1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738131 inlägg · 7967 ämnen
« · 2884654 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Jockster : länge sen en målvakt levererade bra siffror i fbk, inte en rättvis bedömning.

Clara är ung och kommer utvecklas. Finns inget negativt i den värvningen.

Stefan R 63: inte bara det ideella arbetet som ”sliter” på föräldrarna med hockeyn.

Det här kanske är en spaning som bara jag håller med om.

Men känns som att köpa begagnad hockeyutrustning eller ärva syskonens gamla utrustning var 100% en rimlig sak år 2005. Men att år 2025 så ska alla barn ha dem coolaste och oftast då även dyraste utrustning.
Känns nästan som att det är skamfullt att sina barn ska behöva ”genomlida” att ha begagnade grejer.

Så inte så konstigt att dem sporterna du säger ökat mest sen 2019 heller. Samtidigt som barnen ska utöva många sporter och ”inte behöva välja bara en”. Så blir väl hockeyn lätt bortvald om man inte är en mega hockeyälskande förälder. Man slipper ideellt arbete, höga kostnader och hjälpa småbarnen ta på sig all utrustning efter en tuff arbetsdag.

Mycket enklare att släppa av dem med enbart vattenflaska vid fotbolls planen.

Gavve: tycker det känns överlag som all sorts media ”drar på” med sina rubriker när något gäller Brynäs.

Iallafall efter att engagemanget i och runt Brynäs ökat något enormt efter degraderingen och 2 raka kanon säsonger.

Jugge: Det kan ju va så som du skriver men ssmtidigt ser det ut så här
Fotboll, cheerleading, basket och handboll är de idrotter som ökat mest under perioden 2019 till 2024.
Födelsetalet i sverige minskar Fler sporter som slåss om varje barn...
Till detta ska läggas innebandy som.lockar många barn och unga!!
Hör också många föräldrar som inte vill lägga ner allt ideelt arbete i hockeyföreningar...

lapad: Är det verkligen Clara som man syftar på här då? Finns ingen, absolut ingen, inte ens journalister som skulle kalla Clara för "stjärnmålvakt".

Även om det slängs med "stjärna" hit och dit i media i dag finns det nog ingen som ens skulle tänka tanken att kalla en 20-årig Clara för stjärna.

lapad:
Clara är ingen stjärna!
Clara hade en svag säsong i FBK. Fick lämna & spelade i Finland där han visade ok siffror. Den ligan är sämre än SHL.
Han kommer inte att leverera i BIF heller för han är inte tillräckligt bra.

Bob:
Brynäs målvaktssituation inför kommande säsong är än så länge lite oklar. Sportbladet har tidigare avslöjat att Damian Clara återvänder till Gävle.

Hockeynews kunde efter slutspelet berätta att Erik Källgren tvingas till en operation.

Obekräftade uppgifter till Silly-surr säger att det handlar om en höft som krånglar för stockholmaren.

Något som gör att Brynäs behöver ha in en målvakt då Källgren ska rehabiliteras men att man också en bit in i säsongen, om Källgren är tillbaka, kan stå där med tre målvakter. Damian Clara är oprövad på SHL-nivå och väljer Brynäs att ta in en etablerad målvakt kan det bli trångt på målvaktssidan när Källgren är tillbaka.

Tidigare Brynäsmålvakten Felix Sandström är utan kontakt, även Anton Forsbergs namn har nämnts. Mantas Armalis är en tredje målvakt som finns på marknaden, men där ska inte Brynäs vara intresserat.

Charles: Ylönen gick garanterat inte billigt. Sen tror jag inte han kommer vara en spetsig spets i shl.

Överskattad stjärna enligt mig.

Farsang: Ylönen har ju nästan identisk statstik som Fjällby, kanske liiite bättre, hoppas han spelar för runt 200 i månaden annars fattar jag inte vad Djurgårdarna klagar på

Farsang: dock tror jag flera av dem kommer vara flopps.

Deras starkaste för kommande säsong, kommer åter vara deras juniorer.

Jesse Ylönen klar för DIF, så där hade både Expressen och hockeynews riktigt fel 👍🏼

Får ändå ge Wikegård att han(likt Alcén förra året) gör en väldigt stark silly än så länge om alla rykten stämmer med.

Hellberg, Lindström, Laleggia och Ylönen😮‍💨

Farsang: detta event har marknadsförts mer än matcherna i slutspelet gjorde, Men känns väll som att till 90% så är det hägg som presenteras.

Farsang: Tack! Olika bud under veckans gång 😂

Inte bara bra med SM Guld, kan dom ha drabbats av infuensan hybris tro 😳😅

ME88x: inte ett hint ens en gång, bara rak och härlig fakta 💪🏼

Om man skulle vilja bekanta sig med hur sändningen troligtvis kommer se ut/likna. Så har Djurgården sin sån sändning med DIF/Chandla i skrivande stund.
Uppladdat:

500x0-img0342.jpeg

ME88x: Ja, tror man ska lite mer på Brynäs officiella hemsida här. Det förra blev uppenbarligen "fel". Då är det väl lika bra att Chandla gör om och gör rätt och tar bort allt som de inte kan kontrollera.

