1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742300 inlägg · 7967 ämnen
« · 2579727 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Vänta bara, det blir värre

Ser matchen i efterhand nu. Förstår domargnället...efter typ 10 min har domarna släppt tre utvisningslägen på Karlskoga och tagit en på oss...

Kommer nog njuta av matchen ändå dock =)

Horace76c: Jag tror inte heller det är meningen att denna mycket finstilta regel ska användas så som domarna använde den. Det kändes mest som att de utnyttjade ett kryphål för att kunna behålla beslutet som togs på isen. Som någon annan skrev handlar det nog mycket om prestige.

Det bästa med den här matchen var att Indrasis kom igång, att fjärdelinan fortsätter att leverera och Kinnvalls produktion. Också viktigt att Clara gjorde en klart godkänd debut.

Hade hoppats på mer från Vesel och Kelleher.

Larsson och Rödin på det här så ska det nog bli lite mål framåt.

Var är alla Lövenfans ikväll då? Kanske inte var läge att trolla när man fått smisk av Tingsryd..

Horace76c: Blir intressant med 2 bortafighter nu. Kan vi ta 6p där? hmm.

{9233}:
Bortdömda 3-1 och regeln som motiverade domslutet har väl redan avhandlas, men inte kan det väl vara meningen att regeln ska tillämpas på det sättet?
Ok, om domarn tappar pipan, fastnar eller är utsatt för en holding.... Men bara att man inte blåser kan ju inte vara rätt...

Missade helt situationen med Ölund innan han klev av.

Någon som kan gissa ungefär vilken Skada det kan röra sig om?

En jäkla intressant teori som de diskuterar i Femtefemman (om jag minns rätt) är vid domsluten vid videogranskningar. Teorin är att om domaren innan han åker ut på isen efter granskning knäpper hjälmen så är det ej mål och att om han inte knäpper hjälmen så dömer de mål. En lyssnare har kollat några matcher och det har hittills stämt. Så jag kollade idag och det stämde tamejfan vid samtliga tre beslut…

Någon som hört om detta? Är det en ”hemlig kod” för att signalera för domarkollegor eller sekretariat? Eller är det bara en märklig slump med för liten sampel size..?

{9233}: Vi är Brynäs, vi behöver inte mer spännande än såhär.

Efter att ha sett matchen på plats i erp summerar jag upplevelsen:

1. Indrasis hade en hel del sköna moves. Kul spelare att följa.
2. Nordhs målgest var en klockren sågning av domarna. Vet att Aagard gjort en liknande efter en katastrofal domarinsats 2022.
3. Insett att jag absolut inte saknar domarna i HA. Herregud vilken kass nivå det var idag..

Förhoppningsvis blir det lite mer spännande när ni möter Löven. ;)

Tigerhjärta: Tänkte ta med honom först, men det blir för många namn på listan. Sen tycker jag att han hade behövt kliva fram i andra perren när det såg som värst ut, men han var (liksom hela laget) under isen han också. Men såklart en klar förbättring från tidigare matcher.

Kalla mig galen, men jag är mer rädd för lag som Kalmar, Tingsryd, Östersund och Nybro än vad jag är för Löven, VIK och DIF. I alla fall för stunden.

SuneMangs: förståeligt! Kopacka är legend!

Brynäs är fortfarande trend-vändarna.

Vi vände trenden, att vi brukar vända andras trender🫡

SuneMangs: Bra analys, helt enig!
Vill även lägga till Cukste på +listan. Tyckte han spelare rejält och uppoffrande hela matcher👍

Mora fick ett rejält uppvaknande efter 1-7 i arslet i Gävle. Snacka om att dom vänt på skutan. 5-2 borta mot VVIK idag och Mora är nog HA:s näst bästa lag för stunden.

94,59 %
⭐️

Farsang: "glöm inte Indrasis, han var mer inblandad i spelet idag än dem andra 4 matcherna totalt "

Kom på att jag glömde honom, så jag la till honom ungefär samtidigt som du skrev det där inlägget. Hade en lite för stor man crush på Kopacka när jag skrev inlägget. Ska inte hända igen :)

Blå grottan: Tror det är dags att HA anpassar sig efter Brynäs istället för tvärtom. Har inte sett något som indikerar det motsatta, än. Vi spelar som skit bitvis men vinner stort ändå. Jag älskar att vi är ett topplag, det var längesen.

SuneMangs: Håller med helt och hållet, kolla på Brynäs offensiv efter fem matcher... De andra topplagen bör vara oroliga.

