1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen
« · 2593987 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
mk: det är nån jävla timråit som hackat min telefon
Detta är inte vad jag skulle lagt ut🤣🤣

Kan ni för faan hålla den politiska debatten utanför detta forum!!!!!

Jan Grismöbel:
Det är helt ok. Det är ett parti i riksdagen
Men kolla på denna. Och var försiktig med för vad du önskar för Sverige.

För det här ska vi absolut inte ha. Som Roger Stone vill ha det.

Forza Brynäs.
Uppladdat:

500x0-screenshot20231104151533samsung-internet_0.jpg

mk: Hymlar inte . Röstat SD sen 2006 . Men nu är fokus på det viktiga 3 poäng till vårat Brynäs .

Schonning: Förvisso men vi måste stå upp för människor som hatas på grund av sina sexuella läggning, hudfärg eller för att de exempelvis är kvinnor. Det står givetvis över sport.

Spelar Kinnvall ikväll?

Ge er, detta är ett hockeyforum

Jan Grismöbel: Jag är emot rasister, homofober och sexister. Det tycker jag är en självklarhet.
Jag tror även på demokrati. Solidaritet är ett vackert ord.

Anders Berg: 🤣🤣🤣 Gott vänstermarinerad ser jag 👍det är det sorgliga .

Jan Grismöbel: Ja, jag är inte rasist, sexist eller homofob. Som Trump alltså.

Anders Berg: nej inte alls han håller ju sitt land högt och det finns nån svensk som röstar på MP det är"Fy fan så sorgligt"haha,
Trevlig hockey kväll
Forza Brynäs

Anders Berg: Sorgligt?

{10426}: Fy fan så sorgligt.

{10426}: Håller sen gammalt med om allt 👍👍👍

Blomgrens: Bara hoppas att det är som han säger, då är ju han förstås ursäktad.

Hur är det? Har samtliga våra bortamatcher hittills varit slutsålda? Dock osäker på SSK som ändå var välfylld.

{9566}: Håller med om det nu var så att han inte gjorde det. Men han säger själv att han bar halsskydd och är förvirrad över varför han anmäls.

{10426}: Förstår inte vad hans intressen eller vilka kan följer på sociala medier har med hans politiska åsikter att göra, men generellt sett är antagligen mer än varannan nordamerikansk hockeyspelare Trump-anhängare. Exempelvis Ryan Lasch var också det.

Lyckligtvis är Benn i Gävle för att spela hockey och inte för att ställa upp i politiska val.

Undrar varför Lindbäck spelar utan halsskydd? Svårt att förstå med tanke på vad som nyss har hänt.

Kollade igenom Jordie Benns Instagram och detta är min uppfattning av honom.
-Gillar jakt och kött.
-Gillar bilar, golf och whisky.
-Gillar pengar och trading.
-Gillar Trump och republikerna.
-Gillar konservativa debatörer.
-Kritisk mot amerikanska staten och tror på konspirationsteorier.
-Följer inte Brynäs eller någon av hans lagkamrater.

Vad tycker ni om detta? Jag gillar det då jag står på samma sida politiskt. Men kan tänka mig att vissa på forumet ej håller med. Hoppas att han gör mål idag. Han har ett bra skott.

Spelar Kinnvall ikväll? Såg ut som honom på en av bilderna på spelarna som gjorde sig klara för avresa.
- - -
Vad hette förresten Moraspelaren som var ”klar” för Brynäs om vi hade hängt kvar i SHL? Vilket lag spelar han i idag?

Johan Persson i Mora stängs av och missar kvällens match. Perfekt.

Tigerhjärta: Fast det är väl inget nytt i Brynäs tyvärr. Vi hade en spelare som fick ett alldeles för långt spelarkontrakt just pga den egenskapen (trots att någon annan kunde gjort samma jobb och levererat i 5 mot 5).

Vore fantastiskt att få lite lucka på Björklöven med jämnt antal spelade matcher. Brynäs har en chans idag. Undra om de tar den.

Makita: När limpan står är det fortfarande sjukt nervöst . Varje gång motståndarna passerar försvarsblå. Backarna måste vara fokuserade på motståndarspelarna å på limpans returer å hans utsvävningar bakom mål .

lapad: Amen till det 👍

Scerban: Precis det jag vill komma fram till. Blomqvist/Kvist får dela på rollen som 13:e forward när Öla/Scott är tillbaka.
Det duger inte att enbart vara bra i boxplay. Kraven måste vara högre än så.
Men med det sagt har Blomqvist/Kvist skött BP med bravur👍

Håller med. Har ni sett Oskar Kvists statistik i PK? Han har gjort ett mål själv och totalt varit inne på ett bakåt. Det är hans nisch. Han är inget vidare med pucken själv men han är bra på att vinna puckar från andra. För mig är han en bra 13:e forward framöver som kan spela BP och några ströbyten här och där.
Uppladdat:

500x0-bif-bp-2301104.png

Ticko : Ni Gävlebor som ska till Mora idag.
Tar ni segelbåten eller? Med tanke på alla varningar.
Det ska väl vara Östlig vind. Så bara upp med spinnakern eller storseglet.😉

Gunderson: skål

Makita: Ja det är skönt att målvakterna börjat prestera på den nivå man önskar. Skulle vilja lyfta fram försvarsspelet som sen matchen mot Björklöven sett mycket bättre ut. Vi släpper till mycket mindre klara chanser nu. En del tror jag vi kan tillskriva ”Benn-effekten”. Tycker man kan se, inte minst i sargspelet, att flera spelare tar efter Benn och inte ”säljer” sig vid sargen.
Matchen igår är väl den första försvarsinriktade
matchen vi vunnit. Det är viktigt när vi går mot de avgörande matcherna som ofta blir målsnåla.

Tigerhjärta: vet inte om jag håller med. I spelet 5 vs 5 möjligen uträttar de inte så mycket. Men i boxplay... De dödar mycket tid där... Så att säga att de inte uträttar något är ju direkt felaktigt

Vad gäller målvaktssituationen just nu tycker jag att diskussionen borde svänga över till vem av dem som är bäst för dagen.
Inte som tidigare vem som är minst dålig och som bör stå.
Lindbäck 96,5% de två senaste matcherna och Clara 95,% sina fyra senaste matcher.
Lindbäck 90,5 Clara 91% de 10 senaste matcherna.
Våra målvakter börjar sakta men säkert jobba ihop en bra räddningsprocent vilket är mycket glädjande hoopas det fortsätter så idag.
Borde rimligtvis bli Claras tur idag eller håller Lindbäck en match till denna veckan.

Tigerhjärta: Har skrivit så många gånger. Blomman är slut och Kvist har noll utvecklingspotential. När dom skadade kommer tillbaka bör dessa två plockas bort. Låt juniorer spela, killarna är jätteduktiga och hungriga.

Peja: Scott - Ölund - Tärnström i tredje har potential att stänga ner vilken toppkedja som helst i Allsvenskan och samtidigt vara ett hyfsat hot offensivt.

Peja: Tur då att även Ölund snart kommer in i tredje.
Bara det inte innebär att juniorerna petad i fjärde.

Peja: Blomman har nog haft lättare med en avslutande säsong i SHL än i HA. I HA är just tempot seriens signum och äldre spelare får ju svårare med det…

Tigerhjärta: Blomman får kämpa för glatta livet för att överhuvudtaget hänga med i de flesta matcherna. Det har man sett förut, tyvärr typiskt för en äldre spelare som spelar sitt sista år på elitnivå.

Kvist är en bra skridskoåkare och kämpar på, men har inte en puckkontroll och passningsspel som håller. Särskilt när tempot skruvas upp lite blir han ett sänke i puckinnehavet.

Tärnström har inte heller fått till det, men det är ju tydligt att han är klart bäst av de tre. Han åker skridskor, tänker ofta rätt, och är helt okej med pucken. Och framförallt klarar han av tempohöjningar.

Det är beklämmande att Juniorkedjan är mycket bättre än Blomqvists kedja. Något måste hända i tredjekedjan, jag tror inte att det räcker med att få in Scott där.

Tigerhjärta: Han har ju sin plastsköld som han alltid har haft, vissa MV har sådana , andra inte. Jag vet inte vad som gäller🤔. Känns som om plastskölden skyddar mot puckar men inte mot skridskor.

Lemp: Håller med dig kring diskussion kring Tärnström/Blomman.
Blomman bör ersättas rakt av när Scott är åter. Osynlig i 5mot5-spelet och iskall framför mål i PP.
Både Blomman och Kvist uträttar inte mycket just nu, medans Tärnström ändå tar initiativ och försöker få saker gjorda på isen.
I mitt tycke är den spelaren som bör petas sist av dessa tre.

Wesel: Håller inte med om att det var en stabil seger - men tre poäng. Spelet med Björklöven var bäst i år men ändå inga poäng. Berodde dock mycket på motståndet att det blev så välspelat och högt tempo - men - ibland är ett bra spel minst lika viktigt som poäng. I finalen i vår är det dock - självklart - bara segrar som räknas, annars blir vi kvar i den här gärdesgårdsserien i många, många år.

Jamie Ram. Han var urusel. Har inte kollat hans stats men de kan inte ha imponerat (måste kolla nu, över 3 insläppta per match och 88,8 %) så han var sämre än Lindbäck. Det är väl som alla är inne på; en lugn och trygg målvakt sprider lugn och trygghet till övriga laget. Lindbäck igår kändes aningen fladdrig.
Ikväll behöver vi spela bättre för 3 poäng, skulle jag tro, då Moras målvakt är bättre än många andra.

