1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743389 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Wasp77: godkväll alla vänner. Såg inte kvällens match som jag ”förvarnade” om tidigare idag.

Scrollat lite snabbt och kvällens match var
tydligen ingen svindlande succé…?

Vi får vi ladda om. Säsongen är avslutat, nu börjar en ny. Försök glöm all skit och gå in ikvalet med rensade skallar. Se framåt, se möjligheter. Vi har allt att vinna (SHL-plats).

Vi kan glömma nya spelare och ledare.

Ni vinner vi kvalet, sen får sopkvastarna jobba.

Spela för klubbmärket🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

spolaisen:
Rädd för att det kan vara så, att han är påverkad av dåtidens gamla krafter som styrde lag och omklädning (dacke et.c.).
Däremot är vi ENORMT beroende av honom i aktuellt läge.
Rödin ger allt och river och sliter i varje byte känns det som...
Man får sätta hans ledaregenskaper åt sidan i 5-7 matcher nu helt enkelt och dra nytta av hans kapacitet som hockeyspelare.(för OSS är han viktig...säger inte att han är en dominerande spelare i SHL)

Davey85: Vem kommer ta ledningen på riktigt i Brynäs? Vem slår näven i bordet och säger nu får det vara nog med denna dryga självtillräcklighet, nonchalans och förbannade arrogans? När ska man förstå att det inte går att leva på gamla meriter? När ska man göra en riktig och seriös satsning på att bli en toppklubb igen, och inte bara snacka en massa galenskaper om satsningar på att bli sexa? Tänk att vara sprinter i OS komma till final och säga att man satsar på att bli sist. Hål i huvudet. Dags för Brynäs att bli Gävles stolthet på riktigt igen!

Jan Grismöbel: Peter Andersson lacka ur helt på Rödin. Kasta en taktiktavla i huvudet på honom

Asterix: Larsson & Blomqvist, förhoppningsvis. Sedan är Ölund den lite mer diplomatiska & positiva, medan Larsson & Blomqvist är mer rivig.

Wasp77: På vilken grund tyckte du på förhand att Lindbäck var ett dumt köp?
Jag var iaf knappast ensam om att hylla den värvningen inför säsongen, har helt klart blivit lite av en besvikelse efter högre förväntningar på honom och med facit i hand men ett på förhand dumt köp tycker jag fortfarande inte att det var.

Bara bra om Malmö tror att dom har ett redigt övertag, högmod går ofta före fall. Det blir ett helt nytt ballgame i en kvalserie där det mentala blir mkt avgörande och jag tror isf att dom är minst lika nervösa som våra spelare är. Några av våra har till skillnad mot Malmö dessutom ”rutin” från det förra kvalet, kan faktiskt bli lite av tungan på vågen.

Visst är det ett läskigt och jobbigt läge men samtidigt går man (iaf jag) in i kvalet med nån sorts skräckblandad förtjusning.
Förstår att många lider nåt enormt eftersom Brynäs verkar vara allt här i livet, men den tiden är sen länge sen förbi för mig.
Solen går upp i morgon också, oavsett dag på året…

Horace76c:
.
Hockey är ett lagspel, Röding är en säkerhetsrisk bakåt, tappar puck i fel lägen.

Klarar ej av att skjuta, söker skottlägen stället för pass, med dåliga sammanlagda resultat som följd.

Rodrigo: Brynäs har 0 till 2 sportchefer beroende på hur man väljer att se på saken…

Ove Myling: Kanske är orättvist, men jämför bara med Växjös kunniga yrkesmän. Är det någon som tror att Evertsson hade tillåtit Jönsson att komma in och värva ”sina gubbar” och rita om spelidén? Det hade inte varit på kartan. Man har en plan och en röd tråd och det ändras inte för att man tar in en ny tränare. För Brynäs ritas kartan om varje gång en ny tränare kommer in och så fort Manner lämnar är antagligen hela den här finska touchen som bortblåst.

DoNaka: Det är jättebra om några spelare kan ta ledningen. Men det jag efterlyser är en klubbledare motsvarande en VD som med både fasthet och ödmjukhet kan leda laget mot framgång. En som kan inspirera andra och har en ide och metod för framgång. Den katastrof vi ser nu har ju egentligen pågått i mer än 40 år, med några få undantag, och ingen verkar bry sig på riktigt. Brynäs är i stort behov av en passionerad ledare som brinner för klubben.

