1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755866 inlägg · 7967 ämnen
« · 2475376 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Bulten: I och med att ingen av oss sitter på ett 100% svar på frågan så känns den onödig, ja.
Ingen av oss vet till 100% om Brynäs ljuger eller talar sanning.

Tigerhjärta: Är det verkligen en onödig diskussion är frågan?

Bulten:

Jag har från seriösa källor, hört att Brynäs IF köpt upp ett stort lager av nya revolutionerande klubbor, de ska visst passa djävligt bra.

JawKee: Då tycker jag nog att ni ska tro det. Man vill såklart inte ge sken av en schism i detta läge.

Bulten: ”Det förstår du väl ändå att han inte är skadad?”

Du behöver självklart inte tro på Brynäs och vad de kommunicerar utåt, jag själv tvivlar på att AL är skadad.
Däremot är det löjligt att skriva som att du med all säkerhet vet att han inte är skadad. Blir bara en onödig diskussion och spekulation.

Bulten: Även om jag också är tveksam så, jo han lär ju vara skadad. Om man skulle gå ut med att han är skadad när han inte är det vore det ju verkligen SKANDAL. Sen att han är jävligt besviken, ja det är han nog också.

{8399}: Ja, det sägs ju så utåt och kanske är det så. Han vred väl till sig när sista målet trillade in över axeln på honom, kanske. (Näst sista?)

{8399}: Det förstår du väl ändå att han inte är skadad?

Anders Berg: Limpan är skadad.

Håkansson gör comeback men beror det på skadad- eller tjurig målvakt?

{8399}: Taktiken är att skjuta tillräckligt mycket på målvakten så att han blir puckrädd och börjar ducka för pucken

munkas: Jag tror att nyckeln är att skjuta mer, det säger statistiken.

{8399}: Ja, det har gått skit i 44 omgångar. Vi har samma lag och samma tränare men skillnaden nu inför sista 8 matcherna är att vi ska börja skjuta i krysset istället.
Jag har riktigt höga förväntningar på avslutande matcherna innan degraderingen måste jag säga.
Är det något som denna trupp har så är det karaktär…

Bulten: Han har aldrig varit ett alternativ för oss. Vi kör på med Manner med fullt förtroende. Det är en liten formsvacka bara.

{8399}: Han rök som alternativ för oss alltså

Loomis666: Han rök till Zug alltså.

{8399}: ja men inte att han skrivit på för Zug...

Bulten: det var ju under juluppehållet

Erol Ateceae:

Topp tre flest fans i Sverige:
1: Frölunda HC
2: Brynäs IF
3: Djurgårdens IF

Snushane hade inte många rätt...

Tigerhjärta:

ingen ko på isen så länge svansen ligger på land,,
imorgon har vi en relativt lätt match, eftersom det handlar om en match mellan två skridskoskickliga lag..2-2 och Brynäsvinst i förlängningen..allt annat lika

Supportern:
Klubbens medlemmar, var är dem?
För trådens skull, menar jag?

Tigerhjärta: jag kan hålla med. Men däremot håller jag också med Peja om att man inför denna säsong tydligare borde funderat kring klubbens identitet och riktig när stormen lagt sig och man faktiskt stod i ett bra läge rent kontraktmässigt. Skulle säga att det var här man gick bort sig rejält och raserade allt man ändå lyckats vända.

Nu vet nog inte ens klubben själv vad de vill. Det är ju definitivt tydligt i de intervjuer som görs. Ingen tråd.

Horace76c: så kan det naturligtvis vara men skulle ändå tro att Frölunda har ganska många fler än Leksand.

Silfver: Instämmer helt kring ledningens passivitet och ”det här fixar Mikko” -mentaliteten

Mina sympatier till Svedman också som tänkte sig komma in med sitt IKEA sälj tänk för att sent inse att design och inköpsavdelningen misslyckats totalt och att herravdelningens produkt inte fungerade och snart osäljbar. Dessutom var kassan tom, bortsett ifrån en massa IOUs.

Tigerhjärta: Att Mikko kom in hade en lugnande effekt på organisationen och ingav framtidstro. Samtidigt undrar jag om inte den sportsliga delen slumrade till då och tog en passiv ”det här fixar Mikko” approach. Sportsligt sett har Manners intåg inte varit någon framgångssaga kan man väl lugnt konstatera men det kan knappast enbart vara hans fel.

Rulltårtan :
Såg den jag med, men blev osäker på om det bara var Elitserielag med i den där undersökningen..

Peja: Hans främsta uppgift var väl även att tvätta Brynäs rent utåt sett efter skandaler och stridigheter under året. Media svalde betet, så även jag. Är dock inte helt imponerad av den totala förfinskningen av Brynäs som blivit framtvingad på grund av Manner fått agera sportchef.

mattias - 74: 2019 hade Frölunda flest fans följda av Brynäs och sedan Djurgården! Det bör väl inte ha ändrats speciellt mycket sedan dess

Tigerhjärta:
Inte många "Liston Söderberg" i SHL längre...

Peja: Lättare sagt än gjort. Håller inte alls med i att ”mjuka värden” är en gemensam nämnare bland tränarna i SHL faktiskt.

