1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753903 inlägg · 7967 ämnen
« · 2469258 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Jag gillar inte att inte Manner ifrågasätter dommarna. Deras inställning är ju att inte ifrågasätta besluten. Men de måste fan börja göra det för att få en förändring eller försöka. För LHC hade en del solklara utvisningar som vi borde fått med oss. Men såklart inte. Manner måste börja visa frustration i båset

Zappaholic: absolut att dom andra lagen är bättre de vet ju alla! Manner är en förlorad herre tyvärr, han har misslyckats totalt , precis som du som tror du kan saker du inte kan. Sov på saken och tala om för mig när du förstått !

xxx BIF xxx: Säger det igen. Man känner sig som en medberoende till en allvarligt sjuk missbrukare…

Så fort de vinner match bara… ”Nu jävlar har de skärpt sig! Nu kommer de att ta tag i grejerna och höja sig… Blir bra det här…”

Sen återfall…och depression…

SaggeBoy: förstår hur du känner... Hur lyckas man gång på gång hitta vägar att förlora... Som vanligt är spelare som bryter trender också mot brynäs. Inte gjort mål på 20 matcher eller liknande, nog fan gör de det mot brynäs... Suck

Davey85: Klart som fan du ska skicka mailet Dom ska veta att inte gjort jobbet sitt å borde lämna . Ska göra det samma . Igen

Asterix:

chefsdivorna i laget kväver de yngre spelarna som inte vågar ta för sig

Farsang: Blir så trött på den överlägsna och diviga attityden, här kommer vi och vi är bäst för det var vi på 70-talet. De gamla stjärnorna som sitter på läktaren lär väl skämmas ögonen ur sig över det storhetsvansinne och den arrogans det nutida laget visar upp. Ni håller fan på åka ur skärp er för h-e, ni är inte bäst för att Brynäs var det på 70-talet. Nu krävs stenhårt disciplinerat jobb och inga onödiga utvisningar utan fullt fokus om detta ska gå.

Alltså allvarligt, så här på alla hjärtans dag..
..hur många av er hade stannat i förhållandet om er livspartner hade fått er att må så här dåligt så här ofta under så här många år i rad?

Nä nu känns det fan som god natt..

Einnor:

brynäs blir ett nytt modo

spolaisen:
Men Manner kan utveckla ett eget spel genom en spelidé.
Som skapar struktur och en röd tråd i spelet.
Detta finns inte i Brynäs och därför zer spelet ut som det gör.
Eller det enda Manner lyckats införa är det effektiva tänket att backa hem i mittzon, gärna ta burskydd för att den anfalla i ett lågt tempo.

JawKee: pudas va bra inget snack om de , men inte i närheten av hur bra Johannesson är ! Sen kindvall, sklenicka,Bertil, friman,att inte få ut bättre av dom backarna är fan riktigt illa

Einnor: Kommentar?

2022-03-05 18:36
: Ja vi kommer absolut att få kvala i år igen

Tjurn :

vi hade ett yngre lag och en målvakt som stod på huvudet i många matcher...
Vi hade forwards som kunde sätta puckarna ...

SaggeBoy: Ja, mycket tyder på det.. Och de blir inget lätt ödeskval, Malmö börjar ju plocka poäng nu och har en positiv trend i laget och Brynäs har verkligen en negativ trend i laget. De kanske skulle vara nyttigt för Brynäs att spela i HA nästa säsong och sen bygga upp något helt nytt.

{8399}: Det är sånt resonemang som kommer göra att det går åt helvete - förr eller senare!

Davey85: "Malmö har inget att förlora."

SHLplatsen?

Hank81:

lindbäcks ego satte oss i skiten, han hade kunnat dela målvaktssysslan med VV...

Hank81: Det löser sig säkert tillslut, det gör det alltid för Brynäs.

Tjurn : typ Pudas? Som är en toppback? Nä. Vi hade bättre spelare då, helt klart.

Tjurn : Helt rätt. Men de andra lagen var också sämre än vad dagens övriga SHL-lag är.

Så tänk till lite själv innan du slinter på tangentbordet med en total avsaknad av stringens, din pajas.

