1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742342 inlägg · 7967 ämnen
« · 2599606 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Hur kan det stå att det är 13 000 sålda biljetter tills onsdags

SnowKing: Hade för mig att han spelat i Ann Arbor så när jag skulle åka bil till Detroit från Nashville 2002 tog jag t o m omvägen dit - bara därför - gick dock inte att få hotellrum p g a nåt college event så det blev hotell i Detroit istället och besök på Henry Ford Museum = USAs skansen. Rekomenderas.

v-ås:
Tack för länken! Det var härliga tider... Seattle Snow Kings hette laget!

v-ås:
Yes! Så lätt var det... Laget som Tom Bisset spelade i, har för mig det har benämnts som moderklubben hette Snowkings... hittar inte dom uppgifterna nu.

Fick bekräftat i går kväll något vi alla visste . Brynäsare finns överallt . Kolla på Dart på viaplay igår kväll . Ja jag vet är en sportsidiot. Var final i en major från wolverhampton i England, mitt i finalen glider kameran över publiken för några sek tycks jag se några bekanta färger . Spolar tillbaka . Nog fan står en skäggig karl å skriker mitt bland öldrickande Engelska fans , i Brynäs matchtröja 🤣🤣👍 Vi finns överallt utom i Shl .

xxx BIF xxx:
Stilpoäng för Bore och nordanvinden! Men det är inte Börje.
Målgörare av rang från andra sidan pölen!

SnowKing: Lätt, Bisset 😁

#33: tar 24 timmar innan man kan bli skickad till AHL efter att man satts på waivers, förutsatt att inget annat lag plockar kontraktet
Felix sattes upp igår, så troligtvis till AHL under kvällen

#33: Flyers själva har inte bekräftat det men Elliotte Friedman, som i princip är NHL:s motsvarighet till Madhawk, har sagt att han är uppsatt på waivers. Lär får veta senare under kvällen om någon plockat upp honom, spontant tveksam till det. Då lär det som sagt oavsett handla om att han ska spela i AHL snarare att flytta hemåt.

Kontraktet går dock ut i sommar så kan säkert vara aktuell då. Vi Brynäsare har kanske inte så goda minnen från hans tid här men tror också han utvecklats en del där borta. Har likt Jonas Johansson varvat spel i NHL med spel i AHL några år nu.

SuneMangs: Jag tvivlar inte på Felix i SHL.
Man ska bedöma att han var 20 år och i sitt första slutspel på den nivån.
Tror många bedömer han på 6:e finalen. Men hade han inte varit en vägg mot Frölunda hade det inte blivit final.

Han är i rätt ålder för att komma hem och spela läänge i Brynäs. Någon man kan bygga på tillsammans med Lucas, Viktor och Oskar.
Där har man en hyfsad stomme..

SnowKing: långsökt men Börje Salming?

Börje kanske blev bore, vilket kunde blir kung Bore - vinter och nordanvinden -> snow king

Ha ha ha
Var jag ens i närheten av ishallen?

JohnnyBotox: Det står inget på Flyers hemsida, han är fortfarande en av tre MV. (Två har spelat i Brynäs 😊)

vakti2: Felix Sandström hade varit mumma på den här nivån. Mer skeptisk till honom på SHL-nivå dock.

vakti2: just det, den tanken slog mig också. Men han blev väl waivad på vanligt vis, dvs med syftet att skickas till AHL, inte ”unconditional” som Andreas Johnsson. Som jag förstått det iaf.

nä jag tror inte det är helt omöjligt

vakti2: Ooohh.. spännande. Han har ju tyvärr inte riktigt fått till det på andra sidan pölen så en vända hem är väl inte helt orimlig?

JohnnyBotox: Felix Sandström släppt av Phily kanske inte allt för långsökt om inget annat lag plockar upp han i NHL

SnowKing: Är det möjligen Gunde, och då blir det Gunderson🤔

SnowKing: Lars Erik Spets?
Norrmännen är ju kungar i snön och är man riktig spets i ett lag är man ju kung.

Auchinleck:
Nix... inte Granström

SnowKing: Har redan googlat ”snö” på ryska och finska men det hjälpte inte.

mk:
Liten ledtråd... Brynäsare så klart... ej svensk.

SnowKing:
Granström...

SnowKing: Det var alltså inte kokain-kung ditt nick stod för…. 🙂
Fasen nu får man fundera.

