Brynäs IF

713507 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2547301 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Davey85: Jo den ligger drygt på 6 miljoner senast, om dom inte har ändrat det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Låter bekant, men trodde Djurgården fick betydligt mer. Hoppas ni har dom bakom Er hela säsongen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SuneMangs: Får ni Johansson då kanske det slutar med att vi får Lindbäck som ny målis i Modo... Dubbelvinst för er...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Jag håller med dig om Ahnelöv. Jag blir mer o mer på där.

Men en till ”etablerad” forward behövs absolut. Gärna lättfotad bjässe. Jag skiter nästan i serien (även om serieledarna de senaste åren påvisar viss vikt av segern där) - topp 6 ska vi in på - men slutspelet. Där måste vi ha 3 linor som är bättre än motståndaren, och som tål och kan spela det fysiska spelet. Ta bort två av våra bästa forwards så ser inte laget jätteöverdimensionerat ut längre - och flyttar vi upp det vi nu har så ser 3de ”sådär” ut i ett slutspel.

Sen backsidan.
Offensivt har vi kinnvall å Johannesson (med ett ?).
Berra har ju stått för lite offensiva kvaliteter senare år även om han är en def back. Theo kan utvecklas mer åt det ena än det andra ff. Hur Larsen är får vi se. Men för PP går det offensiva att lösa med en forward till.
Hur Alcen i detta priar en offensiv back till förstår jag inte. Nu trycker jag på priar. Att det vore bra köper jag.
Men bakåt.
Berra o Larsen är ju troliga BP spelare. sen är det ju kinnvall o Theo just nu. Vi bör inte ha forwards på backplats i det viktiga BP. Så Ahnelöv skulle absolut fylla en av våra viktigaste rollerna som är kvar anser jag. Har ledarskapsegenskaper också.

Men forward sidan - ja?
Är ruggit nöjd med de som stannat. Tycker vi är riktigt framtunga namnmässigt. Frågan är om våra 1-2 linor har mer lekstuga framåt än vad motståndartopplagens 3-4 linor har lekstuga mot oss bakåt? Vi får se.

Jag efterfrågar ändå tyngd som en röd tråd utan att ge upp de behövda kvaliteterna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: ”Men en till ”etablerad” forward behövs absolut. Gärna lättfotad bjässe.”

Ser nog hellre att vi satsar resten av stålarna på backsidan och tar in Robertson framåt (som däremot är ganska fysisk).
Då kan vi heller komplettera truppen med fysik när slutspelet närmar sig!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Läste om den tredje kandidaten Mälby. Det som kommer fram i artikeln är alltså:

- Förflutet som lagledare i Brynäs damlag (tidigt 2000-tal) när hans dotter spelade där
- Har tidigare jobbat på Korsnäs men är nu personlig assistent
- Bor i en villa i Bomhus och följer numera Brynäs ibland på plats i arenan och ofta via tv
- Ett digitalt medlemsmöte för en tid sedan gjorde honom upprörd
- Har stor erfarenhet från många olika föreningar och gjort många saker

That's it. Om möjligt en ännu märkligare nominering än Westman. Om Mälby har fler erfarenheter än detta så framgår det inte direkt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JohnnyBotox: Ja men för min egen del så ökar chanserna att den jag ska rösta på vinner då de andra två stjäl "några" röster från varandra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: Mälbys syfte verkar vara att ta röster av Westman för att släppa fram Conny - och det är väl bra?

Saxat ur GD/Arbetarbladet:

"Tror du att du får några röster?

– Jag tror att det kommer finnas många missnöjesröster, som kommer att rösta på mig istället för Camilla Westman, säger han."
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta:
Jag skrev också: ”Ahnelöv skulle absolut fylla en av våra viktigaste rollerna som är kvar anser jag.”

Så jag priar backsidan även jag.
Men jag priar den defensivt.
Sen tar jag en forwards.
Och sist en offensiv back.

Jag har noll koll på pengen som är kvar. Men om 3 till ska in så hade jag lagt 50 % på tung fysisk back (helst en ”lagligare” version av Rahimi men absolut en Ahnelöv också) 30 % på fysisk forward och 20 % på en offensiv back. Detta förutsätter dock att peng för oh ah kan skakas fram om han dyker upp.
2 skador på våra bästa forwards och 3de linan ser potentiellt dålig ut - det kan inte nonchaleras.
En forward på backplats i PP och en offensiv back kan nonchaleras. Dock har vi inte viktiga 2 backpar PB-backar på papperet ännu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Ja det blir som sagt intressant o se vad Alcén & Co prioriterar bakåt.
Jag kan tänka mig att många härinne även är tudelade. Pengarna till offensiv spetsback
eller defensiv backklippa är den stora frågan.
Synd man inte kan göra ”polls/röstningar” här på forumet!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Malken: Ja min egen analys är att av de tre namnen är Conny den som får min röst.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: När man röstade mellan Engwall och Kangas kände jag att de var två seriösa kandidater, nu känner jag att Conny är den enda seriösa kandidaten. Det borde vara ett enkelt val för alla. Tror det viktiga här är att få till ett bra valdeltagande bland medlemmarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: "Synd man inte kan göra ”polls/röstningar” här på forumet!"

