1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen
« · 2591504 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Vi är 11 matcher in på säsongen och Lindbäck är på väg att bli utkonkurrerad av en inlånad 18-åring. Jag tycker att det säger sig självt att han inte framstår som en potentiell frälsare i ett slutspel.

Känns spännande att vi har match i Uppsala på fredag, sen match i Mora dagen efter.

Nästan upplagt för torsk mot Mora då.

Måste säga att det är både kul och roligt att läsa när ni skriver om lindbäck... har han alltid vara målvakt eller vad?? Ni väntar tills han kommer in i det? Skärp er.. han kommer aldrig komma knappt eller ut!! Ur med skiten.. lindbom var grym i Dif och han är det än... lindbäck är seg o helt eller nästa slut som målvakt.. med han kommer vi inge vart.... jag är bara ärligt.. vad ska vi/ni vänta på? Att han ska hitta sig själv? Matcher ska spelas och sorry han håller inte.. hade vi inte en J20 så borde få chansen?! Nee vi väntar ut lindbäck? Är ni vänner med han? Jag vill att VI/BIF ska ha chans o gå upp till SHL så ut med skiten nu medans det går... hur många nollor hade han i SHL med brynäs? Bara roligt eller skoj och se vad ni säger nu.. Ut med han ... sparken direkt.. in med J20 grabben... alla borde få chansen men lindbäck har haft sin chans för längesen.. sorry ... säger bara vad jag tycker .... Tack för mig...

Peja: damhockey..? Säger som komikern Bill Burr:
” were are all the feminists”😂😂

Jugge: jag vet men matchen ska ses direkt ( enligt mig 😂)

Samsung: vet inte varför det gick dåligt för han i ett par matcher i slutspelet i fjol året före var han i alla fall suverän hela slutspelet så jag skulle nog inte va så säker på att han har dåligt psyke men vad vet jag? Tycker i alla fall det var en bra å rolig match att titta på där ni definitivt hade det mesta av spelet👍

Anders Berg: ”Det ska till ett mirakel om Lindbäck blir vår förstemålvakt. Mirakel på så vis att han måste visa upp ett spel som han inte gjort på flera säsonger.”

Nja, Lindbäck hade väl en riktigt bra säsong i Jokerit säsongen innan han kom till Brynäs? Det är egentligen förra säsongen som är hans första svaga på flera år. Minns dock att han hade en väldigt bra period (runt 92%) efter jul fram tills man tog in Olkinuora…

Men just nu är ju definitivt Clara 1:a

Berge: Hur sannolikt är det att Brynäs skulle ta chansen med två 18/19 åringar i kassen i ett slutspel med tiotals miljoner på spel?
Lindbäck liksom Blomqvist känns mer och mer som nostalgiförlängningar från JA’s sida. Klart som faen att man vill ha en happy ending där bägge dessa bidrar till att lyfta upp Brynäs till SHL igen, men hittills stjälper de mer än de hjälper.

Silfverkroken:

Vi får inte glömma att vi har en väldigt spännande målvakt i J20 med.

Steinbergs ligger och nosar uppåt 94% efter 10 matcher i J20. Innan vi helt konstaterar att en målvakt måste in så bör han testas.

Sen tror jag Lindbäck kommer komma in i det med.

Anders Berg: Tror också vi kommer behöva få in en ny målvakt under säsongen men tycker ändå Clara givit oss lite arbetsro där. Att vi inte behöver panikköpa en målvakt under säsongen utan kan avvakta tills det faktiskt dyker upp någon riktigt vass.

Huss888: Det ska till ett mirakel om Lindbäck blir vår förstemålvakt. Mirakel på så vis att han måste visa upp ett spel som han inte gjort på flera säsonger.
Jag tror dock att vi behöver värva in en ny toppmålvakt (var hittar man en sån?) för att gå upp i SHL igen.

Vad tror vi, tar Clara första spaden snart?

Jag och sonen pratade inför premiärmatchen mot AIK att "det kanske blir som så att Clara tar första spaden inom några månader..."

Clara känns så stabil, hans splittar täcker målet enormt bra när pucken är bakom målet och sen är blixt snabb upp i stående när pucken kommer fram i slottet.

