1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753939 inlägg · 7967 ämnen
« · 2470057 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Fast vi kommer inte klara oss i 10 år till. Så istället för ett långt utdraget farväl är det bättre att råka ut nu, bygga om. Skicka Alcén åt h….. och göra rätt. Slimma organisationen, fokusera på ishockeyn och hoppas att vi lyckas ta oss tillbaka

Har god lust att gå på nån lördags match som sänds i C- more hockey med några polare och rulla ut en stor banderoll med texten : AVGÅ ALLA SOM KÄNNER SEJ TRÄFFADE.
Då blir det inget personangrepp heller.

Zappaholic: Jag är helt på din sida det här för övrigt. Att åka ur och spela HA skulle vara förödande för klubben. Jag lirar hellre i SHL och harvar i botten i 10 år till än att vara ett topp 6-lag i HA. Vansinne att folk önskar att vi åker ur bara för att få till en förändring.

SuneMangs: sportchefen kan dra åt helvete och dom som glider runt på isen och yrar också.

Zappaholic: Är nog ingen som önskar förluster . Men för att bli av med alla personer som agerar sänke å förstör för Brynäs är det sista utvägen . Tror ingen gillar detta scenario varje vår . Ingen mår bra av det . Glädjen för hockeyn tar skada för fler än mig .

Peja: Då är det i alla fall en sportchef i Gävle som jobbar hårt ikväll.

Zappaholic: Det är enda sättet att bli av med skiten. Brynäs är över med detta fiasko. Lyckades vi klara oss kvar får vi ha divorna ett år till för inga andra vill ha skiten och divorna vill ha 200-300k i månaden och det får dom bara i Brynäs

nittontolv: Höken förstår kanske inte finska?

Höken har inte hört ett ord om Brynäs förutom Hedberg, så det är väl där landet ligger..

lapad: Strömsbros sportchef jagar flera forwards ikväll.

Zappaholic: Madhawk bekräftar i livesändningen på Expressen att allt han hört från Gävle är Tom Hedberg till HIFK, that's it. Så då stänger vi väl butiken för i år då...

Lakim1912: Jag tror nog att ingen skiter i resultaten men det är motlut ibland som Stenmark sa en gång.

Fortfarande lika märkligt att det sitter folk här och tycker det bästa vore att åka ur.

Så nu sitter ni och hoppas att Brynäs ska förlora matcher…

Fy fan vilka sopiga supporters. Usch.

{8399}: Omark har väl en fungarende karriär så varför ska han köra den i botten genom att gå till oss? Det går inte att göra något bra i Brynäs så länge majoriteten skiter i vad resultatet blir. Hjärtat och kämparglöden är körd i botten och det är divornas och ledningens fel.

{8399}: Ja, kul 😵‍💫

Lakim1912: Ser ut att vara enda sättet . Tanken är ju hemsk att det skal vara sista utvägen för att kunna bli av med personer som bara är ett sänke för Brynäs .

Huge: Men du är ju ett enda stort ego, hur du än söker försvara dej. Sen kan du komma med hur mycket moteld du vill. Uppskattar att kanske 95 % här inne ser dej sådan och intet annat.

munkas: Fast nu har man ju sju backar så jag ser inte riktigt problemet…

{8399}: Linus Omark! Twittersmt tror jag.

Jan Grismöbel: Tror vi måste ner i allsvenskan för att bli av med majoriteten av dessa dårar. Jävla massa okunskap och överbetalda fjån med rätt efternamn för att ta ut lön från Brynäs . Nej fy fan avgå och inför prestationsbaserad lön

Lakim1912: Sagt det förr , säger det igen Alcén å Brynäs med överbetalda primadonnor har snart släkt all intresse för hockeyn . Mår fan så mycke bättre utan att behöva tänka på den skiten som representerar denna klassiska förening .

Jan Grismöbel: Dom sitter lugnt i båten och väntar på att något ska hända. Kanske en målis till kan vara lösningen. Jävla pajasar som driver detta fiasko.

Tgl: "Nja kan nog tycka både förlöjligande och osynliggörande skulle kunna passa in!"
"Ett exempel på härskarteknik från min sida på det Du googlat fram, är, vad menar Du med ”identificerade”?
Här förlöjligar jag Dig eftersom exakt de ord Du använder kommer från ”nätet” t o m ordet identificerade som nog bör vara identifierade!"

Nja,,,
Då detta är ett diskussions forum så förväntar jag mig ett svar och förväxlar inte det med härskar teknik,
Om intelligensen och argumenten inte räcker till då får man acceptera det och lägga ner diskussionen,
Sen jag känner mig absolut inte förlöjligad för att jag googlade fakta , Att argumentera härskar teknik är bara löjligt,

Nu kan du få något att tänka på SANDLÅDERETORIK!!! Whataboutism eller projiceringsmetoden,

Läs på.

Godkväll sov gott
🙈🙉🤔😎😇

Zappaholic: ” Man spelar runt på fem backar.”