Lemp: Är egentligen väldigt ointressant vad våra slipsar tycker . Levererar man inte blir man utbytt . Det är proffs vi pratar om . Limpan har haft lååång tid på sig . Slut på ursäkter .
Clara är ung å inte redo för rollen som 1. Dags å agera om vi ska ha möjlighet till våren ..

Funderade på det där med namngiven tredjemålvakt förra veckan. Gick igenom vad som finns i SHL och kom fram till möjliga namn:

Arntzen
Dichow (innan dagen nyhet)
Kruse
Werner
Olle EE
Rautio
Åhman

Men Åhman och troligtvis Arntzen faller bort pga typ givna slutspelslag.
Kruse/Olle EE kvalmatcher?
Ser bara typ Werner eller Rautio som möjliga, förutsatt Malmö i ingenmansland. Men osäkert.

Sedan hörde jag Alcén i GDs podd och han verkar inte vara ett fan av sena värvningar, han vill ha någon som gör skillnad och vill inte rucka på hierarkier för sent. Vi kan inte heller förlita oss på egna juniorer vad gäller målvakter (då vi redan har två oprövade 18-åringar som 2:a och 3:a). Vidare tror jag inte att man går in i slutspel utan försäkring.

Slutsats, en permanent lösning på målvakt kommer att komma. Nu har det börjat röra på sig. Dichow ska hamna någonstans och få speltid, i det laget ska någon annan bort osv.

JohnnyBotox: Om det är så. Så kanske det är bättre att gå på Dishow än Clara. Får Clara den utvecklingen som förväntas. Så lär han ju inte bli kvar iaf.
Så då är det kanske bättre såhär?

SnowKing??? Hmm.

Fan ta dig🤣🤣
Svensk? Eller Brynäsare.?
Nått måste du ge mig. Står och lagar mat och det enda jag har i skallen..

Peja: Dichow var på Brynäs radar våren innan han skrev på för Frölunda. Har för mig att han besökte bl.a. Brynäs också, men minnet kan spöka och det framgår inte av artikeln.

SnowKing: Fan va jobbiga ni är.
Nu kommer jag ju tänka på detta varje gång jag ser dina inlägg.

Lägg av😄😄

Lemp: Dichow är i princip en några år äldre version av Clara. Skulle självklart vara en bra värvning men man kanske letar något mer etablerat namn för senare tillfälle.

Lemp: Jag ville bara ha igång en diskussion. Är Dichow bättre än våra målvakter, eller är han lika ojämn? Han kanske får sig ett lyft också och presterar som han gjorde i Kristianstad. Man vet inte om man inte provar.

Det är väl ganska givet att någon av våra målvakter kommer bli missnöjda, men det är samtidigt rätt enigt bland fansen att målvaktspositionen måste åtgärdas, så det är ju nästan ofrånkomligt att en av Limpan och Clara måste bytas ut. Samtidigt finns det ju andra målvakter lediga, Kaskisuo har nämnts tidigare bland annat. Dichow har väl haft lite liknande siffror som Kaskisuo hade i slutet av sin tid i Leksand.

Frågan är vad som är på öppna marknaden, förutom Dichow, och vad som kan komma att bli ledigt. Blir det sämre eller blir bättre på marknaden, den som lever får se? Tycker övriga SHL-lag har hyfsad stabilitet på målvaktsfronten, så det skulle vara om någon i utlandet behöver en ny utmaning.

Personligen tror jag Dichow hade suttit fint. Ingen x-faktor kanske, men stabilitet på målvaktspositionen tror jag absolut han kan bidra med. Lär vara otroligt revanschsugen efter två mindre bra säsonger i Frölunda och har som sagt gjort en bra säsong i HA förut.

Tror inte Alcén har börjat leta målvakt än och vill se mer av Limpan och Clara innan något händer.

Lemp: Har väldigt svårt att se att Dichow vore den där X-faktorn som skulle göra att vi vinner fler matcher!

SnowKing: nicket är ett anagram

Jugge: Salming genen var jobbig å titta på ..

