1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741964 inlägg · 7967 ämnen
« · 2592291 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
För helvete Lindblom!

Och så en onödig utvisning när vi har full koll på läget...

Andy Tiger: spot on, adderat med bra fysiskt spel.

Bäst i Brynäs idag.

gwl: gick ju så där, öka farten, runt buren och hitta annat bättre läge.

Mumlade lite ironiskt för mig själv vid teken vid 3-1 ”vi sätter in vår vassaste kedja”
Tji fick jag, pang bom

BIF Kungen:
Benn är väldigt långt ifrån en föredetting..
Ser så bra ut och älskar hans hårda, direkta passningar..

gwl: Bra sista 10 min!

Våra junisar har fått fart i tredje…👍

Är det 4:e gången i 3:e fjärdekedjan löser ruskigt långt anfall va?

BIF Kungen: För ingen annan är med i fas eller fart, behöver ju hitta yta att spela på.
Helt rätt att stanna till och hitta back

Erat: Benn är utan tvekan matchens lirare. Han kommer bli galet nyttig i ett slutspel. Mycket smartness i den spelaren också.

BIF Kungen: ett bra exempel där ang Kelleher, bromsar in istället för att sätta fart.

Saltmasen: Ännu fler

Mora 0-2👍🏼

Vilken jäkla match Benn gör ändå, han får verkligen städa upp efter sin kollega

Johannesson 😱😱😱😱😱

Zappaholic: Ni samma domedagsförfattare som Timrå alltså?

Var det Leif Boork som annonserade ut Tärnströms mål i arenan? Lät nästan som så 😅

Zappaholic: bra där Lindbäck

Limpan och Johannesson med slarviga aktioner tätt efter vårat mål. Förstår inte killarna konceptet momentum?

3 & 4 kedjan som vart bäst i 3:e va?

Saltmasen: Jag ironiserade lite över Brynäslogiken härinne. Så fort vi ligger under eller spelar dåligt så kan vi glömma SHL-avancemang😂

Zappaholic: Men Sanny och Svensson sa att Björklöven och Brynäs var dom enda som hade chans på SHL plats...... sa dom.

Bra läge för Tärnström att öppna målkontot. Gott!

Zappaholic: Fan va kul, Tärnström!!!👊👊👍👍

Gött!

Zappaholic: yeeeeessss

Hoppsan den var oväntad.

dabif: Mora leder borta mot björklöven. Blir inte SHL för Björklöven då med andra ord

Några bra byten senare minuterna. Kan de fortsätta med detta så blir det bra.

Farsang: Vänta bara tills Västervik borta. Där kommer du få höra fans som enbart skriker och gnäller

Farsang: Nae, det är brynäs internet-supporters som tar den titeln

Södertälje gnälligaste fansen i HA?

Jockster : Precis samma för oss i deras zone.

Zappaholic: Bara en tidsfråga innan SSK kvitterar

Bra Lindbäck!

Davey85: Dålig insats överlag…skönt att leda matchen. Så här ser det ut i HA hittills. Vi gör lite halvtaskiga insatser emellanåt men vinner ändå. Oavsett utgång i den här matchen givetvis…

Davey85:
På inget sätt överdrivet!
SSK kunde lika gärna ha varit i ledning med 5 - 2 just nu.
SSK behöver inte ens kämpa om att vinna puckarna i Brynäs zon. De får pucken till skänks varenda gång de är i Brynäs zon.

BIF Kungen: Tycket dock tvärtom, vi spelar bara inte HA hockey.
Vi spelar inte på kontringar, eller skott sen stöka framför mål som majoriteten av HA gör. Speciellt Löven.
Är glad att vi vill spela med puck ist, kommer vara en fördel i slutspel.

Jockster : håller med, mycket bjudningar. Tycker som sagt SSK är bleka. De ser bättre ut pga Brynäs insats hittills.

Jockster : Tur att vi leder känns lite överdrivet...vi hade ett par riktigt heta chanser att gå upp till 3-1. Men nä, ingen särskilt bra insats såhär långt.

ellis: Ja? De fyra spelarna tillhör de tongivande i Brynäs. Inget konstigt med det alls men givetvis ska du där och peta och klaga lite

Anders Berg:
Är på samma nivå ungefär för herregud vad det slarvas och defensiven är helt horribelt dålig igen......
De har ärligt talat tur att de fortfarande leder denna matchen

Silfver: Jag tycker att toppkedjorna har bra kemi och ofta lirar bra hockey. Det är där bakom som man behöver förstärka, särskilt då Ölund och Scott dras med skadebekymmer. Det var alltid givet att man behövde ta in fler forwards. Jag var inne på Lance Bouma ett tag, men det var nog överoptimistiskt att kunna värva honom till HA.

Håller med om att en powerforward vore idealiskt, men Brodecki, Wännström eller någon annan bra lirare skulle ju också vara en rejäl förstärkning som säkert skulle kunna få igång ytterligare en kedja.

Om Ölund och Scott hade spelat den här matchen hade jag gärna sett Nordh tillsammans med dom. Tycker man ska matcha Nordh högre upp.

Men vad har hänt med AIK ikväll då? Och V-vik för den delen...

JohnnyBotox: Blir ju mycket sånt när man är skymd hela tiden, då är det stöta bort pucken som gäller.

Tycket han har lyft sig enormt idag jämför med hur har spelat tidigare.

Jan Grismöbel: håller med, sprider inte lugn och stabilitet.

JohnnyBotox: Det som Lindbäck gjorde bra i andra perioden var att han gjorde sig stor i målet. Vid flera tillfällen hann han inte reagera vid styrningar eller skymda skott, men fick pucken på sig just eftersom han täckte en stor yta.

Zappaholic: "Tongivande". Jo så brukar de kallas - när de inte spelar. Nä men jag tycker Brynäs trots allt verkar "ha" den här matchen, då får man va nöjd. Men 2-1 är ingen säker ledning.

gwl: Lindbäck har tagit många puckar, hans bästa match hittills. Men jag kan inte låta bli att vara på helspänn ändå, det fipplas en hel del, pucken sitter inte i plocken utan tar lite på sidan och vobblar lite. Sådana saker som ger ett lite osäkert intryck.

Hoppas att han släppt in dagens sista puck, men tvivlar på det (tyvärr)

« · 2592291 · »