1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743356 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Wasp77: godkväll alla vänner. Såg inte kvällens match som jag ”förvarnade” om tidigare idag.

Scrollat lite snabbt och kvällens match var
tydligen ingen svindlande succé…?

Vi får vi ladda om. Säsongen är avslutat, nu börjar en ny. Försök glöm all skit och gå in ikvalet med rensade skallar. Se framåt, se möjligheter. Vi har allt att vinna (SHL-plats).

Vi kan glömma nya spelare och ledare.

Ni vinner vi kvalet, sen får sopkvastarna jobba.

Spela för klubbmärket🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

Davey85: Var väl den matchen Brynäs gjorde en bra förstaperiod och sedan återgick till normal nivå... Men det räckte den gången.

Davey85:
Alcen säger alltså I intervju att vi går in i det här med Manner.
Hoppas verkligen han inte menar att vi bara kör vidare i samma hjulspår, för då är det tveklöst degradering.

Jan Grismöbel:

Röding är huvudproblemet, han vände ryggen till när Sundqvist ritade på taktiktavlan. Röding påverkade också P As avgång...tror att många spelare i brynäs skulle lyfta sig om Röding försvann

Malmö har 6 raka segrar. Det är fan galet. Hur?
Vilka torskade Malmö mot senast...Brynäs. Alltid nåt.

She:
Hörde 4100 nånting däruppe... Men det är som vanligt sålda biljetter.
Inte en chans att det var över 2000 på plats... Tvek om det ens var 1500

Rodrigo: Vad händer när/om det står 0-2 i matcher? Ryker Manner då eller är det en passiv väntan på undergången?

Huge:
Alla fattar att Malmö har ett redigt övertag. Kommer du ihåg när jag skrev att Lindbäck var ett dumt köp. Som du menade skulle bli årets mest felaktiga kommentar…. Han har varit klappkass.
Det ska jäkligt mycket till att vi överlever kval. Att Malmö blir för nervösa är nog det enda som kan rädda fett skitlag.

Rodrigo: publiksiffran i kväll? Lycka till mot Malmö

www.gd.se/2023-03-09/det-ar-brynas-plan-infor-kvalet-vi-har-fortroendet

Svedman får återigen vara ansiktet utåt för det sportsliga. Vem är sportchef egentligen?

Jan Grismöbel: Ja, han skrev ju 5-års-kontrakt. Han var bra i en säsong och sedan har det gått rakt nedåt.

Fan, jag förstår att folk får skriva vad de vill. Men vi har fan belyst alla problem, 98,5 % vet att säsongen är piss. Vi vet att en ny storstädning krävs.

Skulle dock bara vara skönare och kanske roligare att läsa härinne om vi kunde se framåt nu.

Är väl en utopi. Men jag försöker tro att detta inte är slutet. Att vi fixar skiten en gång till.

Brynäsgubbe: Har jag fattat rätt nu så har Rödin haft kontrakt sedan 19/20 säsongen . Under den tiden har 6 tränare å 2 sportchefer fått lämna . Bra fasit för en lagkapten , å han är ingen del i problemet ???

Falken: Håller fullständigt med, nu får vi stötta allt vad det går i kvalet. Facit har vi redan, säsongen är ett avgrundsdjupt fiasko. Efter säsongen är slut, oavsett vilken liga vi spelar i, så måste den stora utrensningen börja.

Både i den sportsliga ledningen och i spelartruppen. Inte ett enda kontrakt som går ut ska förlängas och förhoppningsvis, om vi är kvar i SHL, så lyckas vi bryta ett antal kontrakt.

Huge: du måste ju vara nöjd nu. Alla kunnig yrkesmän har fått jobba hela säsongen utan att någon fått sparken. De kunnig yrkesmännen har fått göra det som är bäst på. Utifrån har många ifrågasatt en hel del saker men inga åtgärder har gjorts från klubben

Nu ser vi resultatet av vad dessa kunniga yrkesmän uppnått.

Undrar hur många andra brynäsanhängare förutom du som är nöjda?

Det som Johan Tornberg säger i CMore om LHC är samma sak som krävs för Brynäs, dvs rensa "kulturbärarna". Samtliga har passerat sitt bäst-före-datum för länge sedan.

Av dom klara kvartsfinalerna så lär ju FBK slå fiskrenset. Tror också att Timrå slår Öret.

mattias - 74: Näst sämst, 1 poäng från att sluta allra sista, mest insläppta mål, sämst +/-, 12:a i Boxplay, 12:a i antal vinster och 10 i antal gjorda mål.

Kan bara fortsätta, och oavsett vem som tycker vad så är den här säsongen ett rent jävla fiasko och vi har totalt misslyckats i år.

