1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742515 inlägg · 7967 ämnen
« · 2578398 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{10299}: Ja jag tycker han haft ett par mediokra säsonger. 19/20 är ett tag sen.

hockey_21: Minska SHL till 10 lag så blir kvaliteten bättre både i SHL och HA. 👍

hockey_21: Om DIF tar in en spetsforward och en till back så tror jag ändå på dom mer än Röven. Men just nu är dom lite för trubbiga. Juniorerna bidrog med en kreativitet som dom nu saknar.

KalleTeodor: Kommer bli en spännande final i vår mellan er och löven, alla andra lag känns för dåliga för att utmana.

{8225}: fantastiskt och se löventrollen vara här och trolla precis som de gjorde mot oss. Brynäsarna högg direkt o visade ingen pardon. Cut ' em out! 💥

KalleTeodor: Bara en sak som gäller, vinn serien, oavsett hur fult snyggt det sker.

Att få spela ut huvudmotståndarna mot varann i semi är ingen dum idé

En skitmatch men skönt med en vinst och härligt för Rödin att få dominera när det är hans kväll.
Förresten, det där med ödmjukhet inför att spela i allsvenskan som det tjatats om, gäller det även supporters?

spolaisen: ligger efter jämnt

Också kul att man i absurdum ställer Lindbäck i kassen för att inte skapa haveriet med målvaktsfrågan från förra året. Förväntar mig att se Clara i buren nästa match. Lindbäck kommer aldrig ta oss tillbaka till SHL

Stefan R 63:

kanske svårare för en målvakt, när det spelas raggar- hawaiihockey..

kommentatorn menar att limpan inte hinner med i sidledsförflyttningarna,
jag tror han inte ser hur pucken spelas över från den ena cirkeln till den andra på 4-4 målet...han ligger skäret efter på grund av dålig blick för spelet..

Danne66: Han sämsta säsong hade 29 poäng.. Hur fan är det dåligt? har du glömt hur bra han var 19/20 och 21/22?

SuneMangs: Så är det! Måste vara jävligt skönt för Rödda efter ett par riktigt mediokra säsonger.

SuneMangs: 5/40 ✅️

SuneMangs: Han var dominant idag, känns som att kunde gjort 2-3 mål ytterligare med lite skärpa.

SuneMangs: 2 målisar och 2 backar behövs men låt någon med erfarenhet att ta hand om värvningen 😂

{10299}: Rödda har verkligen inlett säsongen strålande. Han är även uppe i 5 mål på 4 matcher. Fortsätter han i den här takten är dom där omtalade 40 målen inte långt borta ;)

SuneMangs: P.S Rödin har 9 poäng på 4 matcher.

Peja, städa upp här. Herregud.

Kenttäcam: Vi får se hur det ser ut framåt vårkanten. Vi kommer inte ge oss utan en fajt. Bägge lagen är usla bakåt, bra framåt men ni har en bättre målvakt. Än så länge. Får se vad Alcén hittar på framåt jul om Limpan fortsätter såhär.

Brynäsgubbe: ”Karlskoga på onsdag, de har 0 poäng, 5 raka förluster... Ska vi ge poäng till dom också? Brynäs betedde sig som ett bottenlag ikväll.”

Tvärtom. Vi är usla. Men ett bottenlag vinner inte en sån här match, topplag gör.
Jag är medveten om frustrationen och är precis lika besviken som många här inne, men det gäller också att se nyktert på saken.
Vi har 4 vinster av 4 möjliga. Idag stämmer inte spelet för fem öre, men trots det går vi vinnande ur striden.
Säsongen är lång och fler bottennapp kommer att komma, men det gäller att plocka poäng även på de sämre dagarna!
Gör om gör rätt Brynäs, men trots allt ett topplagsbeteende att vinna en match som denna.
Trevlig lördag på er Brynäsvänner!

{10299}: Ja precis, och de är nog det ledningen kommer att säga. Fast jag kan tycka att dom borde klara av det ändå. Det har ju visat sig i några tidigare matcher att det är för lätt att göra mål på Brynäs. Det måste åtgärdas omgående om vi ska ha en möjlighet att spela i SHL nästa säsong.

