1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen
« · 49842 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SKADOR, när ska dom ta slut??? :-(
jossana: För det första är du söt:)) Och för det andra har du en väldigt fin lunarsida:))

Men nu till Brynäs, segern satt ju härligt, nu gäller det att distansera AIK, SSK och LHC i matcherna framöver.
Vi har saken i våra egna händer, och alla killar vet ju hur tryckt det är:))

Ha det!

Trådar är till för att skapas...
Tekningar.

Var det någon här som höll koll Harders tekningsprocent igår? Jag har för mig att han inte förlorade en enda tekning (!!). Någon som vet hur han tekat i tidigare matcher kan gärna skriva en rad.

jo vi ska vara glad att vi har honom..=)

Jag skulle vilja påstå att er viktigaste spelare är Timråsonen Tommy Sjödin, utan hans passningar å uppåkningar skulle inte många mål bli gjorda. Sjödin är väl den ende i ert lag som inte varit skadad iår typ. Ni ska va glad att ni har judas =)

Int´behöver du ursäkta dig Bissett! :)

Alltid bra med positivt tänkande men tyvärr så den delen av min tankeverksamhet varit på stadig nedgång den dom senaste två veckorna. Efter höstens alla skador trodde man att det absolut inte kunde bli värre. Då händer såklart det värsta som någonsin kunde hända. Lagets viktigaste spelare blir skadad den 11:e januari och borta så gott som hela säsongen, Janne Larsson. Man kunde inte tro sina ögon/öron. Tio dagar senare bryter backen, sådana vi har akut brist på, Jussi Pekkala fingret på träning och blir borta så gott som hela säsongen. Nu ryckte man bara på axlarna och tog det helt resignerat. Det tar bara tre dagar så är det Mikolovic tur att göra samma sak - bryta fingret, efter en ganska meningslös blockering när det är 20 sekunder kvar av matchen och vi leder med två mål. Nu sitter jag bara och väntar på nästa skador. På 1,5 månader har fyra av lagets nyckelspelare blivit skadade för nästan resten av säsongen i ett redan hårt skadedrabbat lag. Det är 1,5 månader kvar av serien. Jag tippar att Sjödda, Crippa, Molin och Wågen kommer bryta någon kroppsdel eller dyl. på den tiden.....

Micke. F-låt att jag försökte vara lite postiv, omstarten efter OS är ju 28/2 och dit är ju det drygt en månad, sen är ju han finne, dem har bra läkkött
Mikko spelar i omstarten 28 Februari, lixom Janne Larsson, Pär Djoos, Roger Kyrö o Henke rehnberg, då blir vi GRYMMA.

Kanske är det önsketankar Micke!!

"Bara" en månad Bissett? Elitserien håller på en månad plus en vecka till. Mikolovic beräknades vara borta ung. en månad så det är väl +/- en vecka kan jag tänka mig. Mao mycket möjligt att det är resten av elitseriesäsongen.

Han som har spelat både back, center och ytterforward den här säsongen pga av alla skador, vilken ska kunna ersätta det? Wågen kanske som visat bra offensiva och defensiva kvaliteter...näe förresten, vi har ju brist på centrar. Sjödda då? Han är ju nästan lika bra som center och är säkert helt OK som ytterforward...näe förresten, vi har ju brist på backar...

*suck*

Sv: Tråkig publik
Tyvärr så är det kanske sant!
Det är synd just nu också för Brynäs behöver allt stöd dom kan få.

Borde inte detta vara nåt för oss
Detta borde väl vara nåt för oss?
www.sportdatorn.nu

Tråkig publik
Lyssnade på Sportradion i går och deras man(Magnus Wahlman) på plats kallade Gävlepubliken för Sveriges tråkigaste publik!!!
Vad säger vi om det??

Luovi bora en månad, då borde han ju vara tillbaka efter OS-uppehållet, så det kanske inte är så nattsvart ändå!!! Sen är ju tydligen Kyrös comeback nära enligt Arbetarbladet, kanske han gör comeback nästa vecka.

Vi ska inte glömma bort att Mårtensson missade hela försäsongen pga diskbråck(?).

Det är helt, jävla, sanslöst, otroligt sjukt med alla dessa skador. Man blir inte det minsta förvånad...

Fast tyvärr så har inte Bissett varit så bra denna säsong. Jag tror detta blir hans sista säsong i Brynäs!

