1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742293 inlägg · 7967 ämnen
« · 2597043 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Ovärdigt, nedvärderande m.m

Som erat skrev
"
då hade jag tagit att matchen ska spelas om vid ett annat tillfälle istället för att dela ut skrivbordspoäng "

Finns inget roligt eller heder i att få 3 poäng.

Därför bör vi vägra poängen eller få spela om matchen, om Tingsryd blir straffade.

Kalle Kamel: varför ska det finnas ett regelverk om det ändå inte ska följas,sen att dom inte förtjänar att vinna kan man inte göra så mycket åt

Gunderson: Håller med om det du skriver, förutom de virriga teorierna om att frånvaron av grundspel beror på Anton..

Borde i alla fall kunna se lite av de linjer som Gälla vill spela med. Men det ser inte jag i alla fall.
Men var finns kämpaglöden?

Mattson: Där ser man! Då ska jag se till att vårt J18 får in 3 poäng och +5 i målskillnad. 👍

Zappaholic: Absolut att regler ska följas, men moraliskt känns det inte rätt. Så visst håller jag med.

Mattson: Kan ju inte bli mycket mer svart på vitt...

Jockster : och att vi behöver mer fysik

gwl: Varför skulle vi vägra? Det är väl bara att följa regelverket oavsett vad.

Lemp: Jag vet att Brynäs har förlorat en match på det här sättet. Skitlänge sen. En oregistrerad ryss eller tjeck.

gwl: då hade jag tagit att matchen ska spelas om vid ett annat tillfälle istället för att dela ut skrivbordspoäng

Såg endast slutet av första perioden men lyssnade på matchen då jag jobbade.

Men var är inställningen? Kämpaglöden? Jävlaranammat?

Spelidén? Spelsystemet? Match coachen?

Har vi vunnit våra poäng när allt bara rullat på med våra många bra spelare? Sen när motståndarna kämpar hårdare, stänger ned Brynäs med tight spel. Då förlorar laget när de har en loj inställning.

Detta förbannade avslagna och förlust bringande känslan har funnits i Brynäs i så många och långa år.

Sen kan man klanka på Ove Molin och vad har han lyckats med som tränare, är det bara en gång han fått sparken som tränare i Brynäs? Masken har han varit tränare för ett högt placerat lag? Gällstedt kommer han lyckas som huvud tränare?

De kan fortfarande straffas och matchen blir 3-0 till Brynäs.

Om detta är fallet, kan vi vägra dessa 3 poäng då?
Vi är inte värd 3 poäng idag. Så ge oss inget jävla tröst pris för Tingsryd spelat med Pontus..

Mattson: Såg också detta, Tingsrydsspelaren bör väl falla inom ramen för den här regeln.

{9566}: Jag bryr mig inte om poängen men ett regelverk behöver ju följas. Det kan ju aldrig vara beroende på lagets insats. Det är ju fullständigt orimligt.

Uppladdat:

500x0-img2489.png

Jag tycker att kan man inte vinna på egen hand, eller göra mål på hemmaplan, ska man inte heller få några poäng pga nån oregistrerad spelare. Låt laget skämmas och komma igen.
Min tanke på det hela.

Mattson: De ska godkännas eftersom den okvalificerade spelaren då ska ha lämnat isen. Upptäcks det inte i samband med målet där spelaren är på isen så kommer inget att hända så vitt jag vet. Det var svaret jag fick av domarna.

Träklubba: Inte lika intressant längre kanske. Vi tillhör ju den grå massan numera. Hajpen bortblåst.

Axelsson: Alla andra tidigare mål ska godkännas… Vad säger regeln om senare gjorda mål?

Vad har hänt med intervjuerna i periodpaus och efter match? Tidigare på säsongen körde TV4 det även om det inte var en huvudmatch. Nån som vet?

