1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735976 inlägg · 7967 ämnen

AIK - BRYNÄS LÖR 2 MARS. AVGÖRANDET! (?)

Sv: AIK - BRYNÄS LÖR 2 MARS. AVGÖRANDET! (?)
70 Rodrigues: man kan ju hoppas att även AIK faktiskt har nerver. Tror de första 10min och/eller första målet blir otroligt avgörande idag. Jag räknar med att AIK går all in från start. Då tror jag vår nyckel blir att spela säkert och äta oss in i matchen.

70 Rodrigues: Att sitta med sina kompisar och raljera ex över Sundlöv och hans fax gick tydligen bra, men när nån raljerar över raljerarna så blev det genast lite jobbigare.
Du får väl vända dig till HumO, om du inte klarar att själv bli häcklad...

Zappaholic: Tyvärr så kommer inte Elias att lira idag. Han har för stora smärtor :-(

Zappaholic: Tror tyvärr att den viktigaste bataljen kommer att stå för dörren på tisdag.
När jag tippar förlust brukar det dock bli vinst, så jag har gott hopp i eftermiddag..

70 Rodrigues: äsch, strunt i det inlägget. Nu fokuserar vi på matchen. Detta kommer bli ett elddop på ett kokande hovet. Jag brukar vara optimistisk men jag tror att det blir tufft för oss att vinna. Hade det varit fotboll hade vi ju kunnat lira på resultatet, men det inte nu. 

Klarar vi en poäng idag? 

Vill verkligen inte ha en sista match hemma mot LHC som är avgörande för oss.

70 Rodrigues: Som jag trodde: medgångarna har ingen humor heller...

Huge: Vad tänkte du med det inlägget? Du är ju bara ute efter en massa jidder. Du snackar om mognad i vart o vartannat inlägg. Du kanske ska börja leva som du lär, annars så blir det rätt patetiskt.

Ska vi lägga allt tjafs åt sidan idag och fokusera på årets hittills viktigaste batalj?

Carl Lejonkräk: Brynäs IF har i samarbete med alla motgångssupportrar på HS tagit fram en uppsättning dekaler som kommer att delas ut till alla medgångare efter dagens förlust. Man har inspirerats av socialdemokraternas "Rör inte min kompis"-kampanj och tillverkat en dekal i form av en stilistisk och naturtrogen gam med rejält böjd nacke, åtföljd av texten: "Rör inte min gamnackekompis!!".

Eftersom kön av medgångare kommer att bli lång, uppmanas sylf, Slajsarn, Rodrigues, gurra, Lindström, munkas och övriga medgångare att vara där i god tid så att alla kan få sin hett eftertraktade dekal och därmed hinna hem till datorn, logga in och börja grina och klaga över hur eländigt allt är.

Matchtröjor och övriga souvenirer till alla motgångare går som vanligt att köpa i det ordinarie souvenirståndet.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

brynäs08: Tror att Thuresson, Gunderson och Calle målar i em/kväll?

Slajsarn: Aldrig bra att ta ut någonting i förskott, men medgångssupporter nej. Tröjor har jag tidigare, bland annat två matchtröjor (hemma+borta) men detta rör sig ju om en specialtröja till slutspelet så det känns naturligt att köpa den när vi är klara för slutspelet.

Carl Lejonkräk:"Detta resultat innebär att det verkligen har vänt och att jag genast beställer en tröja från Brynässhoppen."

Medgångssupporter!! Hade du trott på det här hade ;den redan varit beställd ;-)

rafalski: AIK-Brynäs 2-6 ikväll. Brynäs drar ifrån i andra perioden och AIK kommer aldrig tillbaka. Detta resultat innebär att det verkligen har vänt och att jag genast beställer en tröja från Brynässhoppen.

70 Rodrigues:Jag tippar 4-3 OT till AIK. Gunderson gör 3-3 med ett patentskott från blå 19.36 i tredje.

70 Rodrigues: det var vågat!  Vilka gör målen? Jag måste våga tro, 3-3, sen 4-3str.

målen görs givetvis av; Gunde, harju och kanske Hansen!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Blir en rysare i eftermiddag.
Tror vi krigar oss till en seger.

Tips 1-2

Gameday! I em gäller det, blir vi klara för slutspel eller ska det avgöras i sista omgången? Hur tippar ni matchen?

Tips: 2-3

Både Nordan och Lauritzen blir kvar hemma i Gävle i morgon :-)

70 Rodrigues:

Synd bara att sånt som står i GD inte stämmer...;)

Nu står det i GD att Enterfeldt är medicinskt godkänd för att lira imorgon, nu är det upp till honom själv och hur mycket smärta han tål.

Det är kanske inte läge att spela på kryss mellan AIK - Brynäs.
För om det står lika i slutet så lär ju AIK ta ut målvakten.

