1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 760500 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Skulle vara intressant att se vad vi betalt per poäng? Löner delat med poäng och sedan jämföra med andra lag. Vi har säkerligen en top5 lönekostnader men näst sist i serien. För ett par år sen hade vi näst dyrast lönepost och hamnade ändå på 13:e plats.

Asterix: En ledare som skalar bort allt annat än att poängen ska in, segrarna ska komma. Fokus på framgång. Andra får sköta allt annat.

Var aldrig gladöver lindbäck, tyckte från.början att han var överårig samt att det var en fd Brynäsare.
Var inte speciellt positiv till Larsson heller, min första tanke var "vad ska vi med honom till han gör ju aldrig några mål" och dessutom misstänkte jag han skulle kosta en del.

spolaisen:
Rödin en säkerhetsrisk?
Om det är det vi tittat på kan jag på rak arm räkna upp 6-7 gubbar som dräller mer med pucken än han.

Det här kan vi älta till dödagar.
JAG kommer välkomna Rödin om han kommer hinna tillbaka till kvalet , han är en ovärderlig tillgång för oss på isen.

Hank81: 15 kilos övervikt p g a utebliven försäsongsträning

Huge: ja om inte solen går upp har vi problem på en annan nivå. 😅
Lindbäck är en klassisk Brynäs värvning. Han är inte purung, fd Brynäsare, har inte spelat superbra. Var tar bara vi … överdrift.. in gamlingar som närmar sig karriärens slut.

Det blir tuffa matcher och vi alla här inne håller nog både tummar tår och fan å hans moster i kors
.men jag tror Malmös form blir avgörande mot vår oförmåga att göra mål.

{10065}:Larsson är ju en besvikelse rent ledarmässig.
Vem har varit den största besvikelsen av Lindbäck, kinnvall, Larsson, dima, palve, Bertilsson, rödin..
För mig är det Lindbäck, det är nog den sämsta målvakten vi haft sedan greiss. Man trodde han skulle vara topp 3 iaf men var typ sämst av alla. Han känns som en riktig glidare som slarvat med hemläxan.

{10065}: Det är jättebra om några spelare kan ta ledningen. Men det jag efterlyser är en klubbledare motsvarande en VD som med både fasthet och ödmjukhet kan leda laget mot framgång. En som kan inspirera andra och har en ide och metod för framgång. Den katastrof vi ser nu har ju egentligen pågått i mer än 40 år, med några få undantag, och ingen verkar bry sig på riktigt. Brynäs är i stort behov av en passionerad ledare som brinner för klubben.

Ove Myling: Kanske är orättvist, men jämför bara med Växjös kunniga yrkesmän. Är det någon som tror att Evertsson hade tillåtit Jönsson att komma in och värva ”sina gubbar” och rita om spelidén? Det hade inte varit på kartan. Man har en plan och en röd tråd och det ändras inte för att man tar in en ny tränare. För Brynäs ritas kartan om varje gång en ny tränare kommer in och så fort Manner lämnar är antagligen hela den här finska touchen som bortblåst.

Rodrigo: Brynäs har 0 till 2 sportchefer beroende på hur man väljer att se på saken…

Horace76c:
.
Hockey är ett lagspel, Röding är en säkerhetsrisk bakåt, tappar puck i fel lägen.

Klarar ej av att skjuta, söker skottlägen stället för pass, med dåliga sammanlagda resultat som följd.

Wasp77: På vilken grund tyckte du på förhand att Lindbäck var ett dumt köp?
Jag var iaf knappast ensam om att hylla den värvningen inför säsongen, har helt klart blivit lite av en besvikelse efter högre förväntningar på honom och med facit i hand men ett på förhand dumt köp tycker jag fortfarande inte att det var.

Bara bra om Malmö tror att dom har ett redigt övertag, högmod går ofta före fall. Det blir ett helt nytt ballgame i en kvalserie där det mentala blir mkt avgörande och jag tror isf att dom är minst lika nervösa som våra spelare är. Några av våra har till skillnad mot Malmö dessutom ”rutin” från det förra kvalet, kan faktiskt bli lite av tungan på vågen.

Visst är det ett läskigt och jobbigt läge men samtidigt går man (iaf jag) in i kvalet med nån sorts skräckblandad förtjusning.
Förstår att många lider nåt enormt eftersom Brynäs verkar vara allt här i livet, men den tiden är sen länge sen förbi för mig.
Solen går upp i morgon också, oavsett dag på året…

Asterix: Larsson & Blomqvist, förhoppningsvis. Sedan är Ölund den lite mer diplomatiska & positiva, medan Larsson & Blomqvist är mer rivig.

