1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753887 inlägg · 7967 ämnen
« · 2469180 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Varför tror en del att Manner tappat kontrollen? Så här har det ju sett ut hela säsongen. Några vinster, ett gäng förluster, några vinster, ett gäng förluster. Osv…

Vi har ett felbyggt lag. Manner kan inte sminka en gris. Har man för dålig kvalité i laget över 52 omgångar så kommer det visa sig. Oavsett coach…

Pigalle: hoppet är det sista som lämnar en. Och Satan vad vi har hoppats på just Manner.

Sedan c:a 2012 har klubben nästan varje år präglats av en extrem naivitet och/eller dumsnålhet (även tidigt 2000-tal).
Man förlorar toppspelare och hoppas på att B-spelare ska utvecklas och täcka upp efter dem!!!?? Och det har nästan aldrig lyckats. Vi har missat massor av slutspel och nästan alltid väntat till sista minut på att försöka stärka laget på en ”död” och dyr marknad för oss bottenlag.
En stor rad av misslyckanden med just den strategin som sakta men säkert tömt tillgångarna och gjort BIF till ett mindre atteaktivt lag på marknaden. Man verkar inte ha genomfört några som helst ”lessons learned” analyser de senaste åren utan bara kört med samma naiva optimism (eller dumsnålhet) - det är största felet. Ofattbart! Dessutom bygg för sjutton klart laget före säsongsstart. Och framför allt lägg pengarna på säkrare kort redan från början - den kompetensen ska banne mig finnas. Ingen jävla naivitet där man håller tummarna för att blåbär ska ta över efter stjärnor som lämnar klubben.

Mattson: Tyvärr den krassa verkligheten, ja. The big question: Hur har det kunnat bli så här. Sandlin, Jansson, Wickberg från förr vrider sig nog i förtvivlan,,,

Ödeskval
Jag undrar ännu en gång hur den som skrev att Brynäs är så gått som klara för nytt kontrakt till nästa säsong känner sig efter kvällens omgång i SHL. Jag förstår inte hur den personen tänker när det fortfarande är så många poäng kvar att spela om.. Då skilde det 10 poäng mellan HV och Brynäs, typ 5 matcher senare skiljer det helt plötsligt bara 1 poäng och det är 10 matcher och 30 poäng kvar att spela om. Hallå detta är hockey och allt kan hända så länge det finns en teoretisk möjlighet. Hoppas du lärt dig nu hur det kan svänga i hockey och knip igen käften innan serien är färdigspelad. Jag stör mig ofantligt på personer som tror sig veta hur det kommer gå. Det vittnar bara om deras okunskap och har min inte vetskap så håll käften. Till råka på allt så börjar även Malmö plocka poäng och kan bli en svår nöt att knäcka för de laget som eventuellt för möta Malmö i ett ödeskval.

Honken72:

Funderar på att säga upp C-more, orkar inte se skiten

Thomas Greiss. Välkommen tillbaka.

spolaisen: Brynäs tog INTE ut målvakten, men lyckades ändå släppa in ett femte mål.

The gallion: hjälper dock inte ens med 3 nya spelare.
Vi har en tränare som tappat kontrollen, en kapten som inte bär laget, en totalt jävla handlingsförlamad klubbchef, en målvaktstränare som hellre spelar padel än gör något åt målvaktsspelet. Hv har gjort förändringarna vi gjorde inför förra kvalet och de har nu fått fart på grejerna. Men hur fan ska Alcén få till någon ny tränare, ska han fråga Manner om han känner någon som kan ta över efter honom?

Min farhåga är att alla vi som charmades svårt av världsmästartränaren Mikko Manner, med sin så kallade ”rallysvenska” under säsongerna 21-22 och 22-23, inte kommer att kunna förstå hur vi gick på bluffen.

Detta medan vi då ser den rena dräkten husera i Kristianstad Ishall, Dackehallen och Plivit Arena.

Stefan R 63:
hur slutade matchen, jag stängde av C-more när Linköping gjorde
4-2

{9684}: Brynäs, som förening, skulle klara sej bättre mot mindre föreningar som Kristianstad och Västervik. Större chans att kompetensen, ekonomin och ambitionerna matchar AS än SHL. Det är vad de 6 senaste säsongerna visar.