Silfverberg öppnar sitt målkonto för säsongen, kvitterar mot Pittsburgh.

Jonas Johansson prisas som en av veckans spelare i NHL
Jonas Johansson höll nollan i två raka matcher under förra veckan.
Nu prisas han av NHL och utses till veckans näst bästa spelare i ligan.
Imponerande!!!

Honken72: Väldigt underhållande spel, men likväl en förlust tyvärr. 😉

mightyquinn: ”Grattis till segern”
Jag är väldigt nöjd med vårat spel, hoppas du är nöjd med erat.

Det är alltså bara 10 år sedan dom låg i Div 1
2010/2011 Division 1A 1 2:a i Allettan Norra Playoff: Besegrar Nybro, utslagna av Asplöven
2011/2012 Division 1A 1 3:a i Allettan Norra Playoff: Besegrar Boden, utslagna av Olofström
2012/2013 Division 1A 1 1:a i Allettan Norra Besegrar Olofströms IK i Playoff
1:a i Kvalserien till Hockeyallsvenskan, uppflyttade

Blå grottan: Dom var väl i div 1 ett tag med

Blå grottan: Bara medelålders och äldre kommer ihåg när Björklöven spelade i högstaligan senast. En generation till och det blir som med Sandviken och fotbollsallsvenskan.

mightyquinn: Hur många raka år i allsvenskan är ni uppe i nu?
Är det 20 år? Det kan väl inte vara 30 år?

Ove Myling: Kan man få något citat ur artikeln?

mightyquinn: Grattis till er fina & långa sejour i HA!

mightyquinn: förstår att du är ironisk o det får du gärna vara.. Jag skulle dock vara mer orolig om jag var dig..Att bli så uppsnurrade gång på gång i egen zon..kan ju inte kännas bra...
Att ha en spelare Weigel eller vad han nu heter som tar en idiotutv..O det här jag sett han gjort i flera matcher .Jag skulle vara vansinnig på att ha en sån spelare i mitt lag
Er mv gjorde en fantastisk match och gjorde det även förra året men darrade ju när det väl gällde...
Vi får väl se hur det blir men tycker nog du ska orolig du med ..men grattis till segern..

Honken72: Grattis till segern!

{10375}: Brynäs har bäst fans i HA skriver Wennerholm. Men han har väl fel som vanligt?

Samsung: Jasså det gjorde han? Baserat på att de inte gick vidare mot Djurgården?
Fast vad tror du är bäst förutsättningar, att gå in med en målvakt som nästan står på huvudet alternativt en som släpper in 1-2 tavlor per match?
Kan bli kanon med Clara, det kan också bli fullständig pannkaka just pga hans ålder och oerfarenhet.

Silfver: Sen är ju domarna klasser bättre i NHL än hobbydomarna i Sverige ..I bland undrar man hur fan dom tänker här , om dom har något hockey tänk . Största problemet här är hur inkonsekventa dom kan vara i samma match. Varken publik media eller spelare har svårt å fatta tänket domarna har ibland. Följer reglerna ena stunden , å nästa inte . Vid liknande situationer .

Så vi har alltså match fredag och lördag

Något att tänka på…

nittontolv:

Onsdag, fredag, lördag är perfekt. Jobbar bara halva veckan nu, så är ledig från onsdag eftermiddag. Då vet jag vad jag ska göra i helgen då!

{10375}: Fast att han har psyket för det, att vara bäst när det gäller visade han inte i förra årets slutspel iallafall.
Han räddade Björklöven i fredags , och över sju matcher där en målvakt behöver stå på huvudet håller oftast inte.
Löven spelarna lär ha känt lika på bussen hem, att de blev räddade av en grym målvakt idag.
En 18åring som saknar rutinen behöver inte vara dumt när det gäller. Lex Markström etc.

Charles:
Förstå absolut vad du menar, men jag tror att man behöver spela ner betydelsen av vad sitt lag i hjärtat har på sin verklighet, visst mår man lite sämre när Brynäs torskar, men det får trots allt inte ta över, sen allt annat i vår sjuka värld som händer får man bara förhålla sig till, mitt sätt är att försöka må så bra jag kan i min ”bubbla” av familj och vänner och göra det så bra man kan helt enkelt…

sjukt ändå att fast vi vinner en massa så finns den där ångesten när det är dags för matcher, lägg på en massa jävla ångest från arbete och privatliv på det samt hur sjuk världen ser ut. man får verkligen känna att man lever.