Man får tänka lite utanför boxen. På länken nedan kan ni rösta vad ni helst ser att pengarna går till.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SuneMangs: Vanliga användare kan inte skapa omröstningar på HS, men vi moderatorer kan göra det. Så jag skapade den nu (omformulerade frågan lite pga teckenbegränsningar).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Kan man få välja bägge alternativen? 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Går den också göra exklusiv för Brynäsare på HS?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kinnvall Bertilsson
Leduc Lindstein
Ahnelöv Johanesson

Ser brynäs backsida ut så här när säsongen börjar känner jag mig väldigt nöjd med backsidan, vad tycker ni?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag hoppas du har rätt. Men på FB rasar det hetsiga debatter för Camilla, det var inte snyggt att se. Sen ska så klart dessa människor ta sig för och rösta också men känslan är att det är folk som är avståndstuffa och inte är medlemmar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: det är i synnerhet två personer som startar dessa debatter. 😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: Säkert är några medlemmar, hon har ju trots allt blivit nominerad av en medlem, men svårt att avgöra om stödet utgörs av ett fåtal högljudda personer eller om många ämnar att rösta på henne. Det känns verkligen som att den här väldigt splittrande debatten är det sista som Brynäs behöver just nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: "Kinnvall Bertilsson
Leduc Lindstein
Ahnelöv Johanesson

Ser brynäs backsida ut så här när säsongen börjar känner jag mig väldigt nöjd med backsidan, vad tycker ni?"

Du glömmer Larsen, var ska han in i din uppställning?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag läste en intervju med Westman i GD..jag tycker hon verkar orädd och ha klart för sig vad hon vill gör och hon verkar inte rädd för att göra sig obekväm.

Tilläggas ska att jag hör till vänsterblocket rent politiskt!
Ni som inte har läst den tycker jag ska göra det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Herre P: Orädd kanske, men också väldigt naiv och populistisk i sin syn på enkla lösningar för att locka röster. Nej tack!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Herre P: Alla hennes uttalande om vad hon vill göra följs upp med ett "jag har ingen insyn". Märkligt för mig att veta vad en vill göra utan att ha full insyn. Sen undrar jag om Svedman blir kvar om hon skulle vinna. Hon verkar även vilja sköta hans arbete.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Molla: Ett stort problem är att hon inte ingår i ett "styrelsepaket". Så vitt jag kan se finns det inga förslag på nya styrelseledarmöter som skulle ingå i hennes team.

Ett annat problem är att hon, baserat på intervjuerna, inte verkar förstå skillnaden mellan ordförande och klubbdirektör. En jobbar operativt, en gör det inte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Herre P: Kan också rekommendera Erik Karlssons krönika om den intervjun. Delar det han säger till hundra procent, det vore horribelt om hon blev vår nästa ordförande.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: För övrigt känns Patrik Sjölund som en viktigt och bra tillskott i styrelsen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Riktigt skrämmande då hon faktiskt suttit i styrelsen tidigare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: oj förlåt han glömde jag då får han spela med johanesson

Kinnvall bertilsson
Leduc lindstein
Larsen Johanesson
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: har hellre larsen än ahnelöv
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Länkar även till denna krönika gällande ordförandenomineringarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: var har du hört om leduc och larsen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Metalman: larsen är ju redan i brynäs och leduc hoppas jag på men vet inte om han är aktuell
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912:
Rödin-Larsson-Scott
Kopacka-Vesel-Kelleher
Robertsson-Ölund-Tärnström
Kvist-Blomman-Nordh
Ohlsson

Bertilsson-Lindstein
Leduc-Kinnvall
Larsen-Ahnelöv
Johannesson

Då stänger vi för i sommar :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
willyyoung : ja det gör vi, riktigt bra lag brynäs kommer få om Robertsson, leduc, ahnelöv kommer in👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: "ja det gör vi, riktigt bra lag brynäs kommer få om Robertsson, leduc, ahnelöv kommer in"

Har sett Robertsson sen han var pojkspelare. Blir han Brynäsare så kommer han ha bäst skott i laget. Får han dessutom bra omgivning och självförtroendet är på topp. Då kommer han högt i lagets interna skytteliga. Dock skadefylld säsong sist. Gästspelade i hockeyettan hos Piteå bl a. Förlorad plats i J20 landslaget. Men han stäppar nog upp igen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: ok ja får robertsson vara skadefri kan han bli riktigt bra i brynäs om han kommer såklart
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ett minusresultat på ca 700000!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Robertsson vem?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Conosk: Simon robertsson, Bert robertssons son
Kommentera

Sv: A propósito de nada
puffe: Hörde intervju med MoDos VD idag, 6,5 miljoner går från uppflyttat lag till nedflyttat.

Färjestad och de andra gnidarna gillar inte solidaritet
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Hur kan man ha så dålig koll på budgeten och ekonomin så en dagen har man minus 30 Mille sen 700 000. Så sjukt stora svängningar har dem inte under en säsong om man inte hade budgerat 30 Mille på spets som sportchefen inte hittade någonstans.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Bra intervju! Kan rekommendera alla att lyssna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dabif: Minus 30??? Har du lyssnat på intervjun?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dabif: Kanske måste dit en SD-dam för att rensa upp och få nån ordning?
Tillhör den röda sidan om nån skulle undra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dabif:
Tyvärr missbedömdes HVs chanser att lyfta i tabellen efter den snabbrenovering de genomförde. Vem kunde tro att de skulle ta sig förbi i tabellen? Men det blev ett förbättrat resultat från ca - 7 MSEK till -700.000 bla pga matcherna mot Malmö.
Men det kostade SHL-platsen.

Det är kul i HA.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
cog: Jag tycker att Svedman är rätt man på rätt plats 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Kan elstöd
ha hjälpt därtill?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Det nämndes i ett tidigare möte att det var oklart hur föreningar skulle kunna tillgodogöra sig det. Men det kan vara rätt stora summor vilket säkert kan ha förbättrat resultatet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
UbbeNils: Jag bryr mig inte vilken politisk åskådning folk har men jag gillar om folk gör ett bra jobb. Om SD-damen skulle klara det eller inte kan jag tyvärr inte bedöma.
Kommentera

« · 2547301 · »