1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741940 inlägg · 7967 ämnen
« · 2591111 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Har fan också haft svårt att släppa matchen. Det var enklare i Shl för man vart härdad av motgångar, nu blir fallet längre och hårdare. Längtar tills vi kan få revansch på Löven.

cog: jag är fortfarande besviken efter en match som vi SKA vinna. Vi är spelförande..skapar många lägen...I fredags var det offensiven som inte får godkänt...Vi ger också Löven en tuppkam inför framtiden vilket jag också ogillar...

Svensson_62: Ajoie kommer lyfta mot nya höjder med denna stjärna 😃

Timashov klar för schweiziska HC Ajoie

{10381}: Brynäs har dig som supporter?? Oh gosh we are lost!

Kul med lite hybris på Hv-fans efter en vinst mot nästjumbon.

mattias - 74: Morsning,
Samuel och Philly har en tung kväll, men annars har Philly med Torts överraskat alla och ser väldigt starka ut trots kvällens bottennapp.

mattias - 74: konstigt att är så kass där... ej sett matchen

Brynäsgubbe:

Dom är väldigt kräsna på andra sidan pölen

mattias - 74: Inga glada Flyers-fans.
Uppladdat:

500x0-img5751.jpeg

SaggeBoy:

Ser tungt ut för Samuel, Hart är såklart nummer 1 men man måste ju lufta båda målvakterna, jag hoppas han kommer igen för han är ju absolut inte så dålig.

Flyers har dock samma problem som Edmonton, 2 ojämna målvakter men en bra offensiv på papperet

Matchrapport BIF -Löven:
*Tog Voi från stan till arenan - började regna strax efter avfärd - hittade bra parkering där uppe. Märkte inte av det nya p-problemet.
*Cirka 50 pers före i kön kl 17.20 (drygt 3 timmar innan nedsläpp.
*Fick absolut sista platsen med bord mot isen uppe på Skybar
*Firade omgående utsiktsplatsen med en öl
*Kollade på klockan => 2.5 timme kvar till nedsläpp (låångt)
*Ny bira, gick och kollade in buffen. Nja, blev en burgare istället - mer valuta för pengarna
*Kollade in trubaduren ett tag
*Fasen vad tiden går långsamt
*Ny bira
*Tiden går nu lite snabbare
*Uppvärmning - lite kul
*Jaha, vad ska man suga på under första perren? - blev en Captain Morgan med cola
*Inga så många seriösa besök i baren därefter under matchen - gäller att vara alert
*Matchen slut - var före osäker på hur vi låg till vs Löven. Visserligen förlust men dem ska vi ta i majoriteten av matcherna framöver. Lättnad.
*Voi tillbaka till stan och tidigt i säng zzzzz

SaggeBoy:

Roligt att se att Leo slagit sig in i första kedjan direkt, han har haft en rolig start på sitt NHL äventyr.

Zegras och Leo är framtiden för Ducks tillsammans med McTavish

mattias - 74: jepp..

SaggeBoy:

Assist på Jakob iaf

Går inte bra för ersson nu .

Lemp: Mina tankar är nu kör vi till efter jul, Så får vi se vart vi landar.
Då ska spelsystemet sitta, om någon lagdel behöver bytas ut eller ersättas pga skador eller dåligt spel så tar förhoppningsvis management dom obekväma besluten.
Tre matcher nästa vecka och vi siktar på nio poäng vilket är absolut möjligt.
;-)

mattias - 74: Verkar som Ersson står också och Silfverberg är så klart med i Anaheim.

Lemp:

Har ni hockeyabstinens kan ni se Philadelphia - Anaheim med Leo Carlsson i laget just nu på Viaplay och viasat vinter, om ni inte vill se Leksand förstås ;)

Peja: Frågan är vad man gör om Lindbäck inte lyfter sig den närmaste tiden. Värva man en ny förstamålvakt så är det slutet för Lindbäck, rent mentalt så kommer han checka ut. Hur länge accepterar han att vara bakom Clara? Det är mycket prestige i dom här besluten.

Gavve: Ja, men det kommer fler Globen-matcher, matcher mot Södertälje, och säkert kommer både Björklöven och Brynäs att locka mycket folk framöver.

