1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446823 inlägg · 7967 ämnen
« · 62962 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Djoos
Djoos är suverän på psykologisk krigföring. Alltså en mästare att få motståndaren ur balans med lite tjuv och rackarspel, ibland slår det väl tillbaka när domaren får nog. Djoos är väl allmänt känd för det så inte är det någon nyhet, eller?

NuMoutain: Jag har inte sagt att alla spelare klagar lika mycket jag har sagt att alla spelare klagar det är stor skillnad det.
Vem som klagar mest är ointressant.

Jaha! Det är du som har sagt det, Natten. Det var nästan en kuggfråga innan då?

Ni har fortfarande inte verkar ha fattat att vad jag vill komma fram till är att alla spelare klagar.
Nu lägger jag ner det här.

Nästa år är kanske Sigge Svensson tillbaka och då får den gode Djoos hård konkurrens...

Jag vet inte vem som sagt det. Vem har sagt det? Däremot handlade det ju om att spelare gnäller olika mycket, en som rimligen borde ha bra koll tyckte Djoos var värst.

Natten:
Har du funderat varför ingen annan än du reagerat?

Frisco: Nej klart du inte gör. Ta och kamma dig själv du.

Natten:
Jag ville inte komma nånstans. Jag bara citerade nåt jag läste i en Värmlandstidning.

Jag Djooshatare? Nej nu får du kamma dig lite på ryggen och komma in i matchen. Frisco hatar inte.

Frisco: Föresten vad jag ville komma fram till som du tog som att försvara Djoos var att alla spelare klagar på domaren

Frisco: Hade du räknat med nått annat än mothugg när du skriver så där i Brynäs gästbok eller?
Jag förstår fortfarande inte vart du vill komma.
Fast jag vet att du är en Djooshatare.

Natten:
Jag ville bara tala om vad Sveriges mest rutinerade linjedomare tyckte. 1986 började Norrman gå på linjen i elitserien så jag tror att han har mött ganska många spelare. Att han tar ut Djoos som den mest otrevliga spelaren han mött tror jag beror på att Djoos sär otrevlig att möta. Att du sedan är en sån inbiten Djooslover att du måste försvara honom även om Norrman säger så måste vara jobbigt.
Norrman tyckte även att Mathias Johansson varit den trevligaste spelaren han mött på planen och att VM-finalen 2001 var den roligaste match han dömt.

Vad lever du i för drömvärld? klart spelarna klagar när man tycker att ett beslut domaren tar är fel. Vem har sagt att alla spelare klagar lika mycket?

Alla spelare klagar inte på domarna, speciellt inte lika mycket. Spelarna själv får ju välja den mest populära domaren.

knaskamilla: är det så svårt att förstå att jag vill komma fram till att alla spelare klagar på domaren det fattar väll alla ocgh vem som klagar mest på en viss domare har väll ingen större betydelse.

Så vart vill Frisco komma med sitt inlägg?

Juniorhockey
Jag läste på Falukurirens hemsida (!!??!!) att Färjestads BK ska
lägga ned sin A-junirverksamhet. Man har inte de senaste sju
åren fått upp en enda spelare från laget.
Nej, tacka f-n för det. Man har sju utlänningar i laget och skickar
ständigt bort sina bästa juniorer till allsvenska lag och division 1 lag runt om i Värmland. För utbildning heter det. MEN nu har vi facit - det blir missutbildning av talanger.

DETTA LAG SKA VARA DET LAG SOM ALLA SKALL SE UPP TILL OCH
EFTERLIKNA - MAN STÄLLER SIG HÄPEN.

Brynäs, med oraklet Kock i spetsen, har ju börjat att tillämpa samma strategi för Brynäs´juniorer. Stoppa karln innan det är för sent.

ETT ISHOCKEYLAG UTAN JUNIORHOCKEY HAR INGET HJÄRTA.

Sv: Nya Arenan
Ang GD och politikerna.
Verkar underligt, har "de blå" inte förstått sin egen politiska ideologi eller är Gävle så rött att t.o.m. "de blå" vill bygga kolchoser istället för en ny arena ?

Kommer omedelbart teckna mig för aktier om det blir aktuellt. Arenainitiavet tyder på vilja och ambition att bli en av de 4-5 ledande föreningarna i hockey-Sverige. Att inte Kraft Foods vill vara med skapar bara negativ publicitet kring Gevaliamärket. Om Brynäs kunde låta bli att tänka så lokalt och istället låta typ Ericsson gå in och bli huvudsponsor. Gästrikeföretagen kan hålla sig till sina sponsorloger...