Tigerhjärta:
Det är just den där typen av kortsiktiga beslut som sakta men säkert för oss närmare ruinens brant.
Lägg till den förträffligt tajmade förlängningen av Manner innan årsskiftet. Ett till tunnelseendebeslut som bygger på BBs inhopp, som bygger på det kaoset som var under Campese, Sundlöv och PA, som i sin tur... ja, det går att hålla på länge.

Tigerhjärta: Det bästa som kunde hända hade väl ändå varit att rekrytera en tränare med mjuka värden och ett taktiskt upplägg som funkar i dagens SHL? Alltså den tränartypen som i stort sett alla konkurrenter har numera.

Peja:
Spot on!
När pratade någon om Brynäs spelidé överhuvudtaget och byggde lag utifrån det?
BB hade Kärpät-kontakten. Brynäs har därför Manner och Mannerhockey. Finska tränare i A-laget och i J20. Finska spelare.
Världen är så mycket större än så.
Men Hockeyallsvenskan är ju också charmig.

Jugge: Får panik av din profilbild Jugge 😂

Peja: Samtidigt så var det väl just dessa mjuka värden som räddade hela Brynäs varumärke.
I det läget vi befann oss i så var spelidé minst sagt sekundärt.
Mikko var det bästa som kunde hända Brynäs där och då, utan tvekan.

Auchinleck: En intressant detalj kring Manner-rekryteringen var att Boumedienne och klubben bara snackade om Manners ledarskap, att alla skulle må bra, mjuka värderingar och att han vunnit något. Ingenting om spelidé. Men det kanske är såna missar som man kan förvänta sig när en NHL-scout helt plötsligt har några veckor på sig att utse en tränare till ett SHL-lag.

Jugge: Det var BoomBoom och de där två konsulterna som värvade Manner vill jag minnas.

Peja: ”Bombom ställde sig i båset under några veckor och fick helt plötsligt enormt inflytande över vilka som skulle bli ny sportchef och tränare. Snacka om en vilsen klubbledning.”

Hade vi ens en klubbledning vid tillfället? Dom hade väl fått kicken eller avgått självmant (Campese och Sundlöv)?

Peja:
"Bombom ställde sig i båset under några veckor och fick helt plötsligt enormt inflytande över vilka som skulle bli ny sportchef och tränare. Snacka om en vilsen klubbledning."

Och utfallet... ett steg fram, två steg kval?
Tack BB!

mattias - 74: DIF hockey hade en handfull supportrar sist de besökte NHC. Så så länge ni har 13 fler än Brynäs har ju Snushane rätt . ;-)

Tigerhjärta: Vilda antag@nden!

Är inte så säker på att Leksand har fler supportrar än Brynäs

Men det är ju bara en bisak inför de tuffa utman8ngar vi står inför.

munkas:
Sist världen beskådade en liknande självförnekelse var när Bob stod vid presspodiet med sin guldbelagda Ak 47:a och sa att USA fick stryk över hela Irak ?

J-S:
Var ju en fråga om 70 + poäng och slutspel fortfarande gäller?

De andra två var citat från din sida som bevisar din totala okunskap om hockey!

Om du anser hårda fakta vara oigenomtänkta argument eller ej är ju helt upp till dig

J-S: Oj, ett långt inlägg och inte ett enda ord om slutspel. Vad har hänt?
Är det inte efter nyår nu och Brynäsmaskinen går på alla cylindrar?
Verkligheten verkar ha kommit i kapp iaf en av bröderna Bob här på forumet.
Den andra kommer nog vakna upp kallsvettig nån natt om 3-4 år när vi lirar i Norrettan och slås av tanken att något kanske kunde ha gjorts bättre…

J-S: Vad kan bli värre än att fortsätta förlora varje match som vi gör nu? Och hur tycker du att det blev för HV när de fick en ny röst i båset? Satte det dem i en svårare situation?

Att plocka Mikko är inte mitt första alternativ. Ser hellre att man byter sportchef som plockar in en ny målvaktstränare och att man byter lagkapten.

Jockster : ” Var det 70 + poäng och slutspel?
Citat "Manner är precis den tränare vi behöver"
Citat "Om någon kan vända den negativa trenden så är det Mikko"
Vi låter det vara så Bagdad Bob”

Du fortsätter med din trevliga attityd och genomtänkta argument,
😂🤣😁😘😘

Stefan R 63: ” vi har säkerligen förlorat minst 5 poäng pga Manners dåliga coachning Tror du vi har råd med det i ett cupliknande kval,?”

Tydligen läste du inte mitt inlägg😔

Nu har vi 24 poäng att spela om innan säsongen är över och om vi mot förmodan hamnar i ett läge där vi måste spela ett negativt kval då kan det behövas en ny röst i båset,👿

Men vi är inte där än,
Att börja riva runt i en redan svag trupp ändra spelsystem osv riskerar bara att sätta oss i en svårare situation och kris än vi redan är i,

Då jag ser att problemet är svagt spelarmaterial och inte coachningen,

Sen om Mikko kostat oss 5poäng så är det ingenting mot vad alla misstag av spelare kostat oss så jag vidhåller lövtunn trupp undermålig spelartrupp är det stora problemet.
🤔🤓

« · 2475376 · »