Åh, den är med på min bucket list. Att se Manner spela på 5 backar.
Kommer aldrig hända.

Jugge: Har gett upp allt som skulle kunna vara positivt för Brynäs så länge Alcén styr . Kommer inte ske något innan midnatt . Spetsen målgöraren som gör skillnad skulle varit klar i september . Inställd på att Brynäs med Alcéns hjälp kommer fastna i AS för lång tid framöver .

Tgl: ”Nej bara i Huge!”

Alcen är den som plockat ut propparna ut proppskåpet hos huge. Dom ska agera målvakt och tredje backpar imorgon mot Oskarshamn

Spela den eller dom som orkar kämpa och vill spela för Brynäs.

Det är så otroligt låg vilja och moral i detta trötta lag fy fan jag är så jävla less på fiasko Brynäs. Har hållit på dom i över 40 år nu men satan så dåligt lag vi har. Trötta överbetalda divor som snart ska runda av sin tid som hockey stjärna.

Lägg ner skiten.

Zappaholic: Jag har förlikat mig med tanken att det inte blir någon värvning, har man inte lyckats på 6 mån så varför ska man göra det dom sista 3 timmarna? Ett otroligt stort misslyckande, något annat kan man inte bedöma det som.

Nu går vi in i säsongens viktigaste matcher med en ännu tunnare trupp, hur det ens är möjligt. Hedberg bort men ingen ersättare… Bara att hoppas att alla håller sig friska och krya.

Alcén slår nog snart upp bokstaven W i kontaktboken..

#vihardetvihar…

lapad: Nej bara i Huge!

munkas: Man spelar runt på fem backar.

munkas: Undrar om Alcén har kontakter i Strömsbro?

{8399}: Vem stoppar vi nu in i kvalmatcherna om 2 backar blir skadade?
Melkersson?

Peja: Mycket bra, kan vi få nåt in nudå?!

{8399}:
jo det har han säkert och nu önskar han att ingen trampar ner i den korgen...

Peja: Ja visst är det så. Det är ett monumentalt fiasko. Varför förlängde vi med honom med 2 år ifrån första början.

spolaisen:" Huge har bara jobbat som mellanstadielärare i Liiidingö..."

Det är absolut inte bara, en av dom viktigaste jobben i dagens Sverige.
Då den grova brottsligheten går allt längre ner åldrarna

Sen kan det behövas en lärare som kan ta alla ostyriga HS medlemmar i örat då och då.
😂🤣🤔👊🏻

TheSickSwede: Skeppningen av Hedberg är också ett fiasko om man inte blir av med kontraktet över nästa säsong.

Tydligen har vi försökt bytt bort Hedberg mot Maxwell i Linköping men det blev inget därav HIFK för Hedberg.

{8399}: men med vinst så kanske Berlin slipper att åka ur och då kan man släppa nån spelare

Lunkz: Då lär de förstås inte släppa Clark och jag undrar om inte Alcen lagt sina bollar i den korgen?

J-S: Nja LarsGöran, kan nog tycka både förlöjligande och osynliggörande skulle kunna passa in!

Ett exempel på härskarteknik från min sida på det Du googlat fram, är, vad menar Du med ”identificerade”?

Här förlöjligar jag Dig eftersom exakt de ord Du använder kommer från ”nätet” t o m ordet identificerade som nog bör vara identifierade!

{8399}:

Inte spydig men ta reda på saker innan du kommenterar. Dumt att skriva att någon är fet när han legat i hårdträning.

Ber om ursäkt om du tog åt dig.

{8399}: Berlin leder med 4-1 när halva matchen är spelad

Tgl:

Huge har bara jobbat som mellanstadielärare i Liiidingö...

{8399}: Kom att tänka på Paul Stastny ... där har du en lirare. Riktig legend!

mattias - 74: Var lagom spydig.

Bulten:

bort med Alcén och Rödin och vi får ett bättre lag...

Alcén ligger troligtvis i fosterställning i detta nu och tycker synd om sig själv

Blå grottan:

Ville inte kommentera det du skrev men du har rätt, Axl är ute och cyklar igen.

Tgl:"När allvetaren skriver ”din stackare” är det ytterligare ett exempel på klassisk Härskarteknik! Undrar hur Huge är/var som chef?"

Möjligen passar förlöjligande in där men tveksamt,
Härskartterteknik och den anklagelsen känns mer som den yngre generationen tar till när deras argument tryter och intelligensen inte räcker till,

Härskartekniker är ett begrepp som används för att beskriva sätt att ta eller behålla makten över någon annan. Det kan göras i nära relationer, mellan kollegor, främlingar och i samhället i stort. Den första som skrev om härskartekniker var den norska forskaren och politikern Berit Ås.

De fem härskartekniker som Berit Ås identificerade är:
Osynliggörande.
Förlöjligande.
Undanhållande av information.
Dubbelbestraffning.
Påförande av skuld och skam.
😎😎😇❤️

« · 2470057 · »