och sist måste bevisas. Men det ser i alla fall ljust ut just nu.

Tord L: nu hänger inte ja med här....
kan det va så att dom hade Brynäs-tröjor på sig???

Position X
Ikväll fick det programmet ett rejält lyft, såg ni brudarnas tröjor...helt plötsligt måste man följa det "sket programmet"

Fredde G: Det ända Rudan kommer att vinna i DIF tröjan är väl guldgrodan i fystest, förutom en given plats i tre kronor som automatiskt ingår.

« · 106538 · »