Kan vi få han avstängd snälla?

SuneMangs: i år tar vi endå steget upp, precis som starka hv-blå!

Kenttäcam: Det är bara en tidsfråga. Det har det alltid varit.

SuneMangs: i dont tink så

Svensson_62: Jag tippade 7-2

Zappaholic: jag vet att det bara är omgång 4 osv men alla som har spelat lagidrott vet att när laget spelar knackigt så måste mv steppa upp o rädda laget...ett försvarsspel bygger på en trygg mv...Här har limpan chans på lite revansch om o om igen...O tar de inte...även om det vara är i omg 4 så är han tyvärr vårt svagaste kort just nu...

Kenttäcam: Per Kenttä, snart sportchef i en klubb närmre Haparanda som spelar i högstaligan. Luleå tror jag dom heter.

Tror faktiskt vi tappade poäng idag för att laget inte var varmt. Fanns ju inget flow. Inte så konstigt kanske när de inte spelat på 8 dagar!!!

Honken72: Ogillar detta med en veckas vila i början av säsongen, bli kall och tappa matchglödet.

rafalski: Säsongen är lång, o det här är bara en match i mängden. Men Västervik såg jag möta TAIF (Tranås AIF) för inte så länge sen.
Det känns som ett skämt att tappa poäng.
Får hoppas våra tränare tar en rejäl funderare över vad som gick fel, o att Scott o Larsson får fart på spelet.

Klåparna: Sorry. Blandade ihop er för att ni är så få.

Peja: Eller hur. Det är för mig ett under att Löven har misslyckats med att ta klivet upp från den här blåbärsligan, trots att man haft 23 år och lika många försök på sig.

Kenttäcam: VI ligger 4a i maratontabellen. Vart ligger ni? :) Uppsala > Umeå förresten.

Peja: och ni tog steget ner 🤣

Kenttäcam: Grattis till sm-guldet 1987.

SuneMangs: Nja, jag vill nog påstå att vi har 2 vinster och 2 oavgjorda med övertidsvinst och tappade poäng på 4 matcher. Inte så speciellt imponerande direkt..

Lindbäck tänker på egen hand göra denna säsong spännande iallafall…

{10299}: Finns alltid några Löven-fans som häcklar andra allsvenska lags supportrar medan deras egna klubb aldrig verka lyckas ta steget upp.

Brynäsgubbe: Japp, risken är ju rätt stor. Det pratas ju mycken nu om att det går dåligt för Oskarshamn i SHL, klart som fan att de gör det nu när dom inte kan hämta hem poäng från Brynäs.

Kenttäcam: Tror du att jag är nöjd din jävel? Ni är ju en liten och sämre klubb.. Måste bli ledset att behöva få skit av Skellefteå supportrar hela tiden..

Klåparna: Varför är du här och pratar skit? Vi kommer att ligga förre er i tabellen och ni har 1 sm guld..

Klåparna:👏🙌

Klåparna: Hur många poäng tog ni mot almtuna igår?🫡

Karlskoga på onsdag, de har 0 poäng, 5 raka förluster... Ska vi ge poäng till dom också? Brynäs betedde sig som ett bottenlag ikväll.

Av alla matcher hittills trodde jag det skulle vara den här vi kunde spela ut lite grann.

JonteD: Är vår gode JonteD inne här och ironiserar? Det är givetvis skämmigt att tappa 1 poäng mot Västervik på hemmaplan. Kanske var det Löven som lärde upp VVIK efter 12-1 i målskillnad.

Spela clara i några matcher, så vi kan få höra vad folk här inne tycker om honom sen🤪

Blå grottan: Ok, tack för svaret!

Honken72: Scott bör ta Indrasis plats på onsdag. Domarnivån är allt annat än bra i HA men det måste laget klara av. Dags att lufta Clara på onsdag.

Lindbäck måste väck omedelbart!

« · 2578398 · »