1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743586 inlägg · 7967 ämnen
« · 50371 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Linköping- Brynäs
självklart

Blir det några bönder från gävle imorgon?

Sv: SKADOR, när ska dom ta slut??? :-(
HV 71 har värvat slovakiske
backen Stanislav Jasecko från finska
Ässät. Jasecko har spelat i slovakiska
landslaget

HAde kanske varit nåt för Brynäs va vi hade nog haft större användning för han än Hv

Nu ska vi väl inte drabbas av negativa vibrationer. VAR GLAD!!!

Alla matcher är tuffa för Brynäs denna säsong, så det är väl inget nytt. 7-9 poäng bör det bli denna vecka, så nöjer vi oss med 1 poäng mot LHC måste det bli full pott mot SSK och Sandlins Boys.
Det är väl inga omöjligheter.
I värsta fall får man väl göra som LHC härom året i Gavlerinken, slå sisådär en 50 icing - det tar på motståndarkrafterna - för att inte tala om publikens krafter. Man får å andra sidan hoppas att Brynäs inte sjunker så långt ner, det vore hemskt.

LHC - BIF 2-3 sd
BIF - SSK 6-2
AIK - BIF 3-5

Sen tar vi HV av bara farten.

LHC-BIF 2-4
Molin sista i öppen kasse!

Sv: Jag håller inte med!
LillHonken32

Men håll med om att det vore alla tiders om man nu vann mot
Linköping, Södertälje och Sandlins Boys!! Det gör ju inget om dom vinner mot bättre lag heller, men det skulle väl kännas lugnare med många sköna poäng denna vecka.
Din tveksamhet angående guldchanser denna säsong kan väl inte anses vara oebefogad.

Sv: Anger och Walle kommer hem!
Gordo och natten

André Johansson skulle säkert tillföra Brynäs oerhört mycket.
Förvånande åsikter. Detsamma gäller Östling.

Till sign natten ska jag säga att det, måhända, märks att
du inte har koll på juniorsidan. Vitsen med hockeygymnasiet
är att de skall utbildas i "rätt anda", om du förstår. Dessutom ska
pendlingsavståndet vara sådant att det går att gå i skola i Gävle
dagtid och träna med ett annat lag kvällstid. Då är jag rädd för att Tierp blir det enda alternativet. Föreslå nu inte att juniorerna i fråga kan flytta, vilket de får göra om de inte platsar, för det gör
ju att de inte längre tillhör Brynäs. Det finns bland dagens juniorer sådana som kommer att kunna ta en elitserieplats, OM han får rätt utbildning - det klarar man bäst i Brynäs juniorsektion.

Sv: Klagomål
JO,det är klart att regeln finns av säkerhetsskäl, men jag tänker inte slå ner nån med flaggpinnen liksom. Jag SKA skriva till nån ansvarig och klaga men vart? Brynäs,Hockeyligan,Gävlekommun?

natta:

Spelet i ett bottenlag är inte det som utvecklar en spelare att ta klivet upp i Elitserien, om det inte är AIK man skall spela i förstås för då går det nog lika bra. Att lära sig kämpa i ett bottenlag är inte nödvändigt, har man inte det med sig när man är närmare tjugo eller så då finns det igen "Renberg-gen".

Brynäs testas
nu e d helt klart att brynäs måste vinna.

om dom inte vinner kommer jag få höra det resten av livet eller nåt...

konstigt att alla tjatar vid första tillfälle. men d kan bero på att jag måste berätta att BRYNÄS E BÄST!

En fråga bara.....varför skulle det inte vara utvecklande att spela i ett bottenlag? Och varför strirra sig blind på om junioren spelar i brynäs eller tranås tex titta istället på vilken junior som passar bäst in i brynäs.
Jag måste erkänna att jag inte har nån större koll på landets juniorer men det lär väll brynäs ha och dom vet nog vad dom gör.

huss:

Då gäller det att signa Ejdepalm senast torsdag, sedan är han senior.
Är fortfarande bekymrad över att inte fler har tränats att träna med Brynäs för att komma in i spel när det blir skador. Nu är det slut med möjligheterna till spel efter 31/1, men träningsmöjligheterna finns kvar fortfarande (inför nästa säsong).
Det borde vara rimligt att främst Tierpsspelarna (Andre Johansson och Östling är hittills enda exemplen?) deltar i Brynäs träning vid behov om man skall använda Tierp som ett "farmarlag"?

Huss

Det är inte av principskäl, men jag ställer mig tveksam om det alltid finns bättre folk i andra klubbar. Ejdepalm kan dock vara ett
vettigt namn. J20 i år är ju för unga - 1½ år yngre än de flesta andra J20 - så dom får vänta. Vad gäller S. Östlund så vidhåller jag mina tidigare synpunkter. Om juniorer skall matchas i Tierp så skall det ske under en kort period, annars är det bara förvaring av spelare - någon utveckling i ett bottenlag kan det aldrig bli tal om.