Jan Grismöbel: Peter Andersson lacka ur helt på Rödin. Kasta en taktiktavla i huvudet på honom

Davey85: Vem kommer ta ledningen på riktigt i Brynäs? Vem slår näven i bordet och säger nu får det vara nog med denna dryga självtillräcklighet, nonchalans och förbannade arrogans? När ska man förstå att det inte går att leva på gamla meriter? När ska man göra en riktig och seriös satsning på att bli en toppklubb igen, och inte bara snacka en massa galenskaper om satsningar på att bli sexa? Tänk att vara sprinter i OS komma till final och säga att man satsar på att bli sist. Hål i huvudet. Dags för Brynäs att bli Gävles stolthet på riktigt igen!

spolaisen:
Rädd för att det kan vara så, att han är påverkad av dåtidens gamla krafter som styrde lag och omklädning (dacke et.c.).
Däremot är vi ENORMT beroende av honom i aktuellt läge.
Rödin ger allt och river och sliter i varje byte känns det som...
Man får sätta hans ledaregenskaper åt sidan i 5-7 matcher nu helt enkelt och dra nytta av hans kapacitet som hockeyspelare.(för OSS är han viktig...säger inte att han är en dominerande spelare i SHL)

Wasp77: godkväll alla vänner. Såg inte kvällens match som jag ”förvarnade” om tidigare idag.

Scrollat lite snabbt och kvällens match var
tydligen ingen svindlande succé…?

Vi får vi ladda om. Säsongen är avslutat, nu börjar en ny. Försök glöm all skit och gå in ikvalet med rensade skallar. Se framåt, se möjligheter. Vi har allt att vinna (SHL-plats).

Vi kan glömma nya spelare och ledare.

Ni vinner vi kvalet, sen får sopkvastarna jobba.

Spela för klubbmärket🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

Davey85: Var väl den matchen Brynäs gjorde en bra förstaperiod och sedan återgick till normal nivå... Men det räckte den gången.

Davey85:
Alcen säger alltså I intervju att vi går in i det här med Manner.
Hoppas verkligen han inte menar att vi bara kör vidare i samma hjulspår, för då är det tveklöst degradering.

Jan Grismöbel:

Röding är huvudproblemet, han vände ryggen till när Sundqvist ritade på taktiktavlan. Röding påverkade också P As avgång...tror att många spelare i brynäs skulle lyfta sig om Röding försvann

Malmö har 6 raka segrar. Det är fan galet. Hur?
Vilka torskade Malmö mot senast...Brynäs. Alltid nåt.

She:
Hörde 4100 nånting däruppe... Men det är som vanligt sålda biljetter.
Inte en chans att det var över 2000 på plats... Tvek om det ens var 1500

Rodrigo: Vad händer när/om det står 0-2 i matcher? Ryker Manner då eller är det en passiv väntan på undergången?

Huge:
Alla fattar att Malmö har ett redigt övertag. Kommer du ihåg när jag skrev att Lindbäck var ett dumt köp. Som du menade skulle bli årets mest felaktiga kommentar…. Han har varit klappkass.
Det ska jäkligt mycket till att vi överlever kval. Att Malmö blir för nervösa är nog det enda som kan rädda fett skitlag.

Rodrigo: publiksiffran i kväll? Lycka till mot Malmö

www.gd.se/2023-03-09/det-ar-brynas-plan-infor-kvalet-vi-har-fortroendet

Svedman får återigen vara ansiktet utåt för det sportsliga. Vem är sportchef egentligen?

Jan Grismöbel: Ja, han skrev ju 5-års-kontrakt. Han var bra i en säsong och sedan har det gått rakt nedåt.

Fan, jag förstår att folk får skriva vad de vill. Men vi har fan belyst alla problem, 98,5 % vet att säsongen är piss. Vi vet att en ny storstädning krävs.

Skulle dock bara vara skönare och kanske roligare att läsa härinne om vi kunde se framåt nu.

Är väl en utopi. Men jag försöker tro att detta inte är slutet. Att vi fixar skiten en gång till.

Brynäsgubbe: Har jag fattat rätt nu så har Rödin haft kontrakt sedan 19/20 säsongen . Under den tiden har 6 tränare å 2 sportchefer fått lämna . Bra fasit för en lagkapten , å han är ingen del i problemet ???

Falken: Håller fullständigt med, nu får vi stötta allt vad det går i kvalet. Facit har vi redan, säsongen är ett avgrundsdjupt fiasko. Efter säsongen är slut, oavsett vilken liga vi spelar i, så måste den stora utrensningen börja.

Både i den sportsliga ledningen och i spelartruppen. Inte ett enda kontrakt som går ut ska förlängas och förhoppningsvis, om vi är kvar i SHL, så lyckas vi bryta ett antal kontrakt.