JohnnyBotox:
Alltså det behövs inte förstärkas på utespelarfronten för det finns inget lag som besitter samma kvalitet som Brynäs gör. Absolut att det behövs en ny målis för Brynäs målisar är horribelt dåliga.
Det handlar om att Brynäs har inget eget spel, dat handlar mera om att de offensiva spelarna skall vinna matcher åt Brynäs.
Defensiven har varit extremt svajig och svaga hela säsongen med sjuka mängder av misstag, tappade puckar, misslyckade utspel osv..
ALLT detta är coachernas uppgift att rätta till och ön så länge har de inte bevisat att de klarar av det ......

Axelsson: Stämmer, regel 5.

Zappaholic: Om det inte upptäcks, ja. När det upptäckts ska spelaren avvisas från isen och båset och ett eventuellt mål ska strykas.
Uppladdat:

500x0-2023-11-15-21-33-11-988.jpg

Hade Brynäs eller någon märkt de hade de kunnat varit en annan matchbild. Nu blir de nog inget av de. Vi var ändå kassa. Onödigt att sukta efter gratis p
Uppladdat:

500x0-img2171.jpeg

Axelsson: Konstigt. Man får alltså använda en spelare som inte är registrerad för match.

J-S: Alltså jag kan skriva massor av elände från matchen, Indrasis, domare, kass 3 och 4-kedja men det ser vi ju alla.

Det jag varit inne på tidigare och som verkligen tåls att upprepa är den totala avsaknaden av spelsystem. Jag har fortfarande inte sett skymten av uppstyrt spel sedan försäsongen drog igång. Jag vet att vi inte ska vara som bäst nu utan i vår men det är nästan en gåta för mig hur man kan ha så bra lag och spela så dåligt.

Positiviststrutsarna kommer säker skriva ”det kommer”, ”ge det tid”, ”många nya spelare” osv. Men jag köper inte det. Många lag har fyllt på och har ruskigt mkt sämre lönebudget än oss. Känns som att vi återigen inte lyckas få till ett spel. Alla bara dumpar pucken och sen är det hönsgård i offensiven.

Vi ligger ju tvåa i serien tänker många. Visserligen men det är fortfarande med ett ruskigt dåligt grundspel. Våra stjärnor har också levererat poäng vilket sminkat grisen men när de inte levererar ser det ut som idag.

Jag har en teori som jag kört på sedan Rödin anslöt. Jag kallar den Rödin-teorin. Vi har varit katastrofala sedan han anslöt. Är Gällstedt stark nog att tygla en erkänt lynnig Anton? Som i denna match så har han ett otroligt dåligt kroppsspråk och agerar inte som en ledare. Det känns som han levererar när han är på humör och när han inte är det drar han med sig hela laget. Jag menar inte att Rödin är ensam ansvarig men bara min egen åsikt. Har Rödin köpt in på tränarnas tänk?

Brynäs i dagens status har inte en jävla chans att nå SHL. Jag hoppas Ölund och Scott snart är tillbaka och att man börjar sondera efter en till forward för övre halvan.

Ursäkta långt inlägg.

Zappaholic: Läste den aktuella regeln för ett par veckor sedan då samma situation uppstod i en juniormatch.

Zappaholic: Är det något man vet sedan tidigare är det att svensk hockey älskar sin jävla regelbok mer än logik och fingertoppskänsla. Står det att laget ska förlora matchen vid en sån situation så ska vi ha poängen. Svårare än så bör det inte vara.

SuneMangs: njae, tydlig förbättring är ok, så man ser att de är på rätt väg, fläckfritt till omgång 45 :)

Tycker våra backar är ok, men förstemålvakt och Lindblom eller Wännström och så Scott och Ölund tillbaka räcker :)

Aldrig tappat humöret framför tjejen men idag rann bägaren över.

Usch. Det här laget framkallar inte mycket kärlekskänslor längre. Överkörda av Nybro, utskåpade mot Mora och nollade av Tingsryd.

Det här kändes som en vändpunkt. Nu börjar raset.

Peja: Brynäs har tappat en match på det sättet. Länge sen dock.

Axelsson: Kan du regelverket eller gissar du nu?