DoNaka:Larsson är ju en besvikelse rent ledarmässig.
Vem har varit den största besvikelsen av Lindbäck, kinnvall, Larsson, dima, palve, Bertilsson, rödin..
För mig är det Lindbäck, det är nog den sämsta målvakten vi haft sedan greiss. Man trodde han skulle vara topp 3 iaf men var typ sämst av alla. Han känns som en riktig glidare som slarvat med hemläxan.

Huge: ja om inte solen går upp har vi problem på en annan nivå. 😅
Lindbäck är en klassisk Brynäs värvning. Han är inte purung, fd Brynäsare, har inte spelat superbra. Var tar bara vi … överdrift.. in gamlingar som närmar sig karriärens slut.

Det blir tuffa matcher och vi alla här inne håller nog både tummar tår och fan å hans moster i kors
.men jag tror Malmös form blir avgörande mot vår oförmåga att göra mål.

Hank81: 15 kilos övervikt p g a utebliven försäsongsträning

spolaisen:
Rödin en säkerhetsrisk?
Om det är det vi tittat på kan jag på rak arm räkna upp 6-7 gubbar som dräller mer med pucken än han.

Det här kan vi älta till dödagar.
JAG kommer välkomna Rödin om han kommer hinna tillbaka till kvalet , han är en ovärderlig tillgång för oss på isen.

Var aldrig gladöver lindbäck, tyckte från.början att han var överårig samt att det var en fd Brynäsare.
Var inte speciellt positiv till Larsson heller, min första tanke var "vad ska vi med honom till han gör ju aldrig några mål" och dessutom misstänkte jag han skulle kosta en del.

Asterix: En ledare som skalar bort allt annat än att poängen ska in, segrarna ska komma. Fokus på framgång. Andra får sköta allt annat.

Skulle vara intressant att se vad vi betalt per poäng? Löner delat med poäng och sedan jämföra med andra lag. Vi har säkerligen en top5 lönekostnader men näst sist i serien. För ett par år sen hade vi näst dyrast lönepost och hamnade ändå på 13:e plats.

Rodrigo: ”Kanske är orättvist, men jämför bara med Växjös kunniga yrkesmän. Är det någon som tror att Evertsson hade tillåtit Jönsson att komma in och värva ”sina gubbar” och rita om spelidén? Det hade inte varit på kartan. Man har en plan och en röd tråd och det ändras inte för att man tar in en ny tränare. För Brynäs ritas kartan om varje gång en ny tränare kommer in och så fort Manner lämnar är antagligen hela den här finska touchen som bortblåst.”

Word! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag har sagt det tidigare i det här forumet. Brynäs kommer inte bli framgångsrika innan man sätter sig ner och bestämmer en spelidé och röd tråd. Vilka vill Brynäs vara? Vad står vi för? Vilken typ av hockey vill vi spela?

Dom där frågorna har inte Brynäs ställt till sig själva på minst 30 år. Närmast var väl Dackell när han fick en liknande fråga och svarade typ: ”Vi vill spela en offensiv hockey, man ska kunna dra en gubbe”…. När man gjort det jobbet så är det dags att att hitta en tränare som tror på att konceptet blir framgångsrikt och vill jobba efter det.

Efter det är det dags att hitta rätt spelare för dom rollerna man tror behövs för att spelidén man tror på ska blir framgångsrik. Till sist ska ju den här idén så klart implementeras från hockeygym upp till A-laget.

Det är ju därför som exempelvis SAIK är så framgångsrika att lyfta upp juniorer i A-laget. Dom är välbekanta med spelsystemet och vet vad som förväntas av dom. Vi har överåriga som åker runt som vilsna själar på isen…

Inte förrän ovanstående sker så tror inte jag att Brynäs kommer bli en framgångsrik förening igen.

”Vi ska leda svensk hockeys utveckling”, ”4 guld på 10 år”. Action talks, bullshit walks…

dabif: Det finns ingen riktig vilja att vinna, för då hade man gjort det.

Hank81:
Om vi ska tippa kvalet så gissar jag:
Malmö vinner första klart med 3/-0
Brynäs bättre i match 2, men torska igen. Rödin lackar ut i media.
Vi vinner en jämn 3:e
Malmö vinner 4:e stort, byter målvakt.
Vi kanske sprattlar till och vinner en till. Sen är det nog slut…

Nej det är ingen önskan eller domedagsprofetia , bara vad vad jag är rädd för utifrån hur det sett ut typ hela säsongen.

