1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736831 inlägg · 7967 ämnen
« · 592566 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: BRYNÄS STOCKHOLM TILL LEKSAND!
HF: 7 mål på 212 skott imponerar inte direkt. Ställ det mot Brynäs 14 mål på 148 skott.

Äh, här e hela listan..

1 Frö 27 215 12,56%
2 FBK 24 197 12,18%
3 HV 24 215 11,16%
4 DIF 14 144 9,72%
5 MOD 14 145 9,66%
6 BIF 14 148 9,46%
7 LHF 20 227 8,81%
8 LHC 21 252 8,33%
9 TIK 13 205 6,34%
10 LIF 11 175 6,29%
11 MIK 10 212 4,72%
12 SSK 8 230 3,48%

Brynäs är inte ensamma om problem med målskyttet....

Sv: Brynäs-Frölunda 10/10
GävleLasse:
Har man råd att ha Spets i laget kan man ha Östlund också. Jag vet vilken jag tycker är största måltjyven av de två herrarna...

Huss:
Haha, jag vet att lasse tar det : )

claesw: det heter faktiskt besserwisser, så det så...:-)

GävleLasse: Sades det inte samma sak om Christer Lundqvist, Johan Asplund, Jocke Lundström, Patrik Eriksson och Fredrik Gräsvik också?
Ber om ursäkt för min skeptisism men Brynäs har både haft förmågan att få fram J-landslagsmålvakter på löpande band och samtidigt inte förmått få dem att utvecklas i rätt riktning när de är runt 19-20.

GävleLasse:
Ibland tenderar du till att vara en messersmidt faktiskt : )
Avslutar ofta diskussioner med att fastställa hur det ligger till...
Dina åsikter är ju inte lag, men jag får ju säga att du är djupt engagerad och kollar ju in varenda träning osv- starkt!

HF: Ja, får Leksand stryk mot Mora så är det nog droppen som får bägaren att rinna över... Vi får se. Kan Backlund/Duba göra en kanonmatch så kan de nog skrälla och vinna över et Mora som verkar ha stora problem med att sätta pucken i mål. Då blir nog effekten tvärtom och det blir hockeyfeber i Leksand igen. De griper efter halmstrån di där masarna ;)

Huss: Jag är yttersttveksam på att Lundström är vårt nästa hopp. Efter att ha sett Anders Lindbäck från Brynäs J18 så tror jag att det är där vi har framtiden. Han var grym på den träningen och har verkligen övertygat på J 18 matcherna med. Stor och rörlig, believe me.. den killen kommer att bli en stabil keeper i Brynäskassen en dag. Thelins lyriska lilla presentation av Lindbäck på min fråga är även det ett skäl till att inte tro nåt annat.

GävleLasse: Visst är det så, men det är också en stor skillnad med att vara målvakt i Div 1 samt ES och likförbannat har vi "vårt nästa hopp" där.

GävleLasse: Jo, de har ju redan slutat åka till Mora för att det är så jobbigt om de skulle förlora. Nästa steg är väl Ejendals då.

JanT: Nja, han lämnade väl Osby ganska tidigt också. Se hellre på hans meriter från Brynäs J-20 för något år sedan. Alltid över 20 mål.
Han vräker väl in mål i Valbo också vad jag förstått.
I jämförelse med Blomqvist och Alcén (som inte är mogen ännu) tar jag Östlund alla dagar. Jämförelsen gjordes knappast med Kallio...
Sen har Rackham helt rätt i att det finns en poäng i att få duktiga och motiverade Brynäsjuniorer att spela upp Valbo ett pinnhål.

HF: det kommer bara att vara Brynäsare i Ejendals på den matchen. Leksand kommer att fortsätta sin kräftgång å masarna slutar helt enkelt att gå på hockey.

Huss: Nej det är så sant, måltjuvar är de inte. Och det kan jag lova dig att det skulle inte Östlund vara heller. Han spelar i Div 1 nu, det är en enorm skillnad mellan att vara måltjuv där och i ES.