Ove Myling: Det kommer inte hjälpa att sparka Manner, hela föreningen verkar förlamad på bottennivå. Vi skulle ha Sveriges bästa målvakter inför denna säsong och släpper in mål utav bara h-e. Lindbäck fuskar med träningen ungefär som Brynäs inte är så viktigt. Vad lagets kapten håller på med kan man ju undra, långt ner i poängligan. Vet inte vad som ska hjälpa utom skärpning från alla och inse allvaret och spela därefter. Visa lite jävlaranamma nu för h-e!

Får vi in några spelare innan deadline innan morgon annars blir det kval mot Malmö.

lapad:

Linköping har en sportchef värd namnet

Zappaholic: håller med till 100 % .Vi har slarvat bort massor av poäng under hela säsongen..korkade beslut.. förlorar mot fel lag osv.. Manner har stor del i detta..har varit väldigt konstig coaching under hela denna säsongen..
Larsson enda som får godkänt idag. Alla andra stort stort minus...

JawKee: Jag har skrivit så många gånger att Brynäs behöver en omtag, nya ansikten på viktiga platser i organisationen utan Brynäs anknytning till att börja med. Viktiga poster som exempelvis SC ska tillsättas av rutinerade individer med bra meriter. Det är och har alltid varit ryggdunkande i föreningen och det leder inte till något bra. Att driva ett hockeylag är som att driva ett företag, bra produkter säljer (bra resultat). Fler kunder, fler intäkter, kompentent ledning = framgång!

Wasp77: Blomman är en bra grabb de

Zappaholic: glöm inte de andra missarna i tidigare matcher. Man missar byten och åker på baklängesmål.
Denna match tar man sjukt onödiga utvisningar.
Suck

Ove Myling: Idag var det slutgiltiga beviset (om det nu behövdes) på att spelarna skiter i allt Manner säger. Det må vara en klyscha och ett meme, men alla borde avgå. Jag skojar inte ens.

Svedman, Alcén, Grahm, Manner och Co - Avgå. Spelarna...det löser sig när kontrakten rivs för AS.

{10060}:
Låt nu blomman ta kaptensbindeln inför kvalet. Det borde minska pressen som rödin inte kan hantera.

Ove Myling: Alla är jävligt frustrerade. Vi var väl 11 poäng före HV för ett litet tag sen och nu sitter vi i den här jävla rävsaxen…

Det som stör mig allra mest är att spelare tar så jävla dumma beslut där ute på isen. Och det sker varje match. FEM utvisningar i offensiv zon??? LHC gör väl tre mål på idiotiska utvisningar från oss.

Var i helvete är disciplinen?? Så huvudlöst får man inte spela.

Mattson: Men samma gamla anda kommer väl följa med ner i HA? Varför skulle något förändras bara för att vi åker ner i en lägre serie?

Zappaholic: På sikt, kanske. Allt annat har vi prövat. Vi har värvat tränare med och utan meriter, vi har värvat sportchefer med och utan meriter. Brynäs staplar dåliga kontrakt och förlängningar på hög och lyckas aldrig med ett enda jävla rätt. Hur länge ska det få fortgå?

F.ö - Brynäs om rådande läge: youtu.be/Q2YlGq-30nE

Herregud!
GD ger stjärnor till Timashov och Rödin, av mig får dom varsin spark i arslet..
De båda var största anledningen till att vi förlorade idag

{9684}: åååh fan, det är jag som är trög här😂😂

Sorry från min sida också..

Vi får försöka ha en trevlig kväll trots allt👍

Zappaholic: Jag längtar efter en smula framgång, en spelidé och om jag får drömma, ett mittenlag som vinner mer än vi förlorar.

Tyvärr har Brynäs inget att hämta i ett kval. Timashov och Rödin kommer bli manglade av Sylvegård och grabbarna. Alcén bör agera nu för att rädda Brynäs.

Zappaholic: ”Lite tragiskt att se flera tycka en omstart i HA är att föredra.”

Spelar nog ingen roll vad nån tycker. Det tycks vara en oundviklighet. Och det finns INGET som talar för motsatsen.

Zappaholic: ”Vilken galet låg nivå på inlägg. ”

Ja, du har rätt - men jag är så sjukt frustrerad över Brynäs usla karaktär i en så viktig match. Man sätter hela föreningen i skiten med pissbeslut.

Skrev ett inlägg om manner under uppehållet. Man borde ha sparkat honom då. Botten är nådd nu.

