1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741512 inlägg · 7967 ämnen
« · 2586041 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Axelsson: Och som alla vet så slår motivation klass. Håller han detta hela säsongen så blir han ovärderlig i ett slutspel :)

Axelsson: 3 mål och 2 assist luktar inte trubbig längre 😌

Kvist må vara trubbig som en sax för barn, men helvete vad han jobbar!

Fan vad jag älskar Kvists kämparglöd

Clara kommer göra en supermatch idag

SaggeBoy: Bra och viktig räddning av Clara.

Ullared nu.. hoppas det blir en schysst match med 3 p

Återigen är man orolig över dom här matcherna mot blåbären.

Silfverkroken: KROSSAAA!!!!

Såååå match om 20 minuter. Heja Brynäs!

modomille" Lars Göran vad skulle det kunna vara..ett envägskontrakt kanske? Sluta lek allan ballan.:"

Kanske eller något annat vad vet varken du eller jag!!
Fakta är att Jordie och Greg har tränat ihop under lågsäsong där Greg har försökt att få över Jordie till Brynäs ett antal säsonger och enligt JA så har även han försökt detsamma.
Klarar du inte av att argumentera starta inte upp något du inte klarar av.

Berge: ”Någon gång ibland måste man fråga sig vad som verkligen är viktigt här i livet”

Underbart Johannes! Vill du fly någon mer gång så är du hjärtligt välkommen till Tranås. 🍺😎

J-S: Ja Lars Göran vad skulle det kunna vara..ett envägskontrakt kanske? Sluta lek allan ballan.

modomille: Så vad var han ute efter?
Tydligen så var Brynäs ett bättre alternativ, and thats it.

J-S: – Det fanns ett erbjudande på bordet men det var inte exakt det jag var ute efter.

modomille: Vad vet du vad han önskade sig?
Tydligen har Greg och Jordie diskuterat detta under en längre tid att gå till Brynäs,
Helt uppenbart är att han skulle få bättre betalt i både AHL och NHL.

J-S: Efter att ha spenderat hela försäsongen med Dallas Stars landade ett kontraktsförslag på bordet men det var ett tvåvägskontrakt, inte alls vad Benn hade önskat.

modomille: "Det är fakta att han blev erbjuden ett tvåvägskontrakt, och vilka backar i Dallas tänker du att han skulle peta?"

Så min vän presentera dessa fakta om ett tvåvägs kontrakt annars stäng foder luckan och håll dig till oseriösa MODO.

moment22:

Alright, blev rätt förvirrad då även Lars vidimerade hans påstående i förbifarten, dvs att någon blaska skulle ha skrivit om att Kentää tackat nej.

Men då var det utrett.

modomille: men men men… vaför valde han inte Modo??? Han är nog jätte jättedålig annars skulle han hamnat i Modo.

Trilske: Söderström var väl aningen snett på det; Benn hade varit på en agents lista Kenttä hade fått, inte mer än så.

J-S: Det är fakta att han blev erbjuden ett tvåvägskontrakt, och vilka backar i Dallas tänker du att han skulle peta?

modomille: Tog några timmar men här kom beteendet igen - slår ju aldrig fel med det svenska ”but”-ande:

” Påminner lite om när jag var på ett föredrag på IBM:s kontor i White Plains på 90-talet. Föredragshållaren som var utflyttad svensk kallade med glimten i ögat oss svenskar för ”but”are. Han menade att en amerikan kan säga att något är ”great”. Medan en svensk också kan säga att något är ”great” men det kommer förr eller senare alltid tillägget ”but…” 🙂”

Case closed 😂

Trilske: Med tanke på kontakten han har med Greg och att dom tränar tillsammans under lågsäsong, Det är därför han är i Brynäs så känns det ganska långsökt.

Honken72:

Söderström påstod i Rinkside-podden att Kenttä hade tackat nej till Benn, vilket jag tycker låter otroligt märkligt (att han ens varit uppe på bordet hos andra allsvenska klubbar) om han nu hamnat hos er p.g.a. Scott.

modomille: Skämskudde på, snälla gå in på GD och se TV intervjun.
Tydligen har modomille=snille insyn i allt vad som händer i NHL.

modomille: Så är det väl men det ger ingen kul rubrik...

Honken72: Ett tvåvägskontrakt ja..inte som att han tackar nej till en ordinarie plats i NHL och tre miljoner om året. Hade spelat i AHL och kallats upp vid skador.

J-S: Laget i kväll,
;-))
Uppladdat:

500x0-img0107.jpeg

Berge: ojoj har vi en till Elfsborg+Brynäs? Bästa kombon

Såg precis X Videon på JA när han är på väg att hämta Jordie,
Tydligen har han försökt få över Jordie senaste två åren,
Delar den nedan.

Berge: Men vad är det för fruar ni har? Har dom inte kollat spelschemat innan dom bjuder hem folk???

Berge: Ja, jo, men du kommer märka sen när/om ni skaffar ungar hur mycket fritid ni hade innan och du kommer värdera din tid på ett annat sätt.

Såg att spelare har droppats tidigare av några här inne, vad tror vi om Stakkestad i HV? Har inlett säsongen bedrövligt men var mycket duktig i Bofors förra säsongen. Kan det vara något att värva in på centerpositionen nu när vi har tunga skador? Känns inte helt orealistiskt, han lär behöva en nystart snart. Bofors borde kanske ligga närmare till hands, men ändå. Jag hade inte klagat.