Huss: Jo, 8 mål för Osby IK förra säsongen imponerar ju verkligen..... Har inte han redan floppat i BIF en gång? Nej, du får allt skramla fram någon annan!

GävleLasse: Ok, såg att Dackell är tillbaka men faktum är att inga av de du nämner är några måltjuvar i klass med Östlund. För det är väl det som saknas eller hur?

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Hoppas du kan lägga till "hygget" efter matchen. Det var en klar favorit hos mig i fjol. Det är bara att plocka fram motorsågarna och kötta på!

GävleLasse: Där har du väldigt fel faktiskt. Leksands bortasektion rymmer om jag inte minns fel 150 personer (kan vara 200 också). Vi är i dagsläget ca 300 anmälda på resan så det blir helt klart till att plocka bort stolar. Vi räknar ju dessutom med att få in en hel del anmälningar till.

Huss:
De är nöjd med både Östlund och Lundström i Valbo. Brynäs borde indirekt eller direkt stärka upp Valbo ytterligare med unga och duktiga spelare (smartness) för att med gemensamma krafter lyfta upp Valbo i Allsvenskan.

Sv: Gefle-Malmö
Clubsport: Enligt web.geflefotboll.com/index_evenemang.aspx så finns det just nu 2983st biljetter kvar till matchen. Det är bara på sittplats det är slut, men där ska man ju ha betalt för att sitta. Man lyckas alltid få minst ett mål skymt av pelarna. Jag vet att läktaren är K-märkt men riv skiten!

GävleLasse: Strålande.

Jompe: Dackell körde fullt på träningen igår och i förrgår så han lär göra comeback redan ikväll

GävleLasse: Bara en forward på skadlistan? Vem är tillbaka, Danielsson eller Dackell?

Huss: Nu med alla skador? Vi har EN forward på skadelistan inför kvällens match. Jag tycker inte att det skulle tillföra laget vidare mycket att ta in Östlund, han gör mer nytta med att hjälpa till i Valbo. Skall man bredda så tycker jag att man främst skall titta på Brynäs J20.Där har du några intressanta namn. Strid, Alcén och Blomqvist t ex.

rackham: Apropå målglada forwards, frågan om det inte är dags att lyfta upp Simon Östlund från Valbo nu med alla skador. Inte någon skridskovirtous direkt men det är en kille som alltid hittar målet.

HF: Det kommer nog aldrig att hända. Eller rättare sagt, det kommer aldrig att behövas.

vilken_lirare: Det finns möjlighet att utöka antalet ståplatser på bortastå genom att lyfta bort stolarna som finns på kortsidan.

Clubsport: "Det är slutsålt sedan länge, så det blir 7000 på söndag!"

Det kan inte stämma, jag köpte biljetter till mig och Selander igår.

wap.hockeysnack.com
Nyhetens behag. Det var inga problem att få biljetter i går iaf.

Fanzin:
Det är slutsålt sedan länge, så det blir 7000 på söndag!

Poängen var ju att Gefle inte har några profiler, Brynäs har massor och ändå kommer det mer publik på Gefles matcher...

prosten: låter rikigt skoj att stockholm kommer upp dit också. Förresten 400-500 st brynäsare? Alltså lär de inte räcka med deras "lilla" bortastå? Är det mer platser bokade bredvid den ståplatsen eller?

GävleLasse m fl:
Insåg just att jag hade några banners från ifjol som fortfarande ger mig glada minnen:
www.shell.linux.se/wlind/images/BIF_TIK_041122_banner_460px.gif
www.shell.linux.se/wlind/images/BIF_TIK_hygge.gif

De passar säkert lika bra i år.

micke: Ja Dackell tränade för fullt i röda kedjan med Månsson och Lind idag så jag hade det på känn... Välkommen tebax Dacke

BFG: Enligt Keb står Honken imorgon. Dessutom är Dackell tillbaka och bildar kedja med Lind/Månsson.

