Brynäs IF

717345 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2244523 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Ja, smaken är ju som baken: delad...
Sen vete fan hur du kan få den till en låt från 30-talet.
Då var ju hårdrocken inte ens påtänkt, än mindre elgitarren... ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif:

håller med dig Pettisbif..i dina favoriter..
och så hoppas vi på ett återinträde för kamratkompaniet, så det blir lite drag på ståplats..
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Ingen Wedin till Timrå iallfall, han är klar för Dynamo Moskva enligt abris
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas: Vad händer i veckan, hinner Dima bli återställd, kan vi tro på en ny offensiv back? Hoppas verkligen att det blir både och…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas: Abris känsla i dagens podd var också att det blir Brynäs för Lepistö som tydligen värderar pengarna i sitt val vart han kommer lira hmmm
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Skulle inte Dimas skada undersökas i helgen? Får hoppas vi får höra något om det snart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Får vi in Lepistö så är det ju en kanonvärvning av sportcheferna. Kan vi även få in en målvakt av Hudaceks kaliber så ser i alla fall jag lite ljusare på hockeyframtiden...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Krappen är ju 37 bast !
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Samtidigt, Brynäs nya tränare har superkoll på den här spelaren, bättre koll än några andra SHL-tränar/sportchefer. De såg honom självklart spela förra säsongen och har en relation med honom. Så tror inte vi behöver vara oroliga över hans ålder OM Brynäs tar in honom, för våra finländska tränare skulle ju aldrig ta in honom om han var slut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: Ha-ha, ber om ursäkt att jag inte uppfattade din ironi om Andersén. Blev lite knasigt där!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Låt mig få drömma om Lepistö och Huda en stund, väck mig om en kvart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Det är väl ingen ålder på en back...

Joel L är ju 39 by the way.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Min oro över Lepistö är om han har den offensiva uppsida som behövs. Har inte sett han spela på många år så det kanske inte är en rimlig oro men blir nog bara en backvärvningen så det gäller att pricka rätt. Lite rädd för en ganska mätt spelare också, med tanke på åldern
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Håller med. Blir inte jätteimponerad om det det blir Leipistö, tyvärr! Missförstå mig rätt dock, han lär göra backsidan starkare, självklart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: samtidig, hur många backar finns de lediga på marknaden som är så mycket bättre........
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dallemas: Så är det självklart. Men när en spelare i hans kaliber har gått kontraktslös i en dryg månads tid, då kommer det kosta duktigt med pengar. Ställer mig bara frågan om det är värt det?
Finns nog andra spelare med mindre rutin men som säkert kan tillföra ännu mer. Robin Salo som någon nämnde är ett perfekt exempel på det!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Vi får nog ta den som är villig att skriva på för oss för vi är inte direkt den hetaste klubben i Europa.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Tyvärr står väl inte klassbackarna i kö för att få spela i Brynäs. Och kan vi får ut t ex Berglund och in med Lepistö så blir det en rejäl uppgradering...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Är Robin Salo ledig? Han verkar gå starkt i AHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Tror de flesta köper det argumentet. Önskar bara att det skulle finnas något annat alternativ som var bättre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: Ingen aning! Någon som nämnde hans namn häromdagen nämligen. Han var en liten favorit hos mig när han var i Örebro. Räcker att kolla hans highlights från hans tid i Örebro så ser man att han skulle tillföra massor!
Men men, enligt Kronwall skulle Leipistö vara en absolut toppback i SHL. Så litar man på hans omdöme så hade det självklart varit en grym värvning!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
37åringar är inte rätt väg att gå
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Jag håller med och ser Manner och APP som en liten garant för att det skulle bli bra. Speciellt APP känner Lepistö bra sen tiden i Jokerit. Att han sedan primärt går efter pengar är väl inget konstig om man är 37 år.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Känns som det spelar mindre roll om vi ska överleva den här säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: Väldigt få spelare som inte primärt går efter pengar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Håller inte riktigt med. Man ju inte kvickare på rören vid 37. Klarar han den höga pressen som sätts på våra backar? Ändå lite tveksam. Säkert ingen billig lösning heller. Ser hellre att man plockar någon kvickare från AHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Mm, det kan gå fort utför i den åldern. Se bara på Nicklas Danielsson..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas:

vi vill ha etablerade erkänt duktiga backar och inte några som faller för ålderssträcket
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Om det nu blir Andersén och Lepistö så kommer det ju inte på något sätt lösa problemet när vi sätts på hög press.. Ungt och kvicka ben är vad vi behöver.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski:

varför int Hedman??
youtu.be/cBT0L_QUX-Q
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Det klart att det finns en risk för det. Finns iofs alltid en risk att en spelare floppar vid en värvning.

Känslan är ändå att Lepistö är tillräckligt bra för att klara spelet in SHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Det kan absolut gå utför, samtidigt finns det gott om exempel i NHL på spelare som är äldre än Lepistö och som klarar tempot där borta:

Chara är 44, Thornton är 41, Marleau är också 41
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Då har man inte lokaliserat problemet med nuvarande backuppsättning
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Så det är redan bestämt att Lepistö är för gammal och inte klarar tempot i SHL?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Vet du att han inte är kvick på rören och inte hänger med eller baserar du det endast på hans ålder? Det måste ju inte nödvändigtvis vara så att man är långsam bara för att man är lite äldre. Förstår dina farhågor men om han nu värvas litar jag på Pajulouma i det här fallet. Han hade nog inte varit aktuell om han sett att han inte alls hängde med i KHL förra säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Sen är ju Luleå intresserade också och det kan de ju inte vara om han är för långsam.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Av det jag sett, några fåtal matcher i närtid ska tilläggas så upplever jag honom för seg,. Det är också en väldigt stor skillnad på att lira i ett topplag i KHL för att sedan sättas på helt annan press i ett bottenlag som Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Om nu vi ens kan få hit Lepistö så bör han höja nivån på vår defensiv ganska markant. Tänker att en back har längre "livstid" än en gammal sniper som Danielsson.

Och som tidigare sagt, tror inte direkt Brynäs kan välja och vraka, vi är ingen superattraktiv klubb att komma till i dagsläget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Det har du såklart helt rätt i. Men jag fördrar hellre en kvick amerikan i dagsläget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Ja, en yngre bra back som vi kunde skriva mer än ett år med vore fint. Men jag skulle bli glad om vi får tag i Lepistö.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: håller med. Om vi skeppar 2 andra backar
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Ser inte ut att bli någon Andersen iallafall.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Ok kanske lika bra.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Honken: Vad har du hört?
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Dallemas: Skulle säga att den artikeln inte säger något.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Nej man kan ju tolka den hur man vill🤷🏼‍♂️
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas:
"Mm, det kan gå fort utför i den åldern. Se bara på Nicklas Danielsson.."

Prata för dig själv du, gubbe! 😁
Nä, men skämt åsido... förutom den fysiologiska avtrubbningen som kommer med åldern så handlar det om att nyttja spelarna till de är bra på OCH spela dem tillsammans med rätt spelare.

Lagbygget har inte varit Brynäs starkaste sida på många år vilket gör att våra spelare inte levererar vare sig individuellt eller som grupp.

Det gäller att börja där.
Kommentera

« · 2244523 · »