{9684}: tänkte du hade tappat det totalt;),

Jockster : Tydligen inte då vi snart har provat alla tränare som finns på marknaden

Brynäsgubbe: Så vi har större chans om vi åker ur?

BIF Kungen: Jag glömde att ironi inte funkar bra på nätet. Sorry!

Jag sitter och filar på och formulerar ett mail till Svedman med temat att inget utom damlaget verkar fungera i Brynäs IF, samt att det verkar saknas kravställning och disciplin, på alla håll och kanter. Sakligt och utan angrepp som vanligt.

Men jag borde ge fan i att skicka det eller hur? Vad kommer mitt futtiga jävla mail att påverka? Brynäs verkar inte kunna göra något rätt. Allting blir bara skit.

Zappaholic: Det kommer du aldrig få se på denna inslagna bana.

Det har i mitt tycke varit för handlingsförlamat större delen av säsongen när spelet inte direkt har "klickat" under så många omgångar som nu har gått.

Nu är vi 1 poäng från kval, visst har vi en match till godo, men HV71 har betydligt bättre form än oss, och i den här takten tyder det mesta på kval. Vilket jag är högst osäker på att vi överlever den här gången.

Jag ifrågasätter både Johan Alcen och Mikko Manner, för det är inte utan ansvar man kanske riskerar att spela ut en klubb ur den högsta serien.

Vi har alla, "dyskterkvistar", sett hur det sett ut den här säsongen....

Nu börjar verkligheten till spelet/resultaten vi har komma ikapp oss, och vi är helt enkelt inte bättre än resultaten i år. Strutsarna verkar ha haft fel denna gång. 🙃

Inte slut än, men tabellen är högst bekymmersam nu.

mattiask:
Jag har sagt det i 2 säsonger nu att Manners långsamma defensiva hockey funkar inte i en skridskostark liga som SHL.
Vilken annan coach som helst skulle få detta laget att spela en bättre hockey!

{9684}: skämtar du….?

Fem utvisningar i anfallszon handlar inte om tur/otur.

Hur tänker du?

Brynäsgubbe: Jag ser hellre Brynäs i landets högsta hockeyserie ja. Det stämmer fint. Sen vill jag att de ska prestera mycket bättre och bli ett stabilt slutspelslag.

Jag har svårt att se dem klara det i HA.

Lite tragiskt att se flera tycka en omstart i HA är att föredra.

Bulten: och med både hv o Malmös former börjar man känna den mörkaste av ångest igen, fyfan kommer inte kunna kolla kvalet 😆😆

{9684}: skojar du nu????

{10060}: Härligt att se hur våra bottenkonkurrenter har insett allvaret nu på slutet och sliter för varje poäng. Något att lära av kanske?

Zappaholic: ingen vill något annat. Men den här föreningen behöver totalt rensas på spelare, ledare och tomtar på kansliet. Tror inte vi någonsin kommer tillbaka, men det vi håller på med nu år efter år kommer ändå landa i samma utfall. Vi hade chansen att skapa något bra men gör en fullkomlig idiotrekrytering i Alcén. Älskar han Brynäs så lämnar han redan ikväll.

Alla lag har skickliga yrkesmän och spelare i sina lag. Sedan avgörs matcherna genom att ett lag har mer tur än otur.

Erik Karlsson vill ju vinna har han ju sagt

Ove Myling: ” Och det tror du mesen manner kommer att göra. Spelarna pissar på manner och han verkar älska Golden showers”

Vilken galet låg nivå på inlägg. Dina preferenser kan du hålla för dig själv utan att överföra på vår tränare.

Tack på förhand.

{9684}: Undrar var alla jävla strutsar är nu då? Tyst som i graven. Jag går och spyr lite. Gonatt!

Zappaholic: Brynäs kommer inte göra vad som krävs för att förbättra laget så jag ser hellre att de gör en organisatorisk nystart där det faktiskt krävs hårt arbete för att ta sig tillbaka. Det känns som enda chansen att få tillbaka lite vinnarkultur i föreningen.

Men du kanske föredrar att Brynäs fortsätter glida runt i botten av ligan som en trött fjärt med pyspunka... år efter år... efter år... efter år.

Med det är lugnt, imorgon presenteras Bäckström och ovetchkin. Jag tror även Erik Karlsson har skrivit på för Brynäs.

« · 2469180 · »