Näe, det har han inte. Bra att du sa det. Glömde han....

Har Bissett varit skadad???

Nästan alla spelare har varit borta på grund av skador. Det är bara Mårtensson, Asplund, Pettersson, Andersson, Sjödin (avstängd), Wågström (nån enstaka match) och Danielsson (eksem) som har varit fri från skador (rätta mig om jag har fel) den här säsongen.

Hoppas att fortsättningen av den här "season" och nästa bli mindre skadefylld.

////Lothar

Exakt. Behåll första kedjan me Bissett- Wågström- Molin och 2:a e Soling - Harder - Rudslätt å 3:e Bergqvist - Måtrensson - Danielsson. Sen så sätter man in antingen Jobs el Floberg brevid Östling. /////Lothar

LotharHsand: Det håller jag med om och så tycker jag att dom ska fortsätta att ha Wågström i 1:a linen för han verkade passa in där riktigt bra.

Förhoppningsvis är Kyrö på gång tillbaks....men det har ju sagts tidigare och inte blivit av.

Det var inte bra. Nu har vi ännu en långtidsskadad spelare. Det kommer nog aldrig ta slut de här säsongen.
Vem kliver in istället för Louvi i 2: a kedjan nu då?
Tycker att Soling, Harder, Rudslätt ska spela tillsammans, de är nog den bästa lösningen......

SKADOR, när ska dom ta slut??? :-(
Angående Mikkos skada

Som vi kunde meddela redan i går så skadades Mikko Louvi i slutet av matchen mot Timrå. Mikko hade smärtor i lillfingret och åkte direkt till sjukhuset för röntgen där ett brott i fingret kunde konstateras.

Det var i matchens slutskede som Mikko slängde sig för att täcka ett skott från en Timråback, tyvärr träffade alltså pucken så illa att fingret bröts.

Mikko gipsades i går och beräknas vara borta ungefär en månad.

Vi får räkna med en konvalescenstid på ungefär en månad, säger Pär Thures massör i Brynäs.

Jonas Soling klev även han av under matchen i går men i hans fall rör det sig om en lårkaka och han ska vara spelklar efter helgen.

Sv: Luovi borta en månad
Blir han borta så länge!? Det var inte bra, trodde att han bara skulle missa några enstaka matcher.
Håller me- man är inte det minsta förvånad över att nån blir skadad, vi är van nu.....

Luovi borta en månad
Fingret av och han blir borta en månad enligt hemsidan...är man förvånad nej inte det minsta....

Sv: Klagomål
JAAAAAAAAAAAA det är så härligt .. har de äntligen fattat något .. vi hade en liknande flaggpinne .. den blev vi av med då vi var ner förra gången !

Sv: Klagomål
Det är synd att vi inte kommer få se den mer för den är väldigt stor å häftig. Tycker det är dåligt av vakterna att förbjuda den men jag tror att de gör det för säkerhetsskäl bara.
Det bör vara mer flaggor i luften, tycker det är väldigt dött om det, brukar stå på ståplatsläktaren och där så är det bara ett fåtal flaggor enligt mig.

////Lothar

Klagomål
Om det är någon som har varit på de senaste typ.. 10 senaste matcherna så har ni nog sett den stora megaflaggan längst ner på ståplats. Den kommer ni nog inte få se något mera, för vakterna har förbjudit mej att ha den för att själva flaggpinnen är för tjock!!!
Skulle vara roligt att höra vad ni på hockeysnack tycker om det här. Med Vänlig Hälsning #13 Wigert med megaflaggan.

Viktiga matcher kvar!
Nu så har vi förlorat en å vunnit en viktig match den här veckan.
Men framförallt nu så gäller det att vinna de återstående matcherna innan uppehållet. Vi har Linköping, Tälje å Aik kvar som vi måste spöa. Gör vi inte det så är det osäkert om vi går till slutspel den här säsongen. Nu så måste spelarna ha en bra diciplin å sammanhållning i laget för att de ska fixa slutspelsplatsen. Matchen mot Timrå fick vi ytterliggare 2 skador på Soling och Louvi. På Soling så var det inte så allvarligt men för Louvi så blir han borta 1-3 matcher. Det är inte speciellt ovanligt av vi får skador den här säsongen, vi har än så länge inte haft ett helt fullt lag än.

