1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742412 inlägg · 7967 ämnen
« · 2578499 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Rahimi fick alltså 3 matcher för det här.

{5647}: När Johan Larsson blev huvudtacklad av Grewe så erkände han själv att han borde ha varit vaken och beredd på en tackling.
Ingen åtgärd öht från nån nämnd där.

Här ser det väl i princip likadant ut: västervikaren sover och tittar ner i isen när Johan kommer och mer eller mindra trycker undan sin motståndare och är mer fokuserad på att sno åt sig pucken än att ge denne en "propp" sas.

Nu blev det iofs "bara" 2 matcher men det ger kanske ändå en fingervisning om att man ser relativt lindrigt på förseelsen.

DoNaka: "för Brynäs försvar har faktiskt inte varit helt uruselt hittills,"

Nä, det såg jättebra ut både vid tvåan och fyran igår.

Två västervikare får stå helt soprena och omarkerade framför kassen vid tvåan och den ene kan raka in målvaktsreturen i öppen kasse efter att Limpan räddat vinkelskottet och inte hunnit tillbaka på nån hundradels sekund.

Nr 22 släpper sin markering på målskytten vid fyran och stjälper mer än han hjälper när han omotiverat kliver in framför målet för att "hjälpa" en kollega som redan har markering på sin gubbe.

Peja: Det sjuka med de tre förväntade topplagen är att alla har unga orutinerade andramålvakter. Melker hos Löven är ännu yngre och mer oprövade än Clara, medan DIFs förvisso är äldre men har inte heller rutin.
Alla tre lagens forum skriver samma sak. Vi måste värva innan slutspelet. Det kan bli en rejäl huggsexa och väldigt dyrt i sådana fall.

Angående skalning. Christian Folin lyckades skalla Sam Vigneault när han skulle tackla honom, så Sam fick en hjärnskakning. Varken utvisning eller avstängning där:/

Makita: Två matchers avstängning för JL.

Huge: Håller med om att fyran inte är någon tavla men på trean ser det mycket märkligt ut.
Sedan hade han nog som Peja var lite inne på fått problem att ta någon av målen även om inte kommit ur position.
Dock med förra säsongen i minne och nuvarande räddningsprocent så ger inte dessa utflykter ett förtroende ingivande intryck.
Det är fortfarande ett stort frågetecken kring Lindbäcks nivå ska vi gå upp till SHL så krävs det en målvakt som räddar oss när spelet inte fungerar.
Dock behöver hela Brynäs defensiv skärpas till under säsongen om vi ska gå upp det kommer inte att hålla att släppa in tre mål per match.

Jugge: Ja, förutom tvåan där jag tror att han är självkritisk så tror jag att han var nöjd med sin insats vid övriga mål.
Inte mkt att göra, du kanske borde fråga uteförsvaret om DOM är nöjda och om insatsen i allmänhet från utespelarna gav oss chansen att vinna matchen?

Alltså angående snacket om Lindbäck. Man kan ju skylla på det ena och det andra i all evighet. Men en målvakts jobb är att stoppa puckar, lätta som svåra. Finns ju en anledning till varför tex Lindbom eller storstjärnor som Quick, Lundqvist eller Price är så bra som dom är. Dom stoppar både lätta och svåra puckar. Jag är helt övertygad om att Lindbom släppt in max 2 av de puckar som gick in igår. En bra målvakt stoppar även puckar vid skymning ibland, Lindbäck stoppar bara enkla puckar och inte ens dom alla gånger. Lindbäck måste steppa upp, 88.7% efter 4 matcher är för klent, för Brynäs försvar har faktiskt inte varit helt uruselt hittills, tycker man ska kunna kräva minst 91% hittills av Lindbäck. Piece.

Huge: Att du skyddar allt som rör Brynäs in i absurdum är sen gammalt…

Om vi vänder på det då, tror du Limpan är nöjd med sin egen insats och känner att han gav grabbarna chansen att vinna matchen (vid full tid)?

Ove Myling: Nä, Limpan ska förstås lastas för alla mål vi släpper in, enligt dig.
Om det är den dagisnivån på debatterna och argumentationerna som du vill syssla med så får du väl göra det.

Peja: Håller inte alls med.
Vid trean går han ju ner i butterfly som alla målvakter gör vid sidledsförflyttningar när dom försöker täcka så mkt som möjligt vid ett skott från sidan.
En sidledsförflyttning i butterflyställning kräver ju per definition att han då måste glida på benskydden, vilket gör det svårt att lägga på en tvärnit för att få stopp så att man inte glider för långt och ur vinkel.