Stefan R 63: Ja jag försvarar det inte. Å andra sidan förstår jag inte varför man spelade back to back fre och lör…båda på bortaplan.

SuneMangs: Ja, det visste väl Brynäs spelarna och det var därför vi inte ville vinna 😂

Stefan R 63: Blir nog en relativt enkel överkörning när AIK tar 6e raka på fredag. Fy fan va besviken man är.

JohnnyBotox: Kan tycka att spelet ska sitta fläckfritt om tio omgångar, inte bara en förbättring, med tanke på att mer än halva grundserien är spelad vid det laget. Det måste även värvas en förstemålvakt (vart fan man nu ska hitta en sån), en till stabil back och två forwards som konkurrerar på allvar.

SuneMangs: Det blir inget poängavdrag. Det enda som skulle kunna hända är att ett mål som spelaren varit delaktig i stryks.
Dessutom ska det inte upptäckas i efterhand utan i anslutning till avblåsningen efter målet.

SuneMangs: Hoppas Tingsryd får böter. Tycker inte man ska tilldela Brynäs en seger även om det väl borde finnas en praxis?

Zappaholic: de åkte hem...efter match mot...Almtuna..o åkte hem efter Södertälje...de sov hemma...o sen till Mora...
Otroligt dåliga ursäkter av proffs som ändå.. skulle ha tränat...om de inte hade spelat...
Vi känns sönderlästa...utmanövrerad...dåligt pp dåligt Bp..
15 matcher in ....måste börja hända positiva saker..

Ogillar generellt att gnälla vid förlust, för det går omöjligen att vinna 52 raka och det vore ju egentligen inte så jädra spännande sport då. Men håller med många, spelet är oroväckande oavsett om vi vinner eller förlorar (även om det känns mer motiverat att klaga på det vid förlust än vid vinst).

Håller dock inte med om att byta tränare. Det har vi gjort tillräckligt. Man får väl försöka ta hänsyn till att vi har nytt lag, nya ledare och i en ny serie och att det fortfarande är relativt tidigt i serien.

Men inom 10 omgångar eller så, så behöver vi nog se lite bättring i spelet.

Sedan tror jag på förstärkning, både på målvaktssidan och troligtvis en forward.

Hursomhelst, första två raka förlusterna, får se hur de svarar på detta.

J-S: Det är väl kombon att JA inte ville/vågade peta Molin o Masken och att JA hoppades att laget skulle kunna vara mer eller mindre självspelande.
Tror man skulle behöva hitta någon yngre, energigivare i båset och pensionera Masken t.ex.

Not so fast, TAIF! Vi kan tilldömas segern i efterhand då Tingsryd använde en oregistrerad spelare ikväll. Skulle vara historiens mest oväntade tre poäng i såna fall.

Det kan ske mirakel också:
www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/tingsryds-tabbe-nyforvarvet-tvingades-av-isen-/

Tydligen spelade Tingsryd med spelare som inte fanns med i laguppställningen. Var även inblandad i första målet

Stefan R 63: Snacket gick lite så bland spelarna…

Stefan R 63: Fast det är ju inte bara spelsystemet, även tempot, styrkan, tekniken mm.
Taif såg ju ut som NHL spelare jämförelsevis

Zappaholic: vi åkte till Uppsala.. Södertälje o Mora!!! Inte direkt månen tur o retur....

J-S: Ja det ser mycket mycket sämre ut. Tvivlar hårt på Gällstedt just nu.

Med laget man har på isen så ska det inte se ut så här. Vi har ju sett vilken förmåga som finns.

J-S: inte ofta man håller med om att något måste ske när man ligger tvåa i tabellen med 2 (eller 3) poäng efter trots 2 färre matcher spelade. Men nog fan måste något ske snart? Det finns ju ingenting som pekar på att vi har några tankar kring hur vi ska spela. Dumpa puck och snurra i hörnen fungerar ju uppenbarligen sådär.

Davey85: Han har ju varit hjälptränare

« · 2597043 · »