Om vi vinner alla matcher tills nästa vecka så skulle vi nog sannolikt gå upp med 10 poäng eller något i den stilen!

Björklöven torskar, bra för oss.

Brynäsgubbe: Tingsryd vinner mot Björklöven!

Brynäsgubbe: Jyrgårn var usla fram till jul förra året också, det skall vi inte glömma. Men mv sidan och de unga talangerna av i år är klart svagare.
Likaså är Karlskoga en skugga av sitt forna Bofors-jag.

SuneMangs: glöm inte Indrasis, han var mer inblandad i spelet idag än dem andra 4 matcherna totalt 🤩

Primo Victoria!!!

Det har gnällts till förbannelse här inne ikväll, ändå har vi femte raka segern. Kan någon ens minnas senaste gången Brynäs vann fem matcher i rad? Vi är ett vinnarlag i HA och hittar sätt att vinna, även när laget inte kommer upp i nivå. Det är oerhört positivt och något vi ska ta med oss. Just det, vi saknar våra två bästa spelare också och vinner med 7-1 (jag vägrar gå med på domarbesluten idag).

Annat som var bra:
- Kvisten!
- Juniskedjan <3
- Kopacka, matchens gigant.
- Clara, solid debut får man säga.
- Indrasis

Saker som var mindre bra:
- Spelet i andra perioden
- Några PP vi hade, men vi fick ändå utdelning tycker jag.

Saker som var usla:
- Domarnas fingertoppskänsla och spelintelligens
- Domarnas beslutsfattande
- Domarnas förmåga att se förbi prestige vid felbeslut

Djurgården går dåligt, lite oväntat. Ser mer och mer ut som Björklöven blir den största konkurrenten.

FEMTE RAKA!!!!

Finns bara superlativ att säga om dagens match,,
Vi saknar våra bästa spelare ändå så dominerar vi, 6-2
Ruskigt kul att se juniorkedjan sen Clara precis vad han behöver och laget.
🙏🏻❤️

Bra känsla av domarna att ta dubbelutvisning när det är 1 sek kvar

havre: '''Tyvärr'' Det har gått 5 matcher och inte legat under en ända gång! Det är ju väldigt bra!

Kopacka gruffar enbart för publikens skull, vilken jävla ikon asså🤩

En sån spelare lockar folk till matcherna fan’

Fan vad meningslöst att ta en dubbeltvåa med 1 sekund kvar. Låt det vara och blås av matchen... Bara drar ju ut på det.

SaggeBoy: sant Clara var bra.

Domarna…? De som ”tänker” domslut😂😂😂

Brynäs har aldrig legat under än så länge i HA. Tyvärr så är det bara en tidsfråga innan vi får reda på hur man hanterar det.

Clara borde få mer chanser ... katastrof på dom svart/vita som åker runt... dom borde ha semester resten av säsongen!

eltifoso: nu till Harrys 👍

Brynäsgubbe: 😂😂

Bofors är verkligen bleka idag.

Toppar hos oss Kopacka, Indrasis, Kvist, junis-kedjan och Lindstein.

Den sistnämnda kan bli riktigt bra. För honom var det bra med HA-hockey denna säsong. Bygger självförtroende.

Clara ”Epic Split”

eltifoso: Vi är lite som ni, fast i Hockeyallsvenskan.

Forsberg 1978: Hemma loggar in och gratulerar till vinsten .
Ett av månadens enklaste bet på svsp

Läste inför att några Brynäsare oroade sig mot jumbon, känns som stress symptom från åren som förlorare , ingen objektiv var minsta fundersam på etta i denna matchen

Tack för kaffet , hoppas för er egna inre frid att ni snart inser att oro är obefogat mot dessa lag

Ni är för bra och testas troligen ej förrän i finalen

havre: Hoppas vi slipper skador i slutminuterna nu.

Erat: håller med

Satt Kopacka i båset och bad om att få göra hattrick?

Mumlade lite för sig själv!

Lättkränkta domare idag.

Erat: Är det den tredje abuse of official-utvisningen som BIK tar på sig nu?

Bra effektivitet, men tycker fan inte vi spelar bra. Är bara inte van att andra lag har lägre lägstanivå. 😂

Falken: Tycker det är tydlig klasskillnad ändå. Karlskoga har knappt skapat något, visst dom har haft lite zontid speciellt i andra perioden.

havre: bästa siktet vi haft i Brynäs på herrans många år va?

BIF Kungen: 7-1 Kopacka. Två mål ikväll

« · 2579727 · »