Vid fyran står han initialt på målområdeslinjen när han är skymd.
När en målvakt i det läget kan förvänta sig ett skott från så är det väl hans prio ett at fokuserar på just skytten och ett ev skott. Sen får uteförsvararna fokusera på att ta hand om ett ev pass i sidled.
Kan hålla med om att han hade kunnt hinna över lite snabbar om han stått lite längre in i målet, men då hade han samtidigt inte kunnat täcka lika nät som han gör om han befinner sig längre ut och försöker hinna över.

Vi har olika åsikter och kommer nog inte så mkt längre, men att kalla hans agerand för att "vara ute och cykla" känns vare sig seriöst eller kunnigt.

Peja: om inte Limpan steppar upp så måste vi ha in en förste mv...O limpan får ta hand om andra spaden..Min förening Brynäs är inget förening där vi ska tycka synd om en äldre spelare som ev inte har det i sig länge..BRYNÄS som förening är för viktiga för mig om vi ska tillbaka i SHL

Huge: ”Limpan ska ha kritik när han gör nåt dåligt, inte när han släpper in mål som han inte kan lastas för.”

Ja, då ska han väl aldrig ha negativ kritik, för han kan väl inte lastas för något mål han släppt in i brynäströjan enligt dig.

Vem avgör vilka mål han ska lastas för? Är det du som är enväldig domare för det med ditt tränade hockeyöga? Eller är det något som kan avläsas på text-tv.

När en enad journalistkår dömde ut Lindbäck och han grodor har jag inte sett dig en enda gång hålla med dom om att Lindbäck ska ”ha kritik” eller kunna ”lastas” för mål.

Ange gärna vilka mål den här säsongen som du tycker att Lindbäck kan lastas för?

Erat: Min syn på målvaktssidan är ändå oförändrad. Om inte Clara visar framfötterna första halvan av säsongen så måste man ha in en till målvakt som kan stå i slutspelet. Man måste ha två målvakter som kan stå, jag tvivlar inte på att lag som Djurgården och Björklöven kommer att köra över målvakter under slutspelet. Såvida Clara inte överraskar rejält innan jul har jag väldigt svårt att se Brynäs skulle våga gå in i slutspelet med en 18-åring som en av två målvakter.

Peja: Jag har suttit länge i lindbäck-båten, men den börjar sippra in vatten nu...

{10381}: Som nån redan är inne på: svårt att se om det tar huvud mot huvud, axel mot huvud eller om det sker samtidigt sas.
På våra tillgängliga bilder så ser det iaf ut som att det tar hjälm mot hjälm, där JL oturligt och oavsiktligt råkar "skalla" motståndaren på dennes högra hjälmsida,
Oavsett så är det ju inget fult eller avsiktligt, ren och skär otur.
Nu minns jag inte men Grewes tackling på JL blev väl inte ens anmäld, trots att den isf är minst lika "ful" som den här.

Otroligt tråkigt att det inte verkar fungera för Limpan. Om han fortsätter såhär att blanda och ge fram till jul tycker jag man borde leta efter en ersättare. Kanske lite tidigt att prata om ersättare och namn som är lediga, men Kasimir Kaskisuo som tillbringade sina 2 senaste år i Leksand är fortfarande ledig. Gjorde det bra i Leksand första året men gjorde ett sämre andra år pågrund av brist på speltid och självförtroende tack vare att Armalis helt enkelt var bättre och tog över första spaden

Huge: "Vid trean kommer dom i princip 3 mot 2. Puckföraren droppar till släpande, som i sin tur passar tillbaka. Det läser Limpan och rör sig åt vänster för att täcka slagskottet som också kommer från dålig vinkel.
Han räddar skottet men pucken styrs dirket ner på målskyttens klubblad, så hur fan menar du att Limpan i det läget borde ha hunnit tillbaka för att rädda, när allt sker på några hundradels sekunder?"

Lindbäck gör en sidledsförflyttning och räddar ett skott, men får inte stopp i förflyttningen och fortsätter därför sidledsförflyttningen alldeles för långt. Därför blir det helt öppet mål på returen. Det är ett uppenbart tekniskt misstag av Lindbäck som gör att målet lämnas helt öppet. Det kanske ändå hade blivit mål på returen, men om Lindbäck hade täckt någonting av målet hade det också funnits en möjlighet att han fått pucken på sig.