Jugge: Det är onekligen den bästa metoden. Problemet med ett sånt system som du beskriver är att klubben behöver vara stabilt etablerad och utan ekonomiska besvär.

Brynäs har jobbat under motsatta förhållanden sedan tränarcirkusen började.

Wasp77: en sak som är säker är att om vi nu klarar oss i kvalet så kommer jag nästa säsong ha så pass låga förväntningar på brynäs så man slipper illa måendet. Spelar ingen roll vem vi värvar jag kommer vara gravt skeptiskt tills vi gjort nån bra säsong. För välmåendet skull bör vi acceptera att vi kommer fortsätta haverera i botten.

Grillning, bastu? Herregud, uppsträckning, utskällning gör samtliga medvetna att om ett par veckor är ni alla arbetslösa om ni inte tar er i kragen. För nej ingen kommer stå i kö och ge er mer lukrativa kontrakt
än de ni redan har.
Brynäs har blivit helt kravlöst. Från spelare, tränare till sportchef.

Bulten: Jag vet inte, jag är vanligtvis inget fan av saft och bulle-metoden, tycker också det verkar alldeles för kravlöst i föreningen. Men i detta läget måste man nog få killarna att sänka axlarna och hitta nån slags känsla där man vågar prestera och inte bara är livrädd för att förlora. Det är nog svårt, för jag tycker vi har varit sköra under säsongen.

Men jag hoppas att Brynäs ännu en gång kan slingra sig ur fällan. Kämpa nu för fan Brynäs.

Tetrisbif: ”HAHAHA RÖDIN är ett sänke ditt jävla stolpskott”

Vilken nivå! Är du packad eller rent av bara riktigt ointelligent?

Davey85:
Det förstår väl vem som helst att det står Kosken på den saftflaskan.
Inget slår ett fullt ös medvetslös-party för att rensa skallarna. Det är sen gammalt.

Tigerhjärta:
Var ju bara för å provocera.
Kolla bägge inläggen.
Bara å ignorera.

Bulten: Du tror inte spelarna är medvetna om läget? Tror alla normala personer förstår vad man vill uppnå med att lätta på trycket och få gruppen att tänka på något annat i gemensam form. Men i ditt fall så är allt svart och vitt som vanligt.

Tycker det är larvigt att påstå Manners ledarstil som gulligull.
Vet inte vilka av er prenumererar på GD, men när Jacke anslöt och Brynäs förlorade i hans debut så Jacke till GD ”Jag har nog aldrig varit med om en sådan utskällning genom hela min karriär”.
Det säger en del…
Så det här med att det är låg kravställning från Manners sida och att det bara är en massa daltande anser jag att samtliga kan kasta år helvete.
Kravlösheten sitter tveklöst hos föreningen och hos spelare, men inte hos Manner

Tigerhjärta:
Åh nej, Pettis har en ännu elakare tvilling

Zzz: Det har ju varit filosofin hela säsongen. Saft och bulle. När cmore var där kändes det nästan mer som en sekt och alla var tvungna att skratta. Trots att det gick åt skogen med hockeyn. Så hur har det funkat?

Biljetter till Brynäs-Malmö på tisdag klara! Nu visar vi att vi vill vara kvar i SHL! Häng på!

Timashov anmäld för filmning. Igen. Hoppas att det inte är på kartan att han blir kvar oavsett division. Han gjorde några viktiga mål i ett par viktiga matcher och har det där lilla extra, men det är inte värt det. Både igår och i tisdags kommer han med fart från kanten, men skjuter inte. Tar dumma utvisningar och filmar oftare än inte. Tråkigt!

Bulten:
Plats 13. Kvalspel.

JohnnyBotox:
Var redigt förbannad på han i går.
3 gånger höll han på med dom där dumheterna, och då missade jag kanske nåt tillfälle.
Som du säger... Inge intresse av en sån spelare som förstör vårt klubbmärke på ytterligare ett sätt..

Erol Ateceae: ” Det är onekligen den bästa metoden. Problemet med ett sånt system som du beskriver är att klubben behöver vara stabilt etablerad och utan ekonomiska besvär.

Brynäs har jobbat under motsatta förhållanden sedan tränarcirkusen började.”

Visst är det så, men Brynäs har själva satt sig i den sitsen och inte gjort jobbet. Man hade väldigt goda förutsättningar efter finalspelet -17. Istället tar man in Melin och tror att det ska fungera som med Bulan och Campese är ut och yrar i media om ”4 guld på 10 år”…

Man fick hybris efter finalspelet istället för att göra något bra av det. Sedan dess har självbilden varit helt skev..