Huge: du måste ju vara nöjd nu. Alla kunnig yrkesmän har fått jobba hela säsongen utan att någon fått sparken. De kunnig yrkesmännen har fått göra det som är bäst på. Utifrån har många ifrågasatt en hel del saker men inga åtgärder har gjorts från klubben

Nu ser vi resultatet av vad dessa kunniga yrkesmän uppnått.

Undrar hur många andra brynäsanhängare förutom du som är nöjda?

Det som Johan Tornberg säger i CMore om LHC är samma sak som krävs för Brynäs, dvs rensa "kulturbärarna". Samtliga har passerat sitt bäst-före-datum för länge sedan.

Av dom klara kvartsfinalerna så lär ju FBK slå fiskrenset. Tror också att Timrå slår Öret.

mattias - 74: Näst sämst, 1 poäng från att sluta allra sista, mest insläppta mål, sämst +/-, 12:a i Boxplay, 12:a i antal vinster och 10 i antal gjorda mål.

Kan bara fortsätta, och oavsett vem som tycker vad så är den här säsongen ett rent jävla fiasko och vi har totalt misslyckats i år.

3,28 mål I baken i snitt är svårt att snacka bort, ingen nämnd och ingen glömd. 😉

Nu får vi ladda om. I bästa fall gör vår ledning något åt det här, för resultatet är tydligt. Enda viktiga nu är att vi spelar SHL nästa år, och ingen är större än Brynäs IF.

mattias - 74: Du måste ha nån sorts beundran och hang-up på mig, eftersom du så ofta är intresserad av vad jag tycker och tänker.
Och nej, det behövs inget långt inlägg om dig och andra okunniga och gnälliga soffcoacher.
Jag nöjer mig med att stämma in i föregående talares uppmaning: nu stöttar vi och fokuserar på det vi kan påverka fr.o.m nu och över kvalet, inget annat.
Men grattis till dig iaf, att du tippade oss 11 innan serien.
Nästan rätt ju...

Davey85: Förnedrande avslutning och med facit i hand lider jag med er. Hoppas att Brynäs klarar sig kvar. Oväntat nog fick jag sympatier för klubben när ni skickade ner mitt HV till HA. På ett väldigt och gentlemannamässigt sätt. Lycka till!

mattias - 74: finns väl chans på slutspel än? 🤣

Helvete vad deprimerande det här laget är. Bara sitter och stirrar ut i tomma intet.

Säsongen är ett totalt fiasko, det finns inget kvar att avhandla. Nu måste varenda jävel från supporter, tigermaskot och spelare ge allt.

Finns väl ingen poäng i att tjafsa längre? Vi har facit. Nu stöttar vi.

Brynäsgubbe: Gå för vinst i kvalet BIF!

Falken:

" 3,28 blev vårat snitt i baken den här säsongen "

Undrar vad Huge tycker?

Kommer snart ett långt in lägg om okunniga soffcoacher och gnällspikar, jag tippade Brynäs 11 innan serien.

Det är en tuff resa ni har framför er men vi är många som hejar på er och hellre ser klassiska Brynäs än hittepå-laget Malmö i SHL. Ni har hemmaplansfördelen. Ta till vara på den!

Lycka till!

Dags att se framåt nu och stötta laget så mycket det går. Kvällens match betydde aldrig nåt och skulle alltid bli en läggmatch mer eller mindre.

Nu måste kraften samlas och skador läkas, sen överlever vi en jävla gång till.

Kämpa Brynäs

spolaisen: Kämpa på nu förfan brynäs och slå ut Malmö.

Om Brynäs inte trott att jobbet var gjort efter HV-matchen hade LHC spelat kval nu.

👏🏻👏🏻👏🏻

J-S:
Eller sparka röding, som en varning till dem som bara glider runt

Nu sitter man här å ser hur ett lag som varit i shl i ca 10 år vinner serien förnedrar en förening som är 111 år gammal ..10 åringen har vinnarkultur i sitt dna . 111 åringen har snälla fina människor i sitt dna . Vinnarna vinner ,den goda människan får en klapp på axeln å tröst för dom andra varit lite dumma å vunnit mer ..
Man har blivit lika avtrubbade som spelarna är ..efter 53 år blir det dags å riva av plåstret . För såret kommer ändå inte läka .

Jan Grismöbel:

Vi är mycket i Brynäsföreningen, många olika karriärer kan skönjas i organisationen och då är det väl inte heller fel med en poetisk finländsk tränare...som alltid hittar förklaringar till förlusterna...

Nollade två matcher i rad, självförtroendet måste vara i botten.

Samtidigt som Malmö går som tåget.

Första matchen kommer vara helt avgörande. Förlust där och tron på detta kommer vara som bortblåst.

TheMacamush: Ja, Lindbäck är ju en fin kille. Klart att han ska få stå då!

« · 2491286 · »