1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745800 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Svensson_62: Har någon tipsat Alcén om att vi har SHL-klausul i några veckor? Annars kanske det är dags att maila honom så han får veta det.

Brynäsgubbe: saxat från hockeysverige " Sportchefen Johan Alcén menar att man måste få sörja - men att arbetet med att bygga ett allsvenskt lag börjar på en gång.
– Jag tror alla är olika, men för oss påbörjas ett jobb imorgon. Jag ska hit till jobbet imorgon."

Han kan väl ändå inte få förtroende att bygga ännu ett uselt lag?!

Hockeyleksing: En köpt gatusten av kommunen och ett coronavirus och vipps så har vi leksand kvar i shl. Björklöven borde spela i shl inte leksand

Brynäsgubbe: Hade Bengtzén varit en gammal Brynäsprofil hade han förmodligen varit kvar i föreningen nu. Sundlöv hamnade ju i kval med ett av ligans dyraste lag men erbjöds ändå nytt kontrakt och jag blir inte förvånad om Alcén får sitta kvar nu. Som sagt, gamla profiler har nio liv i den här föreningen.

Det oundvikliga har nu skett . Har fokus på annat i livet så det känns inte så tungt . Lite mer positivt att får rensa ut odugliga i ledningen Alcén är den första som måste lämna . Kan inte ta en sorg öl eller en riktigt rökig whisky för mitt i strål å cellgift smakar allt skit precis som Brynäs just nu gör . Hoppas nu jobbet görs rätt utan inavel på alla positioner. Så ser vi alla i Brynäsfamiljen kan glädjas mer än sorg över alla vinster As . Tillsammans är vi starka. Shl 2028 ger dom 5 år sen ska vi vara tillbaka

Brynäsgubbe: låter Anton Rödin oberörd?

Själv tycker jag han låter helt uppgiven och ledsen. Hade vi sett video på samma intervju så är jag säker på att han ser helt förstörd ut också.

Skulle för övrigt precis sortera i ämnen på Sportbladet för att få fram endast saker om Brynäs. Blev ännu mer ledsen när jag kom på mig själv med att sitta och tveka på att klicka på ”SHL” eller ”Hockeysllsvenskan”…. :(

Horace76c: Angående den gamla skrönan att Gävle är för liten stad för att ha ett topplag i hockey kan sägas att Karlstad har färre invånare, Rögle har 249 invånare och har vunnit guld. Vilka lama och usla ursäkter ska man nu få höra som anledning att det aldrig kan gå bra för Brynäs? Hur ska klubben kunna bli av med den förlamande förlorarmentalitet som satt sig som en betongklump om halsen och drar ned i djupet?

Farsang: Bengtzén fick mycket skit här, jag förstod aldrig varför. Han var framgångsrik i alla sina roller innan Brynäs, och byggde ett finallag hos Brynäs. Är helt övertygad om att svågerpolitiken och arbetsmiljön inom Brynäs gjorde hans uppgift helt omöjlig i längden.

Rödin låter helt oberörd f.ö.

”Ur askan i elden, spotta i nävarna och stäm träff på Sätraåsen.
Det finns ett arbete att göra, brynäsare”

Horace76c: Ni chansade att spela med ett billigt lag för ni inte hade råd med en trupp och sen fick ni en gratis plats i shl och sen tog det fart. Ni blev många nya leksingar efter pandemin

Saxat från Sportbladet.

”Brynäs är en av få klubbar i Sverige som har en hållbarhetsansvarig, de släpper hållbarhetsrapporter, använder förnybar el i arenan och har en smältgrop där de (gömmer sina sparkade tränare) återanvänder snön från ismaskinen.
Allt det här är förstås vettigt och ansvarsfullt men de har samtidigt bedrivit svensk ishockeys kanske minst hållbara a-lagsverksamheter.
Klubben har likt en kolerisk siciliansk fotbollspresident avskedat tränare och bytt ut folk i ledande positioner. ”

Så vettigt skrivet.

Även detta.

” Härom dagen blev förre Brynäs-klubbdirektören Michael Campese svensk mästare med VSK bandy, i Örebro har förre Brynäs-sportchefen Stefan Bengtzén byggt ett harmoniskt lag som gör en av klubbens sportsligt bästa säsonger någonsin. ”

Horace76c: håller med i allt! Nu är det bara framåt som gäller!

Idag blev jag medlem. Vi ska tillbaka.