Vi måste i svensk hockey sluta att överdriva at det är så utvecklande för juniorer att spela i seniorlag. Vi får nog börja med att utveckla spelet i stället, så att vi hänger med internationellt.
Se på Kanada - den absoluta huvuddelen av deras juniorer kommer från deras juniorligor - och de når ju bra resultat. Det är
inte våra juniorligor det är fel på, utan alla egendomliga ledare, som vill att juniorerna "utvecklas" via seniorspel dvs lär sig hooking, interfearence och holding. Lär dom spelets ABC i stället går det bättre.

Tierp åt tierpare!!!!!!!

Linköping- Brynäs
Imorgon blir det en riktigt tuff match för Brynäs. Linköping är väldigt bra just nu så jag tror det blir tufft. Vi ska nog vara ganska nöjd om vi får med oss 1p i alla fall.

Jag tror det blir 3-3.

Vad tror ni???

Hugin,
Varför plocka upp en juniorback från de egna leden av principskäl ? Det är inte vettigt.
Bäst lämpad bör ta platsen och Ejdepalm (f.ö. AAs kollega i j-landslaget) är lämplig. Då har man två juniorer som backar nr 8 och 9 vilket gör det möjligt att långsamt matcha in dem. Kostnaden är inte större än för en etablerad elitserieback som annars hade tagit 8e platsen. Om Tierp håller sig kvar så kan de matchas där också.
J-20 laget har inte det spelarmaterial så att man plocka någon därifrån (undantaget Östlund)

Stefan L. håller inte måttet - för dålig skridskoåkare.

Vad gäller Widing har du väl till del rätt, men herrarna i Leksand har väl precis inte givit de yngre chansen direkt. Man värvar hellre
medelmåttiga äldre spelare, som dock håller bra i allsvenskan, än satsar på ungdomen. Det lät ju annorlunda inför säsongen.
AIK gör ju likadant - eller har gjort.

9:e back, om man nu skall ha det, SKALL vara en junior från de egna leden dvs en i A-jun-truppen.

Mondoran

Ja, visst ska man drömma!!! Men kära söta - Stefan Ketola!!!
Han är UTE i alla avseenden - tala om att skapa problem.

Att få Tuulola att återigen spela i Sverige och i Brynäs är, tyvärr,
en utopi. I ett backpar med Djoos förstärker den tron.
Dackell lär vi få vänta på.

I övrigt är det bra med ett fräscht namn som tränare, om än något oprövad. Salming gjorde storartade insatser som tränare under, det
för oss brynäsare, omåttligt trista 80-talet. Det är många som inte förstår detta, men inte är han något namn nu.

Precis Hugin, det finns bättre alternativ.
Fredrik Johansson som någon nämnde är ett sådant, han har verkligen klivit fram i år.
Om man är ute efter ett gäng utvecklingsbara spelare så måste man nämna backen Ejdepalm i Almtuna (gärna som 9e back), Sundin i FBK och Gräsberg i Mora. Widing som så många trodde på innan den här säsongen verkar ha gått i stå i Leksand. Någon som vet om det beror på att han inte får någon speltid ?
Stefan Lundqvist imponerar i Skellefteå ,men frågan är om han håller måttet ?

Laget nästa år (Dröm):
Tränare:Mats Näslund-Stig Salming
1:Femman
Christer Olsson-Tommy Sjödin
Ove Molin-Janne Larsson-Andreas Dackell
2:Femman
Pär Djoos-Marko Tuulola
Daniel Rudslätt-Roger Kyrö-Tommy Westlund
3:Femman
Adam Andersson-Nicklas Wallin
Stefan Ketola-Jonas Johnson-Jonas Soling
4:Kedjan
Nicklas Anger-Micke Wahlberg-Patrik Juhlin

Nåja! Inte blir man väl direkt imponerad av ditt lag. Olsson torde knappast vara en man för ett A-lag, därtill alltför ojämn.
Casselståhl kan knappast tillhöra de gamla brynäsare, som kan tillföra laget mycket. Han är dessutom knappast en framtidsman född 72 som han är.Jag delar däremot din uppfattning om Wahlberg.
Jag är däremot ytterst tveksam till herrar Bergqvist och Petré p g a deras enorma skadebenägenhet. Ett vågspel att ha dom kvar.
Danielsson, som sagt, håller inte i dessa sammanhang. Dessutom skadebenägen. Glöm dessutom inte Hagos i AIK, en mycket duktig
spelare med en spelstil som klart passar i Brynäs. Anger skulle tillföra kraft och styrka. Man måste också tänka på att börja föryngra och inte göra ett "leksand", därför är dett ett måste att INTE förnya Bissets kontrakt.