Tycker också det är bra att komma ifrån trafikkaoset kring Sätraåsen. Nästan värre än sumpmarkerna kring Scaniarinken.

Sv: VI MOT RESTEN!
Man kan bara konstatera: MAN MÅSTE VARA REALISTISK!!!!

Bäst av sju matcher mot Färjestad. Det hade kunnat vara lättare.
Jag är brynäsare helt och hållet, men inte ens jag tror på några
under.

Laget är för ihåligt för att räcka till, framför allt har vi, tillsammans
med Djurgården, elitseriens klart svagaste målvaktsuppsättning.
Där faller avgörandet. De som tror att Pettersson skall bli nån
ny "Honken" i slutspelet är mer än lovligt okunniga.

Men det är klart, större under har hänt, men det vete f..n

Det är bara att konstatera: Det finns andra företag än
kaffetillverkare som kan vara intresserade att satsa pengar
i detta projekt.

DETTA ÄR DET MEST POSITIVA SOM HÄNT KRING BRYNÄS PÅ ÅR.

Låt oss nu vara positiva och se framåt - kan bara sprotkommittén
vara lika proffsig, så blir det här bra på sikt. Utan bra lag och den
nya arenan blir det nada.

Brynäs flyttar hem till Brynäs, nästan i alla fall, och överlåter
Sätraåsen åt andra - bara POSITIVT.

Sv: NY ARENA INGET FÖR GEVALIA!
Varför haka upp sig på Kraft och Gevalia? Det finns väl andra företag som kan vara intresserade av en liknande satsning. Företag untanför Gävle kanske. Går inte Gevalia med på det här så gråter i alla fall inte jag över det.

Vem vet, Brynäs kanske får en ny huvudsponsor i framtiden och de som förlorar mest på det är väl Gevalia som inte längre får förknippas med Sveriges häftigaste hockeylag.

"Visst var brynäs bra mot DIF, men du bör inte glömma bort hur motståndet agerade." Det var precis så jag skrev från början. Det är då märkligt att man inte ska kunna vara på besök utan att bli hänvisad hem med sina ´undanflykter´.

Finansieringen av den nya arenan kan bli knepig. Först gäller det att klara upplåningen, sedan att hitta garanterade intäkter för att klara driften.
Men om inte Gevalia är vaken så kanske Löfbergs eller Zoega skulle gilla att vara huvudsponsor för en arena mitt i Gevalia-land. Måste få den mest trilskande Kraft-direktör att bli lite intresserad!
Placeringen av arenan på Alderholmen (Hockeyholmen) är perfekt!

Hoppas bara visionerna blir verklighet och då tänker jag på tjafset som verkar förekomma i kommunalhuset i Gävle. Det ska bli jävligt kul och se hur det ekonomiska löser sig till slut.Man får hoppas att Berg inte tagit sig vatten över huvudet.

För mig som åker E4 från Uppsala så är det precis som "Gavlerinken" säger att det är lått att ta sig till gamla arenan. Men är ändå lika sugen på en ny fräsch sak. Att rusta en gammal arena kommer ändå ge känslan att det är bättre begagnat.
BYGG NYTT!
Härligt med folk som har visioner

Läste GD alldeles nyss och där framkommer att den borgerliga oppositionen samt Vänstern inte är lika entusiastiska till förslaget till ny hall, dom tycker att pengarna ska användas till vård,omsorg och skola istället.Vilken jävla sandlåda,säger sossarna JA som måste självklart blåidioterna säga NEJ.Hoppas vid min gud att dom ändrar sig eftersom ett sånt här stort beslut kräver politisk enighet.

Sv: Kaffearenan
Ny arena trevligt visst men oj vad jag kommer sakna den gamla hederliga Gavlerinken. Man får väl ta sig dit då doch då och sniffa på den hockeykultur som svetsats in i dess stomme.

Håller med dig Gone att jag tror inte heller VF sopar banan av er med 4-1 i matcher men du ska veta att jag hoppas.

Fö har väl DIF ett eget forum där du kan lufta dina undanflykter för alla difs förluster.