SuneMangs: Frågan är hur våra målvakter skulle reagera om man tog in Dichow. Gissningsvis skulle inte Lindbäck bli nöjd och Färjestad hade nog inte heller jublat om Clara blir tredjemålvakt. Så om man går för den lösningen med Frölunda så kommer det få konsekvenser och frågan är Dichow är "värd" konsekvenserna.

bradberry: Ok, har inte sett nåt avsnitt än.
Utgick ifrån att ”min” match är den som förekommer i
serien.
Annars helt rätt: bortafansen ville väl spöa upp våra gubbar där utanför labbet/omklädningsrummet.
Speciellt Stigge och Börje…🤣🤣

mk: Hehe 👍

mk:
Jag kommer inte på lösningen för Grismöbelsnicket...

Kan nån komma på vilken spelare som har anknytning till mitt nick?

Jan Grismöbel: Du förklarade att ditt nick hade med din favoritspelare att göra.
Det tog en jävla tid för mig att lista ut det. Så bra tänkt.
Säger egentligen mer om mig...
När jag fatta var det ju skitenkelt🙂

Frölunda tar in Frans Tuohimaa som gjorde en sväng i ZAIK förra säsongen. Betyder att Frederik Dichow hänger löst. Kan han vara något för oss att låna in, tro? Har inte riktigt blommat ut i SHL, men i HA har han haft en bra säsong i Kristianstad tidigare.

Jugge: Tittar på serien på Svt å åter sitter man grinar som unge igen precis som då vi fick veta att kungen lämnat oss . Fan jobbigt å titta på . Glömmer aldrig när jag mötte bröderna i Gavlerinken . Hans värme å livsglädje å skratt glömmer jag aldrig. Tänker på han varje gång jag är här inne . Jan Grismöbel/Börje Samling
RIP Börje Samling. ❤😊🖤

Huge: Ett missförstånd verkar uppstått i samband med Börje-serien. Det utspelades nämligen två klassiska matcher i Timrå under den här tiden. Matchen i Viaplay-serien med det gigantiska slagsmålet och hotande fans utanför labbet var inte samma match som den i slutspelsserien när det var överfulla läktare. Slagsmålsmatchen vann Brynäs med 5-1 tror jag. Matchen med överfulla läktare vann Timrå knappt...

Fortfarande röda tröjor på träning och fortfarande snack om att bygga upp styrka. Känslan är tyvärr att Greg och Öla är några veckor bort.

Jompe: Ojojooj. Helt underbart!!
Väntar med spänning🤣🤣🤣

Tröttnade på bottarna, nassarna och hatarna på Twitter och söker mig tillbaka hit för info och tyckande om Den Gamla Damen. Dessutom säger dom att det lackar mot jul...

Huge: Härlig historia!

Erat: Ja, det var rätt så urspårat kring den där klassiska bortamatchen mot Timrå.
Det var i januari 1972 och jag gick på Borgis gymnasium då och åkte upp med en kompis i en busslast med förväntansfulla brynäsare.
Resan drog ut lite på tiden så nån pisspaus blev det aldrig. Den som var nödig fick ställa sig i dörrbrunnen med öppna dörrar och pissa under färd.
Väl framme gavs besked om att det var fullsatt och utsålt, trots att vi hade biljetter.
Några började dra/slita och gunga gunnebostängslet fram och tillbaka tills det gav vika. Hela gänget rusade like en hord med uppjagade mongoler mot insläppen och såvitt jag vet kom alla in till sist.
Ladan var fullproppad med folk som stod på soptunnor, hängde i takets fackverk och överallt där det fanns en chans att se nånting av det som hände på isen.
Jag tappade mitt armbandsur nånstans därinne under försöken att hitta nånstans att stå. I första paus letade jag upp nåt sekretariat för att se om nån hade hittat klockan.
Kändes som fullständigt osannolikt under rådande omständigheter, men trot eller ej:
plötsligt hördes speakern annonsera ut att man hittat en klocka, återfås mot beskrivning.
Lommade dit och se på fan: det var min klocka, dessutom hel och utan en skråma.
Minns sen att Strimma avgjorde med ett slagskott som styrdes i mål via Östlings benskydd.
Ingen rolig hemresa och den har jag inget minne av öht...

Jan Grismöbel: ” Väntar till alla avsnitt släppts . Sen kan man plöja Börje en hel kväll.”

Det gör jag med, värmer upp med serien ”Salming genen” på SVT Play under tiden.

Såg Börje-serien igår! Är det någon som minns den där Timrå matchen som var med? Var det verkligen så urspårat på läktaren/isen? 😅

« · 2599606 · »