Sv: Melins efterträdare
Käre Lokinju!!!!

Vad som behövs - om nu Melin slutar - är något NYTT. Att föreslå
Flygis är fullständigt galet. Karln är inte mannen att varken ta till vara talnger än mindre vidareutveckla dem. En i alla avseenden
omåttligt överskattad tränare. Tala om att säga NEJ TILL FRAMTIDEN.
Bland övriga är det väl bara Wikegård som kan andas något nytt - övriga är att betrakta som gammal skåpmat. Därför är ditt bästa alternativ "osv" där ryms förhoppningsvis många intressanta namn.

Sv: Brynäs-Timrå!
Kan ju vara så att de "svåra" lagen kan vara klara och inte lika motiverade och därmed bli enklare...

Om nu Melin skulle sluta efter denna säsong så tycker jag nog att Brynäs skulle försöka ta kontakt med " VIRUS" Lindberg. Han är ju Brynäsare som sagt var. Det kanske skulle vara bra om de tog någon som inte har haft med Brynäs att göra sedan tidigare också( tänk på Melin ). Hur som helst, vem det än blir så får man väl hoppas att han gör ett bra jobb i klubben.

Angående Melins vara eller inte vara så skickades det en del intrikata frågor till webradiointervjun för honom att svara på. Nu vet jag iofs inte om dom blev ställda eller inte, var det nån som hörde intervjun och i så fall vad fick han för frågor? Dom skulle ju lägga ut intervjun på hemsidan men det verkar ju dröja så det skulle vara kul om nån som hörde det hela kunde berätta lite av vad det var han sa.

Sv: Kyrö och Larssson på g?!
Det är iofs bra, men bara dom inte kommer igång innan dom är läkt. För om dom går sönder till ett stundande slutspel, då är det kris.

jämn match
Hej brynäsare

Tror det blir en jämn och hård match på Tisdag, troligen avgörs det på straffar (tror jag) och då kan det ju gå hur som helst.
Ni har som Vi ingen tur med skador i laget, hur många har ni skadade ??, vi har 7 st
Hoppas det blir en bra match

Melins och Perssons vara eller icke vara kommer säkert diskuteras efter säsongen. Tycker att om de fullföljer sitt kontrakt måste de bli bättre på att få in de nya spelarna i laget och våga spela med 4 kedjor (om möjlighet finns). Inte placera alla nya spelare/juniorer i tredjekedjan eller på bänken......

Kyrö och Larssson på g?!
I expressen står det idag att både Larsson och kyrö kan göra comeback i veckan. Om de inte spelar på tisdag så iallafall på torsdag enligt Anders Bäckström.

Håller till fullo med dig Huge ( ifrågan om Melin). Det ordnar sig för Brynäs, alla ni oroade Brynäsare uti landet.

Tycker inte du ska skriva att Melin ska sluta om du inte vet säkert!
Han och Gunnar har kontrakt över nästa säsong oxå,så han ska nog inte sluta ska du se.

Någon skrev att det hade skymtat "mellan raderna" att Melin
inte blir kvar nästa år.
Mellan vilka rader, om man får fråga??
Har ledning, styrelse, spelare osv antytt ngt i den riktningen??
Inte vad jag vet eller hört i alla fall. Det enda håll jag hört detta
i från skulle väl vara här på HS, och i dessa inlägg behöver man väl
knappast läsa mellan raderna, här är det pang på rödbetan bara!!
Ser ingen anledning till att byta ut Melin, bara för att denna säsong
(tack vare skador, har vi hört det förut?) har blivit som den blivit.

Och ännu är väl säsongen inte slut.
Om sedan Melin själv inte vill fortsätta är ju en annan fråga.

Varför skulle Homer Simpson sluta efter i år?????

Om de nu skulle bli så, så tycker jag nog att Virus Lindberg är en bra ersättare, lite oprövad, men kan ju brynäs som ingen annan.. och har VERKLIGEN hjärtat i Brynäs!!!!

Lokinju:

Flygis !.........
Var har du befunnit dig dom sista 4 åren ?

Ska Roger sluta?? Jaja, vi får hoppas att de hittar en bra efterträdare då!

Sv: Jag håller inte med!
Smart, de måste ju vinna också över de "svåra" lagen om de ska ta sm-guld.... Men jag tror att det kanske inte kommer att ta guldet i år. Det skulle ju absolut inte göra nått om jag har fel!

Jag håller inte med!
jag håller inte med några av er på den punkten att Brynäs måste vinna mot aik,ssk och linköping för att kunna komma till slutspel!!! för att ni säger ju att sedan kommer dom svåra lagen och dom tar vi ine????
nehä!!!!!
vi måste ändå köra över dom för att ta sm guld annars har ju ändå Brynäs inget i slutspelet att göra!

