1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742317 inlägg · 7967 ämnen
« · 2598224 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Erat: exakt likadan slashing som Västerviks utvisning dock. Så domarna hade nog tagit den ändå

Farsang: Ja, en typisk Rödintvåa, tyvärr.
Kan kosta och i stort hans enda svaghet..

Oerhört skönt mål! Egentligen oerhört enkelt med...lite tålamod och lite skymning framför mål. Man behöver inte uppfinna hjulet om och om igen, skiter i hur målen kommer till, så länge det blir mål!

Hade inte klubban gått sönder så hade det aldrig blivit utv

Onödigt som fan av rödda

Stenis: heja Rödin i anfallszon 😂

Äntligen folk framför!

Ja fint av kindvall. Jag tror det är viktigt för brynäsarna att vi gör lite mål nu.

lapad: Som sagt, tänk om vi kunde utnyttja Kinnvalls skott oftare.

Cred till junisarna som bet sig fast i offensiv zon, istället för att göra som Kvist i momentet innan, lägga en passning från ena långsidan till den andra genom trafik istället för att driva på mål med puckjäveln.

J-S: Bra Kinnvall.

Jäkla bra gjort av fjärdekedjan detta byte!

Jockster : yeeees

Gunderson: Fruktansvärt dålig skärpa på vissa spelare. Ärligt talat, ni får såga mig så mycket ni vill men är inte det tränarnas ansvar att se till att spelarna motiveras? Blir förbannad. Bänka dom som inte levererar

Farsang: Sittplatsen på sidan man filmar ifrån är ca 3ggr högre än ståplats.

Gunderson:
Brynäs spel i egen zon första 5 minuterna kan bara beskrivas som KAOS ... total oförmåga att få ut pucken ubegen zon gång på gång

Känns det inte sjukt att det tydligen ska gå in 2500 pers i Västerviks arena? Den är ju pytte liten

BIF Kungen: Juniskedjan har det riktigt tufft. Bra tackling av Benn!

Mattson: mitt förtroende för Gällstedt sviktar, tror inte han har tillräcklig kunskap.

Hade han haft det hade han redan ändrat..

Mattson: Vilken lyxlirare han är Kopakka 😂

Mattson: Billins lyckas alltså tappa puck 4 ggr i samma byte, otroligt dåligt!

Peja: Svårt att förstå att Gällstedt inte laborerar mer i PP. Han har seriens bästa spelare att välja på.

Stenis: Det här är ett lagbygge signerat Johan Alcén. Det betyder tydliga roller och hierarki. Det betyder att man inte kan peta i toppkedjorna oavsett hur dålig denne är. Förra säsongen var det Palve och Timashov som fick förtroendet i match efter match pga bristande konkurrens, nu är det Indrasis. Återstår att se om Indrasis kan rycka upp sig.

SuneMangs: jag tror inte han är frisk i kroppen, nåt stämmer inte med Kinnvall!

J-S: ja kanske man skulle byta ut Indrasis mot någon annan.
Kanske inte Ohlsson då, men vem?

Mattson:
89.71 + 89.60, där har vi siffrorna på Lindbäck och Clara ...... det håller verkligen inte om de vill kliva upp i SHL igen!
BP strax under 80% är sisådär men PP på strax under 20% med den kvaliteten som finns är riktigt dåligt tyvärr

SuneMangs: Andra kedjan har problem pga Indrasis,
Både Kopacka Larsson spelar bra, dom är absolut inte iskalla, men svårt att producera med en kille som inte kan slå en passning på bladet och skridskoåkningen ska vi inte prata om ser ut som han saknar sin rullator, går såå lååångsamt.
In med Ohlsson i andra tills Scott är tillbaka.

Kanske det vore läge att prova j20 målvakten idag?

Fy fan vad vi måste kunna bli bättre.
Värdelöst PP. Hade det var Löven, ok det hade kunnat varit en förklaring, men vi möter vvik
Clara är ju sämst. Han kan ha femtiden för sig, men den framtiden ligger längre bort än säsongen 23/24. Troligen mycket längre bort.

Benn gjorde en bra dragning och servade målet. Man såg ju att han sökte någon på andra sidan istället för att spela vidare efter sargen. Och ingen jävla duttpass heller.