Ja, det vore väl skönt? Då ses vi kanske eftersom jag brukar tillbringa en del ledig tid i era krokar. Nu har jag iofs svårt att tro att vf sopar oss av banan med 4-1 i matcher, men man vet ju aldrig.

Då får vi ju sommarlov samtidigt i såna fall!

Kaffearenan
Förslaget om den nya arenan är lysande. Byggandet av en sådan anläggning är en stenhård markering från Gävle att staden är att räkna med - liksom Brynäs. Det handlar om så mycket mer än ishockey. Anläggningarna i Karlstad respektive Jönköping borde väl i det sammanhanhet rimligen kunna fungera som positiva förebilder.

Och så måste man ju fråga sig vilken sorts kaffe man ska ha i koppen i framtiden. Det är ju klart att Gevalia kommer att nappa på någon form av miljonsponsring när det gäller den eventuella nya superarenan i Gävle. Fattas bara annat. Annars kanske det kommer oväntat besök till Gävle - i form av en marknadsdirektör från Löfbergs Lila...eller varför inte Zoegas...

Att inte lira riktig match på typ en månad skulle det naturligtvis ha stått...

De borde ha gjort det men var du där så såg du att de inte slogs för någonting. Förutom Nisse då, men han missade till och med med sin vänsterkrok. DIF har för övrigt alltid en tendens att vara värdelösa efter uppehåll och den här gången var inget undantag. Att inte lira riktig match är inget som verkar passa herrarna. Ni hade ju åtminstone en ordentlig genomkörare från torsdagen i ryggen.

Jag tvingas nog upprepa mig. Jag skiter i matchen i lördags, den har ingenting med någonting att göra. Det enda jag har sagt är att jag tror att fbk kommer vara bättre i kvarten än vad DIF var i omg. 48. Tror ni annorlunda så varsågoda. Ni kommer ändå få sommarlov om fem matcher.

Jag tror inte heller på det,jag skrev bara det jag läst.

6 Lundström:
Det var det mest korkade jag läst. Kritiken mot sportkommitteén och styrelsen har mest varit obefogat gläfs från ett fåtal personer som tror att BIF har 250 miljoner på banken...

Trodde DIF slogs för 2:a platsen i den matchen? Men jag kanske har fel.

Oj, det var värst vilket gensvar en liten åsikt väckte. Nummer ett, jag skrev att brynäs var bra. Nummer två, brynäs slogs för att säkra slutspelet - DIFarna verkade inte bry sig det minsta. Nummer tre, en massa gånger - är det de två du menar? Nummer fyra, jag tror inte att fbk kommer vara lika dåliga som DIF var i lördags - är det ok om jag tror det? Nummer fyra, det är möjligt att brynäs hade spöat DIF även om DIF lirat ´normalt´. Det kommer vi aldrig att få veta.

Här kommer en rookie! Var inne på Brooklyntigers medlemsforum och läste något intressant: Är det för att släta över och tro att folk ska glömma den kritik som finns mot sportkommiten och styrelse som detta med en ny hall har blossat upp just nu? Är det för att alla ska se att dom gör någonting bra trots all kritik?
Jag tror och hoppas att det verkligen inte är på det viset.
Ha det så bra alla Brynäsare! Nu spöar vi skiten ur Färjestad!

Nu ska de tröga Gävleföretagen få arslet ur vagnen för att Nordens finaste arena kommer byggas och intresset för laget och staden kommer öka. Vi har samma, eller kanske t.om bättre, förutsättningar än i Karlstad, och se hur dom har lyckats...

Micke:
Hur ska man då göra för att få ett slagkraftigtlag om det saknas pengar? Vad är det som säger att dom tröga Gävle företagen får arslet ur vagnen nu?

brynäs har vunnit mot djurgården en massa gånger nu den här säsongen och det kan ju inte bero på att dif inte har kommit upp i standard då kan man ju skylla på att brynäs har förlorat för att dom inte kommit upp i standard...brynäs kommer att ha en chans att vinna mot färjestad för dom är så pass bra...

GONE:
Så fort DIF förlorar så beror det tydligen på att dom inte kommer upp i normal standard.Det kan inte vara så att Brynäs helt enkelt spelade ut DIF och att dom hade vunnit även fast DIF spelade " Normalt"?