Och ja, det är ok att googla på stringens…

Tgl: att Brynäs tar en massa onödiga utvisningar, det har vi gjort hela säsongen. Ett tecken på att spelarna skiter i manner.
Vi har så många som underpresterar: Eklind kinnvall rödin Larsson palve dima Bertil Lindbäck olesen.
Inte konstigt vi ligger där vi ligger

Hank81:

kinnvall är inte okey i kroppen

Zappaholic: Haha. Tja det ät ok. Jag killgissar dock stenhårt på motsatsen.

JawKee: glöm de vi hade inte nå märkvärdigt lag då förutom typ lindblom,clark!,hur va målvaktsidan tycker du? Backsidan? Bulan visste vad han gjorde de gör tyvärr inte manner

SaggeBoy: Som läget står idag är det favör Malmö 60/40. De har ett psykologiskt sett mer bekvämt läge än oss. Vi hade båda fötter på land...men ramlade baklänges ner i vattnet igen. Malmö har inget att förlora. De har också krigare i sitt lag, spelare som gillar när det är kamp och bök på isen. Vi har glidare och spelare med egna agendor.

Zappaholic: Absolut visar det sig.

Men ärligt, har Brynäs dålig kvalite i truppen?
Fått hem drömvärvningen, drömbacken, bra målvakt. 2 värrldsmästare.

Men jag hatar att säga det. Men de " äldre" spelarna i laget levererar inte.
På samma sätt som Söderberg i Malmö inte är en bra kapten är inte Anton det i Brynäs.
Det är ett faktum nu.

Hade han varit det så hade han med tydlighet visat det mot spelare som inte gör det man kommit överens om.
Herregud, han är ju nästan värst på detta!!

Exempel. Rönnberg vill att truppen ska gå med Joel istället för honom om det skulle tvekas om väg hem när man gått vilse.
För man ska lita på sin kapten.

Där är ledarskap..

Nä så som Brynäs kapten visar sig vara nu..

Zappaholic: nä det kan han inte MEN har har coachat så fel i många matcher..

Tgl:

går ej skylla på Mannerr, han kan inte göra fullvärdiga spelare av rehabfall...det är den enkla sanningen..i hockey är det tillåtet att tackla, men brynäs har för många spelare med skador som gör dem oförmögna att spela fysisk hockey..Den där littlehelvetet får briljera, dom skulle ha mosat den djäveln vid ena målstolpen..

Vad tror ni ? Malmö vs brynäs

Det sjuka är att med ett litet uns av disciplin så hade vi kunnat vinna idag. Det kanske till och med hade hållit att ta några utvisningar i offensiv zon. Men nä...Brynäs ville ta några till. Man gav sig fan på att förlora. Jag kan faktiskt inte acceptera eller förstå hur vissa spelare bär sig åt.

Tjurn : Nej det hade han inte alls. Vi hade dessutom arkitekten Oskar Lindblom som skötte brynäs förstakedja som var bäst i shl.

Sv: Ödeskval
Einnor:
"Jag undrar ännu en gång hur den som skrev att Brynäs är så gått som klara för nytt kontrakt till nästa säsong känner sig efter kvällens omgång i SHL. Jag förstår inte hur den personen tänker när det fortfarande är så många poäng kvar att spela om.. Då skilde det 10 poäng mellan HV och Brynäs, typ 5 matcher senare skiljer det helt plötsligt bara 1 poäng och det är 10 matcher och 30 poäng kvar att spela om. Hallå detta är hockey och allt kan hända så länge det finns en teoretisk möjlighet. Hoppas du lärt dig nu hur det kan svänga i hockey och knip igen käften innan serien är färdigspelad. Jag stör mig ofantligt på personer som tror sig veta hur det kommer gå. Det vittnar bara om deras okunskap och har min inte vetskap så håll käften."

Och vad skrev du för typ ett år sedan????
Jo följande:

2022-03-05 18:36
: Ja vi kommer absolut att få kvala i år igen, och de skulle nog vara bra om Brynäs åkte ur SHL och ledningen får börja fundera på allvar vad dom vill med laget. Jag lider med Manner, han måste känna en hopplöshet med uppgiften, har man inte material nog så går det inte att göra några underverk.

Ove Myling: Håller med! Manner är inte tillräckligt bra! Det blir inte bättre!

Pigalle: Vi ställer in säsongen och börjar om i höst. Så kan Modo och några till hänga på.

Bulten:

vi har för många spelar som håller till under isen....
va fan den där Eklind exempelvis skulle inte få in puckdjäveln om så målvakten klev ur målgården...
vi har för många i brynäs som inte vill vara med.......

