1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742295 inlägg · 7967 ämnen
« · 2580740 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Huss888: 8 backar är ett minimum inför ett långt slutspel. Jag kan inte se problemet med det antalet.

Absolut häftigt med Benn, men man blir också skeptisk, ska vi bränna våra pengar på en defensiv back som aldrig spelat i Europa? Hur bra är han på skridskorna? Hur motiverad är han? En gedigen chansning..

Huss888: Tycker också Larsen har visat en del lovande sidor, en intressant spelare jag gärna skulle se mer av. Men kan vi landa Jordie Benn och han inte har gått ner sig totalt så...för bra att passa på.

Huss888: Finns en chans, eller så vill gälla köra på 4 backpar

moment22: Förvisso en artikel från 2015 men där säger Scott att de till och med är från samma lilla samhälle (10 000 invånare) utanför Victoria och att de tränade tillsammans på somrarna (om jag fattade det rätt). Måste vara den kopplingen som gjort det här möjligt.

Spännande med Benn. Men är alltså en renodlad defensiv back, som iofs inte är dumt.
Risken är då att Kasper Larsen ryker...synd isf. Kasper har ju rätt storlek det är bara att han måste använda sin storlek till mer fysiskt spel. Jag tror Kasper kan lyfta om han får mer istid.

{10375}: styr upp försvaret kan vi spela utan målvakt😉

Såklart en otrolig värvning på denna nivå. Kul! Dock hade jag hellre samlat pengar till en målvakt.

gwl:
Jag är på och tycker det kan vara värt några hundringar bara för att se honom i vår vackra matchtröja..

Zzz: han verkar ju ändå ha gjort skillnad på högsta nivå i hyfsad närtid.

Swishat här med ✅ Benn vs. Rahimi en fredagkväll i slutet av oktober på hemmaplan vill jag inte missa 💥

Danne66: Är från Victoria i Kanada. Är han Scotts kompis måntro?

Zzz: tror han va uppsatt på taxi squad en del så kan va därför men är inte helt säker.

Samma årsgång som Rahimi, bara bättre och tuffare.

Danne66: 👍 Jag också

Danne66: Lägger ut numret här om nån inte har det. 123 350 06 75

{10299}: Swishat!

Zzz: Oof.. Men bra om det blir slutspel ändå!

Pigalle: Någon som har koll på skadehistoriken? Verkar ha spelat knappt hälften av matcherna senaste fyra åren..

Davey85: Är det inte såna här spelare som är bra nog för Färjestad? Jag är fan hookad!

Erat: Swishat, om inte annat för slutspelsskäggspotentialen!

Thellen: Detta är ändå en ärrad NHL-räv som kan bli viktig sent på säsongen. En fysisk faktor likaså. Tror han är hyfsad med puck också.

Pigalle: han kan ta med brorsan också 😅

Oj det är brorsan av Jamie Benn! Wow!

Davey85: De skulle värvat hans lillebror istället 😉😂

Pigalle: Jordie Benn spekuleras det i alltså. Fyfan vad jävla sjukt!

Thellen: Spännande! Swishar direkt.

Aaaa: Yes! En riktig boxare. Hade gärna sett någon yngre förmåga men det kan bli bra 👌🏻

Mattson: Jordie Benn ✅
Uppladdat:

500x0-img1867.jpeg

Thellen: jordie benn

Tigerhjärta: Finns en bild på twitter, jag ser dock inte vem de är.

Tigerhjärta: Undrar vem.

J-S: ”Kvist har verkligen mått bra av att kliva ner ett steg i seriesystemet.”
Tråkigt bara att hela laget följde med ner…😉

Kolla sociala medier, vad i hela friden??

J-S:bra att Hv vinner några matcher. Spelet ser riktigt illa ut men detta förlänger Monténs vara i klubben.

{10375}: 22😉

J-S: Frågan är varför man släppte Shore från början. Han var deras klart bästa spelare under andra halvan av förra säsongen ihop med LaLeggia.

Om Montén får kicken vid jul ska Nubben också ha det. Han har inte lyckats med något av värde alls i min mening.

Tigerhjärta: Om du inte varit så selektiv i din analys så ser du också att jag hyllar insatserna i övrigt.
Stundtals har vi fullkomlig lekstuga. Det kommer dock inte hjälpa med ett för dåligt målvaktsspel. Lindbäck kommer inte bli bättre, men du kanske inte är intresserad av ett återtåg?

cog: off topic

Kollar SAiK- Frölunda.

Vilket spel av Saik och jag vet men ändå, vilken skillnad mot HA. En annan sport nästan

Bästa hockeyn jag sett denna säsong.

HV71:s krisvärvning: Nick Shore på ingång,
Så nu börjar värvningskarusellen i HV71.
Jag ger Tomas Montén till Jul om inget händer och HV71 ligger kvar på den nedre halvan av tabellen då ryker han,
Flera tränarbyten per säsong brukar betyda att föreningen har djupare problem och att det inte bara är tränarna som är problemet.
Så hur länge(säsonger) får Nubben på sig att värva ihop ett slagkraftigt lag? det är en annan fråga, säkerligen har han en skaplig budget,

Jugge: Eller i detta fall, den tilltänkta signalen signalen, som gäller ;-)

Silfverkroken:
Det är inte det lättaste att va domare... Jag försöker in i det längsta ha förståelse för det... Men, andra utvisningen igår- Kelleher? otrolig tvåa... vårat mål bortdömt - deras spark godkänns.
Ibland får jag känslan av att laget som kommer "uppifrån" skall sättas på plats liksom.

Men... Jag tror dom bör hålla sig borta från demonstrativt tydliga protester mot domslut, det slutar bara med ytterligare utvisningar.

cog: Domarna igår var bland det sämsta man sett. Lindbloms bortdömda mål var bara ”grädde på moset”. Självklart måste det vara signalen som gäller annars blir det ju Kalle Anka…

cog: Jag hade haft mer respekt för domarna och domarkåren om de kunnat erkänna sina misstag. Alla gör misstag, det är mänskligt, men istället för att erkänna det igår så får man en hårresande bortförklaring till någon diffus tolkning av en regel. Rätt ofta också som de försöker slingra sig undan på det sättet istället för att vara ärliga.

cog:

Hattrick av Felix Jansson i eran J20 match mot Almtuna, något att flytta upp i A laget?

cog: Jag brukar vara sparsam med domarkritik, speciellt efter en tydlig vinst. Men jag har svårt att släppa att man dömde bort Lindbloms mål igår.

Med förklaringen "Okej då,vi hade faktiskt inte blåst av än... men vi tänkte göra det!"
Jaha? Ni tänkte blåsa av felaktigt alltså, då pucken inte var blockerad?!
Vad är det jag missar, haha?

Det märktes också att de hade stora svårigheter med att upprätthålla sin auktoritet igår.

Jan Grismöbel: Den går att se i höjdpunkterna, inte jättetydligt där men han gör domarens "målgest". Vilket lätt tolkas som "det här är vad du borde gjort alldeles nyss, din jävel!"

cog: Såg matchen å vara lika förbannad på zebrorna. Men målgesten missa jag .var ser jag den ? Blev lite nyfiken nu . För domarna skal ha skit när dom inte sköter sitt jobb

Alltså jag fullkomligt ÄLSKAR målgesten Nordh gör vid 3-1!
Klockren pik till domaren. Våra junisar gjorde en hel del bra på isen igår, riktigt kul!

« · 2580740 · »