1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753855 inlägg · 7967 ämnen
« · 2469087 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Hv vinner på straffar.

Och där är HV 1 poäng bakom.....

HV tar extrapoängen

Andy Tiger: Otur...

BIF Kungen: Två poäng till HV.. Ännu en pisskväll.. Godnatt 😭😡

Bulten: HV vinner på straffar

Detta blir kval o mot Malmö on inte aclen får in några bra spelare nu. Men som någon sa kanske bra om vi spelar i allsvenskan så föreningen för står rätta.

Back: Vem fan är nöjd???? Jag konstaterar bara att jag hellre har laget i SHL varje år, än att spela i HA.

Fint att du längtar efter HA. Då vet vi din ambition.

Pigalle: Honken min stora barndomsidolen vill jag aldrig mer se. Han sätter sina egna intressen framför Brynäs. Dra åt …

Zappaholic: Ok, skönt att du är nöjd.

Jockster : Det skrev jag aldrig heller.

BIF Kungen: luktar extra poäng hv

Zappaholic: Jag vill att Brynäs spelar i SHL. Och vinner matcher. Båda går inte att kombinera samtidigt.

Brynäs har inte SHL-kvalitet längre. Varken organisationen, ekonomin eller laget håller på den nivån. AS är förmodligen en nivå som skulle passa föreningen bättre.

Och ”krigar i SHL”! Hur mycket glädje känner du när Brynäs gör det?

Jockster : Håller med om en punkt. Den sista.
Jag vet inte om jag någonsin sett Brynäs spelat så dålig och tråkig som vi gör just nu.
För mig är det helt obegripligt hur klubben vill spela den här typen av hockey?
Manner är helt oförmögen att sätta ett grundspel, samtidigt som han kanske i detta läget sätter det grundspel som han förespråkar.

För mig är det hål i huvudet att Brynäs vill spela den typen av hockey som vi gör.
Sen är det givetvis också helt obegripligt vilka typer av utvisningar vi tar idag. Dessa är ju inte Manners fel.
Sen är ju matchcoachbingen obefintlig.
Vi har ett riktigt bra tryck i offensiv zon med fem minuter kvar. Ölunds kedja är inne.
Med det trycket så byter man in vår förstakedja.
Men nej, gubbarna sätter in fjärdekedjan.

Men som sagt, med detta spel vi spelar så kommer vi åka ur, om det går åt det hållet i tabellen.
Jag skiter nånstans fullständigt i om Alcen värvar en forward till eller ej.
Med detta grundspel vi har kommer det oavsett spelare in eller ej fortsätta se ut likadant.
Kanske inte dessa pengar i sjön.

Hank81: ”Det är dags att bänka dima, palve o rödin.”

Och det tror du mesen manner kommer att göra. Spelarna pissar på manner och han verkar älska Golden showers

Back: Passar nog bättre om dom bara spelar onsdag, mer orkar dom nog inte.

Back: Så är det. Så hellre vinster i HA?

En jävligt konstig inställning…

Inte så viktigt att vi spelar i SHL, bättre vi spelar i lägre divisioner och vinner matcher. Helt skevt.

SuneMangs: straffar i Gbg nu

JawKee:
Det var inte Alcén som skrev kontrakt med Rödin

Spelar uppenbarligen ingen roll om hårfönen går varm bakom stängda dörrar, spelarna skiter ju uppenbarligen fullständigt i detta dom spelar ju nästa match oavsett ändå...... Jävla töntförening!

Zappaholic: Ärligt, är det kul att se den här skiten säsong efter säsong?
Man mår ju psykiskt illa av detta jävla lindansande.

munkas: Nu tycker jag du är taskig på Lars-Göran, han har väl aldrig sagt att vi kommer sluta topp 6, så du får ändra till åttondelsfinal :)

Köp nåt era jävla dprar

Mattson: Bara så jag förstår dig rätt nu. Du vill hellre ha Brynäs i HA och vinna fler matcher än att de krigar i SHL?

Mattson: när det står och väger så viker vi alltid ner oss. Det är dags att bänka dima, palve o rödin.
Dem har inget hjärta för klubben

munkas: ja, hur ser prognosen ut från strutsfarmen med huge i spetsen. Vi som inte tror på slutspel är ju losers . Medans spelarna och strutsarna tydligen är vinnare.

Patetiskt

Ärligt talat, det finns ju nästan ingen anställd i Brynäs IF som kan vara nöjd med sin insats. Det är väl typ några damspelare och nån anställd i korvkiosken som gör skäl för lönen.