Vid 4-4-målet hamnar han också fel i positioneringen. Han hamnar så pass fel att han är utanför målgården när målskytten skjuter. Om han hade varit längre in hade rörelsen till andra sidan varit kortare och därmed enklare att göra. När ett lag blir tillbakatryckta i boxplay ska inte målvakten sväva runt utanför målgården, på grund av att han gör det kan Västervik göra mål enkelt.

Peja: Bra analys av matchen, även om jag är rätt säker på att en sån här match så pass tidigt i serien inte har nån större inverkan på intresset hos ev kommande supportrar, både gamla och nya sas.
Vi var väl mer eller mindre överlägsna när spelarna fokuserade och inte slarvade.
Ex under JL:s femma så stängde vi ju ner dom helt och hållet, det fokus man visade där kommer vi förstås att få se mkt mer av under matcherna, vartefter man blir mer synkade och får mer erfarenhet av att spela i den här ligan.

JohnnyBotox: Sluta med dravlet om att skydda nån målvakt.
Och hur kan du med en hyfsat nyanserad och objektiv bedömning påstå att Limpan är ute och cyklar vid deras trea och fyra?.

Vid trean kommer dom i princip 3 mot 2. Puckföraren droppar till släpande, som i sin tur passar tillbaka. Det läser Limpan och rör sig åt vänster för att täcka slagskottet som också kommer från dålig vinkel.
Han räddar skottet men pucken styrs dirket ner på målskyttens klubblad, så hur fan menar du att Limpan i det läget borde ha hunnit tillbaka för att rädda, när allt sker på några hundradels sekunder?

Vid fyran är han skymd av en en motståndare mitt framför sig när puckföraren får ett sidledspass och avancerar för ett ev avslut. Han försöker se och avgöra vad puckföraren i det läget ska göra: skjuta själv eller passa pucken.
När han försöker att se vad puckföraren ska göra så slår denne i samma sekvens pucken rakt igenon boxen till en sopren målskytt.
Omöjligt för Limpan att hinna äver och rädda målskottet även där.
Där är det ju vår nr 22 som totalt går bort sig och helt omotiverat kliver in för att försöka markera en redan markerad motståndare.
Hade han istället hållit sin position så hade målskytten inte ens kunnat komma till skott, som jag ser det.

Limpan ska ha kritik när han gör nåt dåligt, inte när han släpper in mål som han inte kan lastas för.

Tigerhjärta: Grattis till vinsterna! Ses nästa säsong i SHL.

Tigerhjärta: Du har rätt, men jag tycker ändå det är beklagligt att man redan nu gör en så kass insats på hemmaplan. Det kan mycket väl ha varit sista gången den här säsongen som man kom över 6000 i en hemmamatch mot något av "skitlagen". Du tappar nog en del marginalåskådare efter såna här insatser, tyvärr.

Sen får vi hoppas att supportrar till Djurgården, Västerås, Södertälje etc tar sig till arenan och bidrar till att skapa inramning i de matcherna, så som AIK:arna gjorde i premiären. I motsats till typ Västervik har de trots allt en ganska stor supporterskara.

Publikintäkterna har alltid varit viktiga, men de är ännu viktigare i HA än i SHL, eftersom de står för en större del av den totala intäktskakan när TV-intäkterna är betydligt mindre.

SuneMangs: I det stora hela var fördelningen av PP:n helt orimlig sett till händelserna på isen. Då menar jag alla händelser sammantaget. Det släpptes massvis på deras spelare och togs på precis allt på Brynässpelarna. Kellehers utvisning var direkt felaktig och gav Västervik en fribiljett in i matchen.

Nu var Västervik visserligen extremt dåliga i powerplay, men all denna tid i boxplay gjorde det mycket svårare för Brynäs att få igång sitt spel. Trots 4 mål på 3 perioder gjorda och massvis med tid i boxplay missade Brynäs faktiskt flera jättelägen. Det hade blivit betydligt fler än 4 mål framåt om man fått spela mer 5 mot 5.

bradberry:
Frågetecken på målvaktssidan igen.
Tur att vi har ett meriterat advisory board.

Huge: Ja tänk vad besvärligt Nybro har haft det med anpassningen till en helt ny och okänd liga.
Att man kan ha otur någon enstaka match som målvakt det köper jag men nu verkar just våran målvakt vara verkligen otursförföljd både denna säsong och den förra.
Att efter fyra spelade matcher ha svaga 88.7 i räddningsprocent det är inte godkänt och den räddningsprocenten tar oss inte tillbaka till SHL.
Hade nu Lindbäck varit bra förra säsongen och nu råkat få en liten dålig start hade det varit en sak då hade det inte funnits någon anledning till oro.