Det som man alltid talar om in Stockholm är dessutom att många supportrar inte börjar gå på hockey förrän fotbollssäsongen är över. Det är en ickefråga i exempelvis Gävle.

Den största faran för Djurgårdens publiksiffror är nog de sportsliga resultaten.

Peja: Djurgårdens snitt är lite missvisande tack vare premiären (8094) och Globen-matchen (13250) också. DIF - Mora hade 4988, DIF - Västerås 4332 och sen 7226 mot SSK.

Svensson_62: Samtidigt är det svårt att idiotförklara all kritik när en förening "utvecklas" som Brynäs gjort de senaste 10-20 åren. Personligen tror jag att Brynäs går miste av stora intäkter med sitt usla souvenirutbud. Man går alltid in i Brynässhopen med inställningen att köpa saker, men utbudet gör att man liktförbannat lämnar butiken utan att ha köpt något.

Publiksiffrorna är fantastiska den här säsongen. Med ett publiksnitt på 6914 personer är Brynäs fjärde bäst i Sverige, endast bakom Frölunda, Färjestad och Djurgården. Då har Djurgården både en större arena och bortalag från närområdet.

Detsamma kan man säga, men i negativ bemärkelse, om damlaget. Bara 170 personer såg dagens 8-0-kross mot AIK. Lunchrestaurangen har säkert fler besökare en vanlig vardag. Med tanke på hur mycket Brynäs egna och även lokalmedier pushar damlaget så tycker jag att det är ett anmärkningsvärt publikfiasko.

munkas: bra analys. Jag kan bara hålla med.

S-vikaren: håller med. Skitmål men bränner man så mycket som Bif gjorde igår så blir det alltid något Skitmål i baken. Tyvärr så räknas de med.

Peja: jag tycker nog att tärnström har varit rätt osynlig i samtliga matcher hittills. Igår efter halva matchen tycker jag dock att han började ta för sig mer och syndes mera. Jag hade nog trott att han skulle ha visat lite mer så här långt.

J-S: Angående målvakternas åldrar, så konstaterade Expressens Adam Johansson häromveckan att det bara finns två målvakter i den åldern som tagit lag till SHL. Det var en ung Jhonas Enroth med SSK och en 33-årig Andreas Hadelöv. De är alltså undantagen som bekräftar regeln, men Hadelöv var 3 år yngre än Lindbäck kommer vara när Brynäs eventuellt spelar allsvenska finaler.

Om Lindbäck står när Brynäs går upp kommer han alltså vara unikt gammal att göra detta, och Clara kommer vara den blott andra tonåringen som lyckas med bedriften.

Så jag menar nog trots allt att kritiken mot målvaktssidans åldersstruktur är befogad.

J-S: Tja, hade man varit mindre bekväma igår och tagit lite stryk genom att ställa sig i ansiktet på Voutilainen så hade det troligtvis blivit en vinst istället. 🤷‍♂️ Men i det långa loppet så kommer inget lag att ha någon chans mot Brynäs.

Clara har 1 i GAA och 95% de tre senaste. Det är ju riktigt bra

J-S: Ja men bara för att förutsättningarna finns betyder det ju inte per automatik att det fungerar. Hittills hackar det en del. Det hoppas jag rättas till snart.

J-S: Du glömde att nämna oron över Svedmans mattekunskaper och över Alcen och över nyordningen på parkeringen vid arenan och att KK inte är på plats, att damlaget snor resurser, att massmedia är snabba på att döma BIF när det sker oegentligheter mm.

Danne66: "Vi har förutsättningarna."

Om man läser vissa kommentarer här på forumet så har vi absolut inte dom bästa förutsättningarna.
För ung målvakt, för gammal och slut målvakt, en för svag tredjelina dåligt försvarsspel, dåligt PP alldeles för många skador. sen enligt Axelsson är vi alldeles för bekväma, Jag hoppas jag inte glömt något men bra förutsättningar kan diskuteras.
Så det verkar vara ett underverk som kommer rädda oss om vi ska gå upp till SHL igen,
Så alla brynäsfans ner på knä och börja be till hockeygudarna så kanske vi vänder på detta prekära läge,
För trots allt detta så är vi tvåa i tabellen två poäng efter ledaren med en match mindre spelad.
;-)

Tommy: Tänker lika. Vi har förutsättningarna.