Jag hoppas och tror att vi tar går till playoff men då måste vi spela på vårt yttersta i varje match!!!

////Lothar

Sv: Gnäll
Även om dom vann igår så är ju läget fortfarande rätt risigt.Vinst både på tisdag och torsdag krävs nog för att komma upp på lite stadigare mark.Sen kan man ju hoppas att AIK torskat fram till nästa helg så att dom är avsågade då.Vad gäller Timrå får dom gärna vara kvar nästa säsong, hellre det än Leksand.Såg DIF-FBK på canal + igår, vilken match.

Gnäll
Vart är alla klagomål på styrelse o värvningar nu då?
Verkar som dom jobbar bättre när Brynäs vinner:-)
Tror ingen behöver fundera över Harder längre va?

Trevlig helg!

Sv: Grattis
fan vad skönt asså brynäs vann med 5-2 jag visste ju att dom skulle vina men skönt är det...att vi ligger på rätt sida om slutspels sträcket nu=)

ove molin me i allstar då vinner ju lag nort...

kram på er

Grattis
Tror ni inte att vi glömde materialarn hemma ändå! Han fick ta taxi ner till hallen men då hade det gått en period o det var försent. Vi kanske ska värva en ny materialare. :)

Men grattis till segern iallafall! Det kan ni behöva, Vi (TIK) behöver ingenting, mer än en lyckospark i baken. :)

Sv: Brynäs-Timrå!
Hej alla glada, den trepoängaren satt där den skulle, eller hur? Håller med de många som är särskilt glada över att Wågen, Begrqvist och Harder trädde fram och såg så starka ut. Måste säga att jag gillar Harders inställning och attityd; precis vad laget behöver. Fortsätter han så här bör BIF allvarligt överväga att ha kvar honom i varje fall en säsong till. OK, när Kyrö och Jalla är tillbaka från skadorna kommer vi att ha fler centrar i laget, men Harders kämpaglöd och vilja att ge allt i närkamperna är guld värd. Som sagt, fortsätter han så här säsongen ut--och den kan bli rätt lång--så borde vi försöka behålla honom.

LHC hemma blir svåra. Fanatisk hemmapublik som inte kan så värst mycket hockey kanske men som lyfter fram sitt lag. När Sampan i målet spikar igen är han otroligt bra. Den matchen komme ratt bli ett styrketest.

Skönt med tre poäng ! Blir bara inte riktigt klok på spelfördelningen och skottstatistiken. Det är väl ett klassiskt fall av "rädd att förlora " när man sjunker tillbaka så mycket efter en så bra start. Samtidigt var väl Timrå mer än lovligt tama i första eller..........
Som tidigare inlägg påpekat så är det bra att flera olika spelare träder fram och gör mål och spelar framträdande roller.

Nästa omgång är en av årets höjdpunkter. Då kan jag se Brynäs nästan "hemma". Bara att hoppas på tre friska ( poäng alltså )igen.

Tack för igår grabbar !!!

Jo,jo men hoppet finns ju kvar och oavsett motstånd så måste vi vinna för att nå slutspel.

BIF-Timrå
3 poäng ,,,f-n va skönt.....
Hoppet om slutspel lever iaf,,,
Synd för Timrå bara,,,

Frågan om vi hade tyckt att avslutningen var tuff innan den här olycksaliga säsongen startat ? Knappast, det hade varit minst 9 poäng och matcherna mot LHC, SSK och AIK hade varit givna segrar.
Tror att matchen mot LHC blir avgörande. De har också ett antal spelare borta och kan vi vinna den så blir det vind i seglen.
Då blir det segrar mot både SSK och då förmodligen avsågade AIK.

Det är bara hoppas att Kenneth Bergqvist fortsätter göra mål. När han gör det vinner vi nästan alltid, det har bara varit ett undantag från den regeln.

mike66: Godmorgon......det blir nån "reseberättelse" när du vaknat till va?

Du har rätt Micke, med den tuffa avslutningen är det ett måste att vinna mot bottengängen nu, för efter OS möter vi topplagen. Samtidigt finns det också ett litet hopp inför de matcherna; efter OS har vi förhoppningsvis fått tillbaka de skadade spelarna (möjligen dröjer Rehnberg ytterligare lite) och kan spela med ordinarie lag, såvida inte fler blir skadade förstås. Men vi utgår ifrån att det är ett skadefritt Brynäs som för första gången står på isen efter OS, stärkta av motgångarna och med OS som uppladdningsperiod. Då kan vi nog skaka topplagen också, inte minst med tanke på att våra motståndare inte har speciellt mycket att spela för, utan mest väntar på slutspelet.