Men som du säger så skriver Brynäs det själva i en artikel som kom ut i dag.
www.brynas.se/article/ryzasww-1ekad/view

"En av kvällens stora höjdpunkter blir presentationen av ett nyförvärv till herrlaget. Det är ett perfekt tillfälle att få en första inblick i vad som väntar inför kommande säsong."

Finns väl inte en chans att Brynäs skriver så i dag (om i morgon) om det inte skulle stämma.

Nu är allt på sidan utbytt inför imorgon, och ett anonymt nyförvärv nämns inte ens längre 😂.

Edit: dubbla budskap, Brynäs officiella sida verkar fortfarande hinta om en presentation av ett okänt nyförvärv. A ja, den som lever...

gwl: samma här!

Har blivit irriterad av nedlåtande ”hån” man fått när man pratat om hans nästa säsong i Brynäs och haft med han i Uppställningar….

”Fattar du väl att han aldrig kommer spela i Brynäs nästa säsong, det ser väl alla” var det någon som kommenterade en gång 🤔

Jockster : Alltså, jag vet ej om det är bara jag som har lessnat men att kalla varenda idrottsman eller idrottskvinna för stjärnan. Man skriver idag, "Stjärnmålvakt klar för Brynäs". Clara stjärnmålvakt?

Jockster : inte ovanligt i brynäs med målvaktscirkus

Jesse Ylönen ryktas till SHL. Och där ska tydligen Brynäs, Rögle, Leksand, Färjestad och Växjö vara möjliga destinationer. Detta enligt Hockeynews som skriver att det är Expressen som skriver det (låst artikel hos Expressen).

hockeynews.se/nyheter/podd-klubbarna-som-kan-jaga-stjarnan

Lär nog inte vara helt gratis. Men spännande med namn som inte nämnts så mycket innan.
www.eliteprospects.com/player/299117/jesse-ylonen

Erat: Det håller dock på att utredas. Förmodligen så gäller det fortfarande eftersom det beslutas av Polisen och inte SHL/Svenska ishockeyförbundet (eller vilka som nu bestämmer det).

"Gällande det så kallade väskförbudet så har polisen meddelat att de just nu håller på att göra en översyn av detta”, skriver Svenska ishockeyförbundet"

www.norran.se/sport/ishockey/artikel/hockeyn-slopar-visiteringskravet-vaskforbudet-blir-kvar/jvdnqdej

Gavve: att väskförbudet fortfarande är kvar är så jäkla märkligt

mk: Det är ju inte klokt vad mycket som förändrats på dessa år, jag var åtta år då och TV var ju ganska nytt, tror farsan köpte första TV 1959, det fanns en kanal i svartvitt med TV fri varje Onsdag, annars var det radio ock skivor som gällde. Men tiden går runt och i dagarna har jag köpt en ny skivspelare och hämtat ned alla gamla vinyler från vinden. He he.
Lycka till med hockeyn i höst och jag hoppas att vi i HV kommer tillbaka på banan igen

Inför 2025 slopas kravet på visitationer utanför arenorna tydligen. Den såg jag väl inte riktigt komma. Sen ska vi komma ihåg att klubbarna fortfarande kan vilja ha det för att försvåra införsel av pyroteknik. Är bara kravet som försvinner.

Edit: Glömde länken:
hockeynews.se/nyheter/visitationen-slopas-utanfor-hockeyarenorna

Någon som läst vad Aftonbladet skriver om vår målvaktssituation?

Farsang: tequila is alltså da shit vid Bäckiskontrakt!

Jockster : Kellgrens dåliga ljumskar/ höfter måste var en dålig ursäkt för hand svaga spel . Kommer kännas djävligt dåligt av Brynäs om inte mv
Sidan stärks betydligt inför nästa säsong . Påminner mycket om säsongen efter guldet 12. Som blev ren skit .

mk:
Om BIF kliver in i säsongen med Clara uppbackad av ngn junis i väntan på att Källgren skall komma tillbaka så chansar de på riktigt hög nivå.....

Tänk om Clara levererar likt det han gjorde I FBK, ngt som är ganska troligt .... då lär det vara många bittra tongångar bland alla fans....

SuneMangs: Är det bara Vesel av transatlanterna som är kvar i Gävle och tränar?

Farsang: Min magkänsla har alltid vart att söderström stannar. Men det har jag fått höra många gånger även här inne, att det är helt fel, han sticker 100% mm.

Men än är han kvar, och inte många dagar kvar på fönstret🤷

Nehe, nu längtar man till morgondagen.

Gym & relax för att sen dra hem och grilla något gott och ta några öl till Livesändningen vid kl19.