Det kan vara så att Enterfeldt gör comeback imorgon, dock inte 100 än.

Horace76c: Också det en underbar slutkläm.
Först sitter du och svarar på mitt "tjafs" och när du insett att du varit ute i ogjort väder så lägger du ner och bortser helt från att du själv har varit en drivande del i tjafset.
Men det är väl Ok och bra för dig och alla andra att du lägger ner nu, så vi slipper mer tjafs från din sida i fortsättningen.

Redigerad kommentar

Huge:
Du skriver "skribenter" och menar bara Gurra... ...jag er eret svensklereret ;) .. (när jag var lika mycket inne i debatten som han)

Ok, då var inte "du" riktat mot dig i mitt inlägg, utan mot gemene man (vilket det faktiskt var)..."oavsett hur höga betyg du/man har".

Nu lägger jag ner Huge...för alla andras skull mer än för min egen..du får tjafsa bäst du vill från nu.

Horace76c: Vad har mitt följdinlägg från 11.19 med saken att göra?
Du har ju äntligen insett att det var du själv som drog in betygen i VÅR konversation, kan du inte nöja dig med det?
Inlägget från 11.19 var dessutom ett indirekt svar till Gurra, eftersom han lade sig i debatten och själv har skrutit över sina slutbetyg.
Det var alltså honom och hans ev slutbetyg jag avsåg, inte dig och dina ev omdömen i betygsväg.

Huge:
Ok, jag tog in betyg i debatten.
(Vi väljer att låtsas att du inte skrev följande inlägg kl 11.19 igår.....8 min innan mitt inlägg du citerade nedan)

Huge (11:19)
Carl Lejonkräk: Jag mår utmärkt ändå, tack.
Bara konstigt att skribenter med höga betyg inte fattar vanlig simpel matematik och sannolikhetslära.
Finns det en teoretisk möjligehet att vi snor platsen av AIK så kan dom aldrig ha saken i egna händer.
Som Zappaholic säger: vi kan däremot bli beroende av varandras resultat i sista omgången, vilket fortfarande gör att AIK inte har saken i egna händer.
Alltså stämmer inte det Sandberg säger i Aftonbladet.

Kommentar på det, sylf?
Vem hade otur när han tänkte?

Redigerad kommentar

Horace76c: Har gått igenom vår konversation i frågan och det enda jag hittar som berör ev betyg är följande:

"Om sannolikheten nu är väldigt låg men ändå finns där, varför kan man då inte tillämpa sannolikhetslära i det här fallet?
Kunde inte motstå att påpeka det för dig, oavsett vilka ev betyg du har...."

Detta inlägg var ett svar på följande från din sida:

"Kan inte motstå detta, men oavsett hur höga betyg du har kan du omöjligt tillämpa sannolikhetslära i Brynäs/AIK's situation"

Det var mao DU som drog in ev betyg i debatten.

Huge:Varför ens diskutera det här, när VI har allt i egna händer!!

Huge:
Ursäkta, men vem sa du drog in betyg i våran konversation?

Huge: härligt väder i Stockholm idag. Känns positivt inför matchen mot Modo ikväll. Seger idag räknar jag kallt med och sen väntar första slutspelsmatchen på lördag.

Hitta plåt till lördagsmatchen verkar svårt, blir nog att följa den på cmore.

Vi har allt i egna händer.

Huge:

Har ni inte match idag? Vore det inte bättre att fokusera på den först? ;)

Zappaholic: Underbar morgon här på Lidingö.
Sjukskriven, tyvärr. (flunsasläng...)
Så vad passar bättre än att starta dan med ett litet inlägg om AIK:s chanser och hur mkt dom har i egna händer?  ;-)

Horace76c: Voj, voj, voj....

Om du drar in betyg i vår konversation och kallar mig för "smartass", så får du faktiskt räkna med att få svar på tal med samma mynt.
Nåt du uppenbarligen inte klarar av, utan att gråta ut med ett låååångt patetiskt gnällinlägg om hur elak jag är, raljera över var jag bor, osv.

"Sannolikeheten att Brynäs eller AIK går vidare är väl i mitt tycke 50/50, men du kan INTE tillämpa den matematiska diciplinen sannolikhetslära i vårat fall."

Jag har inte försökt att tillämpa nån formel, kalkyl eller utfall öht.
När jag talar om sannolikhetslära avser jag det faktum att det FINNS en oerhört avlägsen möjlighet att vi hämtar in AIK:s målskillnad, men den finns där.
Alltså går det omöjligen att säga att AIK har allt i egna händer, eftersom dom är beroende av att vi inte hämtar in de mål som krävs för att få bättre målskillnad.