Zappaholic: glöm!!!! Bulan hade sämre lag att jobba med än manner! Och om ja inte minns fel så var de jävligt nära ett guld! Tänk både en två å tre ggr innan du öppnar käften!

Danne66: Jag vet inte. Soffcoachgissar bara. Som alla andra.

2021 räddades vi av att Covid gjorde att det var tomt på läktarna. Med det micro-psyke våra högst betalda "stjärnor" förfogar över är det kanske en ny pandemi som vi får ställa vårt hopp till.

Alcen kanske lyckas värva in en målis till innan fönstret stänger,verkar vara det ända han lyckas med,spetsforward kan vi glömma.

Farsang: är inte kinnvall överskattad, ser fruktansvärt seg ut på skridskorna.

Svensson_62: Brynäs kunde inte bättre.

Stefan R 63:
Manner har inte det som krävs för att coacha ett lag i SHL och det är tydligt bevisat nu efter snart 2 säsonger i SHL.

Det är samtidigt extremt märkligt hur Bry är precis som du nämner alltid förlorar "fel" matcher. Den enda bottenlaget som Brynäs tagit någon större mängd poäng mot är ju Malmö.
De har tagit 1 av 9 poäng mot Hv denna säsongen.
På Tors möter de IOK och då vet vi alla hur det slutar: 3 - 4 insläppta i BP varav Karlqvist gör hälften och det spelar ingen roll att de spelar utan målis hela matchen heller för detbär en 100% säker torsk!!!!

Nä OM Brynäs klarar detta så krävs STORA förändringar i föreningen.
Alcén måste bort. Manner måste bort.
Rödin m.fl måste inse att deras storhetstid är över och att de får acceptera spel I en tredje kedja.
Riktig kvalitet måste värvas

Honken72: Vad hände med resultatet för ”Brynäs kan bättre”?

Zappaholic: har skrivit det förr men jag tycker manner har ett tillräckligt bra lag för att undvika dom 2 sista platserna.

Inte en perfekt spelartrupp eller sportchef. Men sämst jobb har ändå manner gjort.

Tredje raka förlusten nu. Dags att ge manner foten och ersätta med Molin. Och förhoppningsvis förvalta det försprång som ännu finns att undvika kval.

Zappaholic: Det är nog sättet/sätten vi förlorar många matcher på. En ovilja/oförmåga att följa gameplan, eller som idag..helt sanslöst korkade utvisningar. Spelare som inte lär sig av sina misstag. Utifrån ser det ut som att Manner är en trött fritidsledare som inte lyckas få kidsen att lyssna.

Jag gillar Manner (det är en vanlig mening).... Men..han coachar inte bra och spelarna vill inte lyssna på honom. Vad göra?

Om det nu var Bombom som gav den briljanta idén att ta in både Manner och Alcén så kan han väl åtminstone se till att skicka ett gäng spelare till avslutningen av serien, alternativt ta sig hit och visa hur man räddar ett lag från kval. Ser gärna Nisse i båset igen också. Blomman som kapten. Så avslutar vi det finska kapitlet även denna gång och inser att steget är för stort för dem att gå från finska ligan till SHL en gång för alla.

Jävla brynäs! Tur att min nya 75 tum tv är bara 3 månader gammal annars hade jag slängt ut skiten.... fast det är inte tvns fel! Mina barn hemma säger pappa det är brynäs ta det lungt.. sambon tycker jag är helt galet behöver hjälp för jag skriker hemma .. för i helvete men inget hjälper mig eller brynäs .. bytte kanal ett tag för att lugna mig ... visst vart man lugn sen nån sec efter får rödin 2 min utvisning! Helvet !! Vad fan gör han??!! Sen att hv71 vinner på straffar gör inte det bättre.. skit c more kanalen !!! Men vad fan dom kan väll bättre brynäs ??!! Eller ? Jag hoppas dom slipper kvala igen , vill gärna slippa det .. ursäkta röra i texten =)

Zappaholic: Inte nödvändigtvis. Hur vet du hur det skulle sett ut med tex Sjödin? Molin? Stigge?

Tänk om Kinnvall får kvala igen. Är det 3:e gången på 5 säsonger isåfall? Dåligt CV den grabben har.

Svensson_62: Det jävligaste med den här kvällen var att när vi ledde med 1-0 o Hv låg under med samma siffror så visste vi att det skulle sluta tvärtom.

« · 2469258 · »