Får väl köpa med mig en flaska tequila eller något med, utifall att Bäckström skulle glida in i studion och säga att han kör en säsong i Europas finaste matchställ.

Gavve: Nä det skulle jag förklarat givetvis.

Men ryktena blir ju löjliga till slut.

Ska jag väl fortsätta då då. Inte med rykte men med silly till säsongen 26/27.
Då slutar ju Masken. Då vill jag ha in Arlbrandt.
En spelare som "dör på kullen för att spela bra passningsspel"
Där tror jag man kan få ut ett bättre PP oxå..

Arla önskar jag..

mk: "Då hade Erik och Sasse fått uppgifter om att Bäckis skulle spela. Dom kom från hans syrra.."

Här är det nog viktigt att förtydliga att Erik och Sasse alltså tog upp det som exempel på hur dumma rykten kan vara. De hade hört någon nämna att Bäckströms syster sagt att han skulle spela och sen tog de upp i podden att han inte ens har en syster.

Bara så ingen får för sig att det är Erik och/eller Sasse som sprider det om Bäckis syster här. :)

Charles: Hur kan han gå från att operera höfter, borta 6-8 månader. Till att spela på is 2 veckor senare?

Vem sprider allt detta?

Lyssnade på podden tidigare.
Då hade Erik och Sasse fått uppgifter om att Bäckis skulle spela. Dom kom från hans syrra..
Som är som Molgan..
Jösses.

Labanlasse: Ha du var med alltså. Kul.

Det är ju ett tillfälle i historien som man skulle varit med på absolut. Svårt att greppa för många yngre hur stort sådant här är. Nu finns allt en sökning bort.
Allt precis allt.

När vi födda på 60-70 talet växte upp var en generation ca 20 år.
Min frus bror är 20 år äldre. Det är 1 generation ungefär. Olika fäder och sådär.
Nu är en generation 10 år.

Jag har 2 artiklar här som visar detta fenomen.

www.aftonbladet.se/a/KM9VG4?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Den om datorkraft är helt sinnes när man ser i perspektiv.

Hoppas inte AB är pluslåst..

mk: tja, matchen var mitt i natten svensk tid och sändes på radio Luxenburg med svensk kommentator. Jag minns att min syster väckte mig 0300 och sedan satt vi och lyssnade spänt. Ingos storhet och hysterin runt honom vid den tiden var nog ungefär som att man slog ihop hysterin för I.Stenmark och B.Borg.

Charles: Kort intervju med Norlinder.

Nej dålig drag härinne, Spelarna har precis börjat försäsongen igen då kan ju inte vi gå på semester

dagens träning
Källgren tränade för fullt på is bortsett från sista 15minuterna då han drog hem till sjukt barn
Presenteras Hägg imorgon? och spelare nr 2 kanske är en damspelare? inte omöjligt.

mk: Tecknar-Anders och Rit-Ola. Måste ha varit svårare att byta yrkeskarriär på den tiden.

nittontolv: Den riktiga Rit-Ola gjorde en bild om Ingos match -59.
Den var så att gubbarna satt i köket och lyssnade på radio
Då kommer frun i huset och säger till sin man.
"Rune det är en tjuv i källaren"
Svaret kom direkt"
"Be han hålla käften för nu börjar andra ronden"

Vissa äldre än mig kanske minns Rit-Ola.

Herre P: Checks before sex som man brukar säga.

Hoppas ingen tar illa upp nu..jag hittade den här på nätet och tycker att den är lite rolig..
Uppladdat:

500x0-screenshot20170506-223718.png

Farsang: "En likadan eller bättre Grundserie för han OCH om han lär sig att spela bättre i ett slutspel."

Att han får en hel försäsong med laget tror jag inte kommer göra honom sämre heller. Förra säsongen blev han klar 15 september (vet inte om han tränade med laget innan) vilket var mindre än en vecka till seriestart.

8 minuter lång video från uppstarten med laget idag.

Det jag har noterat är att Källgren är med och tränar med dem andra. Så undrar hur mycket sanning det ligger i hans 2 söndriga höfter :o

Jugge: kan förstå om han vill ha ett riktigt bra erbjudande när han måste väga in att Packa ihop allt med en fru och en nästintill helt nyfödd unge.

Jämfört med att göra det med en ettåring nästa år istället.

Tror också att han själv vet att han kan öka på sina egna aktier med ett år till i SHL. En likadan eller bättre Grundserie för han OCH om han lär sig att spela bättre i ett slutspel.

Farsang: Tror att Söderström enbart är intresserad av ett envägskontrakt, annars stannar han nog. Lite svårt att veta vad Chicago vill än då dom precis bytt HC.

Farsang: 🤞🏻

Låter nästan på Söderström att han enbart åker till NHL om han får ett bra kontrakt. Annars stannar han kommande sässong 👍🏼👍🏼

Silfverberg vinner årets MVP och årets schysstaste spelare.

www.youtube.com/watch?v=lt_K7xr8vo4

« · 2884654 · »