Melins efterträdare
Mellan raderna har det skymtat att Roger melin tänker sluta efter den här säsongen. Vem ska då efterträda honom?
Här är några namn jag direkt kommer på:
Virus Lindberg
Flygis Sjöberg
Gunnar Leidborg
John Slettvoll
Tommy Boustedt
Niklas Wikegård
osv

Jo, Linköping blir nog ack så svåra är ja rädd..
Nån som vet om Kyrö är på väg tillbaka? De ryktades ju om de tidigare i veckan...

Hockeyexpert///Lothar
Vi tar väl Hv oxå innan OS va??
J ag tror så här: LHC-BIF 4-2
BIF-SSK 3-1
AIK-BIF 2-3
BIF-HV 5-3

Sen tar vi OS-uppehåll och njuter av Sudden ochc/o i Salt Lake City!!

Vi måste vinna mot LHC , Tälje å Aik för att ha nån chans att gå till slutspel. För efter OS- uppehållet så möter vi 4 mycket svåra lag så det är bäst att vi vinner nu annars så kan vi glömma slutspel den här säsongen.

Hockeyexpert///Lothar

OK,ser nu att han är född i Gävle, men att han skulle tycka det är som att komma "hem" är nog att ta i.Är det inte han som umgås med familjen gnagare,Bernadottarna.Visar hur mycket dom har innanför pannbenet.

Skulle Niklas Anger va från Gävle ??

Om Anger skulle komma till BIF,ja det vore ju en dröm, har sett honom några matcher i år och han ruskigt bra, med tanke på att han spelar i ett bottenlag.
En annan jag skulle vilja se i ett Brynäslag är Linköpings Fredrik Johansson, han var banans kung idag mot FBK i LÖfbergss Arena, blir nog svårt att få stopp på honom på Tisdag. För övrigt blev man väldigt imponeraad av hela LHC idag, dem spelade med en oerhörd frenesi matchen igenom, trots att laget lixom Brynäs har en diger skadelista, men dem ställde ändå upp med fyra kedjor och tre backpar. Man har ju en bredare spelartrupp än vad vi har!!
Så på tisdag får man vara glad om BIF skulle lyckas få med sej nåt poäng hem, för LHC är i bra form!! Det blir spännade, för övrigt går matchen direkt på Canal +!!

Anger kommer ju från Gävle och kanske vill hem!

Varför ska inte Bissett och Luovi stanna kvar en säsong till för????

Sen kan man ju fråga sej om Anger inte hellre går till DIF där han ju spenderat lite längre tid av sin seniorkarriär....

Anger och Walle kommer hem!
Nästa säsong tror jag att Niklas Anger i AIK och Mikael Wahlberg i MoDo kommer hem till Gävle, dom ersätter Tom Bissett och Mikko Luovi. På back sidan tror jag Daniel Johansson får gå, hem kommer en annan Daniel retav Daniel Casselsthål. Sjödin,Olsson och Larsson kommer förlänga sina kontrakt i slutspelet. Rudslätt,Mårtensson,Soling och Adam Andersson förlänger sina kontrakt efter säsongen det gör även Bergqvist och Harder som jag tror kan bli riktiga jokrar i slutspelet.Pettersson slutar med hockeyn och då plockar man upp Kristoffer Olsson och Aspen blir en RIKTIG första mållis.

Asplund(Olsson)

Djoos-Rehnberg
Molin-Larsson-Anger

Sjödin-Pekkala
Soling-Kyrö-Rudslätt

Casselståhl-Olsson
Bergqvist-Harder-Wahlberg(lika bra som ytterforward)

Andersson-Petré
Mårtensson-Wågström-Danielsson

Saxat ur AB
Molin tackar nej till Allstars
På söndag genomförs Hockeyligan Allstars. Rolf Wanhainen, Peter Popovic, Ove Molin, Magnus Wernblom, Jari Kauppila och Juha Riihijärvi har lämnat återbud och ersätts av Daniel Henriksson, Jan Huokko, Anders Burström, Kim Staal, Michael Johansson och Jan Pardavy.
Även Conny Evensson har tvingats tacka nej på grund av muskelinflammation och ersättare i Lag Syd:s spelarbås blir Djurgårdens Kent Johansson

Sv: Trådar är till för att skapas...
Jag såg honom bara förlora en tekning men det var i samma byte som han gjorde mål så vi kan väl ha översende med det. :-)

Nu ska jag se på tennis

gonatt

Frellan
Måste vara bittert att se att alla era Judas som du kallar dom för går till Brynäs kan det bero på att det är ett bra lag eller? ;-)

Skadorna lär väl aldrig ta slut men vi får väl hoppas att takten vi tappar skadade spelare i går ner något.Annars lär det väl inte finnas nån kvar till slutspelet, för ett sånt blir det!

« · 50371 · »