"P.S. Du får inte helt plötsligt rätt i frågan "Har AIK allt i egna händer" bara för att nån random snubbe skriver en krönika om just detta på nätet"

Nä, varför skulle jag helt plötsligt få rätt när jag hela tiden haft rätt?
Tyckte bara att krönikan var kul att lägga ut, då jag hittade den av en slump samtidigt som vi snackade om samma sak härinne.
Enda skillnaden är att krönikören ser saken ur en annan vinkel än den rent matematiska, som vi diskuterar.
Att du fortfarande på fullt allvar verkligen TROR att AIK har allt i egna händer, trots att dom är beroende av vad vi gör mot LHC, är obegripligt.

sylf: Börja nu inte med "egna händer"-diskussionen...för i helvete :-)

sylf:
Vaf-n...såg flaggorna på bussarna när jag åkte till jobbet i morse....HEMMAMATCH??? *skäms*
DÅ blir det en helt annan situation ju (var helt 100 på att vi hade borta).
Ändrar mitt tidigare inlägg då när jag var helt säker på att vi tar 0 poäng i kväll, borde bli strafförlust i alla fall, och då ser det genast ljusare ut (i och med att gnaget kommer ta 0 pinnar i kväll).

DavyDjoos: Ny dag, hur fan var det nu igen. Hade aik allt i sina egna händer?
;-)

tjugo8: ja, fy fan, lika ikväll, jobbigt nu...

Nedräkning...

"På lördag möts AIK och Brynäs på Hovet och det är en ruskigt obehaglig match för Brynäs. Självklart också en sån match som de flesta hockeyspelare vill spela för det kommer bli ett sanslöst tryck.

Den här matchen ska man passa på att se om man är i Stockholm och har några timmar över på lördag.

Ingen hockeyarena i landet är bättre när det gäller såna här matcher och rent spelmässigt ska det bli spännande att se hur Brynäs kommer hantera den press man kommer få emot sig i inledningen av matchen."

Horace76c:

Huge kör väl buss om jag förstått saken rätt.

Treklövern1912:
Sorry för inlägget, ska lägga fan på mig och inte investera mer tid i varken frågan eller Huge.. 

Huge:

"Horace76c: Handlar inte om några formler eller hur det sannolikt kommer att gå, har du inte fattat det än, smartass?

Det finns faktiskt en sannolikhet för att AIK ska missa slutspel, även om den är väldigt liten, förutsatt att dom vinner sina återstående matcher.
Och den lilla sannolikheten är exakt det som gör att dom inte har saken i egna händer.
Sen kan du yra om formler och om hur det sannolikt kommer att gå, det har inte med sakfrågan att göra.
Gick du i samma skola som Gurra, där dom delade ut betygen i Kalaspuffpaketen?"

Voj...voj...voj..
Ja i dina ögon är kanske min utbildning värd vad som finns i "kalaspuffpaketen"...(tack för påhoppet förresten)
men vet du vad..det skiter jag högaktningsfullt i.  
Om DU så gått på nån lyxig internatskola och toppat med KTH eller chalmers och som resultat tjänar100000/mån och sitter och torkar dig med 500-lappar ute på lidingö.....så skiter jag fullständigt i det med.

Sannolikeheten att Brynäs eller AIK går vidare är väl i mitt tycke 50/50, men du kan INTE tillämpa den matematiska diciplinen sannolikhetslära i vårat fall.

P.S. Du får inte helt plötsligt rätt i frågan "Har AIK allt i egna händer" bara för att nån random snubbe skriver en krönika om just detta på nätet

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Mycket riktigt och kompakt paket och tålamod.

Carl Lejonkräk: Myxcket riktigt och kompakt paket och tålamod.

tompap71: Oftast vinner dock det bättre laget. Förhoppningsvis även imorgon.

Treklövern1912: Modo har bra försvar och målvakt så det gäller att ha tålamod och passa sig för Modos kontringar....jag är nervös redan nu

Treklövern1912:

Ja absolut, jag ville bara lite försynt påpeka att aik av tradition gör hyfsat ifrån sig mot just Lule o tradition ska inte föraktas, den hjälpte mig tippa rätt igår när Brynäs spelade kryss åttonde gången på nio försök i Jönköping.

Carl Lejonkräk:Det krävs likadan start av matchen som mot HV om vi skall vinna imorgon. Ingen huvudlös rusning utan en bra balans mellan försvar och anfall. 

sylf: Ja det blir otroligt viktiga matcher i morgon, det vore otroligt bra om Brynäs kunde dra ifrån i alla fall en poäng. Jag tror på luleåvinst och förlängning/straffar mellan Brynäs-Modo

tompap71: Aik måste spela mycket mycket bättre än mot FHC borta eftersom Luleå är klasser bättre FHC och verkar ha uppåtgående form.

« · 1565704 · »