1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741974 inlägg · 7967 ämnen
« · 2592233 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
gwl: Han släpper fortfarande sjukt mycke returer dock ..känner inte lugn med han i buren . Så man undrar hur spelarna känner ..

Jag såg inte matchen mot Nybro borta… men var det verkligen sämre än det här?
Så slarvigt och oinspirerat.

Zappaholic: tycker ändå man kan kräva mer av passningsspelet..O återigen spelar vi fast oss i egen zon...

Peja: Jupp, Wänna hade varit ett bra komplement till Ölund och kanske Scott/Tärnström.
Fast jag undrar om vi inte behöver en powerforward istället för det är oftast helt tomt framför motståndarnas kasse.

Peja: han är bra men min beskrivning tycker jag ändå stämmer idag och tidigare matcher.

Mycket ryss-svängar istället för att hålla fart. Då skulle ha vara ännu bättre i mina ögon.

Peja: Kelleher är otrolig på att skydda pucken och vända. Men han måste passa i tid.

Han kan bli en Ryan Lasch om han börjar passa tidigare och gå mer på mål.

Lindsteins hockeyanalys av andra perioden är usel. Var det en annan match han pratade om…?

Zappaholic: Absolut, men hur troligt är det att någon kommer ha en skadefri trupp i slutspelet? Nybro saknade väl 6 ordinarie spelare mot Brynäs men använde inte det som ursäkt.

Tycker Johanesson gör riktigt bra första 40. Magnifik på offensiv blå och bra initiativ i uppspelsfasen, därför som man fick ett PP i första.

munkas:

8 - 1 till gnaget

4 + 1 av Gynge

Farsang: DET håller jag med om . Reagerat i flera år på hur lite å lågt skydden har täckt . Får kolla i tredje om det är skillnad .

Peja: Vi saknar ju fyra tongivande spelare.

Det känns som det är fler Brynäs supportar än hemma supportar när man ser på läktarna. Snacka om att Brynäs berör

BIF Kungen: Förstår inte kritiken mot Kelleher. Antagligen den spelare i matchen som har skapat mest bra chanser.

BIF Kungen: Jag tycker han är bra men blir lite för mycket lek ibland och så tappar han puck.

Jan Grismöbel: får omformulera mig. Tycker att det är synligt nu och att folk har dem så högt upp så att dem faktiskt skyddar. Känns som alla alltid haft dem för lågt/gömt dem lite.

Ta Sklenicka som exempel. Karl hade ju halsskydd högt uppstå det verkligen skyddade dem vitalaste delarna.

Lemp: Bedrövligt dåligt nu. Kemin i tredjefemman är makalöst dålig. Det är som att tre magneter åker runt och repellerar varandra. Nästan komiskt att beskåda.

Silfver: SSK är bättre i spelet, men tror ändå Brynäs har skapat fler bra chanser, framförallt på grund av högre individuell skicklighet i toppkedjorna.

Det har också blivit väldigt tydligt att Brynäs har flera spelare som inte riktigt håller mot bättre och mer fysiska motståndare som SSK och Löven. Jag skulle gärna se att man tog in en till forward redan nu.

dabif: Ja, känslan är att fokuset inte är där, vill se bestämda aktioner från våra impactplayers, som de flesta är lite för bleka såhär långt.

Vill se Kopacka maxåka, Röddas vändningar, Indrasis och Vesel ta lite jävla plats. Lite för avslaget för min smak.

Jan Grismöbel: Jag får ont i magen när tredjekedjan är på isen.

Har någon annan också lagt märke till att Lindbäck spelar närmre mål?

Går inte långt ut längre, och ser ut att ha mycket bättre kolla på stolparna och täcker ytorna bättre?

Har de jobbar gärnet på han nu? Eller kände han av stark konkurrens?

bradberry: Extra bra att kompensera…

dabif: är inte Kelleher lite väl förutsägbar?

Mycket vändningar i anfallszon utan fart och en hand på klubban.

Borde spela mer på fart, fastnar lätt.

Farsang: Halsskydd har varit regel i flera år . Fler har fått utv genom åren pga inte anv halsskydd

Passningsspelet?!? Hallå! Har ju sett matcher i J18 med högre passningsprocent.

dabif: Tycker faktiskt SSK är bättre laget så här långt.
Rakare, mer fysiskt och mer strukturerat defensivt.

Thias30: tror mycket av problemet att det finns typ 0 konkurrens just nu

Hela 3:e gör inte det heller.
Saknar Scott och Öhlund så mycket.

Passningsspelet är under all kritik, bara kastar iväg den på måfå och hoppas på det bästa.

Det är plågsamt dåligt passningspel idag. Det här kan väl ingen i laget vara nöjda med. Hoppas att det blir en rejäl avhyvling i paus inför tredje.

Tycker jag ser märkbart mer Halsskydd nu efter den tragiska olyckan i England. Är det bara jag som inte tänkt på det innan eller har faktiskt spelare börjat ta halsskydd på allvar?

havre: Ganska snabb ändå?

bradberry: Håller med. Faktiskt obegripligt att domarna missade Benns tripping.

Benn är bra. Jag gillar Benn.

Zappaholic: ” Hur i helvete är det där en hooking?”

-Kompensation för att de inte tar Benns tripping i sekvensen innan. Den kändes solklar…

Davey85: Men de sätter sig oftare i onödiga situationer med sitt nonchalanta spel också.
Benn och Larsen imponerar mer och mer.

bradberry: mil ifrån Löven matchen

bradberry: Hyfsad skillnad i inställning från matchen i lördags.

Lindblom och Ohlsson håller inte riktigt.
In med 2 nya

bradberry: Vi står mest stilla och petar med klubborna

Jävlar vad dåliga vi är…

Silfver: sant, speciellt i egen zon.

Fast de har väl skapat en del framåt under säsongen …? Men jag kanske minns fel…

SSK väldigt bleka framåt. Brynäs bjuder på lägen och PP.

Brynäs borde köra samma sorts box spel i 5 mot 5 och sen ha en jäkel som bara jagar puckbärare.

Thias30: Hur i helvete är det där en hooking?????

Är domarna efterblivna?

Thias30: Ja, vi har inte direkt blivit favoriserade sen HA-äventyret började.

Peja: Ja, den var underlig.

Alla domare gör allt för att hitta utvisningar på Brynäs varje match.
Är väl för att kunna säga till kompisgänget att man visat ut en Brynäsare.

Silfver: Sjukaste utvisningen jag sett! SSK-spelaren faller och Vesel vilar sin klubba på hans. 2 min hakning?! Skämt!

Silfver:Benn har varit riktigt bra. Men SSK leder helt klart det fysiska spelet.

Tjatat om det länge , vi skulle behöva ha in typ 2 aggressiva forwards som är bra i spelet ochså

hahaha han får ju felskär?

Davey85: nonchalant i egen zon, onödigt

« · 2592233 · »