BIF Kungen:
Mjaa, husfriden jiddrar man inte bort 👍😅 nää grymt bra match spelmässigt och spännade vecka som kommer, hoppas på bra svar 😳

BIF Kungen: Du vet att man kan se matcherna i efterhand va? Jag brukar stänga av alla notiser på mobilen på fredagar och se matchen i efterhand efter att frugan lagt sig…

Lira: såg bara fredagens match sporadiskt (husfriden del 3😬😬😂

Men det jag såg var säsongens bästa match.

Håller vi den här nivån blir vi svåra att slå💪

Forza🇧🇪

Honken72:

Håller med till 100%, den match jag såg var ett riktigt påslaget Brynäs med överlägset puckinnehav och driv i matchen, vi skapar mer än väl dom chanser som kan avgöra till vår fördel, men ibland vill puckjäveln inte in i kombination med att Voutilainen gör säsongens bästa match så här långt, nää, jag är inte orolig, Clara var riktigt bra i kassen, tycker försvarsspelet också ser klart bättre ut, jag känner stor tillförsikt, dock tuff borta vecka där vi kommer få ytterligare svar…

Från Hockeynews, någon Gustav Tägström (vem fan det nu är) analys:
Brynäs och Björklöven. Huvudet högre än övriga lag i serien. Jag skulle bli riktigt förvånad om de inte möts i den hockeyallsvenska finalen i vår. Det kommer dock att krävas att Joona Voutilainen fortsätter att storspela i målet för att Löven ska ha en rimlig chans att spöa Brynäs över sju matcher.

nittontolv: Matchen mot Björklöven var ingen förlust i mina ögon.
Vi förde spelet i 60 minuter, men fick inte utdelning.
Tror Björklöven är mer nervösa än vad vi är i ett slutspel, de såg vilket lag som var bäst.

Berge: Neej, skrev fel! Ons, fre, lör så klart :)

Brynäsgubbe:

Det som gör det än jävligare är ju att ingen bryr sig om chl. Det är som träningsmatcher under säsongen. Som man avbryter seriespel för.

nittontolv: Skulle ev. kunna vara onsdag, fredag och lördag.

Berge: Instämmer helt, det har gjort mig galen på senare år. Gjort det mycket svårare att hålla reda på matchdagarna jämfört med när det i stort sett alltid var match tis, tors, lör. Trodde till stort del det berodde på CHL men antal matcher spelar nog in där också såklart.

nittontolv:

Jaha torsdag också? Kul!

nittontolv: Konstigt spelprogram, men nu får vi se vilket virke laget besitter. Lojt, halvengagerat bortaspel eller skärpa och inställning.

Berge: Bortaturné med matcher ons, tors, fre kommande vecka ju :)

Anders Berg: Tack då vet jag👍

Simpa: Pressektionen i Gränby ishall är inget märkvärdigt. Jag tänkte också köpa tre biljetter men ångrade mig när de skulle ha 450 kr/biljett. 😏

Det är för få matcher i allsvenskan

Det är galet att man alltid ska behöva vänta 5 dagar från fredag innan det är match igen. Såhär är det ju i SHL nu med. För 10-15 år sen var det ju i regel matcher tisdag-torsdag-lördag.

Sen rätt vad det är så spelar Brynäs inte en match och då är det 10 dagar till nästa match.

Simpa: Tjeeeeenare Pettis! (Läs: Tjeeeeenare mannen!).

Tjena tjena! Har läst här i några år och har nu äntligen tagit mig tiden till att skapa ett konto. Måste säga att det var länge sedan det var så kul att kolla på hockey som det varit den här säsongen hittills.

Därav fick jag en impuls och köpte 3 biljetter till matchen borta mot Almtuna på fredag och de enda sittplatsbiljetter som var kvar i princip var de på pressektionen😂. Så lyckades köpa 3 biljetter där, nån som vet om man kan göra så som privatperson? Uppenbarligen så gick det, men känns lite skumt haha

« · 2591504 · »