RavenLord: jo jag hade en känsla av att du inte var alltför allvarsam i ditt privata lilla korståg till klagomuren... ;)

GävleLasse: Vela ju enbart dryga mig och jävlas lite även om jag tycker att de gott kan hålla sig i Fotboll

RavenLord: Orka sitta å vifta med pekpinne i efterhand...

Nu var det uppenbarligen inte så många som skrev så jag antar att GB'n var rättså död vid tidpunkten..

Men du har rätt. Det finns en GB för fotbollssnack.

Frågan är om Brynäsare kan diskutera annat än bara Brynäs, Brynäs och Brynäs här.

Det är ju en gemenskap after all...

Finns det inte en avdelning för Fotboll här på HS där man kan ta sådant här ointressant ämne för oss Brynäsare ?
Men antar att de är rätt personer som skriver i tråden för inte skulle alla få ha en sådan här draveltråd här ;)
Moderatorer vakna nu hehe

Sv: Arnason
westerlind: Å hända hann karln med att dra iväg till St Louis å näta ett tröstmål för Blackhawks...

Tänk vilken kondition man kan få genom att jogga runt i Drive thru'n på McDonalds

Namtrac:
Haha, precis som jag skrev till Frisco tidigare ikväll så såg jag till min förvåning att Arnasson nu skapar rubriker även på Island. Tydligen trivs han bättre utan skridskor.

Sv: Niklas Andersson till Almtuna...
Mål av Niklas Andersson ikväll. Han gjorde 3-0 i PP när Almtuna slog Skellefteå med 4-2. Starkt gjort av Almtuna. Nicklas Danielsson hade två assists förresten.

Namtrac: Heja Island, som Westerlind sa.

Är det en slump att det var Arnason som gjorde målet mot Sverige i VM-kvalet ikväll? Skulle inte tro det va? ;)

65selander: Nja 3 poäng får ni inte på Strömvallen i alla fall!

Konstigt att det är mer folk på Gefles matcher?
Fotbollen är en så mycket större sport, och kräver inte massa proffs för att det ska komma folk.

Visst kanske det kommer mer folk som i hockeyn, då tex Foppa spelar.
Tex om Henke Larsson eller Zlatan skulle börja spela med Gefle, annars så har nog Brynäs minst lika stjärnrikt lag som Gefle har i fotbollen.

Förhoppningsvis kommer det närmare 5000-6000 personer på Gefles sista hemmamatch för säsongen, och förhoppningsvis några hundra supportrar på Bårsta IP i sista matchen för säsongen, och kanske den avgörande ;)

HF:
Bara Viita avlossar kanonen i slottet 10 gånger per match är jag nöjd.

Sv: Bäckis favorit till draften-06
Db_04:
december -87...

bradberry: Vilket år är Bäckström född? 87 eller 88 ?

rackham: "Molin-Bäckis-Viita..."

Jag sa ju det, ergo jag har också smartness =)

bradberry: Det postades väl en länk här om detta för ett tag sedan.

bradberry: Trevlig läsning....hoppas bara att vi kan behålla honom ett bra tag framöver...

Bäckis favorit till draften-06
Från Roos-bloggen:

"International Scouting Service har satt ihop en topp 15-lista över de hetaste spelarna inför NHL-draften 2006.
Som enda svensk finns Brynäs-centern Nicklas Bäckström med som nummer 15.
ISS hyllar honom för bra spelsinne, bra i defensiven och utmärkta ledaregenskaper. ISS påpekar även att Bäckström är en liten skräll på listan, men att de ser stjärn-potential i honom."

.....ajajaj..... Bäckis vill vi ju ska vara snäppet under NHL ju. Så han blir en stöttepelare i BIF det närmaste decenniet istället. Tror faktiskt det "nya NHL" med hårdare bedömning etc. kan gynna Bäckis å kanske vara skillnaden mellan NHL och ES för honom.

« · 592566 · »