SuneMangs:

Min fru har bjudit hem gemensamma vänner till oss ikväll… jag fick panik eftersom det skulle innebära att jag inte kunde koncentrera mig fullt på hockeyn.

Så jag stack hemifrån efter jobbet idag. Hoppade på bussen från Borås till Göteborg för att se Östersund borta hos en kompis.

Någon gång ibland måste man fråga sig vad som verkligen är viktigt här i livet.

Skräll att Björninen leder tekningsligan…
Uppladdat:

500x0-img5469.jpeg

Honken72: En av de bättre rubrikerna någonsin 👍

Den här ska jag f-n i mig rama in! Inte bara att han väljer Brynäs, han väljer Allsvenskan för att få spela i Brynäs! ❤️💛🖤
Uppladdat:

500x0-img3023.png

BIF Kungen: "Tyvärr ingen match för mig idag, kallas prioritering, dvs husfriden😂😂"

Du också?! Själv är jag fortfarande så jävla van med tisdagar, torsdagar och lördagar som speldagar så jag råkar boka in en date night med frun på matchdag... Cancellerar man den för Östersund borta så är man garanterat dödens tänker jag. Kommer ta ett tag innan man vet när matchdagarna är automatiskt märker jag.

Kommer skumma igenom forumet kväll, så om någon känner sig manad att rapportera, feel free! Som alltid, heja Brynäs! 🇧🇪

Så en riktigt skön kommentar av Jordie Benn,
”Råkar handskarna åka av så gör dom det…”

Blir upprymd när jag ser intervjun med Jordie samtidigt orolig med tanke på domarna i HA.
Risken är stor att dessa yrkesmän kommer vara på honom nonstop granska allt han gör,
För det ska inte komma in en stor och stöddig NHL back i HA då ska vi lära honom regelboken, Så det kommer bli utvisningar matchstraff osv,

Jag håller med Wijkegård vad han sa i SHL studion igår gällande svenska domare.

Scrollar lite snabbt att alla målvakters advokat är ”i trafik”😂

Tyvärr ingen match för mig idag, kallas prioritering, dvs husfriden😂😂

Kör hårt boys, skriv mycket så får jag läsa om matchen åtminstone😎

Forza 🇧🇪🥂🍾

JohnnyBotox: Ja, jag såg det. Asplund är lite av en personlig favorit, så det hade varit roligt att se honom i vår tröja. Ryktades inte han vara klar för oss ända tills vi lyckades trilla ur? Vill minnas det.

Stefan R 63: Det är ju ingen som har påstått att Brynäs har ett perfekt försvarsspel, men till och med i den till slut ganska klara förlusten mot Nybro skapade Brynäs fler bra chanser enligt den (objektiva?) statistiken.

Klart det sprider en osäkerhet när målvakterna är ute och cyklar i positionsspelet och ibland gör rena dundertavlor, så som vid Djurgårdens 1-0-mål senast. Det är ingenting som man kan förklara bort med försvarsmisstag.

Om folk här inne vill att vi ska fortsätta vara riktigt bra framåt med 5-6 mål per match får ni också räkna med att vi läcker bakåt. Det är rock’n’roll. Vill ni ha bättre defensiv får ni också räkna med sämre offensiv och en annan balans i spelet.

Huge: återigen ...Det märks så väl att du troligtvis inte har varit med kring ett lag när målvakter inte tar de puckar/bollar som de ska ta.
Alla spelare gör misstag men våra mv har gjort flera tavlor som gör att vårt försvarsspel är som det är.
Vi har haft det förut i vår förening.. Sandström släppte in många puckar från blå...som han borde ha tagit.. Rautio blev ofta för liten i mål...O det utnyttjade motståndarna. ALLA lag vet nu..att släng in puckar på mål mot Brynäs så kan det bli farligt och mål...
Sen håller jag med dig att det börjar långt upp på banan men jag ser hemjobbet..det blir inte lika många 2 mot 1 osv..utan det är i det uppställda spelet i egen zon och osäkra mv...som måste förbättras..Det säger alla. O även Gälla. Fattar inte vad du egentligen tjafsar om i detta fallet...

{10375}: " Be om ursäkt till Veini och betala för att få honom tillbaka."

Be om ursäkt?
Till en målvakt som kände till förutsättningarna, inte klarade av konkurrensen, inte fick några fördelar av Manner i egenskap av landsbroder och till sist smög iväg hem med svansen mellan benen?
Är det nån som borde be om ursäkt så är det väl VV och ingen annan.

Peja: "Det han säger är att Brynäs problem i försvarsspelet beror på ett flängigt målvaktsspel."

Ok.
Så när backar och forwards fuskar i hemjobben, inte jobbar klart situationerna i egen zon, gör individuella och billiga misstag (chansflippass i mittzon osv), är överambitiösa och går bort sig eller rent allmänt inte har fått försvarsspelet att synka så här långt, så är det målvakternas fel?
Ja, jag säger då det.
Gällstedt får väl ta LIndbäck och Clara i örat då, och be dom att skärpa sig i anfallszon, mittzon och även utanför målområdet i egen zon....

SuneMangs: blir dock tillbaka till Almtuna

Det här hade varit en oerhört bra värvning på den här nivån!

JohnnyBotox: Be om ursäkt till Veini och betala för att få honom tillbaka. Varför han nu skulle vilja det, men vore bästa lösningen.

« · 2586041 · »