Lakim1912:
"Leksand är kvar i shl pga coronan och det måste kännas konstigt för deras supportrar. Leksand borde vara i allsvenskan inte Brynäs"

Sluta... Bara sluta.... LIF förtjänar att vara här, hade vi överlevt i år hade Alcen o styrelsen skickat ner oss nästa år...

Hockeyleksing: Leksand är kvar i shl pga coronan och det måste kännas konstigt för deras supportrar. Leksand borde vara i allsvenskan inte Brynäs

Asterix: anfallet har varit tamt, sett ut som man åkt runt och tänkt "vi vinner nästa match så vi behöver inte försöka i denna" särskilt när man mött den undre halvan av tabellen

The gallion: Jag saknade någon från ledningen framför kameran efter matchen likt ordf från Modo gjorde 2016. Några peppande ord från plan B skulle gjort lite nytta!

Lakim1912: ja hade de klarat sig iår så hade vi nog suttit här nästa år istället, samma tränare och sportchef.
Nu kan det ju iallafall bli något nytt som kan resa sig ur askan

Anders Berg: Beklarar sorgen om din mamma. Trots allt går solen upp imorgon också. Ni kommer ju få fina matcher mot oss nästa säsong!

TheMacamush: De låg mycket högre i tabellen i höstas, sedan har de släppt in färre mål efter nyår. Hur hänger det ihop? Antingen stor nonchalans och arrogans eller något annat. Mycket fult mot fansen och den en gång så stolta föreningen är det.

Ja alcen alcwn

Buddha:
Gjorde det mesta (läs all), sorgbearbetning I lördags då jag insåg att det skulle bli HA...så faktiskt inte lika förkrossad I kväll
Sa att jag skulle vara "nöjd" med en sista match i elitserien och det fick jag.

Mycket av sorgen att bli degraderad för mig har varit det faktum att vi aldrig varit ut högsta ligan.
I det andetaget har man väl på nåt sätt jämfört sig med FBK och helt enkelt blundat för allt annat som marathontabeller och slutspelsbesök.
Att jämföra sig med FBK har man egentligt vetat varit ett stort skämt, men i och med att man haft den där sköna filten (att man aldrig åkt ur) så har man lite naivt blundat åt det.

Vi har arbetat ihop till det här... ingen av oss kan blunda för det... frågan är bara när (om) vi får äran att göra dom andra sällskap I finrummet igen.

"Rörande intäktssidan kommer det bli kännbara tapp, vilket gör att föreningen går, till viss del, en något oviss framtid till mötes."

Konkurs är ett faktum.

Jao nu tar det några år innan vi kommer upp

Hank81: ja detta förlorades inte under denna matchserien, det förlorades när man slutade vinna med över 10poäng ner till hv. Alla såg vart de va påväg, men det va fullt förtroende hit å dit åt alla ändå

TheMacamush: skilsmässan från högsta ligan i Sverige är ett faktum. Vi är en katastrof förening och hör inte hemma där pga inkompetens, inavel och trötta föredettingar. Sitt inte och grina era jävla sopor för ni hade kunnat kämpa tidigare så hade fördärvet kunnat fortsätta ett år till men nu tog det slut pga eran dåliga inställning under säsongen.

2020 dog min mamma.
Det här påminner om det. Samma tomhet.
Brynäs har (förr om åren) bjudit på så mycket glädje och härliga minnen.
Nu finns bara tomheten och minnena kvar.

Zource: sanningen svider

Asterix: du menar att de skulle förlorat för att vinna på spelade pengar? Tveksamt, laget var inte bättre än såhär

Beklagar Brynäs! Som lite glädje i smolkbägaren ser Västervik ut att åka ur HA denna säsong. Maken till deprimerande hall har jag aldrig varit med om tidigare. Vad de än ersätts med från hockeyettan kan det näppeligen bli värre. Sen finns det ju en hel del bra lag och intresse kring HA för övrigt även om det inte är på samma nivå som SHL. Klen tröst nu, men ni kommer igen!

TheMacamush: jag tänkte på när ölund lipade efter matchen, dags att vara ledsen. Han var ju poänglös i 20 matcher i rad..

Sörj någon vecka eller två och ta nya tag i silly.

Lakim1912: du verkar vara en härlig supporter! Troligtvis tänker du mer på dig själv än klubben. Hur DU mår av denna degradering.

Kritik är befogad, helt klart. Men detta förenklande förlöjligande får dig bara att verka korkad.

Ingen mår bra av detta. Men som sagt. Analys, självreflekterande och nya tag.

