1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754020 inlägg · 7967 ämnen
« · 2470825 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Passar bra i Troja 😀

BIF Kungen: Varför undra pros el cons ang olesen i ssk . Alla kontrakt är snart historia iallafall ..

eltifoso: tackar

{8399}: Fel målvakt idag. Går inte med ett kylskåp i mål mot ett skickligt lag som Oskarshamn

BIF Kungen: Vi tar detta. 6-1

BIF Kungen: Dagens match mot iko och den mot hv är väl 2 av säsongens mest givna förluster?

SuneMangs: hur långt kontrakt har Palve?

Laget i kväll!!!
målvakter: Anders Lindbäck/Jussi Olkinuora

Förstafemman: Johannes Kinnvall, David Sklenicka – Anton Rödin, Johan Larsson, Dima Timashov.

Andrafemman: Samuel Johannesson, Niklas Friman – Greg Scott, Oula Palve, Oscar Eklind.

Tredjefemman: Mikko Niemelä, Simon Bertilsson – William Strömgren, Linus Ölund, Nick Olesen

Fjärdekedjan: Jacob Blomqvist, Hannes Björninen, Oskar Kvist.

Extraback: Theo Lindstein

Extraforward: Alexander Ljungkrantz.

Auchinleck: Kul?

Peja: isåfall: Olesen är ingen förlust enligt mig. Värvades som sniper, har inte levererat i den rollen eller någon annan….

Gameday: mer ångest. IKO känns svårslagna….

Tippar förlust: 1-4

Rodrigo: Jag sätter 1000kr på att Huge hade varit blockad i vårt forum för länge sen.

{7981}: Är inte övertygad om att två checkinglines behövs i ärlighetens namn. Är väl bara att flytta upp spelarna i dagens fjärdekedja och in med junisarna med en rutinerad, billig center i fjärde? Då får vi loss lite mer pengar för att ha råd med spetsspelare också. Ser hellre att vi har två billiga linor längst ner och skickar in pengarna i första och andrakedjan så vi får lite utdelning för pengarna.

Edit:

Typ:
Ny Larsson Ny
Ny Palve Rödin
Blomqvist Björnen Strömgren
Lindblom Scott Nordh

Tror Palve blir svår att få bort faktiskt, tyvärr. Rödin och Berra går inte heller att göra sig av med, så vi får härda ut ett år till med dessa herrar.

{8399}: Olesen gör hattrick varje gång vi möter ssk nästa år.

spolaisen: Vet att han är från Trelleborg, men menade att han spelat i Malmö och är en supporter, därav är jag tveksam på en eventuell flytt till en ärkerival. Men åker Malmö ur så har han ju nära hem i alla fall, vilket skulle kunna tala för Rögle.

nittontolv: Han spelar i andra med Palve och Eklind

lapad:
"som sponsor har rätt så mycket inflytande och ställer rätt så höga krav på prestation"

Haha.

nittontolv:

BIF kan försöka åtminstone försöka proppa Patrik Karlkvist

{7981}: Den här grabben kommer bli stor. Kanske något för en framtida 4:e? Eller vad tror du?

Sen har vi ju även Arvid Sundin. Den som är allra mest poängstark i J20.
Håller dock med dig.

Auchinleck: Hur vet du det?

SuneMangs: Undrar också om Scott spelar. Vore ju välbehövligt.

Tigerhjärta: hv 3 poäng

lapad:
"Jag vet då jag har en ungdomsvän som är huvudsponsor till ett stort fotbollslag att man som sponsor har rätt så mycket inflytande och ställer rätt så höga krav på prestation då det flesta avtal innehåller klausul vilket kan i praktiken innebära att man inte sponsrar i fall laget åker ur."

De sponsrar inte Brynäs då.

SuneMangs:

trelleborg

{8399}: Kan dom inte ta med Alcén?

Peja: Bra om de vill ha Oles

SuneMangs: Nordh och Lindblom är inga 4e kedje spelare som stänger ner. Dessa behöver spela med 2 stabila bra spelare bredvid sig.
I år försökte det med en ungdomskedja som 4e. Gick inte jätte bra. Man behöver ett stabilt lag i grunder där man kan toppa upp med yngre spelare utspridda på några positioner.

spolaisen: Tveksamt om man gör övergången till Rögle som född och uppvuxen Malmöpåg. Men konstigare saker har väl hänt förut, så kanske?

SuneMangs:

"Eller varför inte en bänkning av Eklind? Han har ju inte haft ett rätt på hur många matcher som helst nu".

-nä han Eklind verkar längta hem, spelar kanske för Rögle nästa säsong

Peja: Inga större förluster med andra ord, då ingen av herrarna är direkt oersättliga. Det är bara bra, för då kan vi lyfta upp Nordh och Lindblom som ersättare så får vi lite billigare spelare i en fjärdekedja.

Huge: Absolut. Det gör jag ibland.

Loomis666: Du vet att du själv och andra kan scrolla förbi mina inlägg va?
T.ex om nån annan skriver typ samma sak om och om igen till mig och jag svarar om och om igen på likadant sätt, så kan det vara skönt att bara ignorera det jag skriver, om du nu inte är intresserad…

JawKee: Det står att SSK vill ha Olesen och att han vill dit. Att bara detaljer återstår. Enligt LTs uppgifter kan bara ett osannolikt stort utlandsbud stoppa övergången.