#33: Bar tydligen samma halsskydd som han alltid gjort. Blir intressant o se om han verkligen fälls i slutändan.

{10375}: bry dig inte om Huge...han ser inte skogen för träden MEN Gälla har lovordar Limpans spel och hur det hjälper backar .. så här tror jag nog man får fundera på kommunikation mellan backar o mv ..och det blir lite svårt för backar med två olika mv stilar när det gäller det spelet..
Limpan gör en väldigt bra rensning i 4 mot 5 ..som ger oss ca 20 sek Bra!!
Men han tappar puckar helt i onödan ibland.. han plockar puckar som skulle gått över. O tappar ur dem o det blir farligt skott från blå...han räddar men där pucken inte fastnar utan valsar runt...det är på håret flera ggr...men han har spelat upp sig betydligt o det är så bra ..

Stenis: bra inlägg och tycker vi ser matchen på samma vis.. Vi blir för lättlästa i pp...4 de sliter i BP . Bra där kvist o blomman..men håller inte på denna nivån i 5 mot 5...Kvist hade ju några matcher i början när man såg nåt nytt men nu är han mer sig själv igen..
Juniorerna kommer att bli guld värda för Brynäs nästa år o åren därpå..mer muskler så..
Limpan kul att han får vinna matcher och gör det bra men tappar puckar helt i onödan o konstiga returer som bättre lag kommer att smälla dit( vi såg det förra säsongen)
Vi vinner o det var ju det viktigaste...
Rödin jobbar o sliter o gillar att ALLA jobbar hem..i ALLA lines..Tror vi drar på oss få 2 mot 1 o 3 mot 2 osv...

{10375}: Lindbäck anmäld, saknade halsskydd. Är inte det helt onödigt, sätt på er halsskydden grabbar.

Huge: fläckfri? Han släpper fortsatt alldeles för många returer rakt ut. Ett under att det inte blev fler mål. Och som sagt, troligtvis hybris efter vinsten senast när han tror han kan gå ut och lalla bakom mål.
Hoppas på vår målvaktsetta Clara ikväll igen så man slipper vara så nervös. Dock, kul för Limpan med ännu en vinst!

Skönt med vinst igår och det är jag riktigt nöjd med.
Men det satt långt inne och hade kunnat pendlat åt andra hållet med otur också.
Det borde finnas mycket utvecklingskapacitet kvar i laget från igår.
Rödin och kelleher slet som djur men kedjan har problem att komma in på mål då de etablerat tryck. Larsson är stark och viktig men för en nhl-spelare borde han kunna passa bättre. Indrasis försökte för mycket eller för lite. Saknade liksom fokus. Kopacka blev lidande i sitt spel.
Blommankedjan var faktiskt kassa sett över hela matchen. De är ändå viktiga i bp. Fjärdekedjan fick fast deras dito i offensiv zon och behövde inte testas defensivt speciellt tufft. Men deras spel är valpigt ännu.
Backlinjen är defensivt bättre mot i starten. Benn är en klippa. Berra var nog inte 100 procentig efter sjukdom. Johannesson var bra offensivt men sämst defensivt.
Lindbäck gör det bra då han står rätt men han är seg i förflyttningen ibland. Jag tyckte han kändes lite osäker emellanåt.
Bra bp.
Dåligt pp. Uppenbara upplägget med ett pass till spelare vid vänstra stolpen som ska slå pass till fri spelare vid högra stolpen var lättläst och ineffektiv. Rödinuppställningen var lika dålig att komma in på mål i fem mot fyra som fem mot fem och varför ska blomman in på mål. Han hade ju ett hyfsat skott förr. I brist på bättre fjärde forward så borde han få chansen att skjuta. Vi har Larsson och Indrasis som borde kunna ta kampen framför mål. Där saknas ölund och scott enormt mycket.

Det är härligt med ny match idag. Det är en alldeles för lång väntan från fredag till onsdag. Jag hoppas att utvecklingskapaciteten kickar in nu med en tät match i benen.

Stor chans att vi slipper Johan Persson i Mora i afton känns det som. Matchstraff efter en mindre fin huvudtackling igår.

Går bra för ersson.....

Zappaholic: tack till Almtunas arenavärd. Vi fick jobba ostört mellan is och läktare. Har bara lovord till dem.

Skön trepoängare, spelmässigt kan vi bättre.

Peja: Bara att instämma, Blomqvist-kedjan lyckas inte med någonting, oavsett utgångsposition så fastnar dom i defensiv zon. Tycker synd om Tärnström som försöker uträtta något, men som dras ner av sina kedjekamrater match efter match.

Sen att Blomman spelar både powerplay och boxplay är helt bisarrt.

« · 2593987 · »