Jugge: Kenttä är en erkänt bra lagbyggare. Alcén får bevisa att han också är det. 👍

Oavsett vad , lång serie etc så är jag lite besviken på åtta tappade pinnar innan vi ens mött alla lag. Jag vill se poängrekord, målrekord plus/ministeriers etc etc

tourz: Du behöver inte förstå. Det finns skarpa hjärnor i lagledningen. 👍

Danne66: Minst. Det lät inte jättelovande.

{10381}: Kenttä är överreklamerad. Eller hade du velat att Alcén gav Stråhle ett 4-års kontrakt?

Nu sa ju MoDo tomtarna att Stråhle ”vann” tränarmatchen iom att Löven fick Brynäs precis dit dom ville….

Edit: Sitter och tittar på IKO-HV och underhållningsvärdet är ju mil från gårdagsmatchen

Davey85: Ok. Så i bästa fall om 3v typ..?

Tommy: De har Per Kenttä Brynäs har Alcén 😀

Danne66: Ingen Scott eller Ölund innan uppehållet.

tourz: Tre svåra bortamatcher nästa vecka. Nu gäller det att börja leverera mål igen. Larsson behöver steppa upp. Rödda behöver vrida in siktet igen. Nån som vet nåt om Scott och Ölund?

Peja: Förstår inte varför man slänger in Blomqvist i PP. Förstår att han är tänkt som en slags budget Holmström som ska vara tuff framför mål. Dock i PP när det blir lägen är han fel man. Tror han bommade tre kvalificerade målchanser I PP.

pjåtor: Tror Brandon kommer floppa. Benn lyckades få kontrakt med Toronto, skulle troligtvis bli förflyttad till AHL. Brandon harvar i DEL vilket är en ganska dålig liga.

Lemp: The winner takes it all, ingen kommer ihåg en andraplats osv.
De skriver om matchen (inte serien) och den vann Löven mot favoriten Brynäs. Det är väl inte så konstigt att de vill skapa lite dramatik?

De har hetare målvakt än vi, de har bättre kontinuitet än vi, de har vassa omställningar som bara väntar på oss…. Vi verkar oftast ha skador/avstängningar på meriterade spelare (vet inget om deras frånvaro över tid)……men de är rökta så länge de har murvlarna på sin sida….

Huge: Inte för att du såg matcherna, men absolut, en match som var sämre. Inte så många som skulle tycka att 96,43% och 94,59% är att vika ned sig dock. Speciellt inte Lindbäck-fantaster.

Spelar Lindbäck nervöst mot Västervik hemma kommer han heller inte palla en finalserie. Man kan inte heller kräva att en 18-åring Clara ska fixa det.

En ny målvakt måste in.

Malken: Håller med. Benn visade mer vilja och hjärta igår än vad vissa spelare gjort över en hel sejour i Brynäs. Sänder helt rätt signaler. Visst, hans utvisning blev kostsam, samtidigt det enda boxplay vi får under matchen. Lastar inte honom alls.

Hade vi inte bränt så jävligt med chanser så...samt grymt spel av deras målas, tyvärr.

Anders Berg: "Eller så var han besviken för att hans utvisning blev matchavgörande."

Hur besviken var Timashov för att hans vansinnesutvisning, 5 minuter, mot Linköping borta med tiotalet omgångar kvar förra säsongen kanske blev säsongsavgörande? Manner var extremt besviken. Timashov? Inte vad jag vet!

{10375}: Voutilainens stats i semin mot Djurgården, när det gällde nånting:

"94,59%, 89,29%, 96,43%, 80,77%, 75,00% (utbytt), 84,85%."

Det psyket jämför du med LIndbäcks insats i en enstaka match i omgång 4, när det inte gäller ett skit. Dessutom i en match vi ändå vann, trots nästan obefintlig hjälp av uteförsvaret.

Ja, jag verkar ha fel.
Voutilainens psyke när det gällde var verkligen nåt laget hade hjälp av.
Så mkt hjälp att dom torskade semin.
Vi säger så...

« · 2591111 · »