Svedman: Underkänd. Jag vet inte vad fan han gör, men det verkar inte gå särskilt bra.

Alcén: Underkänd. Se tabell, spelartyper och brist på värvningar.

Herrlaget: Underkända. Jag antar att de helt enkelt skiter i vad Manner säger. Idag pissar våra ledande spelare på klubbmärket och sina fans.

Ledartrojkan: Underkända. Kolla hur laget uppträder. De respekterar inte sin coach, de uppträder själviskt, osmart och arrogant.

Så ja, i hela Brynäs IF är det svårt att hitta många som kan vara nöjda med verksamhetsåret.

Personligen är jag äcklad, utmattad, besviken och så jävla trött på att få skämmas.

Bulten: Hoppas vi hittar en forward iallafall.. är lite det man har väntat på sen innan julaftna..

Zappaholic: Lycka är när ens lag vinner. Inte när man riskerar negativt kval varje år. Eller njuter du av att följa Brynäs i år? Och de senaste 6 åren.

Stefan R 63: Ja, det är väl kortare bussresor till Jönköping än Gävle :)

Jockster : Alcen var körd redan från början när han satt på kontrakt med Rödin.

lapad: Att inte Manner bänkar ansvariga spelare efter dessa idiotiska utvisningar är obegripligt..

Inte en chans i jävla helvete att vi håller HV bakom oss. Tomten Alcén kan söka sig mot cmores kamera och ge några klockrena floskler om vad han har för plan.
Rödin - fy fan

Mattson: Vad är din poäng? Att åka ur och spela i HA fem sex år och sen få vara lite lycklig?

Davey85: så jävla odisciplinerat speciellt av Dima och Rödin.
Och varje match de ligger under i slutet på matcher stressar de sönder sig i sista 4-5 min utan kunna få tryck.
Jävla skitmatch

Zappaholic: I år har nog Modofansen varit gladare än oss.

Mattson: nä hv har snart plockat in de 10p vi hade så 8p är ju inget för Malmö att plocka in heller..

munkas: Frölunda vill ha kvar..Hv..en man mer på isen..i 3 mot 3..herregud

Man kan ha tankar om Alcén och jag är själv väldigt tveksam. Men med det spelarmaterial som vi trots allt förfogar över skall vi ligga ovanför ett lag som LHC. Våra speciallösningar med att Manner får åka iväg när Soumi kallar och att målvaktstränaren skall stå i kassan i en padelhall i Valbo när Brynäs spelar bortamatcher känns oseriöst...

Att det ska va så svårt att spela håkki bra!
Jag trodde verkligen vi var på gång inför denna säsong….suck!

mk: många i LHC som bröt sin måltorka, känns det igen..?

Falken:
Alcén är det största skämtet till SC som någonsin skådats!!

Hans totala oförmåga att värva ett lag
Hans sätt att hantera målvaktsfrågan
Hans totala oförmåga att värva in kvalitet
Hans totala jävla hjärnsläpp att förlänga med Manner

Brynäsgubbe: Åk ut?

Vilken jävla bra idé? Du kan väl gå in på Modos forum och fråga hur nöjda de är med att Modo spelar i HA.

Det är så jävla dumt så jag tror inte mina ögon…

J-S: Hur ser prognosen ut för slutspel? Vilka tror du vi får i kvarten?

Hela den här jävla föreningen kan dra så långt åt helvete det bara går!!! 🖕🖕🖕

xxx BIF xxx: 8 poäng ner till Malmö. Med den form Brynäs visar är det inte självklart att vi kan hålla dom bakom oss.

Brynäsgubbe: Ja detta var ju för jävla kul..

Lyssnade på podden idag.
Det bästa man kan göra nu är att ta smällen med Manner och sätt Kalle Kaskinen som HC.
Sasse sa att han fick ryta i ordentligt i måndagens träning

Man undrar ju va i helvete man sysslar med på träningarna!!!

Snart kommer strutsarna in med sina insiktsfulla och träffsäkra "analyser"

Rodrigo: Spelar ingen roll skiter sig ändå.

Jag är färdig med dem som saboterar. Dima och Palve har jag redan sagt vad jag tycker om. Men detta var dagen då Rödin tappade mig. Han FÅR INTE ta den utvisningen. Manner tappade mig för några månader sen. Han är nämligen inkapabel till att få spelarna att uppträda disciplinerat och professionellt.

Jag är trött på att bli utskämd. Man kan inte vara stol Brynäsare längre.

« · 2469087 · »