Peja: "Hade känts så otroligt mycket bättre med en rightare som kan skjuta på den positionen."

Vänstra cirkeln, Kinnvall, direktskott, det är lösningen på problemet. Jag har ältat detta länge nu och jag fattar inte varför vi inte utnyttjar Kinnvalls skott bättre i PP. Börjar tvivla att det någonsin kommer ske.

SuneMangs: tillägg: jag tycker många ser för mycket till poäng, mindre till insats och attityd.

Självklart är poäng viktigt men inte allt.

Jag gillar spelare som gör andra bättre. Enligt mig den viktigaste egenskapen för en spelare.

Många ”poängspelare” spelar för sig själv, lyfter inga andra …

Mattson: Benn är ju numera kreatör och spelgeni, in med honom på högra cirkeln som speldirigent vetja.

Mattson: Ja, om Brynäs får ordning på mv-spelet och special teams så blir det SHL-avancemang. Som "rafalski" är inne på går osäkerheten mellan stolparna över även genom tv-rutan. Det är lite irriterande att Indrasis har blivit mer och mer som Palve i "Palve-rollen" i powerplay. Hade känts så otroligt mycket bättre med en rightare som kan skjuta på den positionen.

Peja: Målvaktsspelet och special teams kommer avgöra vilka som får SHL-platsen. Målvaktsproblemet är svårlöst under säsong men PP och BP måste Gällstedt kunna fixa. Han har spelarmaterialet för det.

Peja: Vårt målvaktsspel kommer definitivt inte ta oss till SHL och jag hoppas klubben inser det. Man får ju nästan en panikattack så fort motståndaren passerar vår blålinje.

SuneMangs: Skiter i detta nu. Käkar ribs med familjen. Krävs en rejäl skärpning i alla led. Sorglig jävla tillställning detta.

SuneMangs: hoppas du får rätt, ingen skulle bli gladare än jag👍

BIF Kungen: Människor tenderar att minnas det som ligger i närminnet också. Han har ändå fixat 12 poäng på 15 matcher. Att andrakedjan har stannat av och motståndarna läser vårt PP som en öppen bok numera är inte enkom hans fel. Men jag gillar inte heller chanspassningarna och kroppsspråket på Indrasis dom senaste matcherna, men han har absolut bidragit den här säsongen. Jag är övertygad om att Indrasis, Larsson och Kopacka snart är på banan igen och producerar.

SuneMangs: Måste vi betala ut hans lön? Om vi skiter i det så krävs det väl att en motståndare anmäler :D

SuneMangs: Ja tyvärr. Det finns många som inte är värda sina löner på varenda arbetsplats.

rafalski: Bra räddning av deras målvakt på returen. Sånt som Brynäs målvakter har släppt in hela säsongen och en del här inne skyllt på att backarna inte får undan returen. Den tydliga tendensen är att Brynäs i stort sett alltid har ett sämre målvaktsspel och därför behöver betydligt fler målchanser än motståndarna för att vinna matcherna.

SuneMangs: där tycker vi olika. Indrasis insats senast är det sämsta jag sett på den här nivån, bara att skicka…

Grundar inte min syn endast på senaste matchen, har varit usel många matcher.

Du är en bättre människa än jag med större tålamod som kallar hans insatser som ”formsvacka”. Obs noll ironi kompis.

Stenis: Tveksamt på många backar. Det är många som har väldigt lätt för att träffa första benskydd.

dabif: Vilket inte gäller just Indrasis, eftersom han har ett kontrakt där hans lön är reglerad till en summa han tjänar varje månad. Så diskussionen är meningslös.

Gunderson: jag hade också önskat få igång Larsen. Johannesson kommer aldrig att bli en ok slutspelsback.

SuneMangs: Finns ingen lägsta lön i Sverige som det gör i många andra länder. I Sverige kan man ha i princip hur låg lön som helst.

Gunderson: Clara känns minst sagt darrig. Vi bör nog försöka lägga resten av matchen i anfallszon.

Axelsson: Det klassas som slavarbete och är olagligt i Sverige.

SuneMangs: Då kan han spela gratis tills dess.

Gavve: började kolla nyss, bättre än senast, inte så svårt iofs..

dabif: Ja det är riktigt skitnödigt!

« · 2598224 · »