Heja Brynäs!

Charliejfz: ja ligan borde utökas till 18 lag. Vi har för bra lag i Hockeyallsvenskan idag det är inte bra för Svensk hockey juniorer får sällan chansen i shl för att det kostar så mycket och åka ut. Lag som Djurgården Brynäs Modo som har dubbelt så bycket publik och sponsorer förstör hockeyallsvenskan ochså det är inte fair play när vissa lag har dubbelt så stor löne budget. Löne tak i både shl och hockeyallsvenskan borde införas lika så löne golv.

Hockeyleksing: Lägg ägg i farfars skägg!

{Axle San}: Jodå, vet att man inte får ta av den avsiktligt men påstår att Tolopilo också gör det med sina medvetna huvudskakning. Men ok, Ljunggren har lärt sig något.

Den tickande bomben exploderade tillslut. Hade det inte varit i år hade det varit nästa, eller året efter de.

Vi (Brynäs) har mer eller mindre tillhört den nedre delen av tabellen i över 20år, med några få undantag.

Om vi går upp. Hoppas vi lärt oss något.

Ses med träsmak i arslet och en varmkorv i munnen nästa säsong!

Zource: nu ska ni kanske inte överdriva ni har varit i botten i Hockeyallsvenskan dom flesta av åren ni varit där

Sörjer. Faller tillsammans. Bitter ihop. Kämpar oss tillbaka.

Charliejfz: Gillar den tanken. Eller något liknande som NHL med conferences och divisions där man möter de lagen närmast geografiskt flest gånger, men ändå möter alla lag i ligan under en säsong. Men en norra och en södra division och sedan slutspel skulle kanske också kunna funka.

Chrille: Risken är väl att man åker ur igen? Har man en gång börjat jojja är den stor, se på Leksand. Med Brynäs så kallade vinnarinstinkt där man tror att ingenting går är väl snarare risken att man åker ur allsvenskan stor. Var i helvete finns det någon som tror att man kan vinna? Det saknas något enormt i Brynäs.

SuneMangs: Var samma sak när vi hade Foppa, Näslund och Svartvadet vid rodret. Gamla meriter vägde tyngre än kompetens för arbetet.

Nu gäller det för Brynäs att hitta någon med erfarenhet att bygga hockeyallsvenska lag. Helst utan någon som helst koppling till Brynäs.

SuneMangs: man har på tok för länge levt på gamla meriter utan att inse att de för de mesta gått åt helvetes fel

Rodrigo: Kan den förbannade j*vla Brynäsandan bara dö någon gång och låt kompetens vara grejen som avgör istället. Brynäsandan har för fan inte varit relevant på 40 år. Låt den bara dö, nyss.

Det är dags att självbilden förändras nu, vi är en loserförening, inget annat. Och det finns inte en enda före detta Brynäsare som kan vända den här skutan åt rätt håll med kompetens.

Har dom inte lärt sig något alls av en degradering blir man ju för fan mörkrädd på riktigt.

TheMacamush: Dags för polisanmälan imorgon? Stor utredning av konton i och runt laget.

Asterix: Har skrivit det förr men skriver det igen. Efter man gick ut med Manners förlängning i medier så vart vi sämre. Någonting hände där. Vi var kanske inte jättebra innan, men något hände där. Där började vi rada upp förluster, och spelet vart sämre än innan.

Om det beror på missnöje eller inte är svårt att sia om men jag är inte den som tror på sammanträffande.

Sedan skulle ledningen agerat mycket tidigare i tränarfrågan. Efter Oskarshamn 1-7 hemma vore ett bättre tillfälle att göra en förändring, men de hade "förtroende" utåt för Manner.

Jag ropade på Manners hemfärd i december. För redan där såg man ett lag i spillror, utan ett fungerade spelsystem och vibbarna från föregående år gjorde sig påminda.

Blir inte lätt i Allsvenskan, Det blir svårt. Efter de orden inget mer. Har inte mål i mun efter det som hänt ikväll,,,

Brynäsgubbe: Känslan att gå upp i högsta serien har ni inte fått uppleva om ni inte var med på 50-talet. Den kommer inom något år för er👍 Förhoppningsvis möts vi inte i hissen

Farsang: Vägrar tro att man kan spela så illa utan att själv vilja det. De låg ju högt upp i tabellen efter 19 omgångar, då serien så att säga satt sig. Sen blev Lindbäck bättre efter nyår och ändå rasar man ur, något skumt är det.

« · 2507389 · »