Vi kan nog räkna bort Olesen från Brynäs nästa säsong. Precis som med Eklind.

JawKee: Han säger själv att det inte är otänkbart att han kliver över till SSK ..han ser över andra alternativ också .

Peja: När du nämner sponsorer och då siktar jag på dom stora företag som pumpar in mycket pengar, det vore intressant att veta vilken dialogen förs med Brynäs och vilka krav som ställs på föreningen när det gäller den sportsliga. Jag vet då jag har en ungdomsvän som är huvudsponsor till ett stort fotbollslag att man som sponsor har rätt så mycket inflytande och ställer rätt så höga krav på prestation då det flesta avtal innehåller klausul vilket kan i praktiken innebära att man inte sponsrar i fall laget åker ur.

T. Lennström och L. Johansson borta när FBK möter HV ikväll...

JawKee: Det är otaktiskt eftersom supportrar generellt sätt inte är taggade på att läsa om sånt när laget slåss i botten. Samtidigt är det taktiskt att publicera nu i och med att trafiken säkert är ganska hög för tillfället. Brynäs supportrar mår i regel som bäst mellan säsongerna, när man hoppas på nästa säsong och inte har hunnit bli besviken, men då är nog trafiken på hemsidan ganska låg. För COOP och andra sponsorer är det säkert viktigt att få ut infon till så många som möjligt.

Silly season är nog också en tid med mycket trafik, åtminstone i samband med stora värvningar, men trafiken är nog mer konsekvent under säsongen. Då får hemsidan och socala medier säkerligen många klicks. Nu kan dock silly season bli en riktig mardröm om laget degraderas till Hockeyallsvenskan, så som sponsor hade jag nog inte vågat vänta tills efter säsongen.

dabif: Ja, en viss oskicklighet som det känns men mest krampaktighet pga frustration och överambition när lägena kommer.
Frågan är hur Manners upplägg ser ut ikväll?

Backa hem i strikt styrspel och samtidigt låta deras skickliga forwards få mkt puckinnehav?

Checka högt då deras lilla akilleshäl väl är defensiven i egen zon, samtidigt som vi då riskerar att få spelvändningar mot oss, nåt som dom älskar att spela på?

Tror ändå på att det första ger oss bäst chans att vinna idag…

xxx BIF xxx: för de flesta Brynäs-fans kommer allt annat än a-laget SHL vara brus tills man vet utgången av säsongen.

xxx BIF xxx: Jag möttes av "Ursäkta röran" på brynas.se...

xxx BIF xxx: Varför är det otaktiskt? För att du blir besviken? Det är inte Brynäs ansvar

Huge: hör du vad folk skriver? 🤔

Fan idag är jag på skithumör känner jag.
Så när jag ser ett inlägg på hemsidan om en bra start grej samma dag då jag hoppades på information om nyförvärv då lackar jag alltså
Inget ont om Coop mitt men fan va otaktiskt av BIF.

Huge: Du vet att man kan scrolla förbi inlägg va?
T ex om nån skriver typ samma sak om och om igen. Då kan det vara skönt att bara ignorera just den personen...

Rodrigo: Ja, det har absolut sett ut så här säsong efter säsong, samma diskussion på rundgång från dig och andra soffcoacher.
Fruktansvärt tröttsamt att höra samma svador om odugliga spelare, värdelösa sportchefer, inkompetenta tränare osv osv. Ett jävla gnällande och grinande med exakt samma innehåll.
Syftet är oklart men man kan väl aldrig tro att allt grinande kommer att göra någon skillnad?
Nä, man gillar nog helt enkelt bara att kasta glåpord hit och dit på laget, tränarna, ledarna i ett försök att mästra dessa och de härinne som inte håller med.
Man blir bara trött på skiten, det håller jag med om…

Dallemas: Spelar Scott ändå ikväll? Han var väl sjuk?

Hade gärna sett en bänkning på någon av herrarna Rödin, Palve, Timashov och stoppat in Ljungkrantz där istället. Eller varför inte en bänkning av Eklind? Han har ju inte haft ett rätt på hur många matcher som helst nu.

Huge: Tror nog på oskicklighet hos våra avslutare. Det har ju sett likadant ut under hela säsongen. Eklind t.e.x gör många saker rätt på isen, kommer till många lägen, är med vid många 2 mot 1 lägen. Men hans passningar är ibland på tok för dåliga och hans avslut ännu sämre. Alla våra 2 mot 1 lägen har varit för dåliga, inte bara Eklinds passningar och skott tyvärr. Vi behöver ta vara på såna lägen bättre.

Lindström: 7,71 ggr pengarna jag har tippat exakt så

Treklövern1912: Hoppet är det sista som överger en :) Jag vill bara att dom räddar den här säsongen nu och en vinst idag skulle vara ett steg åt det hållet.

Kostar en hel del med att gå in i sesse med tunn trupp.
Nu fanns det inte någon spets att köpa in i panik, vilket Alcen erkänner själv försvårar att sätta nästa års trupp.

Allt annat än torsk idag och Hv vinst är det inte ens en gånger pengarna på.

« · 2470825 · »