TOMPA:
Slutspelsplatsen säker? Har du sett vår avslutning efter OS? Det blir tuffa matcher. Poäng mot både LHC och SSK, helst minst fyra, är en förutsättning för att vi öht ska ha chans på slutspel.

Mike Harder tycks vara en bra värvning till skillnad mot Williams. Det som gör mig glad är att flera spelare typ Wågström kan kliva fram och avgöra matcher. Tar vi LHC och SSK i kommande matcher så ska slutspelsplatsen kännas ganska säker tycker jag.

Sv: HackeBIF
Det var ju tråkigt för dig att Brynäs gick och vann men jag hoppas att ni klarar er kvar i elitserien ändå. Det blir väl kvalserien för er del men den tror jag att ni klarar av.

Grattis....Jobbig resa med all denna snö och en förlust återigen..SUCK....

Håller med artikeln i AB till 100% (se länktips). Är dock fortfarande lite tveksam om den sista meningen...

HMMMMMMMM.....
Skönt med 3 poäng....
Men inget gnäll på målvakter eller styrelsen m.m.
Ja vi vann ju med 5-2 ....

Spelar status
Allt saxat från GD:

Enligt läkaren Mats Liljedahl hoppade höger lillfinger ur led och Luovi åkte direkt efter matchen för att röntga sig.

Bättre ställt är det då med Jonas Soling som lämnade matchen i andra perioden. Soling drabbades av en lårkaka men spelar med all sannolikhet på tisdag.

Det är hårda killar båda två så jag hoppas att de är tillbaka
på tisdag.

Gonatt och sov gott i Brynäs-Sverige

Positivt att det var några andra än veteranerna som klev fram. Mål för Harder lovar gott, islossning för Wågen och mål av Bergqvist. Skönt att några mer anonyma spelare får göra mål och ta ansvar. Och bakom dessa mål återfinner vi Olsson, Molin, Bissett med flera. Bra balans, det är sånt som ger hopp för framtiden.

Inför LHC-Brynäs
Såg resultatet av röstningen till All Star Team Syd på 4:ans
Hockeykväll ( hockeykväll och hockeykväll.....80 % av tiden gick
åt till svammel om Liv´s bilkörning. Underbart!! Varför inte ha en rejäl genomgång av samtliga matcher i stället med kommentarer??)
Barry Richter och B Convery från LHC....hmmmm
Har för mig att dom är skadade båda två eller har jag fel??
Dom vill vi helst slippa ha på banan i alla fall på tisdag ;)

Prosten

Instämmer till fullo. Wågen har varit bra i många matcher men
haft lite oflyt. Kommer att bli mkt nyttig framöver. Harder är nog
den injektion som vi behöver just nu. Har en känsla av att
kanadensare till skillnad från jänkare (Williams) har en lite
annorlunda inställning till hockey, mera "guts" om man säger så.
Att han dessutom verkar vara riktigt bra gör ju inte saken sämre.
Hoppas nu bara att man ser till att "signa" honom så fort som
möjligt, eftersom han verkar vara sugen på att fortsätta i Brynäs.
Nu gäller det bara att ha tålamod och invänta våra skadade spelare. Kapaciteten finns ju i laget, och med dessa tillbaka
kan det bli riktigt roligt efter OS!!!

Luovi skadad?
Man kanske skulle byta namn på "Soling skadad!"-tråden till "Luovi skadad" istället?

Nu börjar hockeykväll på fyran. Där kanske dom säger nåt.

Sv: Soling skadad!
Solings skada såg inte så farlig ut, det var en sammanstötning, men Louvi täckte skott med armen/handen och verkade ha riktigt ont. Hoppas att det inte var något allvarligt, han behövs.
Harder jobbade "hard" hela matchen och var betydligt aktivare än Williams. Vid en jämförlse skulle han nog komma att likna Johan Lindström, center/ytterforward med lite extra energi, snarare än en Kyrö eller Larsson. Kommer säkert att kriga på likadant i varje match...
Om inte Timrå spottar upp sig kommer de att få det tungt i kvalserien...

« · 49842 · »