Tigerhjärta: "Kravlösheten sitter tveklöst hos föreningen och hos spelare, men inte hos Manner"

Mitt i prick om du frågar mig! Såg matchen borta mot Linköping på plats då det fortfarande såg OK ut i tabellen. Vår kapten, Rödin, och Timashov föregick med extremt dåligt exempel. Det hade varit fifty-fifty-chans att vinna matchen utan deras onödiga, korkade utvisningar. En kapten ska vara som Oscar Möller i Skellefteå. Gå max varje match och alltid föregå med gott exempel. Det är mycket illa att man aldrig vet vad man får av Rödin, Timashov och Palve. Alla tre har mycket hög kapacitet men når sällan upp till den.

Jugge: Tränarproblematiken berodde väl på att vi skulle få in Jeremy Colliton som försvann till NHL istället och då blev det en olycklig sista minutenvärvning av Melin.

Såg precis Dimas filmning mot Växjö igår. Detta är ju inte första gången och det börjar bli pinsamt nu att vår fina förening börjar få ett rykte som filmare och det är inget jag vill stå bakom.
Kan en avstängning lex Ingman kanske göra något åt hans dåliga balans tro?

KulaShaker: ja fast är man en fungerande klubb så är inte alternativet till colliton, Melin. Säger väl allt att man inte har en plan. Man tittar bara på individer isolerat. Hade varit bättre med en anonym tränare med samma filosofi än ett "namn" som är totala motsatsen. Och så har man sedan hållt på.

SuneMangs: Aldrig ok att filma, men om man nu nödvändigtvis måste så känns det ju ganska korkat att göra det i en betydelselös match mot Växjö.

Bulten: Fast det har du ju ingen aning om. Den som tror att Mikko kör kravlöst har väldigt fel. Skillnaden mellan Mikko och tidigare tränare är att Mikko inte har något behov av att hävda sig utåt med hur hård och tuff han är. Som tex Peter Andersson och Magnus Sundqvist.

Nån med säsongskort som fått mejl om att köpa sina platser eller ingår det automatiskt?🤔

Zzz: Jo, kravlösheten följer även med ut på isen. Du kan i stort sätt vara hur dålig som helst utan att du får stå åt sidan, att man går ned på folk för att matcha de bästa och förändra matchbilden. Nej alla ska vara med, så det inte blir dåligt stämning, så har vi så trevligt i bastun efter. Det håller inte i SHL, ännu mindre i kvalserien

Bulten: Ett inlägg helt utan substans. Du har ingen aning precis som jag skrev utan driver en tes utifrån en bild som du skapat i ditt eget huvud. Som 95% av dina övriga inlägg.

Från twitter: Spelarna "Nubben" tagit in under säsongen.

Joey LaLeggia 33 p på 40 m, +9.

Radan Lenc 19 p på 37 m, +3.

Nick Shore 18 p på 25 m, +7.

Oliwer Kaski 10 p på 20 m, +2.

Kalle Maalahti 5 p på 10 m, +4

Niklas Hjalmarsson 3 p på 17 m, - 2.

Detta på en död marknad

LevelReset: också fundersam.. gick in och kollade på ticketmaster nu och då stod det att säsongskorten utökats med kvalmatcherna utan att någon extra avgift tillkommit. Men har inte fått något mail eller information i övrigt kring det. Någon annan som vet om kvalmatcherna ingår gratis eller om det kommer att faktureras i efterhand om man går på dem?

"brynassupportgavle" Skriver detta på instagram idag.

"ANGÅENDE GÅRDAGENS MATCH!

Då det var ett högst olämpligt beteende på gårdagens match mot Växjö så känner vi att vi måste gå ut med detta.

Brynäs Support tar helt avstånd från det som hände på hemmastå igår.
Vi i BSG och TIFO39 har inget som helst med detta att göra och har inte heller något samarbete med denna gruppering!

Och vi kommer aldrig heller att ha det!

Detta vill vi aldrig mer uppleva och vi har tagit det vidare till högre instans.
Om man går på hockey och vill stötta sitt lag så gör man det inte på detta sätt.

Vi går på hockey för att stötta vårt Brynäs och försöka ge en bra stämning och matchupplevelse på arenan.

Detta är emot allt vi står för!"

Är det någon som vet vad det var som hände igår?

JawKee: SLO kanske vet?

JawKee: Hört att det buats. I

« · 2491227 · »