Men nu ser jag inte mycket i hans spel som tyder på att han kan komma upp till den nivån han har varit på.
Sedan detta snurrande bakom mål och vara delaktig i spelet det ställer oftare till det än gör någon nytta.
Det är tråkigt att SC Alcen återigen ser ut att ha klantat sig vad gäller målvakten i lagbygget.
Hade varit trevligare att kunnat satsa på spetskvalitet på backsidan och Forwardsidan inför slutspelet istället för att återigen börja leta efter en målvakt.

SuneMangs: Oj, hade missat det!

Brynäsgubbe: ”Ja, Brynäs har vunnit. Ja, det är bra. Men vi har också tappat 4-1 mot Västerås och 3-1 mot Västervik. Även det på dessa fyra matcher. Är det inte värt att diskutera?”

Givetvis värt att diskutera, men det är inte vad som sker. Det görs domedagsprofetior med 4 segrar i ryggen, vitt skilda saker.
Serielunken handlar inte om att spela bländande ishockey i omgång 4, det handlar om att plocka poäng.
Vi ska vara som bäst i omgång 52 + slutspel, 48 omgångar framåt. Spelet kommer blanda och ge. Förra matchen slog vi Mora med 7-1 som därefter nollade två av våra toppkonkurrenter.
Allt är inte perfekt, långt ifrån. Men nivån här inne är emellanåt helt uppåt väggarna i jämförelse med hur verkligheten ser ut.
”Losermentalitet” är ett återkommande begrepp i denna bok. Denna losermentalitet har aldrig varit mer påtaglig än när skribenter här inne lägger sig ner och gråter vid minsta möjliga poängtapp.
Vänj er!
Vi kommer inte vinna alla matcher, vi kommer torska mot skitlag, vi kommer inte spela klockren hockey alla matcher, det kommer vara tufft, men thats hockey!

{10381}: På den här länken ser man tydligt. Jag tycker det ser ut som att han helt missar tacklingen och träffar hjälm mot hjälm, men axeln är svår att se om det är en eventuell träff. Otroligt att domarna kunde se det med den här vinkeln.

Varken Oskar Lindblom eller Jesper Boqvist tar plats i sitt respektive NHL lag, dags att komma hem till nästa år…? Båda har utgående kontrakt. Bra åldrar!

Huge: Men träffar han inte med den höjda axeln eller ?? Blir i så fall också en avstängning 🤔

nittontolv: Knappast. Har det lämnats till nämnden lär det bli 3-4 matcher.

nittontolv: Han är anmäld till difiplinnämnden... Bara räkna med typ 5 matcher eller något sånt sjukt.

Tror vi att Larsson klarar sig från avstängning?

Blå grottan: Det kanske mig du menar som en del av gnällgänget. Då får jag ta det isåfall!
Skillnaden mot förra hösten när fler av oss blev oroliga var ju hotet att hamna långt ner i SHL o hamna i kval, vilket också skedde.
I år är det en transportsträcka fram till ett slutspel..Vi behöver inte va oroliga över något streck neråt.
Men att sätta goda vanor..att inte tappa matcher. Att ha en mv som gör de omöjliga räddningarna redan nu är superviktigt och det förstår alla som har sysslat med lagidrott. Det är psykologi..
Västervik o Västerås går stärkta av att hämtat upp flera måls underläge .medans laget som tappar Oj ska vi tappa nu igen!
Vi har nu spelat ett antal matcher ..träning o 4 tävling och jag tycker inte det är stabilt...men det kanske kommer o jag tror mer på Gälla än Manner...

Huge: ojoj, stackars Carl Lindbom när har börjar få vinkelskott mot sig, pucken börjar styras på klubbor och så vidare.

Jag kan tycka att det är hedervärt att skydda Lindbäck och försöka nyansera. Men återigen, att säga att det inte är något för honom att göra på något av målen är naivt. 1:an inget att göra åt och möjligen 2:an lite väl märklig styrning men han är helt ute och cyklar på 3-3 och 4-4.