3,28 mål I baken i snitt är svårt att snacka bort, ingen nämnd och ingen glömd. 😉

Nu får vi ladda om. I bästa fall gör vår ledning något åt det här, för resultatet är tydligt. Enda viktiga nu är att vi spelar SHL nästa år, och ingen är större än Brynäs IF.

mattias - 74: Du måste ha nån sorts beundran och hang-up på mig, eftersom du så ofta är intresserad av vad jag tycker och tänker.
Och nej, det behövs inget långt inlägg om dig och andra okunniga och gnälliga soffcoacher.
Jag nöjer mig med att stämma in i föregående talares uppmaning: nu stöttar vi och fokuserar på det vi kan påverka fr.o.m nu och över kvalet, inget annat.
Men grattis till dig iaf, att du tippade oss 11 innan serien.
Nästan rätt ju...

Davey85: Förnedrande avslutning och med facit i hand lider jag med er. Hoppas att Brynäs klarar sig kvar. Oväntat nog fick jag sympatier för klubben när ni skickade ner mitt HV till HA. På ett väldigt och gentlemannamässigt sätt. Lycka till!

mattias - 74: finns väl chans på slutspel än? 🤣

Helvete vad deprimerande det här laget är. Bara sitter och stirrar ut i tomma intet.

Säsongen är ett totalt fiasko, det finns inget kvar att avhandla. Nu måste varenda jävel från supporter, tigermaskot och spelare ge allt.

Finns väl ingen poäng i att tjafsa längre? Vi har facit. Nu stöttar vi.

Brynäsgubbe: Gå för vinst i kvalet BIF!

Falken:

" 3,28 blev vårat snitt i baken den här säsongen "

Undrar vad Huge tycker?

Kommer snart ett långt in lägg om okunniga soffcoacher och gnällspikar, jag tippade Brynäs 11 innan serien.

Det är en tuff resa ni har framför er men vi är många som hejar på er och hellre ser klassiska Brynäs än hittepå-laget Malmö i SHL. Ni har hemmaplansfördelen. Ta till vara på den!

Lycka till!

Dags att se framåt nu och stötta laget så mycket det går. Kvällens match betydde aldrig nåt och skulle alltid bli en läggmatch mer eller mindre.

Nu måste kraften samlas och skador läkas, sen överlever vi en jävla gång till.

Kämpa Brynäs

spolaisen: Kämpa på nu förfan brynäs och slå ut Malmö.

Om Brynäs inte trott att jobbet var gjort efter HV-matchen hade LHC spelat kval nu.

👏🏻👏🏻👏🏻

J-S:
Eller sparka röding, som en varning till dem som bara glider runt

Nu sitter man här å ser hur ett lag som varit i shl i ca 10 år vinner serien förnedrar en förening som är 111 år gammal ..10 åringen har vinnarkultur i sitt dna . 111 åringen har snälla fina människor i sitt dna . Vinnarna vinner ,den goda människan får en klapp på axeln å tröst för dom andra varit lite dumma å vunnit mer ..
Man har blivit lika avtrubbade som spelarna är ..efter 53 år blir det dags å riva av plåstret . För såret kommer ändå inte läka .

Jan Grismöbel:

Vi är mycket i Brynäsföreningen, många olika karriärer kan skönjas i organisationen och då är det väl inte heller fel med en poetisk finländsk tränare...som alltid hittar förklaringar till förlusterna...

Nollade två matcher i rad, självförtroendet måste vara i botten.

Samtidigt som Malmö går som tåget.

Första matchen kommer vara helt avgörande. Förlust där och tron på detta kommer vara som bortblåst.

TheMacamush: Ja, Lindbäck är ju en fin kille. Klart att han ska få stå då!

Jan Grismöbel: "Ända som kan rädda oss är att spelarna vaknar å gör rätt för sina höga löner ."

Det enda som kan rädda oss är att någon får igång spelarna ,
A kick in the ass är vad dom behöver inte mys farbror mumin.
En jävla förlorar mentalitet.
Har aldrig sett ett lag som svänger i prestation som Brynäs gör,
Finns kvalité i laget men dom får inte ut det,
Därför behövs det en ny röst i båset som kan få dom att prestera i kvalet.

lapad:

3,28 insläppta per match. Jösses

Hoppas verkligen ni tuffar till er defensivt i kvalet annars blir det jobbigt.

Kämpa Brynäs

// Mattias

lapad: 3,28 blev vårat snitt i baken den här säsongen...

lapad: vi tar nog å spräcker 200 vallen innan detta är slut!

Forsberg 1978:

Köpjöspelaren gjorde ju mål tack vare sin vindögdhet

TheMacamush: 171 insläppt. Herregud

Vilka hjälplösa losers.....riktiga soffcoucher på bänken i BIF båset.

Honken72: du ska nog se att Lindbäck står minst 2 matcher, vore ju taskigt och diskriminerande annars

Ojojoj vilket skämt till lag och förening, förlorarmentalitet rakt igenom.....

Själlöst.

Växjö gick på halvfart, om ens det, och lyckas ändå göra två mål i slutminuten.

Shit. Lindbäck gör en Salo… Nästan

TheMacamush: men är det så här i finrummet kan det lika gärba vara..🤮

TheMacamush: Bra att det slank in ett 5e mål så Manner vet vilken målis han ska välja. Enligt Alcen var ju båda riktigt bra.

eltifoso: ???

Herregud vad skämmigt.

« · 2491227 · »