Man upphörs inte att förvånas att det fortfarande tycks finnas personer som tror att BIF sitter med en massa miljoner på banken och "väljer" att bygga en ny hall istället för att köpa stjärnspelare. Hur många gånger ska Berg behöva förklara hur det ligger till?! Brynäs har inte så mycket pengar att man på egen hand kan köpa varken arena eller toppspelare. Däremot är företag, privatpersoner och banklån villig att skjuta till pengar för ett arenabygge. BIF får aldrig öronmärkta sponsorpengar för att värva, och självklart tar man inte ett banklån för att förstärka laget, det borde vem som helst förstå (utom några här då...).

Om beslutet tas att bygga Nordens finaste arena för BIF i Gävle ökar det intresset för laget, inte minst medialt. Fler företag ser sin chans att exponeras och sponsorpengarna ökar = mer pengar att värva spelare för = förhoppningsvis sportsliga framgångar = ännu mer intresse, mer sponsor/publikintäkter osv osv. När arenan väl står där ökar publik- och sponsorintäkterna ännu mer och laget kommer i en vinnande spiral ( en sådan som FBK befinner sig i nu).

Här har vi världens chans att kunna bli ett av dominerande lagen i Sverige, sportsligt som ekonomiskt, och är rustade till tänderna inför en eventuell framtida Europaliga och folk är negativ till den utvecklingen. Man upphör som sagt aldrig att förvånas.

Gevalia får väl skylla sig själv är min tanke...

Visst var brynäs bra mot DIF, men du bör inte glömma bort hur motståndet agerade. Jag har synnerligen svårt att tänka mig att fbk kommer vara lika loja som DIF var och tror därför inte att ni vinner mer än max en match mot färjestad.

Jag är övertygad om att Brynäs slår ut FBK med 4-3 efter en stenhård matchserie.Jag har samma känsla som jag hade 99 och då vet vi ju hur det slutade.Jag vet att jag varit jävligt negativ tidigare under säsongen men efter att jag var i Gävle i lördags och såg dom spöa SKANSEN med 5-2 så har det vänt.

Hej du !
Det är klart att FBK måste hållas som favoriter. Man har ett så bra lag, bra självförtroende och som alltid en bra stämning i laget. Dessutom en riktigt bra målvakt. dom tycker väl dessutom att dom fått en bra lottning.....
Det brukar ju dock nästan alltid vara nåt lag som får en idiotknäpp i slutspelet och går jävligt långt. Jag hoppas ju givetvis att det är Brynäs ! Konstigare saker har hänt.

Vi får verkligen hoppas att förhandlingarna inte är avslutade!

Det är ju iofs svårt att kommentera ekonomiska förhandlingar mellan två parter, men jag tycker ändå att det är lite konstigt att KRAFT inte hänger på. Brynäs har ju , trots den gångna säsongen ett gott renomme´. Man är ju ett klassiskt lag som ju ändå är med år efter år. Förutom lite tjafs emellanåt så inträffar ju inga skandaler i klubben som syns utåt. Det rör sig ju om en satsning som står sig i många år.
Men som sagt förhandlingarna är kanske inte avslutade för gott....

GAVLERINKEN:
Jag håller med dig fullständigt ang lagförstärkning, dom tänkta sponsorerna och privatpersonerna som ska köpa Aktieposter måste få se att det även kommer att satsas på laget ordentligt och att den stor plånboken öppnas så att vi har ett slagkraftigtlag ett antal år framöver.Men med Berg som orförande så förvånar mig ingenting.

Gavlerinken ligger knappast fel. Få arenor är så lätta att nå. Både från E4 och R80. Det måste byggas ny väg på alderholmen. Kostnad 35 miljoner...
Kan nån förklara varför spelarna blir bättre av att spela i en ny Arena? Det är ett av argumenten för en Arena...
Om laget inte förstärks så spelar vi inte elithockey 2005!
Janne o Sjödda spelar inte förevigt. Berg sa att här ska det inte förstärkas, dom pengarna bygger vi hall för...

NY ARENA INGET FÖR GEVALIA!
SAXAT UR ARBETARBLADET: Brynäsledningen hade hoppats att kaffeproducenten Kraft Foods skulle satsa 10 miljoner kronor och på köpet få sätta varumärket GEVALIA i namnet på den nya hockeyarenan.Men de ansvariga på Kraft Foods har tackat NEJ!
Det borde dom kanske har kollat innan anser jag och inte bara hoppats.

« · 62962 · »