Huge: Menar du allvar? Limpan är ju betänkligt ute å fladdrar vid flera tillfällen. Han gör en svag match… Är det tredje målet som han räddar och glider ur målet så att 100% av målet är öppet vid returen…? Ser ju nästan löjligt ut… Nä Limpan har börjat säsongen skakigt tyvärr sen är det delvis förståeligt då karaktären på matcherna har gjort det svårt. Från att stå kall till att bli pepprad i en handvändning. Sen är allsvenskan svårare oxå. Skott kommer från alla håll och strukturen som gör att man kan läsa spelet finns inte riktigt där…

Men ska vi greja det här så måste han spela upp sig. Han har fortfarande gott om tid på sig att göra det.

Brynäs start är väl ok men inte mer. Betänk att vi haft 3 av 4 på hemmaplan… Att ta två poäng mot Västervik hemma är ju inget man firar direkt. Helt klart en förlorad poäng…

Stefan R 63: Ja jag tycker också att Lindbäck ska upp över 90%. Håller han en sån nivå under serie och slutspel så spelar vi allsvensk final.

Tycker inte riktigt att vi anpassat oss till spelet i HA än. Visst, vi har fyra segrar, men spelet knackar betänkligt när vi har en ledning på några mål. Laget uppträder lite ängsligt och ger över initiativet till motståndarna. Finns inte så mycket vinnarkultur i laget och det betyder mer än man tror.

Nu tror jag att detta är något vi kommer komma tillrätta med, i och med att vi vinner mycket matcher. Serien är lång, jag tror att Gällstedt har en hel del tålamod och låter processen ta tid.

Det är förståeligt att en del fans redan nu börjar tvivla. Det ligger i sakens natur med tanke på hur laget spelat under stor del av 2000-talet.

Till sist blev det även lite komiskt att se hur domarna åkte och letade utvisningar igår. Tveksamt matchstraff, tveksamma tvåor och som vanligt ganska så inkonsekventa i sina bedömningar.

Huge: Det är en svag insats överlag, det måste du väl erkänna. Kinvall sa det ju själv.

Men - Brynäs är överlägsna Västervik egentligen, det håller jag med om. Och jag tycker att gnällgänget ska lugna ner sig lite. Mitt tips är att Brynäs, DIF och Löven gör upp om detta. Faktum är att jag håller Brynäs som knappa favoriter av dessa tre.

Målvaktsfrågan är dock problematisk, det tycker även jag.

Huge: Jag håller med. Ingen bör ifrågasätta vår 1:e slips med sina ramstarka 88,7% i räddningar.
Nuff said!

Huge: hur du kan säga att vi är överlägsna är väldigt märklig nonchalant uppspel som fastnar ...Första perioden...slarv..hafsigt spel..Västervik farligare lägen än oss...sen en 5 a som.vi gör det bra i o vi avslutar bättre..MEN vad jag vill säga är OM du hade läst ordentligt är att det är i såna här lägen en mv ska rädda laget..när vi spelar dåligt osv...Limpan gjorde det någon enstaka gång förra året
Du sa redan förra året när vi påpekade under hösten att detta håller inte..då var vi skrikande bäbisar.. Osv...
Jag säger det nu precis som förra året att Limpan måste upp o över 91 % under grundserien. .o sen höja o rädda oss i matcher i slutspelet...

Huge: Bra för Limpan självförtroende att han åtminstone har en hängiven supporter i dig.

Stefan R 63: Inte ett enda av deras mål kan Lindbäck lastas för.
Totalskymd på ettan.
Tvåan styrs på Kellehers klubbskaft.
Trean ett vinkelskott som räddas vid stolpen men pucken styrs rakt ut på målskyttens klubblad och slås in i öppet mål.
Vid fyran stirrar nr 22 på puck och försöker ”hjälpa” till framför målvakten istf att hålla sin position i boxen och markera målskytten, som ostörd får öppet mål när Limpan försöker hinna över för att rädda.
Möjligtvis att han borde ha tagit tvåan, om den inte styrs. Oavsett så ser skottet ut att vara lite av en halvträff som isf kan ha ställt honom.

Vi är helt överlägsna rent spelmässigt men en mix av slarv, svängdörrshockey, oflyt och ineffektivitet gör att vi mer eller mindre ger bort 1 poäng.
Att så många grinar och tror att allting borde sitta efter 4 matcher och i en för många ny och okänd liga, är väl det man som vanligt mest skrattar åt…

Bad_Brett: Jag ser bara en oturlig krock som ser ut att ta huvud mot huvud, där Larsson fokuserar på puck och samtidigt, på väg in i situationen råkar träffa med frontdelen av SIN hjälm mot sidan på motståndarens hjälm?
Nä, tror inte det blir nåt mer straff än det som redan delats ut.

{10299}: Skulle gissa på 3-4 matcher. Den är inte våldsam på något sätt, men den sitter klockrent i huvudet i ett läge där han inte behöver sätta in en sådan kyss för att separera spelare och puck.

Insåg just att Bertilsson fick 4+3 för sitt överfall mot icke-tacklingsbar spelare - och Brynäs överklagade för att de tyckte straffet var för hårt. Den "tacklingen" är förmodligen det fulaste jag någonsin har sett i svensk ishockey. Snacka om att tiderna förändras.

Nåväl, Sveningsson blev avstängd i sex matcher för en tackling mot Emil Andrae som inte ens träffade. Får Larsson tre matcher kommer han billigt undan med dagens bedömningar skulle jag vilja påstå.

Modo verkar f.ö gått och fått sig en vinnarkultur. Eller går de fortfarande på energin av att vara tillbaka? Piskade Frölunda idag och ligger 3a.

Jag tror de har kommit tillbaka till SHL på "rätt" sätt. Det tråkiga men kanske nödvändiga sättet för klubbar utan identitet och dålig självbild. De har fått genomlida ett antal år i HA men har under den tiden byggt upp en vinnarkultur där föreningen fått lära sig vad som krävs för att vara ett vinnande lag igen. Fått in lite positiva känslor och lärt sig vad en acceptabel lägstanivå är.

Se på HV. De var tillbaka året efter de åkte ur men något verkar fortfarande ruttet. Ångesten kanske är kvar från året de åkte ur? Ett bra år i HA kanske inte kan rädda en förening på lång sikt.

Matchen idag tycker jag visar att Brynäs fortfarande har stora, stora problem. De anpassar sig efter motståndet, sänker farten och begår rent amatörmässiga misstag. Sett till spelarna lagen emellan är det genant att tappa poäng mot dem.

Tråkigt nog tror jag Brynäs måste göra samma resa som Modo. Behöver bara se highlights från deras match idag för att se hur frånåkta Brynäs blivit.

Anders Berg:
Jag tycker ändå att mycket ser bättre ut i år. De spelare som stannat är ju ändå de som levererat med undantag för Lindbäck som fortfarande är tveksam som förstemålvakt i ett serievinnande lag. Kinnvall, Bertilsson, Rödin har väl varit riktigt bra. Larsson såg ju jättebra ut under försäsong och Kvist gör ju inte bort sig på den här nivån. De andra är ju nya och kan ju inte ha drabbats av nån Brynässjukdom än. Vi har ju vunnit alla matcher och kommer förmodligen leda serien när vi spelat lika många matcher som de andra.

Tycker PP börjar se bättre ut. Boxplay var riktigt bra idag tyckte jag (inget hockeyöga men sett alla hemmamatcher på plats i år). Publiken sluter upp och det verkar finnas en glädje i laget.

Skulle bli mycket förvånad om vi inte är etta eller tvåa när vi summerar säsongen. Sen är ju ett slutspel ovisst men alla lag måste ju kunna ha bättre och sämre perioder i matcher och under säsong.

Målvaktsfrågan blir ju viktig framöver men vi kommer ju vinna de flesta matcher även med Anders i mål så det finns ju åtminstone tid att fundera och eventuellt göra något åt det. Han var väl fyra-femma i ligan inför dagens match och kanske är det där nånstans han slutar när säsongen är slut.

Alltså jag gick in på tv4 hockeys insta och såg Larssons tackling och folk i kommentatorerna är blandade med Brynäsare som säger att det inte är något och att det är en kontakt sport men andra säger att det ska vara en 5-10 matchers avstägning? Är de sarkastiska eller? Eller är det verkligen en sån illa tackling?

Tigerhjärta: Det här argumentet börjar redan bli tröttsamt, jag antar att vi lär höra det en del den här säsongen...

Ja, Brynäs har vunnit. Ja, det är bra. Men vi har också tappat 4-1 mot Västerås och 3-1 mot Västervik. Även det på dessa fyra matcher. Är det inte värt att diskutera?

Anders Berg: Vi har 4 av 4 segrar och du kallar laget trött och mätt.
Dina inlägg, om något, är just precis trötta och mätta…

Jag förstår inte varför jag trodde att något skulle vara annorlunda i gärdesgårdenserien? Samma målvakt och samma trötta och mätta utespelare. Så jäkla sorgligt. Aldrig kan de steppa upp.

« · 2578499 · »